Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez piwo » 24 maja 2024, 10:06

glowna zaleta mazdy 3 2.0 benzyna to bezobslugowosc. czyli wymieniasz olej klocki i jezdzisz setki tysiecy kilometrow bez awarii.
silnik jest nieolejozerny i znosi dlugie dystanse.
co do przyspieszen to uzywajac zakresow obrotow 3-6 tys jest ok. od 5 tysiecy robi juz sie nieprzyjemnie glosno. przyspieszenie do 3 tys obrotow jest slabe i niewystarczajace. do 2,5tys auto ledwo zmienia predkosc. za to spalanie niskie jest wlasnie tylko do tych 2,5tys bo jak uzywa sie wyzszych partii tez juz rosnie choc nie do jakichs wysokich poziomow ale juz trzeba sie liczyc wtedy z tymi 8-9 litrami.
polecam sedana bo jest duzo ladniejszy nie ma tej postury robiacego kupe psa i ma znacznie wiekszy bagaznik. ogolnie glowna zaleta mazdy to sporadyczne awarie, silniki nieolejozerne, spalanie srednio u ludzi do 8litrow.
a komfort, uklad kierowniczy i jezdny taki se. nie przeszkadza przy spokojnej jezdzie. ale nie jest to na pewno jakies top porzadania ludzi majacych benzyne we krwi.
co kto lubi. jak zalezy na wygladzie 3jka sedan w krwistej czerwieni na pewno bedzie w topce.
wnetrze tez ncizego sobie i na pewno tez w topce. wyposazenie tez w miare w zaleznosci na czym komu zalezy.
no wiekszych wad brak a juz na pewno nie rdza jesli mowimy o rocznikach mazd 2013 +.
dla mnie na pewno zadne turbo auta z malym silnikiem nie sa porownaniem do mazdy. zupelnie inny segment ludzi kupuje takie auta , czyli blisko zwiazani z zaprzyjaznionym mechanikiem ktory nie kasuje 300zl za roboczogodzine wymiany czesci.
ja bym rozwazal jedynie jakas ewentualnie honde civic 1,8 czy toyote corrole 2,0 hybrid czy camry .
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez CezaR83 » 2 cze 2024, 19:01

Crowmaster napisał(a):Ja auto zostawiam pod chmurką i poruszam się dużo po mieście więc rozumiem, że bez folii nie ma co się pojawiać na drogach

Konieczna konieczność, ja to robię Full Body w PPF jeszcze przed odebraniem z salonu! <faja>
Crowmaster napisał(a):Poza tym podoba mi się tylko Peugeot 508, ale te silniki Puretech podobno są strasznie niepewne

Nawet o tym nie myśl !! <glupek2>
Crowmaster napisał(a):Fordy, Kia, Hyundai itd. odpadają. W ogóle nie przemawiają do mnie stylistycznie.

Czyli wybór oczywisty tylko BP! hahaha
Crowmaster napisał(a):Teraz chcę kupić coś młodszego i na dłużej i nie wbić się na duże koszy utrzymania.

Ja BK miałem 16 lat od nowości i powiem tak, koszty rosną logarytmicznie wraz ze wzrostem lat auta :| ale to oczywista oczywistość...

Mam nadzieję że pomogłem! <diabełek>


piwo napisał(a):za to spalanie niskie jest wlasnie tylko do tych 2,5tys bo jak uzywa sie wyzszych partii tez juz rosnie choc nie do jakichs wysokich poziomow ale juz trzeba sie liczyc wtedy z tymi 8-9 litrami.

<piwo>
Nie po to sie kupuje 2.0 aby patrzeć na spalanie! kręcić wysoko wtedy kiedy trzeba i jechać nie patrzeć czy będzie pół litra w ta czy w tą.... <dupa>
piwo napisał(a):polecam sedana bo jest duzo ladniejszy nie ma tej postury robiacego kupe psa i ma znacznie wiekszy bagaznik.

NIE zgadzam się! – Hatch ładniejszy i nie każdy potrzebuje większego bagażnika! :]
piwo napisał(a):ja bym rozwazal jedynie jakas ewentualnie honde civic 1,8 czy toyote corrole 2,0 hybrid czy camry .

weź!! też rozważałem dopóki nie wsiadłem i nie pojechałem... w środku tragedia,Mazda przy nich to PREMIUM. eCVT wyje jak wilk do księżyca w ogóle nie przekonuje mnie ta hybryda, jak ktoś patrzy tylko na koszty poruszania sie to spoko niech se bierze, wiem że Corolla to najlepiej sprzedający sie samochód na świecie, ale NIE DLA MNIE!
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (72/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez czarmi » 6 cze 2024, 15:18

CezaR83 napisał(a):weź!! też rozważałem dopóki nie wsiadłem i nie pojechałem... w środku tragedia,Mazda przy nich to PREMIUM. eCVT wyje jak wilk do księżyca w ogóle nie przekonuje mnie ta hybryda, jak ktoś patrzy tylko na koszty poruszania sie to spoko niech se bierze, wiem że Corolla to najlepiej sprzedający sie samochód na świecie, ale NIE DLA MNIE!

Mam od czerwca 2023r. Corollę hybrydę HB 2.0 GR Sport z pakietem Dynamic, a więc już tę 5-tej generacji, która obecnie dopiero wchodzi do innych-najnowszych modeli Toyoty. Całkowita moc 196KM, 7,4sek do setki i w ogóle nie wyje (co za bzdury), chyba, że ciśniesz nagle mocno gaz do dechy, ale tak mają wszystkie auta? Zamieniłem swoją M3 sedana, która miałem 9 lat (od 2014r). i bardzo sobie ją chwaliłem, jednak technologia poszła bardzo do przodu, a u mnie spalanie średnie oscyluje w granicach 4-5l/100km. (4 litry lato, ok. 5 litrów w zimie). Owszem wnętrze najnowszej 3-ki bardziej mi się podoba od Corolli, ale bez przesady, a napęd jest rewelacyjny. Wyciszenie podobne do M3, a Corolla HB GR Sport z pakietem Dynamic, bardzo się wizualnie różni od tych podstawowych Corolli, a uśmiech na mojej twarzy nie schodzi kiedy nią się przemieszczam... <spoko>
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez CezaR83 » 6 cze 2024, 18:43

czarmi napisał(a):Całkowita moc 196KM, 7,4sek do setki i w ogóle nie wyje (co za bzdury), chyba, że ciśniesz nagle mocno gaz do dechy, ale tak mają wszystkie auta?

Jeździłem Kombi GR we wrześniu 2023 bez tego pakietu chyba nie wiem (załączam screen z filmiku)

Tak testowałem na wysokich obrotach i wycie skrzyni a wycie silnika na wysokich obrotach w Corolli a
w Mazdzie to zupełnie inne kwestie ;) mnie bardziej odpowiada to w Maździe bo eCVT w Toyocie każdej wyje i tak juz będzie wyć <rotfl> no ale można jeździć tak by nie wyło ale nie tego szukam w swoim nowym aucie :P nie szukam przesadnie ekonomii!
Nie poruszam sie często w trasach wiec spalanie na poziomie 8L czy to diesel czy benzyna jest akceptowalne!

