Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion "Zig Zag" by macvas

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez macvas » 13 lis 2024, 10:05

macvas napisał(a):Po roku jazdy z nową stacją multimedialną – w miejsce NB1 – jestem mega zadowolony bo w trasie to niezastąpiony towarzysz audio i nieocenione wsparcie navi. Łyżeczka dziegciu w tym chińskim cudzie to kwestia wsparcia fabrycznej kamery, która działa wybiórczo (zbyt często po wbiciu R wita mnie czarny ekran). Wstawiłem dedykowany na takie przypadłości przekaźnik 12V 30/40A, ale problem nie ustępuje. Ktoś jest w stanie coś doradzić? Waham się nad odstawieniem auta do jakiegoś magika (bo "instalatorzy" z ASO nie pomogli) i ewentualną wymianą wiązki i kamery na coś odpornego na ten bug i przy okazji o lepszych parametrach AHD.


Jakiś czas temu udało mi się rozwiązać powyższą przypadłość. Po trochu korzystałem z wiedzy zawartej na sąsiednim forum a w znacznej mierze poratował mnie lokalny magik, ogarniający car audio na co dzień. Jak się okazuje Mazda – podobnie jak kilu innych japońskich producentów – zastosowała fabryczną kamerę działającą po 6V, co przy konwersji na niefabryczną stację, która zasila kamerę napięciem 12V nie ma prawa działać prawidłowo. Niestety ASO nie zadało sobie trudu, aby zgłębić ten temat i pomierzyć napięcia i finalnie podpięło jak leci, biorąc prąd tak ze stacji jak i z wstecznego (sic!). Dziwne, że nie uszkodzili kamery. Na szczęście z ich strony nie było jakiegoś druciarstwa i fabryczne wiązki kamery zostały nietknięte. Gorzej, że nawet po dostosowaniu napięcia (przetwornica) ori kamera zwyczajnie nie chciała się dogadać ze stacją poprzez adapter canbusa – stamtąd bierze sygnał i info o kącie skrętu kół. Nie drążąc dalej co jest tego powodem – uszkodzona kamera(?) czy inny bug – podjąłem decyzję o przesiadce na kamerę niefabryczną (12V fisheye 170*). Plusy: działa za każdym razem, bo nie korzysta z canbus. Minusy: nie mam dynamicznych linii skrętnych, ale mi to nie przeszkadza.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2301 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez macvas » 15 paź 2025, 12:37

Domykamy jedenasty rok eksploatacji od zjazdu z taśmy produkcyjnej. Poniżej „krótki” brief.
Nie żebym postawił to sobie za cel, ale udało mi się pobić ubiegłoroczny rekord kwotowy związany z serwisem, modami i dopieszczaniem GJ’tki. Odzywa się we mnie znany z BK szał modyfikacji. <glupek2>

Nalot 149tkm, więc na dniach stuknie okrągła liczba.

Zrobiono:
– swap hamulców przód na 320mm z cx-9 (tc). Wpadły więc nowe zaciski z jarzmem. Tarcze zamontowane od Zimmermana (sport coatz), klocki EBC żółte. Bezproblemowy montaż p'n'p. U mnie wymiana wynikała głównie z zajechania poprzedniego zestawu, a nie problemów z biciem tarcz, chociaż nie powiem, że nie irytowała mnie podatność na fading. Niemniej jednak wszystkim niezdecydowanym mającym problemy z 297mm polecam ten zabieg. Wleciały większe osłony za piasty (z CX-5), plus sprawiłem autu świeże łączniki staba (moog) i nowe łożyska od SKF, aby długo tam nie zaglądać…
– i jak na złość po miesiącu wleciał nowy OEM wahacz – tym razem lewy, bo prawy poddał się tradycyjnie przy ruchu prawostronnym bodaj dwa lata wcześniej. Zrobiona geometria i jest spokój w temacie;
– standardowo jak co roku: olej, filtry, plus nabita i ozonowana klima;
– pod maskę rozpórka GSG;
– końcówki wydechu Ulter NBL1-101RS;

Ze spraw „detajlingu”:
– wróciłem do finalizacji tematu dechromingu (w zasadzie do pełni szczęścia pozostały lampy tył i emblemat tylnej klapy, z którym bujamy się trzeci raz i chyba zamówię chińczyka z ali);
– powrót na felgi przedlift OEM 19’ (czarny połysk);
– korekta dwuetapowa lakieru, uzupełnienie zaprawką kilku dziar i ubytków i zamknięcie powłoką grafen, folia ppf na reflektory, lusterka oraz pod klamki, "niewidzialna" wycieraczka na przód;
– impregnacja skóry – colourlock – oraz pranie podsufitki i wykładziny;

To chyba tyle co sobie przypominam na ten czas. Auto jeździ i ma się ze mną dobrze. papa
Poniżej kilka wybranych fot z roku. Konkretniejsze foty dodam, jak wybierzemy się na jesienną sesję.
Załączniki
(4).jpg
(6).jpg
(5).jpg
(3).jpeg
(2).jpeg
(1).jpeg
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2301 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Beny » 17 paź 2025, 07:33

Fajnie ten dechroming wygląda i widze ze nawet relingi czarne.A te poprzeczne żeberka w grilu tez są oklejone?
Jedynie brakuje mi jakiegoś fajniejszego spojlera na tylna klape,albo chociaż takiego mini jak maxton robi.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8678 (86/84)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez macvas » 17 paź 2025, 13:44

Beny co się tyczy przedniego grilla to jedno, najwyższe żebro jest wykonane w połysk, pozostałe mat. To jest fabryczne w przedlifcie skypassion i chyba ma związek z radarem/tempomatem <oczy>

Tyłeczek jeszcze nie skończony tak jak wspominałem i maxton z pewnością w jakiejś formie zagości. Z drugiej strony nie chcę tam zrobić jakiegoś okapu. <faja>
Załączniki
21.jpg
22.jpg
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2301 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Beny » 18 paź 2025, 08:50

Jaki koszt zaciskow z cxa i czy osłony tez trzeba wymieniac? Masz dystanse czy mi sie wydaje bo cos za dobrze ta felga siedzi :)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8678 (86/84)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez macvas » 18 paź 2025, 16:48

Zaciski po nowości to koszt 3180zł. Używki rzecz wiadoma są o niebo tańsze, ale zwykle trzeba się nagłowić by je dostać. Większość zamawia zza kałuży, bo tam był spory narzuut tego modelu.
Wymiana OEM osłony tarczy nie jest obligatoryjna, ale montując tarcze 320mm osłony robią się w zasadzie tej samej średnicy i nie gwarantują skutecznej osłony.. dodatkowo trzeba odgiąć rant vel daszek, co z bliska nie wygląda estetycznie i zapewne przyspieszy korozję tego elementu. Dlatego wymiana osłony na tą z CX-5/CX-9 to mądry wybór, a koszt nie jest przesadny. Należy pamiętać by zamówić te o oznaczeniu TK.., bo parts o numerze KD jest za mały.
Siedzi dystans na tylnej osi (rozmiar 5mm bez kołnierza do piasty). Niestety ale ta felga ma za małe wycięcia po wewnętrznej stronie pod szpilki piasty, przez to na wymiar krążka 15mm z kołnierzem – który wg. mnie jest optymalny – nie podejdzie bez rzeźby. Na przedzie nie jest wskazane montowanie jakiegokolwiek dystansu bez kołnierza piasty, gdyż zwykle będziesz miał bicie na kole – o czym przekonałem się na własnej skórze. Uspokajam, że te OEM felgi to temat przejściowy, bo na wiosnę wrócę do zregenerowanych japanów. <oczko>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2301 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy