1. Witam, użytkuje od jakiegoś czasu Mazdę CX-30 w kolorze Red Soul, na wstępie zaznaczę, że ten kolor rysuje się od stania, a co dopiero jazdy, po kilku trasach nie tylko lakier, ale i nadkola plastikowe już mają niezłe rysy, logo z przodu, a nawet nowe felgi i stąd moje pytanie:
– Lakier zaprawkowy mam z serwisu, czy po nałożeniu go na rysę, trzeba robić jakąś polerkę, czy kilka warstw? czy ktoś bawił się w takie zaprawki na tych Mazdach, jak je dobrze samemu nakładać na grubsze rysy?
– Czy jest lakier zaprawkowy na oryginalne srebrne felgi, jak są odpryski po kamieniach np?
– Czy ktoś nakładał jakąś folie na to logo by się tak nie ciurało?
Kosmetyczne rzeczy odnośnie Mazdy CX-30
Strona 1 z 1
- Załączniki
-
- Kolejna sprawa to już pomalowane takie coś, jakby łącznik zderzaka w kolorze czerwonym przed zakupem, ale schodzi z tego farba powoli czy ktoś spotkał się z czymś takim? Czy da się jakoś ściągnąć kratkę aby pomalować to ponownie lub okleić, albo całkowicie to usunąć, czy trzeba cały zderzak ściągać by się tam dostać?
Zamiast uprawiać chałupnictwo, znajdź dobrego detailera i nałóż ceramikę.
Ceramika niewiele a bardziej nic nie daje...
Zaprawki to łatwo się nakłada na odpryski punktowe wykałaczką. A na rysy no to już kwestia umiejętności... Zaprawka jest dwuskładnikowa, ale ja zazwyczaj używam tylko bazę. Raczej raz, niby można naddatek potem zetrzeć i nałożyć tą drugą.
Tak patrząc na niektóre zdjęcia to mocno eksploatowany samochód... Spinki pewnie najprościej w ASO, nie powinny być w kosmicznych cenach.
Zaprawki to łatwo się nakłada na odpryski punktowe wykałaczką. A na rysy no to już kwestia umiejętności... Zaprawka jest dwuskładnikowa, ale ja zazwyczaj używam tylko bazę. Raczej raz, niby można naddatek potem zetrzeć i nałożyć tą drugą.
Tak patrząc na niektóre zdjęcia to mocno eksploatowany samochód... Spinki pewnie najprościej w ASO, nie powinny być w kosmicznych cenach.
Tak patrząc na niektóre zdjęcia to mocno eksploatowany samochód... Spinki pewnie najprościej w ASO, nie powinny być w kosmicznych cenach.[/quote]
2020 rok, 50 tys przebiegu, na zdjęciach wydaje się taki, bo jest brudny, cały w muchach, muszę umyć xD
spinki mam tylko uszkodzone od lewej strony nadkola kierowcy z przodu, bo tam był lekko draśnięty na zderzaku przed zakupem, więc poprzedni właściciel wymieniał plastik w nadkolu, więc musiał dłubać.
Co do rys na logo to sporo ich jest i ciekawy jestem czy wszystkim też się tak rysuje, może nalepić jakiś ppf na to?
No i pytanie co do tego łącznika czerwonego, czy spotkał się ktoś z tym, że jest to pomalowane?
2020 rok, 50 tys przebiegu, na zdjęciach wydaje się taki, bo jest brudny, cały w muchach, muszę umyć xD
spinki mam tylko uszkodzone od lewej strony nadkola kierowcy z przodu, bo tam był lekko draśnięty na zderzaku przed zakupem, więc poprzedni właściciel wymieniał plastik w nadkolu, więc musiał dłubać.
Co do rys na logo to sporo ich jest i ciekawy jestem czy wszystkim też się tak rysuje, może nalepić jakiś ppf na to?
No i pytanie co do tego łącznika czerwonego, czy spotkał się ktoś z tym, że jest to pomalowane?
Na lakier tylko folia w celu zabezpieczenia przed odpryskami , jedyny słuszny i sprawdzony sposób. Ceramika tylko na to że auto mniej się brudzi , łatwiej myje i lakier wygląda na intensywniejszy przez długi czas.
Co do zaprawek to tak na szybko zakryć ubytek bazą i dać troszkę lakieru ale to druciarstwo
, jednak pomaga. Prawdziwa zaprawka wymaga już pewnych umiejętności i jako takiego sprzętu do polerki.
Co do grubszych rys to samo co z zaprawką jeśli nie są długie i bardzo głębokie .
Ogólnie żeby zrobić dobrą zaprawkę nie jest wcale to takie łatwe i szybkie. Jeśli ma ładnie wyglądać lepiej oddać do tzw. profesjonalistów
.
Znaczek u mnie po prawie 80 tyś wygląda prawie jak nowy , nie jest oklejony folią. Rysy na znaczku ze zdjęcia powstały bardziej mechanicznie np. przy myciu niż w czasie jazdy.
Zaprawka do felg nie występuje w oryginale trzeba dobierać, a i tak będą widoczne różnice.
Element czerwony u mnie jest czarny od nowości i pierwszy raz widzę by to było w innym kolorze niż czarny. Jestem ciekaw czy za grillem jest żaluzja chłodnicy , ze zdjęcia nic nie widać .
Ja osobiście bym tego nie ruszał, no chyba że by mi przeszkadzało i łatwy demontaż gratów do dostania.
Ogólnie czytając wpis to auto nie tyle co mocno użytkowane tylko brak jako takiej ostrożności w użytkowaniu.
Co do zaprawek to tak na szybko zakryć ubytek bazą i dać troszkę lakieru ale to druciarstwo
Co do grubszych rys to samo co z zaprawką jeśli nie są długie i bardzo głębokie .
Ogólnie żeby zrobić dobrą zaprawkę nie jest wcale to takie łatwe i szybkie. Jeśli ma ładnie wyglądać lepiej oddać do tzw. profesjonalistów
Znaczek u mnie po prawie 80 tyś wygląda prawie jak nowy , nie jest oklejony folią. Rysy na znaczku ze zdjęcia powstały bardziej mechanicznie np. przy myciu niż w czasie jazdy.
Zaprawka do felg nie występuje w oryginale trzeba dobierać, a i tak będą widoczne różnice.
Element czerwony u mnie jest czarny od nowości i pierwszy raz widzę by to było w innym kolorze niż czarny. Jestem ciekaw czy za grillem jest żaluzja chłodnicy , ze zdjęcia nic nie widać .
Ja osobiście bym tego nie ruszał, no chyba że by mi przeszkadzało i łatwy demontaż gratów do dostania.
Ogólnie czytając wpis to auto nie tyle co mocno użytkowane tylko brak jako takiej ostrożności w użytkowaniu.
U mnie wymienili na gwarancji ponieważ się pojawiły pęcherze jakieś. Inny model, ale wygląda podobnie i z tego co pamiętam ponad 700 netto...
Możesz spróbować na własną odpowiedzialność np. przepolerować: Sonax do regeneracji lakierów. Bardzo delikatny środek i te piano black na zewnątrz trochę przepolerowało więc może tą maskownice radaru też da radę.
Możesz spróbować na własną odpowiedzialność np. przepolerować: Sonax do regeneracji lakierów. Bardzo delikatny środek i te piano black na zewnątrz trochę przepolerowało więc może tą maskownice radaru też da radę.
Dzwoniłem do serwisu to 1600 brutto powiedzieli nowy, na allegro są używki po 500-700 zł, ale musiałby demontować cały przód aby się tam dostać, wolałbym spolerować, ale nie wiem czy to coś da, bo na boku jest mocno dość obtarte tak jakby lakier schodzi
https://postimg.cc/c6f0FF9D
https://postimg.cc/c6f0FF9D
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9