Poza tym środek w tym zegary elektroniczne jakoś nie specjalnie dla mnie pasują :|
Załączniki
Zrzut ekranu 2024-06-06 183759.png
Corolla GR 2023
Zrzut ekranu 2024-06-06 184047.png
Corrola GR 2023 – środek
Zrzut ekranu 2024-06-06 184528.png
Corrola GR 2023 – fotele
Zrzut ekranu 2024-06-06 185020.png
Corrola GR 2023 – tyłek
Zrzut ekranu 2024-06-06 191520.png
Dzień później wsiadłem do takiej 3...
Zrzut ekranu 2024-06-06 191419.png
....z takim środkiem i zegarami <3
Ostatnio edytowano 6 cze 2024, 23:25 przez CezaR83, łącznie edytowano 1 raz
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (72/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez piwo » 6 cze 2024, 20:47

To spojrz na camry

https://www.youtube.com/watch?v=2mwaMl1CN-A

https://www.youtube.com/watch?v=XpX4G2- ... i%27sRides

Swietne wnetrze, wszedzie przestrzen, osiagi ciut lepsze od mazdy, spalanie ciut nizsze.
Cena ?
185 minus 7,3% za hybryde czyli kolo 170tys zl.
https://www.toyotanews.eu/pl/modele/cam ... 185-900-zl

Toyoty to nie sa zle autka. Mazda troszke stanela w miejscu, mocno zadluzyla sie i jednoczesnie koszty swoich dlugow przenosi na klientow. Przydalaby sie e skyactive x z ecvt i silnikiem elektrycznym 100konnym i bateri 1kwh pod tylna kanapa z toyoty. To bylby mariarz na dzisiejsze czasy. Zwlaszcza ze mazda wspolpracuje z toyota od lat ale ostatnio podejmuja bledne decyzje. Brak mazdy 6, rwd i silnik wzdluznie, silnik wankla palacy 8l w aucie eko mx30 itd. same bledne rozwiazania kosztowne w eksploatacji.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez czarmi » 6 cze 2024, 21:12

piwo napisał(a):Toyoty to nie sa zle autka. Mazda troszke stanela w miejscu, moco zadluzyla sie i jednoczesnie koszty swoich dlugow przenosi na klientow. Przydalaby sie e skyactive x z ecvt i silnikiem elektrycznym 100konnym i bateri 1kwh pod tylna kanapa z toyoty. To bylby mariarz na dzisiejsze czasy.

Dla mnie osobiście, to aktualna Mazda 3 BP, ale z napędem hybrydowym Toyoty Corolli 2.0 i nic lepszego nie musiało by być. Poszli z Mazdą 2 w napęd hybrydowy z Yarisa, ale to mało....
Poza tym, zarówno M3 BP jak też Corolla, to roczniki 2019, a więc chyba już powoli czas na zmianę ich wyglądu?
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez piwo » 6 cze 2024, 21:24

dokladnie. e skuactive x plus naped hybbrydowy corolli to bylby strzal w 10tke. przysporzyloby ogrom kupujacych osiagi polecialyby 1s w dol. spalanie 2l w dol. do tego cisza przy jezdzie z duzymi predkosciami i zero szarpania obecnej skrzyni beigow, ktora potrafi sie zacinac, biegi nie zawsze chca wchodzic i po prostu szarpie czlowiekiem przy kazdej zmianie. ecvt wprowadza totalne jak to mowia smooth.
oczywiscie ma to tez wady, jak cena pewnie z 10tys w gore, waga z 50kg w gore (bateria 1kwh wazy z 20kg do tego falownik i silnik elektryczny.
zalety, wymiana klockow i tarcz co 150tys km a nie 30tys, brak dwumasy (u mnie 150tys i czuje ze juz do wymiany) , sprzegla,
Obecnie tak czuje ze mazda skupila sie calkowicie na platformie cx60 ktora moim zdaniem jest chybiona. znaczy jest fajna ale do aut wlasnie typu cx80 czyli 7 miejscowych kolosow z dieslem pod maske. do aut tanszych i lzejszych jest przekombinowana i droga i na dodatek pochlania za duzo miejsca przez co wnetrze jest mizerne jak na wymiary auta na tej platformie.
czekam na 6stke z ustesknieniem. moze nie bedzie tam wankla a skyactive x i moze pojawi sie tam hybryda z ecvt. wierze w to ze w mazdzie sa rozsadni ludzie.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez CezaR83 » 6 cze 2024, 23:04

