Witam.
Szukam rozwiązania problemu.
Mazda 3 BL 2.0 MZR DISI 151KM manual, bez gazu, wersja Sport.
Na początek powiem, że komputery nic nie pokazują i nie ma żadnych błędów (sprawdzanie u 2 mechaników). Auto serwisowane jak w zegarku.
No więc:
Auto powyżej prędkości ok. 20-25km/h podbija obroty do 1500. Niezależnie od biegu, na jałowym też. Na zimnym podbija trochę bardziej, ale na ciepłym też tak się dzieje.
Chciałbym mocno podkreślić, że dzieje się tak tylko i wyłącznie ponad tą prędkością. Jedziemy np. 10km/h... nic... 15km/h... 19km/h... nic... 26km/h i auto podbija do 1500. Nic innego się nie dzieje. Auto przez to szarpie, bo czasem przy zmianie biegu samo podbije obroty i nie można płynnie dostosować ich do prędkości.
Dochodzi też do takich sytuacji, że np. tocząc się ze stromej górki hamując silnikiem na np. 2-gim lub 3-cim biegu, gdy auto przekroczy magiczną barierę 25km/h, auto zamiast nadal hamować zaczyna dodawać gazu, żeby podbić obroty, a jak górka się skończy i prędkość spadnie, to auto zaczyna znowu hamować silnikiem.
Tylko i wyłącznie te dziwne obroty powodują wszystkie inne objawy (szarpanie, problemy z biegami, agresywne przejścia na hamowanie silnikiem).
Można powiedzieć, że auto samo dodaje gazu powyżej tych 25km/h, ale nie jest to wina pedału gazu, bo ten pracuje prawidłowo.
A wszystko się uwydatniło po czyszczeniu przepustnicy.
Naczytałem się już sporo i zrobiłem co poniżej:
– Wymiana przepustnicy na inną używkę w dobrym stanie
– Czyszczenie kolektora dolotowego z nagaru
– Wymiana czujnika MAP w kolektorze (boost sensor)
– Wymiana uszczelek kolektora i przepustnicy (oryginał)
Mechanicy wróżą co mogą, dostałem następujące diagnozy:
– Rozciągnięty rozrząd
– Regulacja zaworów
– Cewki/świece
Świece miałem wymieniane już 2 razy (profilaktycznie, przed postaniem problemu) i były niedawno kontrolowane, a komputer nie pokazuje wypadania zapłonu, ale cewki przetestuję jutro.
Co mi samemu wpada do głowy to wymiana/czyszczenie:
– zawór kolektora dolotowego LF2L-20-170
– zawór podciśnienia L518-18-741
– zawór elektromagnetyczny L801-18-741
– EGR?
– coś z układem paliwowym? wtryski?
Szukam kogoś, kto spotkał się z dokładnie tym problemem lub się o co tu chodzi.
Pomocy i pozdrawiam
2.0 MZR DISI – Obroty skaczą do 1500 powyżej prędkości 25 km/h
Strona 1 z 1
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości