Czateria... 2021

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez loockas » 6 wrz 2024, 23:24

Z 240 na 280 to bym powiedział że jeszcze z marginesem bezpieczeństwa :)

Korcisz kurde tymi wykresami :P Stage1 w przypadku Cupry daje 4 z przodu... :) Co ciekawe jeszcze nie widziałem wykresu serii która by wypluła 310km. Zawsze jest 320-330 (na 98). Ja bym się jednak pokusił o ICka, bo seria to w każdym chyba aucie jest na styk.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Gib » 6 wrz 2024, 23:29

to są takie dyno queen czy realnie 300tkm przejedzie na 400 KM z 2L?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez loockas » 6 wrz 2024, 23:32

Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Gib » 6 wrz 2024, 23:33

nic mi się nie otwiera, czy to miało być coś w stylu, mam wyjebane i tak za dwa lata zmieniam na nowy.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez loockas » 6 wrz 2024, 23:36

Poprawiłem link.

Każda modyfikacja to jakieś ryzyko. Ale akurat w przypadku tego silnika nie ma większych problemów z modzeniem. No risk, no fun :)

Gib napisał(a):300tkm


Przejechałeś jakimś autem 300kkm? :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Gib » 6 wrz 2024, 23:43

nie przejechałem ale wszystkie oprócz opla miały 300k+ jak je kupowałem i miały się generalnie dobrze, ford i swift miały 5 liczbowe liczniki więc hgw ile miały km nalatane, mazda volvo i saab 300+
ktoś tu przejechał jednym autem 300k?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez loockas » 6 wrz 2024, 23:51

No to nie rozumiem pytania o 300kkm. Nawet gdybym trzymał to auto 10 lat, to ja tyle nie zrobię (ani nawet połowy tego). Więc przebieg 300kkm+ to będzie problem nawet nie drugiego, a pewnie 4 albo 5-go właściciela :) Szczerze mówiąc wątpię czy nawet seria tyle wytrzyma, to już nie te czasy... :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Gib » 6 wrz 2024, 23:54

jako 4-5 właściciel martwię się co za gównolit przyjdzie mi kupić za 10 lat za srogie pieniądze
Jak chesz to rób ten soft na 400 tylko poinformuj kolejnego nabywcę że auto [tiiit] na wycieńczającym sofcie od x lat i może się wysrać w każdej chwili szybciej niż seria. Stać Cię na taką szczerość?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez loockas » 7 wrz 2024, 00:01

Imho przy dzisiejszym trendzie pracy zdalnej, masz spore szansę kupić 10-15 letnie auto ze znacznie, znacznie mniejszym przebiegiem. Serio, to zjawisko już zaczyna być widoczne :)

Natomiast mam obawy czy taki Leon czy inny współczesny VAG za 10-15 lat to będzie na pewno dobry pomysł na auto :P Przy ich problemach z softem (które póki co łatają aktualizacjami) w momencie jak się skończy wsparcie to może nie być fajnie... :) Ja bym się wiec nie bał mechaniki i dużych przebiegów, a elektroniki i oprogramowania :) Takie auta bez wsparcia będą jak stare smartfony, ale obym się mylił :)

Poza tym za 10 lat wszyscy będziemy jeździć autami na prąd ;)

Gib napisał(a):Jak chesz to rób ten soft na 400 tylko poinformuj kolejnego nabywcę że auto [tiiit] na wycieńczającym sofcie od x lat i może się wysrać w każdej chwili szybciej niż seria. Stać Cię na taką szczerość?


Oczywiście że poinformuje jeżeli coś takiego zrobię. Dlaczego mam to ukrywać? Przecież to nawet by było ciężko ukryć :) Możesz sobie screena zrobić i wklejać kiedyś pod moim ogłoszeniem :) Nie wiem o co Ci chodzi, ale napiąłeś się jakbym Ci krzywdę robił :) Za dużo alko przy piątku czy po prostu typowa polaczkowa zawiść? :)

Póki co to jest samochód banku, nie mój wiec sobie tylko teoretyzuje :) Poza tym jeszcze jest za dużo problemów "wieku niemowlęcego" żeby się pozbywać gwarancji :) Natomiast potem zrobię sobie z nim na co będę miał ochotę ;) Tak więc wybacz, że nie będę wtedy myślał o tym czy n-ty randomowy właściciel będzie kiedyś z tego zadowolony czy nie :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez zadra » 7 wrz 2024, 00:58

Gib napisał(a):ktoś tu przejechał jednym autem 300k?

Mi się udało na gazie 420tys chyba nakręcić w latach 2000-2008 w takim teraz strasznie nie koszernym złomku z silnikiem systemu porsche..
Po 4 setce powoli zaczęły się jakieś problemy z głowicą.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3311 (38/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Krzemol » 7 wrz 2024, 06:39

loockas napisał(a):Z 240 na 280 to bym powiedział że jeszcze z marginesem bezpieczeństwa

Z powyższym co napisałem i wydechem do tego można atakować te 320KM zakładając strojenie na 98 ale w ośce nie widzę sensu. No i przy takich wartościach już chyba różnie może być z turbo. Tak jak napisałeś ja też uważam że te 280 jest całkiem bezpieczne, jak widać auto na takim chipie jeździ już od 2017 i ma się dobrze. Sprzęgło też daje radę, pytanie czy już zmienione czy nadal pierwsze (zbliżam się do 220tys). Chwilę myślałem o powrocie do serii ale do dobrego człowiek się szybko przyzwyczaja. Jakby się coś działo to będę myślał co dalej :D. A te ewentualne zmiany w postaci ic itd. pewnie wpadną jakby seria padła bo wtedy faktycznie nie ma sensu pchać się w standardowe elementy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1570 (267/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez Beny » 7 wrz 2024, 07:55

W szóstce pyklem 90tys, teraz ma 280 i w sumie ma się bardzo dobrze, tylko kurde mocy brakuje <oczy>
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Gib » 7 wrz 2024, 17:16

loockas napisał(a):Za dużo alko przy piątku czy po prostu typowa polaczkowa zawiść? :)


Wyłącznie zawiść, że z fabryki wyjeżdża auto o pojemności 2L które się softem robi z 300 na 400 i nic nie klęka. Normalnie przemiana jak z bajki z olejożłopa (stare tfsi) do A45 killera :) Nie mieściły mi się takie przyrosty w wielkoseryjnej produkcji, stąd też oburzenie i no niestety obawa że to nie dotrwa do czasów kiedy będę mógł sobie na to pozwolić, gdybym z jakiegoś powodu zaczął znów potrzebować auta.

Ostatnio sprawdzałem ceny Focusów RS 4x4, praktycznie takie jak w 2017 roku jak były nowe :)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Krzemol » 7 wrz 2024, 19:30

Beny napisał(a):W szóstce pyklem 90tys, teraz ma 280 i w sumie ma się bardzo dobrze, tylko kurde mocy brakuje <oczy>

Ja najwięcej zrobiłem pierwszą 166 do tej pory, 80tys.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1570 (267/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez MrShaleck » 8 wrz 2024, 11:20

zadra napisał(a):Mam inne zdanie.
Oczywiście, chcesz wymuszać jakieś zachowanie (lukę między autami) to wstawiasz głośny wydech, ale w innych przypadkach co z tego, że masz głośny i Cię usłyszą ale nie ogarniają gdzie jesteś.. ?


Mimo wszystko z obstaję przy swoim. Nie zrozumcie mnie źle, ja tez nie miałem jakichś cudów, przelotów, głośnych wydechów co ryją ludziom po uszach. Sam tego nie znoszę, zwłaszcza jak jeżdżę na rowerze i wyprzedza mnie ścigacz na przelocie.
Miałem duże porównanie, bo jak kupiłem CBF600s na seryjnym wydechu to nie słyszał i nie widział w porę mnie nikt. A jak coś tam sobie mruczy to bardzo fajnie ludzie w korkach zjeżdżali itp. Po wrzuceniu chyba tego najbardziej cywilnego Dominatora było o niebo lepiej i bezpieczniej.
Może to dlatego, że CBF jest WYJĄTKOWO cicha seryjnie?

Przy szybszej jeździe jest tak jak Bimbak napisał – słychać halas i to za późno, przestraszy się szybciej kierowca niż usłyszy w porę.
W mieście przy normalnej jeździe ma to sens.

Dopisano 8 wrz 2024, 11:29:

Apropos dłubnietych aut z dużymi przebiegami.
Miałem kiedyś takiego czarnego Signuma 1.9 CDTi.
Auto było ściągniete z dojczy z przbeiegiem ok 140kkm, pierwszy wlasciciel tam zrobil turbo hybrydę, fmic, downpipe i wystrojony byl na chyba 200 koni jak dobrze pamiętam. Potem miał go kolejny kolega, ja przy przebiegu 240kkm wrzuciłem wtryski z Zafiry 2.0 CDTi i dostroiliśmy go na 220koni.
Sprzedałem go sąsiadowi, który zrobił kolejne 100 tysięcy w 6 lat, a aktualnie kolejny znajomy go upala.
Totalnie NIC go nie boli, a fabrycznie te auto mialo 150 koni. Ani turbo nie padło, ani nic silnikowi do dziś nie dolega, a ma 350+kkm. Dużo zależy od softu i takich podstaw jak wymiany oleju częściej, chłodzenie silnika po mocniejszej jeździe itp itd.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2609 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez Krzemol » 8 wrz 2024, 12:53

Fiatowski dieselek i wszystko jasne :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1570 (267/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez Gib » 8 wrz 2024, 23:29

250 CDI gorszy? 250@630 softem bez hybryd nawet vtuning ma (ktoś bardziej kumaty zrobi więcej i lepiej) na forum saaba jestem i te silniki się wysrywają jakoś (1.9 jtd) i te z jedną czy z dwiema turbinami aczkolwiek jakbym teraz szukał alfy to tylko 1.9 150 praktycznie chodzą w cenie twingo mk1 16v
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez MrShaleck » 9 wrz 2024, 12:07

Nie wiem co trzeba robić, żeby te 1.9JTD padały. Chyba totalnie nic przez 20 lat...
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2609 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez Szyna » 9 wrz 2024, 19:42

No kumpel ma jakieś stare passeratti z tym 1.9 pali to 5 l ma 450 tys zrobione ani grama oleju nie bierze od wymiany do wymiany, jedyne co to teraz wsadził chyba 2000 w remont całego zawieszenia i tłucze to dalej ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3367 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Gib » 9 wrz 2024, 19:46

To dwa zupełnie inne silniki.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park