Mazda3 BL 2.3T MPS '11 260KM Velocity Red

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez koolczas » 16 lip 2024, 21:21

Witajcie,
W dość nietypowych i zarazem bardzo smutnych okolicznościach zostałem posiadaczem małego potworka o którym marzyłem od dłuższego czasu. Po kilku nieudanych wycieczkach na oględziny wystawionych MPSów które okazywały się na miejscu gruzami na horyzoncie pojawił się ten oto egzemplarz:
PXL_20231125_002749523.jpg

Po sporych przygodach udało się autko obejrzeć, dokładnie prześwietlić na stacji diagnostycznej i podjąć decyzję o zakupie gdyż egzemplarz był w na prawdę dobrym stanie i był najlepszy jaki udało mi się do tej pory oglądać. Było oczywiście kilka wad, ale głównie mechanicznych które sam jestem w stanie ogarnąć, natomiast najbardziej cieszył mnie stan blacharski. Miał lekką przygodę przodem, ale poprawy wymagał tylko przedni zderzak – wymiana ślizgów i ogólne spasowanie zderzaka z resztą – powiedzmy że jest teraz w 95% idealnie już :) Poza tym normalne zużycie nadwozia, kilka odprysków, rysek, ale to normalne przy takim przebiegu.

Kilka podstawowych informacji:
Silnik: 2.3T 260KM
Skrzynia: 6 MT
Rok produkcji: 2011r (kupiony w polskim salonie)
Przebieg przy zakupie: 188,000 km
Przebieg obecny: 194,000 km (lipiec 2024)

MPS po zakupie w nowym domku, a świeżo upieczony właściciel wyskakuje z hajsu na pierwsze zakupy i modyfikacje:
PXL_20231126_002749523.jpg

Pakiet startowy obejmował w pierwszej kolejności:
-komplet tarcz ZIMMERMANN SPORT COATZ
-komplet klocków EBC GREEN STUFF
-świece zapłonowe DENSO ITV22
-olej SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AF 5W30
-wszystkie filtry + płyn hamulcowy
-komplet sprężyn Eibach Pro-Kit
-górne łożyska amortyzatorów przód
-osłony amortyzatorów przód
-poduszki silnika
-zawór BOV ProPerfekt

PXL_20231208_100346150.jpg

PXL_20231209_121443302.jpg

PXL_20231223_113516179.jpg

przód seria vs Eibach
PXL_20231227_172313561.jpg

Na przeglądzie zawieszenie przeszło wzorowo pomimo tego że jedna sprężyna tylna powiedziała papa papa
PXL_20231229_131119832.jpg

Przy okazji wymiany świec oczyszczony TMIC i sprawdzona kompresja – byłem pełen obaw jak po takim przebiegu się będzie prezentować, ale pomiar potwierdził tylko fantastyczne odczucia które auto daje na drodze podczas przyspieszania, wskazania książkowe:
PXL_20231230_123117388.jpg

PXL_20231230_123243501.jpg

PXL_20231230_123459866.jpg

PXL_20231230_123514144.jpg

PXL_20231230_123858080.jpg

PXL_20231230_123923078.jpg

PXL_20231230_124237126.jpg

Auto po zmianie hamulców i sprężyn odżyło i nabrało również wyglądu
PXL_20231230_101527459.jpg

Po podstawowym serwisie przyszedł czas na pierwsze mody, nie mam zdjęć wszystkich bo nie planowałem z pewnego powodu zaczynać wątku o aucie, ale stwierdziłem że będzie to mobilizacja do dalszych prac i budowanie historii samochodu. A więc:
-shortshifter plate DIY
-oświetlenie LED wnętrza, wymiana wszystkich żarówek zewnętrznych na LEDowe
-światła do jazdy dziennej LED
-kierunkowskazy przód tył LED
-dynamiczne dymione kierunkowskazy LED w lusterkach
-moduł domykania szyb i składania lusterek
-dechroming znaczków, ramek halogenów, przednich lotek zderzaka czarną gumą w sprayu
-oklejenie srebrnych plastików wewnątrz folią szczotkowane aluminium
-pełne wygłuszenie drzwi i bagażnika maty + pianka BITMAT
-konserwacja elementów pod przednim i tylnym zderzakiem (podłużnice i belki)
-nowe nakładki pedałów OEM MPS + regeneracja podstopnicy
-siłowniki gazowe maski
-uzupełnienie brakującego wygłuszenia maski i spinek w komorze silnika
-nowa skórzana gałka zmiany biegów
-regeneracja skóry na kierownicy
-naprawa podgrzewania siedzenia kierowcy
-nowe lampki podświetlenia tablicy tył
-koło dojazdowe, styropian bagażnika, wykładzina i siatka bagażnika
-stacja multimedialna 9" Android Auto + kamera cofania
-naklejka Rising Sun JDM na klapce paliwa :D
PXL_20240323_121107539.jpg

PXL_20240413_133958807.jpg

Po ponad pół roku od zakupu, po dłubaniu wieczorami i weekendami, w chwili obecnej auto prezentuje się następująco:
PXL_20240628_185920639.jpg

PXL_20240628_185957464.jpg

PXL_20240628_190021089.jpg

PXL_20240628_190035863.jpg
PXL_20240628_194502302-EDIT.jpg

Felgi na próbę wrzucone z Mazdy3 BN, wg mnie nie wyglądają te 18" najgorzej w takim setupie – skąd pochodzą to za moment wspomnę ;)

Auto od samego początku miało być "projektem" do dłubania sobie wieczorkami i w wolnej chwili, natomiast los chciał że przez ostatnie pół roku było moim daily, więc nie było szans na jakieś spektakularne prace, ale....

Oto wchodzi do gry nowy zawodnik jako daily i przed MPSem otwierają się nowe horyzonty (a przede mną portfel :P ). Po kilku miesiącach poszukiwań w moje łapki wpadła 3BN '18 w jedynym słusznym kolorze w wyposażeniu SkyPassion i z automatem. Śmiga się tym wspaniale, póki co wpadły również mody pierwsze ale ma to być dupowóz i nic nowego nie zaprezentuję tym egzemplarzem.
START.jpg


!!! PLANY !!!
Wobec powyższego, w MPSie planowany jest szereg tych bliższych jak i dalekosiężnych prac i modyfikacji:
-naprawa tapicerki i pianki fotela kierowcy
-obszycie kierownicy nową skórą
-przednie czujniki parkowania – DONE 11.2024 KLIK--->
-pełna regeneracja zacisków hamulcowych + malowanie proszkowe – DONE 12.2024 KLIK--->
-przewody hamulcowe w oplocie HEL
-regeneracja OEM felg (piaskowanie, malowanie proszkowe) + nowe opony letnie – DONE 09.2024 KLIK--->
-regeneracja zawieszenia (piaskowanie, malowanie proszkowe) – DONE 11.2024 KLIK--->
-nowe tuleje poliuretanowe – DONE 11.2024 KLIK--->
-nowy komplet piasty + łożyska przód – DONE 12.2024 KLIK--->
-nowe piasty tył – DONE 12.2024 KLIK--->
-nowy komplet dłuższych szpilek – DONE 12.2024 KLIK--->
-komplet dystansów 14mm na stronę – DONE 12.2024 KLIK--->
-komplet przegubów wewnętrznych i zewnętrznych + uszczelniacze półosi – DONE 09.2024 KLIK--->
-regeneracja podpory półosi – nowe łożysko + uszczelniacz – DONE 09.2024 KLIK--->
-nowa poduszka dolna poliuretan – DONE 12.2024 KLIK--->
-zawieszenie gwintowane TEIN – DONE 12.2024 KLIK--->
-wymiana wyświetlacza komputera pokładowego na kolorowy – DONE 12.2024 KLIK--->
-wymiana filtra paliwa w baku – DONE 01.2025 KLIK--->
-montaż oil catch tank
-cynkowanie śrub i drobnych elementów montażowych
-pełna konserwacja podwozia (piaskowanie + powłoka)
-nowe osłony termiczne podwozia
-odświeżenie układu wydechowego
-komplet sprzęgło + dwumas

Po ogarnięciu większości lub najlepiej wszystkiego, można będzie zacząć dłubać coś przy silniku <diabełek>, ale to na razie marzenia – plan zero jest doprowadzenie do stanu jak najbliżej fabrycznego jeśli chodzi o napęd. Dopiero potem można się bawić wtryskami, HPFP, turbo BNR S3 lub S4 i tak dalej...
Zobaczymy co pokaże przyszłość, póki co auto z miesiąc jeszcze będzie na kołach, potem trafia na kobyłki i będzie sukcesywnie plan wdrażany w życie. Trzymajcie kciuki. Pozdro <piwo>
Ostatnio edytowano 19 sty 2025, 09:44 przez koolczas, łącznie edytowano 14 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 134 (2/9)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez Tasman20Wroc » 17 lip 2024, 20:37

BLka w MPS ma swoje lata, a dalej przyciąga wzrok. Szkoda że Mazda już nie robi 3 MPS . Fajne autka niech służą.
Ostatnio edytowano 18 lip 2024, 15:32 przez Tasman20Wroc, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2019, 21:45
Posty: 506 (24/13)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL 2012
Były:
Polonez Caro 1.5 GLE
Golf IV 1.6 MPI

Postprzez MrShaleck » 17 lip 2024, 23:18

BL zdecydowanie lepiej niż poprzednia, a obie są udane. Super wygląda te autko, kiedyś o takiej marzyłem :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2601 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez hubreiterate » 26 lip 2024, 03:31

Świetnie, że udało Ci się znaleźć tak dobrze zachowany egzemplarz samochodu Twoich marzeń, zwłaszcza po wyzwaniach, z którymi się zmierzyłeś.
Konfiguracja silnika i skrzyni biegów, w połączeniu z modyfikacjami, które wprowadziłeś, powinna zapewnić Ci ekscytujące i satysfakcjonujące wrażenia z jazdy.
snow rider
Początkujący
 
Od: 26 lip 2024, 03:24
Posty: 2

Postprzez koolczas » 29 lip 2024, 23:42

Jeszcze jeden szybki modzik wpadł w weekend. Na zagranicznych forach wypatrzyłem już jakiś czas temu temat shortshiftera, natomiast nie w klasycznej wersji gdzie zamienia się dźwignię w kabinie na "dłuższą" o innych proporcjach lub z regulowaną wysokością kulki zawiasu a za pomocą płytki dystansowej bezpośrednio na mechanizmie na skrzyni. Zasada działania ta sama – przesuwamy punkt zaczepienia linki tak by ruch lewarka był krótszy. Nazywa się to short shifter plate i jest banalne w montażu oraz w budowie:
ShiftPlateCS.jpg

https://corksport.com/mazdaspeed3-short ... plate.html
Przystępujemy do działania – po ściągnięciu obudowy filtra powietrza oczom ukazuje się mechanizm na skrzyni. Ściągamy cięgno i mierzymy rozstaw śrub do obciążnika i odległości do oryginalnej kulki na której zaczepione jest cięgno.
1722160732500.jpg

Pomiary i prototyp kartonowy v.01: :D
1722160732501.jpg

Prototyp v.02 z dodatkową fasolką do regulacji położenia nowego punktu zaczepienia linki:
1722160732502.jpg

Płaskownik stalowy 5mm, dwie dłuższe śruby M8 do obciążnika, jedno mocowanie sprężyny gazowej KROSNO KR25163 na główkę fi10mm z nakrętką i podkładką, pół godziny z kątówką i wiertarką, 2 psiknięcia sprayem i 2 browary później i finalny produkt już zainstalowany:
1722160732507.jpg

Wnioski i obserwacje:
– nowy punkt przesunięty o ok.15mm względem ori (mniej więcej na środku fasolki), po przesunięciu na maksa w prawo (20mm) kolizja przy wrzucaniu 2biegu – cięgna zbyt blisko siebie, dwójka nie wbita pewnie do końca – te 15mm to max przesunięcie przy tej orientacji nowej kulki.
– zmiana biegów wymaga przyzwyczajenia, bo ma się dziwne wrażenie że bieg nie jest wbity do końca, ale dosłownie 10 minut jazdy i miałem wrażenie jakbym zupełnie innym autem jeździł – przy dynamicznej zmianie biegów czas redukcji praktycznie o połowę skrócony, jest po prostu miód <faja>
– moje projekty są freeware, jeśli ktoś będzie chętny na mody we własnym zakresie, mogę zrobić rysunek z wymiarami w skali 1:1 do samodzielnego wykonania. Płytka nie jest taka fancy jak na zdjęciach z neta – aluminiowa z ładną anodą, ale najważniejsze działa tak samo a kosztuje dosłownie ułamek tej ceny. Wszelkie uwagi, spostrzeżenia, usprawnienia w temacie mile widziane <peace>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 134 (2/9)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez koolczas » 27 sie 2024, 18:27

Zaczynamy prace przy MPSie.
Ostatnie wspólne zdjęcie siostrzyczek i starsza wjeżdża na sen zimowy do garażu:
1724774972266.jpg

1724774972282.jpg

Na pierwszy ogień hamulce i felgi lecą do piaskowania i w proszek. Wygląd obecny zacisków pozostawiam bez komentarza :|
1724774672988.jpg

1724774672981.jpg

Działamy na wielu frontach i kierownica i fotel wyleciały i szykują się na tapicera a w międzyczasie odświeżamy odpadający lakier na logo na poduszce. Trochę sprężonego powietrza wystarczyło żeby się pozbyć resztek tego łuszczącego się klaru, potem odtłuszczanie i czarna guma w sprayu wieńczy dzieło. Pierwsza z małych prac przy aucie zakończona :)
1724774672975.jpg

1724774672969.jpg

1724774672963.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 134 (2/9)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez piwo » 27 sie 2024, 18:57

fajna ta gorna fota. siostrzyczki :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4868 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

PostTen post został usunięty przez Szyna 29 sie 2024, 21:52.

Postprzez koolczas » 8 wrz 2024, 18:06

Siema, kolejny tydzień, kolejne prace :)
Korzystając ze słonecznej pogody zdemontowane, umyte i dopieszczone wszystkie plastiki nadkoli i osłony silnika. Wszystko potraktowane woskiem rozmieszanym z preparatem BONO czernidło do plastików. Tylne szmaciane nadkola wyprane i "pomalowane" również tym preparatem – rozcieńczony wodą i pryśnięte psikaczem po płynie do mycia okien. Wg mnie wyglądają lepiej niż z fabryki :P

Poza tym rozbieramy zawias. Przód rozebrany, sanki również zrzucam i idą do proszku, tył wszystko przygotowane do zrzucenia wózka. Odkręcanie tylnych piast koszmar z dostępem tam kluczem i mimo lania litrami odrdzewiacza też nie było lekko. Stan generalny korozji jak widać – trochę powierzchownej, bez dziur, na próbę wiertarką ze szczotką drucianą przeleciałem kawałek i dałoby radę to doczyścić, ale to zostawiam i zlecę podczas piaskowania podłogi.

Myślę już powoli o tym jakie gumy powrzucać do zawiasu po malowaniu – są widzę dostępne poliuretany o twardości standardowych gumowych, są również twardsze. Ogólnie jak dla nie zawias w MPSie jest na dzień dobry mega twardy i nie wiem czy iść w te twardsze. Kuszą mnie te – cały przykładowy komplet na tył: https://mpbs.pl/Podstawowy-zestaw-tulei ... 3-PZ-p3152
Gorzej trochę z przodem, jeśli ktoś ma wiedzę czy te są ok, proszę o jakiś komentarz, będę szukał również kompletu na przód. Co do zawieszenia kusi mnie od razu wrzucenie gwintu, poszukałem trochę i z tego co wyczytałem TEIN oferuje dobry współczynnik cena/jakość:
https://www.jdl-performance.com/sklep/z ... 91as3.html
Jeśli macie jakieś sprawdzone zawiasy chętnie poczytam również opinie o innych. Pozdro <piwo>
Załączniki
1725808110033.jpg
1725808110042.jpg
1725808110053.jpg
1725808110062.jpg
1725808110072.jpg
1725808110082.jpg
1725808109990.jpg
1725808110008.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 134 (2/9)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez koolczas » 27 wrz 2024, 22:38

Kolejny odcinek mody na sukces – przód rozmontowany, sanki wyjechały, w budzie z przodu została tylko podwieszona przekładnia – nie chciało mi się bawić w odpinanie hydrauliki i spuszczanie płynu, na całe szczęście wszystkie śruby ładnie puściły i sanki są gotowe do piaskowania. Jeśli chodzi o korozję nie ma źle, trochę powierzchniowej, żadnych dziur na wylot.
1727283166432.jpg
Sanki przód

1727283166438.jpg
Sanki przód

1727283166445.jpg
Sanki przód

1727283166451.jpg
Sanki przód

Przy okazji wyleciały obie półosie – lewa dostanie nowy zewnętrzny przegub, prawa praktycznie cała nowa – zostanie stary wałek pośredni i talerzyki osłony uszczelniaczy. Poniżej komplet części uszczelniacze, łożysko i cała nowa półoś z przegubami. I tak – łożysko zamiennik SKF 6206-2RS o wymiarach 30X62X16, uszczelniacze kupiłem zarówno oryginały jak i zaryzykowałem zamienniki febesta, przy czym to był trochę strzał w ciemno bo dobrałem je po wymiarach ponieważ nie figurują w katalogach jako zamienniki do MPSa. Ale mogę potwierdzić że dla uszczelniaczy podpory półosi GA67-25-742 zamiennikiem jest 95GDY-44560709X, natomiast dla GA68-25-744 zamiennik to 95HDS-38620513X. Dla ciekawskich oryginalne simmeringi kosztują pierwszy 52PLN, a ten drugi 82PLN.
1727283166341.jpg
Podpora półosi

1727283166345.jpg
Podpora półosi

1727283166350.jpg
Podpora półosi

1727283166358.jpg
Podpora półosi

Stare łożysko było kompletnie rozwalone i niestety na domiar złego jego zużycie spowodowało że zaczęło się obracać w obudowie, widać nawet ślady przygrzania materiału wewnątrz obudowy. Tak więc to jest główna przyczyna jeśli złapiecie za półoś i znajdziecie luz osiowy to na 99% zużyte będzie łożysko i wyjechana obudowa. Nowe łożysko wchodzi w otwór do samego dna w palcach – spróbuję uratować to w ten sposób że samo łożysko wcisnę na klej montażowy do łożysk i dodatkowo zrobię promieniowo 3 otworki gwintowane w tej obudowie i zablokuję nimi łożysko na 3 śrubki robaczki.
1727283166468.jpg
Podpora półosi przypalona

Prawa półoś zamiennik B857 BRV potwierdzam że ilości zębów na wieloklinie, długość i średnice pod uszczelnienia jest identyczna jak w oryginale. Sama budowa mocno odchudzona względem ori, zobaczymy jak z trwałością tego cuda będzie.
1727283166576.jpg
OEM vs zamiennik

1727283166583.jpg
OEM vs zamiennik

1727283166618.jpg
OEM vs zamiennik

1727283166503.jpg
Wieloklin zamiennik

1727283166533.jpg
Wieloklin OEM

1727283166600.jpg
Komplet

Tymczasem z malowania wpadły pierwsze graty – felgi kolor srebrny z mocnym ziarnem, tu doświetlone fleszem jakby brokatowe aż były ;P
1727454307145.jpg
Felga

1727454307153.jpg
Felga

1727454307158.jpg
Felga

Zaciski w klasycznym kolorze skromny złoty :D
1727454307170.jpg
Zacisk

1727454307176.jpg
Zacisk

Kolejny etap to zrzucenie zawiasu tył i przygotowanie wszystkiego do zlecenia do piasku i proszku. Zastanawiam się czy w jakiś szalony kolor uderzać czy przy klasycznym czarnym pozostać? <co?>
Do następnego <piwo>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 134 (2/9)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez koolczas » 3 gru 2024, 12:04

Kolejny update i kolejne elementy układanki już gotowe. Zawias wrócił z malowania i wygląda prawie jak z fabryki, poliuretany wszystkie zakupione – czekam teraz tylko na zamówioną praskę i można montować na gotowo :)
1733215610971.jpg
1733215610979.jpg
1733216847240.jpg
1733216847246.jpg
1733216847252.jpg
1733216847257.jpg
1733216847258.jpg
1733216847259.jpg
1733216847260.jpg

W międzyczasie kilka małych modów: oczyszczenie przepustnicy, bypass podgrzewania, uszczelka termiczna i jakaś dziwna rureczka była zamontowana i robiła syf w kolektorze, teraz powinien być spokój ;) Do pełni szczęścia brakuje jeszcze oil catch cana, ale to jeszcze muszę podoktoryzować się co i jak.
1729803988164.jpg
1729803988189.jpg
1729803988190.jpg
1729803988210.jpg
1729803988220.jpg
1729803988247.jpg

Stwierdziłem że jak auto mam rozgrzebane modzimy jeszcze funkcjonalnie i wpadły dedykowane przednie czujniki parkowania
1733215501943.jpg
1733215501950.jpg

Tymczasem żeby do budy i ze sobą wszystko poskręcać śrubki i wszystkie drobne blaszki szykują się do cynkowania :)
1733212495078.jpg
1733212495084.jpg

Na teraz tyle, jakieś pierdoły zostały do poczyszczenia jeszcze, wszystko gotowe ląduje na regał i kolejny etap to prace już przy budzie. Również kilka nowych fantów na Black Friday zamówione – wszystko w następnym odcinku. Do następnego papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 134 (2/9)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez koolczas » 23 gru 2024, 18:05

Ostatni odcinek telenoweli i monologu w tym roku.
Zamówione na BlackFrajer ostatnie klocki układanki – poduszka dolna poli i gwincik :D
1733650014841.jpg
PXL_20241210_192052546.jpg
PXL_20241210_193448696.jpg
PXL_20241210_193500957.jpg
PXL_20241210_193511645.jpg
PXL_20241210_193741772.jpg

Praska warsztatowa dotarła i można było uzbroić w pełni zwrotnice w komplet nowych łożysk, piast i dłuższych szpilek pod dystanse oraz zaprasować wszystkie tulejki zawieszenia:
1733650014853.jpg
PXL_20241208_183258467.jpg
PXL_20241208_183855660.jpg

PXL_20241210_192142343.jpg
PXL_20241210_192200170.jpg

Ostatni element poli zawieszenia:
PXL_20241214_142246495.jpg

Skompletowane wreszcie zaciski plus wypatrzony na zagranicznych stronach update prowadniczek zacisku – gumowe standardowe wymienione na sztywniejsze metalowe:
PXL_20241221_112125214-EDIT.jpg
PXL_20241221_112155584.jpg

PXL_20241223_132748116-EDIT.jpg
PXL_20241223_132802035-EDIT.jpg
PXL_20241223_132819726-EDIT.jpg

PXL_20241223_133040329.jpg
PXL_20241223_133147573.jpg

Do kompletu odświeżone i odmalowane tarcze:
PXL_20241223_133936180.jpg

PXL_20241223_134422870.jpg

Z modów ekstra wymieniony ekranik na kolorowy z wersji z nawigacją, brakuje map Polski – trzeba by dorwać właściwą kartę SD, ale obawiam się o aktualność tych map <lol> przy okazji ekranik klimy ma bardziej pasujące do wnętrza czerwone podświetlenie.
PXL_20241223_140630068.jpg
PXL_20241223_140707514.jpg
PXL_20241223_140745879.jpg

Oil Catch Can również czeka na montaż, ale to przy okazji zrzucania skrzyni ogarnę – po przeczytaniu manuala okazuje się że do wymiany sprzęgła musi cały wózek wyjechać. Chciałbym oszczędzić jego kolejnego demontażu w przyszłości i nim sanki wjadą na dobre to chcę to zrobić już teraz.
PXL_20241223_141139816.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 134 (2/9)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez piwo » 23 gru 2024, 23:42

Lo panie. Chyba swiety mikolaj w tym roku mial duuuzy worek prezentow. Na bogato
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4868 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez koolczas » 24 gru 2024, 11:54

Po prostu byłem bardzo grzeczny w tym roku to Mikołaj docenił wreszcie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 134 (2/9)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez koolczas » 18 sty 2025, 21:46

Siema siema, kolejny odcinek telenoweli... Temperatura niska, ale tempo prac nie spada – podwozie już kompletnie zdemontowane – wyleciał ostatni element czyli zbiornik paliwa a jak wyleciał to szkoda przy okazji nie ogarnąć pompki paliwa i filtrów w baku – jedziemy więc z tym koksem :D
Zbiornik spoko, delikatna korozja na krawędziach, wszystko wyczyszczone i zakonserwowane na nowo
PXL_20241228_160533197.PORTRAIT.jpg
PXL_20241228_164621929.jpg
PXL_20241231_111621160.jpg
PXL_20241231_111631464.jpg
PXL_20241231_111638681.jpg
PXL_20241231_111641636.jpg

Filterek kupiony z NIPPARTS do Mazdy 6 – do MPSa w katalogu nie ma żadnego zamiennika, ale ten zestaw oprócz górnej pokrywki jest 1:1 NIPPARTS N1333065
Jak widać po 190k km przebiegu syfu trochę przetrawił filterek
PXL_20250107_192015426.jpg
PXL_20250107_192015427.jpg


PXL_20250107_192015428.jpg
PXL_20250107_192440227.jpg
PXL_20250107_192728379.jpg

Zestaw pasuje idealnie, są wszystkie oringi i pozostałe części montażowe – do pełni szczęścia wystarczy zamienić górną pokrywę na oryginalną i mamy pięknie zregenerowany zespół pompki paliwa
PXL_20250107_192952247.jpg
PXL_20250107_193919575.jpg
PXL_20250107_211711128.jpg
PXL_20250107_214752845.jpg

Komplecik dwumas/sprzęgło ze wszystkimi akcesoriami czeka już na montaż <spoko>
Pozdrowienia dla MAZPARTS.PL za szybkie i fachowe doradztwo i kolejne udane zakupy <spoko>
PXL_20250108_160631185.jpg
PXL_20250108_160656849.jpg
PXL_20250108_160829074.jpg
PXL_20250108_161155865.jpg
PXL_20250111_204825269.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 134 (2/9)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez Riki » 6 lut 2025, 12:11

Dzieki za dobre słowo :)
Dobra robota – brawo <spoko>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez deejayija » 9 kwi 2025, 08:29

Ileż roboty włożonej w MPS :D
Gratki za mody i pielęgnację.
Prześledziłem ten wątek z 3 BL, jak i z Twoją inną czerwoną "trójeczką" w wersji BM, która była bardzo ciekawie poprowadzona w zmianach.
Życie pisze historie. Jak natrafiłem na wątek o zakupie upragnionych dokładek progów, tuż po niezłym chipie, a chwilę później o kolizji w drodze na oględziny innego, docelowo zakupionego z resztą auta, to tylko potwierdziło życiowy rollercoaster. Może nas spotkać wiele porażek, ale nie możemy dać się pokonać.

Powodzenia w dalszych modyfikacjach!
Podziel się nowym nabytkiem 3 w BN, która widnieje w podpisie pod avatarem. Czyżby ponownie czerwień? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2018, 10:48
Posty: 187
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005

Postprzez koolczas » 9 kwi 2025, 21:33

Dzięki, powodzenie się przyda, prace przy MPSie niestety trochę zwolniły ostatnio, ale czekam na normalne temperatury żeby coś ruszyć dalej wreszcie z tematem :)
Co do BN oczywiście że czerwień :D – zrobię jakieś ładne podsumowanie na zakończenie prac, motyw przewodni podobnie jak byłej BM dechroming i akcenty w czarnym macie – tak wygląda obecnie, jeszcze nie miałem okazji fotki zrobić mam jeszcze tylny spoiler na lotce, czyli w zasadzie jest pełny zestaw dokładek Mazdaspeed łącznie z lusterkami na czarno, ale to nie nakładki tylko pryśnięte czarną gumą w sprayu. Do tylnej dokładki koncóweczki 100mm Buzzera siadły jak złoto i etap wizualny z zewnątrz zakończony w zasadzie jest – jeszcze ostatnią rzeczą jaką chciałbym przymierzyć to przeniesienie tablicy rejestracyjnej pod grill, ale to na próbę tylko bo nie jestem przekonany jak to na zdjęciach wygląda – ocenię na żywo i zadecyduję :) Teraz jestem w trakcie ostatniej grubej modyfikacji wewnątrz, ale to na dniach też się wyklaruje wszystko dopiero. Jak wizualnie będzie cacy wszystko spróbuję zamontować jeszcze oil catch tanka żeby syfu z dolotu się pozbyć, zajrzeć do kanałów dolotowych czy nie ma za dużo nagaru, zrobić podstawowy serwis i pojechać na program do DisiTune :D
Załączniki
WhatsApp Image 1.jpeg
WhatsApp Image 2.jpeg
WhatsApp Image 3.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 134 (2/9)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy