Układ chlodzenia
1, 2
Ekspertem nie jestem, ale napisałeś że auto dymi, a skoro dymi to spala się płyn. Wówczas ciecz musi przelecieć przez cały dolot aby dostać się do komory spalania. I tu przyczyny mogą być 2 – uszczelka lub chłodnica. Gdy będą ewidentne ślady na uszczelce, to diagnoza będzie oczywista, jak ich nie będzie – to dalej zgadywanie. Jeszcze nie słyszałem o padniętej chłodnicy, za to rozwiązanie Mazdy w skyactiv z doprowadzeniem cieczy prosto z bloku jest średnio udanym pomysłem. Poprzednio było to lepiej rozwiązane
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3138 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Witam, Panowie i Panie temat jest na popularny w wynikach wyszukiwania Google a wiec dorzucę swoją historię z układem chłodzenia.
Mam Mazdę CX-5 2,2 diesel 175km AT z 2016r 11000tyś przebiegu i podczas jazd pojawiało się ostrzeżenie o zbyt wysokiej temperaturze płynu chłodzącego, auto straciło moc, zatrzymałem się poczekałem aż auto ostygnie i dolałem płynu, zobaczyłem wyciek na trójniku. Telefon do serwisu Pan podał mi numer cześć SH2015290A koszt 250zł, wrzucam w wyszukiwarkę patrzę trójnik jest metalowy zaczynam wnikać bo mój jest plastikowy i tu UWAGA te skr...y z Mazdy wiedziały o problemie pękających trójników co za tym idzie czasami zatartych silników bo zastąpili plastik metalem ale nie ogłosili na to żadnej akcji przywoławczej!!! Szukając głębiej w sieci znalazłem na zagranicznych forach właśnie filmy gdzie ludzie pokazują tez tą usterkę.
W moim przypadku jechałem po ekspresówce ale jak bym wyprzedzał to mógłbym doprowadzić do kolizji bo auto nagle straciło moc wchodząc w tryb awaryjny i jak by ci ktoś hamulce nacisnął....
Wymian trwała 1,5h na tę chwilę auto pracuje normalnie, nie widać nic niepokojącego na te chwilę ale nie jeździłem jeszcze dalej nie wiem czy nic się poważnego nie stało, czas pokaże.
Poniżej kilka fotek z wymiany.
1. Spuszczamy trochę płynu korkiem z chłodnicy
2. Odpinamy gruby wąż po lewej stronie zbiorniczka
3. Zdejmujemy rurki łączące EGR i sam zawór, odpinamy wężyki i złączki elektryczne, wykręcamy szpilki.
4. Odpinamy dwa węże od wadliwego trójnika
5. Odkręcamy trójnik który jest przykręcony do bloku dwoma śrubami M10, jedna z nich jest kiepsko dostępna ale da rade ją odkręcić krótka 10 oczkową, ja założyłem na klucz kawałek sznurka i udało mi się odciągnąć.
6. Jak już mamy odkręcony trójnik odpinamy opaskę węża chłodzącego przy alternatorze bo ta za samym trójnikiem jest niedostępna.
7. Wyciągamy trójnik na zewnątrz razem z wężem, podmieniamy trójnik, tylko uwaga na trójniku są białe i żółte znaczniki farbą i muszą się pokrywać ze znacznikami na wężach, uwaga niektóre opaski na wężach mają specjalne zatrzaski wystarczy je zablokować i później delikatnie ścisnąć kombinerkami i same się zacisną.
8. Trzeba uważać na uszczelki metalowe żeby założyć wszystkie.
Mi udało się wymienić wszystko bez ściągania kolektora i zbiorniczka wyrównawczego
Mam Mazdę CX-5 2,2 diesel 175km AT z 2016r 11000tyś przebiegu i podczas jazd pojawiało się ostrzeżenie o zbyt wysokiej temperaturze płynu chłodzącego, auto straciło moc, zatrzymałem się poczekałem aż auto ostygnie i dolałem płynu, zobaczyłem wyciek na trójniku. Telefon do serwisu Pan podał mi numer cześć SH2015290A koszt 250zł, wrzucam w wyszukiwarkę patrzę trójnik jest metalowy zaczynam wnikać bo mój jest plastikowy i tu UWAGA te skr...y z Mazdy wiedziały o problemie pękających trójników co za tym idzie czasami zatartych silników bo zastąpili plastik metalem ale nie ogłosili na to żadnej akcji przywoławczej!!! Szukając głębiej w sieci znalazłem na zagranicznych forach właśnie filmy gdzie ludzie pokazują tez tą usterkę.
W moim przypadku jechałem po ekspresówce ale jak bym wyprzedzał to mógłbym doprowadzić do kolizji bo auto nagle straciło moc wchodząc w tryb awaryjny i jak by ci ktoś hamulce nacisnął....
Wymian trwała 1,5h na tę chwilę auto pracuje normalnie, nie widać nic niepokojącego na te chwilę ale nie jeździłem jeszcze dalej nie wiem czy nic się poważnego nie stało, czas pokaże.
Poniżej kilka fotek z wymiany.
1. Spuszczamy trochę płynu korkiem z chłodnicy
2. Odpinamy gruby wąż po lewej stronie zbiorniczka
3. Zdejmujemy rurki łączące EGR i sam zawór, odpinamy wężyki i złączki elektryczne, wykręcamy szpilki.
4. Odpinamy dwa węże od wadliwego trójnika
5. Odkręcamy trójnik który jest przykręcony do bloku dwoma śrubami M10, jedna z nich jest kiepsko dostępna ale da rade ją odkręcić krótka 10 oczkową, ja założyłem na klucz kawałek sznurka i udało mi się odciągnąć.
6. Jak już mamy odkręcony trójnik odpinamy opaskę węża chłodzącego przy alternatorze bo ta za samym trójnikiem jest niedostępna.
7. Wyciągamy trójnik na zewnątrz razem z wężem, podmieniamy trójnik, tylko uwaga na trójniku są białe i żółte znaczniki farbą i muszą się pokrywać ze znacznikami na wężach, uwaga niektóre opaski na wężach mają specjalne zatrzaski wystarczy je zablokować i później delikatnie ścisnąć kombinerkami i same się zacisną.
8. Trzeba uważać na uszczelki metalowe żeby założyć wszystkie.
Mi udało się wymienić wszystko bez ściągania kolektora i zbiorniczka wyrównawczego
- Od: 28 maja 2019, 22:59
- Posty: 9
- Auto: Mazda CX-5
Witam zakupiłem tydzień temu mazde cx5 2015r 2.2 175km manual, wybralem sie w trase po przejechaniu 100km ogrzewanie zaczelo sie schladzac po czym parowaly szyby, otworzylem maske okazalo ze wyrzucilo prawie caly plyn chlodniczy przez zbiorniczek wyrownawczy wiec dolalem i po kolejnych ok. 100km to samo, a wiec pojechalem na warsztat zrobic test na spaliny test wyszedl pozytywny, powiedzieli ze na 90% uszczelka pod glowica, ale auto ma moc nie kopci, a moze cos innego niz uszczelka pod glowica?
- Od: 16 wrz 2024, 19:22
- Posty: 1
- Auto: Mazda CX5 2.2 175KM MANUAL 2015r
Witam, u mnie przy takich samych objawach wyszla uszczelka i wytarty walek rozrzadu. Auto mialo moc ale nie mialo grzania (okazalo sie jesienią po zakupie).Test wykazal spaliny w ukladzie, po sprawdzeniu chlodnicy EGR i zamontowaniu z powrotem zaczelo wyrzucac plyn, splanie moc praca silnika itd bylo w normie. Przebieg 172 kkm. Naprawa bolesna: lancuch, walek, planowanie, popychacze czyszczenie itd, wyjety silnik i pare tygodni skladania. Po naprawie jeszcze czujnik cisnienia spalin wymieniony na metalowy bo stary dawal blendy. Po ok 10 tys km po naprawie ten trójnik plastikowy tez padl, objawial sie wyciekami po szybszej trasie ale bez przegrzania, wiec warto przy okazji wymienic.
- Od: 30 paź 2024, 00:13
- Posty: 1
- Auto: CX5 2.2D 175AT
Premacy 2.0 DITD
Protege 1.8
Witam, problem z Mazdą powrócił, jadę sobie 120 i w pewnym momencie ogrzewanie przestało grzać, zwolnilem 80 ogrzewanie wróciło, płyn czysty, auto nie kopci, nie wywala płynu, zrobiłem test płynem do wykrywania CO2 wynik negatywny, zamówiłem termostat i po wymianie jest ok, grzeje cały czas, wyjęty termostat zalany gorąco wodą z czajnika ledwie się uchylił a po wyciągnięciu z wody nie chciał się domknąć. Po za falującym ogrzewaniem (raz jest a raz nie ma) doszło jeszcze większe spalanie, nawet teraz kojarzę, że mówię do żony co ona tak ciśnie tym autem że spalanie powyżej naszej normy, a tu się okazało że winny był termostat. Tak na marginesie wymina nie jest skomplikowana, spuszczasz płyn korkiem u dołu chłodnicy po stronie kierowcy jestala rewizja w dolnej pokrywie silnika, odkrecasz 3 śrubki na klucz 10 i termostat jest na wierzchu, uwaga zakładkach termostat trzeba zwrócić uwagę na otworek i wypustkę w uszczelce termostatu musi być do góry. Wymina jak dla mnie łatwa
- Od: 28 maja 2019, 22:59
- Posty: 9
- Auto: Mazda CX-5
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9