Mazda CX-5 z USA
Cześć. .Może sprecyzujemy i usystematyzujemy konwersję CX-5 z USA na EU?
Po przestudiowaniu forum i wypowiedziach wielu użytkowników wnioski są następujące:
-Tuner FM . Wymiana na europejski bo fale są co 0,5MHz i nie ma AF.
-Światło przeciwmgłowe [jakie?] ( wymagane polskimi przepisami) wiec należy w miejsce lewego odblasku dokupić lampę Europejską i wymienić lewy przełącznik w kierownicy na wersję z przeciwmgłowymi.
-wgranie polskiego menu
– reflektory przednie należało by wymienić na europejskie asymetryczne.
– wyłączenie pomarańczowych pozycyjnych
– ...( miejsce na Wasze propozycje)
Po przestudiowaniu forum i wypowiedziach wielu użytkowników wnioski są następujące:
-Tuner FM . Wymiana na europejski bo fale są co 0,5MHz i nie ma AF.
-Światło przeciwmgłowe [jakie?] ( wymagane polskimi przepisami) wiec należy w miejsce lewego odblasku dokupić lampę Europejską i wymienić lewy przełącznik w kierownicy na wersję z przeciwmgłowymi.
-wgranie polskiego menu
– reflektory przednie należało by wymienić na europejskie asymetryczne.
– wyłączenie pomarańczowych pozycyjnych
– ...( miejsce na Wasze propozycje)
- Od: 14 wrz 2023, 22:59
- Posty: 2
- Auto: Mazda CX-5 2021 2,5 benz.
Mazda z 2012roku.
Ja mam pytanie co do modyfikacji żeby podłączyć tylne światło pod przednie przeciwmgielne .
Czy po takim zabiegu nie ma problemu z przeglądem? Nikt nie będzie się czepiać że przód i tył włączają się razem?
Jeżdżę swoją Mazda już parę lat w Niemczech i tutaj jest trochę mniej problemów ze światłami przy przeglądzie, lecz będę wracać do Polski i będę musiał auto zarejestrować więc muszę wiedzieć jak z przeglądem.
Tak samo jak rozwiązaliście problem że światła amerykańskie nie mają pozycyjnych oraz czy nie ominęła was wymiana całych reflektorów przez to, że nie są wersją EU?
Wystarczy może tylko wymiana soczewki?
Ja mam pytanie co do modyfikacji żeby podłączyć tylne światło pod przednie przeciwmgielne .
Czy po takim zabiegu nie ma problemu z przeglądem? Nikt nie będzie się czepiać że przód i tył włączają się razem?
Jeżdżę swoją Mazda już parę lat w Niemczech i tutaj jest trochę mniej problemów ze światłami przy przeglądzie, lecz będę wracać do Polski i będę musiał auto zarejestrować więc muszę wiedzieć jak z przeglądem.
Tak samo jak rozwiązaliście problem że światła amerykańskie nie mają pozycyjnych oraz czy nie ominęła was wymiana całych reflektorów przez to, że nie są wersją EU?
Wystarczy może tylko wymiana soczewki?
- Od: 2 wrz 2022, 01:27
- Posty: 4
- Auto: Cx-5 2013, 2.0 165KM AT
Jak wiadomo, że Cx-5 to tylko z USA. Jednak czasem wersja wyposażenia nie spełnia naszych wymagań i musimy sobie radzić jakoś inaczej :–). Poniżej krótki opis jak zrobić składane i podgrzewane lusterka. Opis dotyczy się wersji prefered/carbon 2021-2023 roku, podejrzewam, że wyższe wersję mają tą samą instalację.
1. Instalacja – jest 9 przewodów w instalacji drzwi.
2. Lusterka nieskładane i niepodgrzewane mają 6 przewodów. Musimy kupić takie które mają 9 przewodów. Ewentualnie 9+4 z kamerami. Przekładamy z naszych starych lusterek zewnętrzne obudowy (skorupy) migacze i dolne osłonki. Wszystkie elementy w lusterkach są wymienne i można je dowolnie wymieniać. Nie martwię się, jak kupiliście lusterko z uszkodzonym silniczkiem (np. 2019 rok
) zestaw naprawczy nowy w aso kosztuje ok 140 zł. Wtedy wkładamy nowy silniczek i wszystko śmiga.
Lusterka EU i USA mają ten sam układ pinów.
3. Składanie i otwieranie lusterek odbywa się poprzez moduł w drzwiach kierowcy, nic nie trzeba programować czy przerabiać. Moduł od wersji Signature (czyli top trim w USA)
KF9C-66-350A – model przełącznika dostępny na aliexpress (cena 180-200 zł) nowy w aso 1390 zł.
4. Pominę temat ściągania tapicerki, można to znaleźć w serwisówce mazdy.
Powodzenia !
1. Instalacja – jest 9 przewodów w instalacji drzwi.
2. Lusterka nieskładane i niepodgrzewane mają 6 przewodów. Musimy kupić takie które mają 9 przewodów. Ewentualnie 9+4 z kamerami. Przekładamy z naszych starych lusterek zewnętrzne obudowy (skorupy) migacze i dolne osłonki. Wszystkie elementy w lusterkach są wymienne i można je dowolnie wymieniać. Nie martwię się, jak kupiliście lusterko z uszkodzonym silniczkiem (np. 2019 rok
Lusterka EU i USA mają ten sam układ pinów.
3. