2.0 MZR DISI – Obroty skaczą do 1500 powyżej prędkości 25 km/h

Postprzez Artanis02 » 17 paź 2024, 07:45

Witam.
Szukam rozwiązania problemu.
Mazda 3 BL 2.0 MZR DISI 151KM manual, bez gazu, wersja Sport.

Na początek powiem, że komputery nic nie pokazują i nie ma żadnych błędów (sprawdzanie u 2 mechaników). Auto serwisowane jak w zegarku.

No więc:
Auto powyżej prędkości ok. 20-25km/h podbija obroty do 1500. Niezależnie od biegu, na jałowym też. Na zimnym podbija trochę bardziej, ale na ciepłym też tak się dzieje.

Chciałbym mocno podkreślić, że dzieje się tak tylko i wyłącznie ponad tą prędkością. Jedziemy np. 10km/h... nic... 15km/h... 19km/h... nic... 26km/h i auto podbija do 1500. Nic innego się nie dzieje. Auto przez to szarpie, bo czasem przy zmianie biegu samo podbije obroty i nie można płynnie dostosować ich do prędkości.

Dochodzi też do takich sytuacji, że np. tocząc się ze stromej górki hamując silnikiem na np. 2-gim lub 3-cim biegu, gdy auto przekroczy magiczną barierę 25km/h, auto zamiast nadal hamować zaczyna dodawać gazu, żeby podbić obroty, a jak górka się skończy i prędkość spadnie, to auto zaczyna znowu hamować silnikiem.

Tylko i wyłącznie te dziwne obroty powodują wszystkie inne objawy (szarpanie, problemy z biegami, agresywne przejścia na hamowanie silnikiem).

Można powiedzieć, że auto samo dodaje gazu powyżej tych 25km/h, ale nie jest to wina pedału gazu, bo ten pracuje prawidłowo.

A wszystko się uwydatniło po czyszczeniu przepustnicy.

Naczytałem się już sporo i zrobiłem co poniżej:
– Wymiana przepustnicy na inną używkę w dobrym stanie
– Czyszczenie kolektora dolotowego z nagaru
– Wymiana czujnika MAP w kolektorze (boost sensor)
– Wymiana uszczelek kolektora i przepustnicy (oryginał)

Mechanicy wróżą co mogą, dostałem następujące diagnozy:
– Rozciągnięty rozrząd
– Regulacja zaworów
– Cewki/świece

Świece miałem wymieniane już 2 razy (profilaktycznie, przed postaniem problemu) i były niedawno kontrolowane, a komputer nie pokazuje wypadania zapłonu, ale cewki przetestuję jutro.

Co mi samemu wpada do głowy to wymiana/czyszczenie:
– zawór kolektora dolotowego LF2L-20-170
– zawór podciśnienia L518-18-741
– zawór elektromagnetyczny L801-18-741
– EGR?
– coś z układem paliwowym? wtryski?

Szukam kogoś, kto spotkał się z dokładnie tym problemem lub się o co tu chodzi.

Pomocy i pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2017, 13:23
Posty: 116 (4/4)
Auto: Mazda3 BL 2009 2.0 151KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323