Nie no Co Ty Maciej porównujesz Camry do 3 czy Corrolii? przecież to zupełnie inna klasa pojazdu....!!
Za 185tys owszem możesz mieć w podstawie, ale ja wole za 175tys mieć 3 najbogatszej wersji plus dodatki stylistyczne niż podstawową Camry! Jeśli bym chciał dobrej jakości Camry to bym musiał szykować min 225tys to juz zupełnie inna półka cenowa.... Siedziałem w Camry i dla mnie nie potrzebna taka duża fura po prostu... jak bym chciał to bez problemu zamówiłbym Camry ale nie potrzebuje i nie z tym wyjcem ecvt! heh
No i Mazda z ecvt? Nieeee!! BROŃ nas Panie od tego <rotfl> Dobrze ze Mazda idzie swoją drogą i to mi pasuje....
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (72/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez piwo » 7 cze 2024, 05:40

Odejmuj od tych cen 7,3% bo tyle dostaje sie zwrotu za hybryde.
co do ecvt to najlepsze mozliwe rozwiazanie. najnizsze mozliwe spalanie, najlepsze mozliwe osiagi, najnizsze mozliwe koszty serwisu, niska waga. a ze pierwsze tego typu rozwiazania kulaly (zazwyczaj sparowane ze slabiutkim silnikiem ktory by jechac ciagle musial pracowac na max obrotow) tak teraz opinia biega taka po swiecie.
oczywiscie samochod jest glosnieszy jak sie wkreca na obroty ale tak jest w kazdym aucie spalinowym.
jak ktos jedzie 160km/h ma obroty 4000 i mu nie wyje a jak jedzie camry ma 4000 i nagle mu wyje to cos nie tak.
tak czy siak najwazniejsze by wybor byl i unia nam nie narzucala jedynego slusznego roziwazania.
a ludzie zawsze wybiora lepsze dla siebie rozwiazanie. mazda ma bardzo duzo zalet a skyactive x jest dobrym silnikiem.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez brii » 7 cze 2024, 08:34

piwo napisał(a):Odejmuj od tych cen 7,3% bo tyle dostaje sie zwrotu za hybryde.

Przecież tej kasy nie dostajesz – to niższa akcyza na hybrydy – dotyczy każdego producenta i tyle w temacie.

piwo napisał(a):bateria 1kwh wazy z 20kg

To pokazuje jak Toyota jest w tyle za innymi producentami – normą w branży są okolice 5-7kg/kWh. Nawet w amatorskich magazynach energii z ogniwami o gęstości mniejszej niż w samochodach da się osiągnąć ~5kg/kWh.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez piwo » 7 cze 2024, 08:38

dolicz obudowe i chlodzenie.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez brii » 7 cze 2024, 08:47

Wziąłem 5-7kg dla automotiv więc uwzględniłem gęstość na poziomie akumulatora (ogniwa + chłodzenie + obudowa) a nie samego ogniwa. Nawet stare i3 czy ZoE schodzą poniżej 7kg na kWh.
Gęstość na poziomie ogniwa wynosząca 4kg/kWh jest dostępna w 18650 – przy większych ogniwach do samochodów potrafi być jeszcze większa. Przykład Toyoty to bardzo zły przykład bo to od kilku lat jest marka, która zajmuje się hamowaniem rozwoju i eksploatacją starej technologii a nie postępem. Jak 10 lat temu Toyotę uważałem za wzór tak teraz to dla mnie popłuczyny po tym czym ta marka była. Nie zmienia to faktu, że na tle Mazdy i tak jest lepsza.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez piwo » 14 cze 2024, 16:20

no tak. tutaj fajne porownanie camry do accorda. widac troche technikalii i jak zabudowana plaska podloga jest w camry.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: nemi i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto