ględzenie, konwersowanie, gadanine o BP

Mazda3 BP 2019–

Postprzez MarcinJ » 5 paź 2024, 19:09

CezaR83 napisał(a):
MarcinJ napisał(a):Średnie spalanie 6.8

Napisz co to za silnik i popraw w profilu opis, bo nie wiemy czego dotyczy podawane spalanie (G czy X ile KM) <oczy>
Chyba ze faktycznie masz Mazde 2 ale to pomyliłeś watki i działy :|


A zupełnie nie zwróciłem na to uwagi, co mam w profilu.

A mam oba – 2kę z 2019 i 3kę z 2024.
Początkujący
 
Od: 7 lip 2021, 20:44
Posty: 20 (3/3)
Auto: Mazda 2 2019 90KM Skyactiv
Mazda 3 2024 150KM eSkyactivG

Postprzez Li Mu Bai » 15 paź 2024, 19:38

MarcinJ napisał(a):
CezaR83 napisał(a):
MarcinJ napisał(a):Średnie spalanie 6.8

Napisz co to za silnik i popraw w profilu opis, bo nie wiemy czego dotyczy podawane spalanie (G czy X ile KM) <oczy>
Chyba ze faktycznie masz Mazde 2 ale to pomyliłeś watki i działy :|


A zupełnie nie zwróciłem na to uwagi, co mam w profilu.

A mam oba – 2kę z 2019 i 3kę z 2024.

No to jak na SkyX to zazdroszczę spalania :D O ile w trasie wychodzi mi zadowalające (najniżej 6.4, średnio 7) to w mieście 12-14 podnosi mi wynik średni <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 313 (16/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez CezaR83 » 15 paź 2024, 23:12

Li Mu Bai napisał(a):No to jak na SkyX to zazdroszczę spalania

Marcin ma eSkyactivG w 3 :P
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2186 (69/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez Palmer » 16 paź 2024, 09:12

CezaR83 napisał(a):
Li Mu Bai napisał(a):No to jak na SkyX to zazdroszczę spalania

Marcin ma eSkyactivG w 3 :P

Przy lekkim bucie i odpowiedniej technice jazdy ten silnik naprawdę potrafi zaskoczyć oszczędnym spalaniem. Na dystanie 40k km wyszło mi 6,2 l/100 km :
https://www.autocentrum.pl/spalanie/maz ... a-i303431/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 536 (112/41)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez CezaR83 » 16 paź 2024, 14:06

Mazda i PL skarbówka (gdyby ktoś jeszcze tego nie czytał to zostawiam link :|
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2186 (69/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez k.siwczyk » 16 paź 2024, 15:49

Palmer napisał(a):
CezaR83 napisał(a):
Li Mu Bai napisał(a):No to jak na SkyX to zazdroszczę spalania

Marcin ma eSkyactivG w 3 :P

Przy lekkim bucie i odpowiedniej technice jazdy ten silnik naprawdę potrafi zaskoczyć oszczędnym spalaniem. Na dystanie 40k km wyszło mi 6,2 l/100 km :
https://www.autocentrum.pl/spalanie/maz ... a-i303431/



Najważniejsze w tym artykuje: "(procentowy stosunek miasto/trasa: 39/61)."


U mnie 90/10 (miasto/trasa) teraz zaczyna podchodzić pod 8.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 13:18
Posty: 380 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez mskgs » 17 paź 2024, 08:49

CezaR83 napisał(a):Mazda i PL skarbówka (gdyby ktoś jeszcze tego nie czytał to zostawiam link :|


Niezły kabaret, ciężko orzec co jest bardziej niedorzeczne: nasze przepisy i interpretacja MF czy traktowanie mheva jak hybrydę...
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 12:28
Posty: 174 (2/12)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Postprzez CezaR83 » 17 paź 2024, 09:35

mskgs napisał(a):
CezaR83 napisał(a):Mazda i PL skarbówka (gdyby ktoś jeszcze tego nie czytał to zostawiam link :|


Niezły kabaret, ciężko orzec co jest bardziej niedorzeczne: nasze przepisy i interpretacja MF czy traktowanie mheva jak hybrydę...

Nie no śmieszne dla mnie jest że urzędnicy nagle zaczęli powątpiewać w zapisy homologacyjne i po swojemu interpretować. Mazda jest tu na wygranej pozycji co juz jeden z sądów przyznał racje naszej marce.
W wyroku z 14 sierpnia 2024 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie zgodził się z argumentacją Mazdy i uznał ich miękkie hybrydy za kwalifikujące się do bonifikaty przy akcyzie, gdyż tak mówi homologacja pojazdu. Nie ma znaczenia czy auto rusza z miejsca na silniku elektrycznym i jakie proporcje tego napędu mają być używane w czasie jazdy.

<czytaj>
w homologacji rozróżnia się tylko dwa rodzaje hybryd – zwykłą i plug-in. Nie ma podziału na szeregowe, równoległe, szeregowo-równoległe czy tzw. miękkie (mild hybrid). Co w praktyce oznacza, że zgodnie z dokumentacją techniczną pojazdu te ostatnie też są hybrydami

Wszystko w temacie, nie widzę pola do dalszej dyskusji ze strony MF!! <cisza>
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2186 (69/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez mskgs » 17 paź 2024, 09:53

Oczywiście, formalnie Mazda ma rację, więc jak skarbówka chce coś egzekwować to niech zmienią/doprecyzują przepisy, co dla nich jest hybrydą. Nie zmienia to faktu, że w praktyce mhev nie jest żadną hybrydą i to zwykła gimnastyka producentów na obniżenie emisji do homologacji. Przy okazji w naszym kraju to okazja do zwiększenia zysku. ;–)
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 12:28
Posty: 174 (2/12)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Postprzez Kulfon78 » 20 paź 2024, 11:39

Maverick07 napisał(a):Podchodził ktoś do tematu wymontowania modułu TCU z samochodu?

Wczoraj podszedłem do wymiany baterii w tym dziadostwie. Na szczęście z sukcesem :)

Dopisano 20 Oct 2024, 11:39:

Maverick07 napisał(a):Podchodził ktoś do tematu wymontowania modułu TCU z samochodu?

Wczoraj podszedłem do wymiany baterii w tym dziadostwie. Na szczęście z sukcesem :)
Początkujący
 
Od: 8 sie 2024, 09:56
Posty: 5
Auto: Mazda 3 bp

Postprzez Maverick07 » 22 paź 2024, 12:00

Możesz opisać jak podejść do tematu?
Chyba, że to jest to: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 7&t=217326 ?
Bateria kupowana w ASO?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 21:50
Posty: 99 (2/3)
Skąd: Mikołów
Auto: M3 BP 2,5 Turbo 2022.
M3 BL 2011r. 2.0 DISI

Postprzez Kulfon78 » 22 paź 2024, 16:42

Maverick07 napisał(a):Możesz opisać jak podejść do tematu?
Chyba, że to jest to: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 7&t=217326 ?
Bateria kupowana w ASO?


tak, to jest to. bateria kupowana w ASO. początkowo zamówiłem w litewskim sklepie partsinn,ale nie mogłem się doczekać dostawy i anulowałem zamówienie.

demontujesz dolną pokrywę schowka pasażera – banalne,nie trzeba narzędzi tylko ręcami ;) po lewej będzie widać moduł TCU. odkręcasz dwie śruby,które widać od razu-one trzymają moduł (bodajże 8 albo 10mm). później dla wygody demontujesz taką ryflowaną czarną rurkę (pewnie jakiś nawiew) i wymanowrujesz cały moduł na zewnątrz – nawet nie trzeba wypinać wiązki od niego. jedna śrubka trzyma obudowę baterii. odkręcasz, wymieniasz baterię i składasz tak samo tyle,że w drugą stronę. wszystko robiłem na odłączonym akumulatorze.
Początkujący
 
Od: 8 sie 2024, 09:56
Posty: 5
Auto: Mazda 3 bp

Postprzez Maverick07 » 22 paź 2024, 19:17

Hehe, nie mam systemu sos, więc moduł tco nie ma baterii. Muszę szukać dalej rozwiązania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 21:50
Posty: 99 (2/3)
Skąd: Mikołów
Auto: M3 BP 2,5 Turbo 2022.
M3 BL 2011r. 2.0 DISI

Postprzez MM4zda » 29 paź 2024, 20:57

Hej, mam prośbę, mógłby ktoś zrobić mi zdjęcia gum amortyzatorów z przodu za kołem przednim? z dwóch stron bo nie wiem czy tam była jakaś opaska gumy amortyzatora czy te gumy tak w powietrzu są. Dzięki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2019, 15:00
Posty: 334 (3/26)
Auto: Mazda 3 BP Hikari + Luxury Black 2019

Postprzez CezaR83 » 29 paź 2024, 21:38

MM4zda napisał(a):Hej, mam prośbę, mógłby ktoś zrobić mi zdjęcia gum amortyzatorów z przodu za kołem przednim? z dwóch stron bo nie wiem czy tam była jakaś opaska gumy amortyzatora czy te gumy tak w powietrzu są. Dzięki

Mam póki co jedno takie zdjęcie bez koła... to po konserwacji ale nie wiem czy wszystko juz było zamontowane...
Załączniki
image_123650291(20).JPG
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2186 (69/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez Palmer » 30 paź 2024, 15:34

Proszę bardzo.
Załączniki
20210510_140800.jpg
Amorek, lewy przód
20210510_141101.jpg
Amorek, prawy przód
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 536 (112/41)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez MM4zda » 31 paź 2024, 13:09

Okej dzięki, czyli te gumy wiszą w powietrzu bez opasek, problem mam taki, że jak myje z przodu po nadkolu na myjce to potem słyszę trzaski przy skręcie w prawo, pytanie czy idzie tam coś nasmarować? W zawieszeniu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2019, 15:00
Posty: 334 (3/26)
Auto: Mazda 3 BP Hikari + Luxury Black 2019

Postprzez Palmer » 4 lis 2024, 18:34

Od kilku tygodni (odkąd temperatura powietrza zaczęła oscylować wokół 10 ºC), obserwuję bardzo powolny wzrost temperatury cieczy chłodzącej silnik. Podczas, gdy latem wskazówka temperatury płynu chłodzącego bez problemu osiąga 92 ºC, tak teraz, podczas dłuższej nawet jazdy (na dyst. 100 km), nie przekracza okolic 83 ºC, oscylując częściej wokół wartości 80 ºC (wg podziałki na analogowym wskaźniku temperatury).
Zastanawiam się, czy może to być jakiś problem z termostatem, bo wygląda na to, że silnik nie dogrzewa się do optymalnej temp. pracy, czyli założonych 90 ºC. A wiadomo, że jazda na niedogrzanym silniku szkodzi mu.
Załączniki
20240811_193340.jpg
Wskazanie temperatury płynu chłodzącego optymalne (latem)
20241103_201728.jpg
Wskazanie temperatury płynu chłodzącego obecnie podczas dłuższej jazdy, przy prędkości obrotowej silnika ok. 2,5k rpm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 536 (112/41)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez CezaR83 » 4 lis 2024, 19:39

Palmer napisał(a):Zastanawiam się, czy może to być jakiś problem z termostatem

Bez paniki, to normalne, że w chłodniejsze dni płyn powracający do zbiorniczka szybciej sie ochładza. Nie martwiłbym się na zapas z powodu takich wahań, masz na wskaźniku niebieskie pole, wtedy bym sie martwił jakby wskaźnik nie podnosił sie pow 50/60° (nie jestem specjalistą ale patrząc na wskaźnik wszystko w zakresie 51-120° wydaje sie być prawidłowe) :>
Możesz jeszcze dla lepszego samopoczucia sprawdzić jak zachowują sie rano żaluzje na dole zderzaka, powinny być zamknięte, po jeździe dłuższej zimą chyba tez powinny być zamknięte (no chyba że jeździmy z maksymalnymi prędkościami to płyn musi sie zagotować i wtedy otwiera żaluzje). <oczy>
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2186 (69/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez jerry1333 » 4 lis 2024, 21:47

Też obstawiał bym żaluzje, u mnie bez problemu dociera w te same rejony co latem – będę jutro rano do pracy jechał to postaram się sprawdzić ile czasu od uruchomienia silnika zajmie mu dotarcie do maksa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2015, 14:32
Posty: 77 (34/0)
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Mazda 3 HB 2020 SkyActive-X 2.0 AWD 180KM Machine Gray

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323