Mazda 3 bk 1.6 p0140 p2096
Strona 1 z 1
Mazda 3 bk 1.6 benzyna. Wymieniony przepływomierz , filtr powietrza nowy , adapter drugiej sondy lambda . Świece wymieniałem 2 lata temu chociaż nie wiem jakie . Czy ktoś miał podobny zestaw błędów i wie co jeszcze warto sprawdzić żeby się tego pozbyć
PitrekT napisał(a):Druga sonda lambda do sprawdzenia
Wymieniłem przepływke świece i zalalem preparatem do czyszczenia wtrysków
Zamontowałem emulator na drugą sondę . Wczoraj zauważyłem po logach że jedna sonda daje napięcie 0.01 v podczas jazdy a drugiej się zmieniały wartości napięcia . Czy to oznacza że druga sonda padła i jak tak to check ma jakieś skutki w postaci wchodzenia auta w tryb awaryjny lub zwiększenia spalania ,"?
zamontowanie emulatora było spowodowane tym że myślałem że druga sonda przekłamuje i chciałem go emulatorem oszukać . Dopiero teraz miałem dostęp do car scanera i tam na logi z jazdy sonda 2 miała wartość ciągle 0.01v nie zmieniała napięcia w porównaniu z sonda 1 która pod wpływem jazdy zmieniała napięciePitrekT napisał(a):Uszkodzenie drugiej sondy może mieć wpływ na spalanie i tryb awaryjny.
Jaka była przyczyna zamontowania emulatora sondy?
Sprawdź na wykresie w programie np: Forscsan czy widać oscylację napięcia na drugiej sondzie.
dokładnie tak zamontowałem tuleje dystansowa ale wtedy jeszcze nie wiedziałem że sonda nie dostaje napięcia. Ponadto miałem kilka gratów to wymieniłem przepływke i okazało się że moja jest dość mocno zasyfiona jakimś czarnym nagarem świece tak samo wymieniłem profilaktycznie . Chciałem po prostu wyeliminować check i tak samo wydaje mi się że mam odrobinę wyższe spalanie bo pół baku starcza na 250 km jazda mixPitrekT napisał(a):Rozumiem ,że emulator to w tym przypadku tulejka dystansowa?
czyli druga sonda do wymiany . Czy orientujesz się gdzie jest wtyczka od drugiej sondy i jak się do niej dostać aby ją wymontowaćPitrekT napisał(a):Nie sądze aby dystans rozwiązał problem z tym błędem bo wskazuje on na drugą sondę.
Chciałbym jeszcze podpytać o jedną sprawę mianowicie o bezpiecznik od sondy lambda natknęło mnie żeby sprawdzić bezpieczniki w silniku od czego są i pozycja 32 i 33 jest od czujnika tlenu . Zauważyłem w googlu że część aut ma jeden 10 a wpięty a część go nie ma . Ja nie mam bezpiecznika ani tu ani tu . Są to 2 puste sloty na dole zdjęcia w lewej stronie . Czy tam przypadkiem nie powinien być jakiś bezpiecznik i czy to może mieć coś wspólnego z brakiem zasilania na drugiej sondzie tylko zastanawia mnie czy gdyby to byłoby to jak więc funkcjonuje pierwsza sonda ?
@edit
Wydaje mi się że napięcie jest za niskie dla tej sondy
@edit
Wydaje mi się że napięcie jest za niskie dla tej sondy
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość