Mazda3 BP Skyactive-G 250 HP, 2.5 TURBO '22r.

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez dobrzyn22 » 26 cze 2024, 21:59

No i szybko zleciało kilka lat z ( byłą już ) Mazdą3 BN. Były to lata bardzo udane, jeśli tak można określić eksploatację auta <lol> W każdym razie współpraca układała się wzorowo – ja dbałem o auto ( jak zawsze zresztą ), a ono odwdzięczało się bezawaryjnością i przyjemnością z jazdy <spoko> Pojechała w dobre ręce następnego szczęśliwego użytkownika ( dla zainteresowanych zmianami nadal do zobaczenia tu ) --> https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=213836

Zmiana wynikała z pojawienia się dość niespodziewanie oferty, o której długo marzyłem – Mazda3 BP z silnikiem turbo 2,5 litra i 250 koni <diabel> Obserwowałem tego typu auta od prawie 2 lat i największą "przeszkodą" nieco zniechęcającą był niezbędny w przypadku tej wersji silnikowej import z USA, wszystkie procedury z tym związane no i czas oczekiwania <oczy>.

Wersja tej piękności to poliftowa Turbo Premium Plus ( czyli , mówiąc w skrócie – maksymalna wersja wyposażenia ), w dość rzadkim kolorze Platinum Quartz.

Na "pokładzie" m.in el. skórzane fotele z pamięcią 2 kierowców, el. szyberdach, automatyczna skrzynia z aktywnym tempomatem, skrętne LEDy, kamery 360st., czarna podsufitka, no i chyba wszystkie te systemy bezpieczeństwa, które obecnie produkuje Mazda ;)

Co ciekawe, Mazda z USA ma kilka zalet/różnic w stosunku do wersji na rynek europejski:

– Nie posiada filtra cząstek stałych GPF – i tu ciekawostka, bo silnik musi spełniać normy EPA –
( odpowiednik norm Euro ), które są dużo bardziej restrykcyjne od europejskich . Np. EPA wymaga, aby auto spełniało warunki testów po 190 tys km ! . Testy są robione w warunkach drogowych na zimnym silniku ( a w EU najczęściej warunki laboratoryjne/mieszane i ciepły start )
– Nie posiada systemu start/stop
– Posiada fotele z prawdziwej skóry, które są wentylowane

Na aucie nałożona 5-letnia ceramika.

Oczywiście nie byłbym sobą , jakbym nie chciał czegoś lekko zmodyfikować/ulepszyć :P

Więc wstępne plany:
– oklejenie folią ppf piano black wewnątrz i na słupkach na zewnątrz
– nakładki na pedały
– bezprzewodowy carplay
– moduł auto otwierania szyb i szyberdachu z pilota
– siłowniki maski
– może delikatne obniżenie Cork Sport ;)


Nieco później dorzucę klika fot z wnętrza ;)
Załączniki
mazda.jpg
mazda2.jpg
mazda3.jpg
mazda4.jpg
mazda5.jpg
1722708040789.jpg
1722708169796.jpg
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
Ostatnio edytowano 15 kwi 2025, 09:30 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 8 razy
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Szyna » 27 cze 2024, 22:52

W końcu wypuścili coś męskiego :D
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3367 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez twardy103 » 9 lip 2024, 11:17

Zazdroszczę silnika :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 00:25
Posty: 689 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez piwo » 9 lip 2024, 11:23

no silnik ma potencjal
https://disi-tune.pl/?s=2%2C5t
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10 ... 9467010119

pytanie jak z trwaloscia silniczka.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez czik3n » 10 lip 2024, 09:08

Jak wrażenia po wizycie w Mordorze? Ja robiłem tam ceramikę z 2/3 lata temu w ich pierwszym studio w Warszawie i w zasadzie w każdej szczelinie miałem kawałki pasty.. generalnie troszkę chłopaki zrobili fuszerkę. Później jak zacząłem szukać opinii to faktycznie wiele osób było średnio zadowolonych, zwłaszcza że zdjęcia które Oni sami robili i wstawiali w social media były mocno retuszowane.. Choć z daleka auto prezentowało się zacnie :D.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2021, 18:49
Posty: 255 (6/16)
Auto: 3BP
2.0 Skyactive-G 122KM
KAI

Postprzez dobrzyn22 » 10 lip 2024, 09:21

to robił poprzedni właściciel – generalnie ja się nie mam do czego przyczepić – ślady pasty może w jednym miejscu zauważyłem. a auto wygląda tak jak na zdjęciach, więc <spoko> :D

Dopisano 10 lipca 2024, o 09:25:

piwo napisał(a):no silnik ma potencjal
https://disi-tune.pl/?s=2%2C5t
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10 ... 9467010119

pytanie jak z trwaloscia silniczka.


na 300 koni, myślę bez problemu do zrobienia, ale obecna moc i dynamika w pełni mnie zadowala <serduszka> .
W tym pierwszym linku była wersja 230 kM, u mnie na starcie jest 250 ;)

W USA jest paliwo 93 oktany – i na tym paliwie jest te 232 kM a paliwem premium jest 95, czyli nasze standardowe.

Inne marki robią 280-300 koni z silnika o pojemności 2 litrów, więc wysilony na pewno by nie był . Tym bardziej, że uchodzi za bezproblemowy, tak samo zresztą jak skrzynia – nie jest to najnowsze dzieło techniki, ale za to starsza, sprawdzona konstrukcja nie sprawiająca problemów
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez piwo » 10 lip 2024, 09:39

jane podaja osiagi przy tej nizszej mocy 265 koni tylko
Przyśpieszenie od 0 do 100km/h seryjnie: 6,74s
Przyśpieszenie od 0 do 100km/h po modyfikacji: 5,76s

Przyśpieszenie od 0 do 150km/h seryjnie: 13,76s
Przyśpieszenie od 0 do 150km/h po modyfikacji: 11,89s

100-150 seryjnie: 7,02s
100-150 po modyfikacji: 6,13s

1/4 mili seryjnie: 14,53s
1/4 mili po modyfikacji: 13,76s (niestety z odpuszczoną końcówką, gdyby nie to, byłby lepszy)


meskie wyniki dawno nie widziane u mazdy.
mx5 nd2 wolnossaca krecona na 220 kunia w disitune tak nie jezdzi wiec potencjal przeokrutny ale i opony przednie maja co robic,
dlatego na start polecam sportcontact7 225/45r18
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Palmer » 8 sie 2024, 11:23

Gratuluję nabytku. Świetnie się prezentuje. Czy te modele z silnikiem turbo występowały też z napędem na dwie osie?
Jak poradziłeś sobie z dostosowaniem reflektorów do wytycznych w krajach UE?
Nakładki na pedały to oryginalne akcesorium Mazdy czy kupiłeś jakieś zamienniki? Montaż na klej czy trzeba było wiercić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 536 (112/41)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez dobrzyn22 » 8 sie 2024, 22:02

Hej, modele z turbo są dostępne wyłącznie w konfiguracji skrzynia automatyczna + napęd na wszystkie koła.
Póki co auto ma rok ważnego przeglądu i ze światłami przednimi nic nie robiłem ( ma skrętne LEDy ) – czytałem, że u wielu diagnostów przechodzą przegląd .

Nakładki z Aliekspress – fajnie dopasowane demontujesz oryginalne gumy i nakładasz te, żadnego wiercenia
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dobrzyn22 » 20 sie 2024, 22:33

No to pierwsze 3 punkty z "planów" odhaczone:
– oklejenie folią ppf piano black wewnątrz i na słupkach na zewnątrz – doszła folia na zegary + folia na lampy

– nakładki na pedały

– bezprzewodowy carplay – z tego również jestem zadowolony

PS. jakby ktoś z kolegów z autem z USA jeszcze nie wiedział, to jest sposób na jeżdżenie tylko na "ringach" /angel eyes LED – ( zwał jak zwał, wiadomo o co chodzi ;) ) w ciągu dnia
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Maverick07 » 16 wrz 2024, 10:11

Super auto! Oby się dobrze sprawowało ;)

Niedługo sam przedstawię na forum swoją BP 2,5 Turbo, do zobaczenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 21:50
Posty: 99 (2/3)
Skąd: Mikołów
Auto: M3 BP 2,5 Turbo 2022.
M3 BL 2011r. 2.0 DISI

Postprzez Maverick07 » 6 paź 2024, 10:29

No to kiedy wizyta w disi tune ;P ?

Orientujesz się skąd pochodzi różnica między 230 a 250km? To było zależne od roku/wersji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 21:50
Posty: 99 (2/3)
Skąd: Mikołów
Auto: M3 BP 2,5 Turbo 2022.
M3 BL 2011r. 2.0 DISI

Postprzez dobrzyn22 » 6 paź 2024, 11:09

w USA benzyna ma nieco inne wartości oktanów niż u nas ( inny przelicznik ). Moc 230 koni jest podawana dla wersji bodajże "regular"87 oktanów, a 250 koni dla "premium" 91 oktanów w USA.
Czyli można przyjąć, że paliwo premium 91 w USA = europejskie 95 oktanów
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dobrzyn22 » 12 lis 2024, 23:41

Postanowiłem nieco wyciszyć auto – chociaż porównując do M3 BN jest i tak o niebo lepiej <serduszka>

Pierwsza warstwa to mata butylowa 1,5mm z aluminium, następnie pianka wygłuszająca trudnopalna, o wysokiej gęstości – 80 kg/m3.

Zaczynamy od maski, a następne etapy w wolnym czasie
1.jpg
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dobrzyn22 » 28 lut 2025, 18:46

Mały update kilku dodatkowych elementów :

siłowniki maski:
1740760935555.jpg


nakładki na progi ze stali nierdzewnej:
1740761063677.jpg


osłonki zawiasów:
1740761063695.jpg
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez koolczas » 28 lut 2025, 19:45

Dobra robota, dają radę te gadżety do całokształtu. Szkoda że Mazda fabrycznie nie wychodzi z tymi akcesoriami i użytkownicy muszą sami zadbać o takie detale... Jak sam szukałem takich gadżetów widziałem jeszcze zaślepki na kielichy górnego mocowania amortyzatora, zasłania te zakamarki przed kurzem i brudem i jeszcze estetyczniej wygląda komora :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 138 (2/10)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez dobrzyn22 » 1 mar 2025, 11:01

miałem takie w BN ;) tyle ze na razie do BP nie widziałem dedykowanych, a nie jestem pewien czy te od BN będą rozmiarowo pasowały.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez petros99 » 8 mar 2025, 11:48

dobrzyn22 napisał(a):Mały update kilku dodatkowych elementów :

siłowniki maski:
1740760935555.jpg


Gdzie kupiłeś siłowniki?
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2015, 17:52
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BP 2.0 150 KM Hikari
Mazda 3 BM 2.0 120 KM SkyPassion
Mazda 3 BL 2.0 151KM
Mazda 3 BK 1.6 CD 109 KM
Winning Blue 27B

Postprzez dobrzyn22 » 8 mar 2025, 13:29

Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez gt10r5 » 14 mar 2025, 17:51

Gazowałbym <faja>
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 340 (9/4)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy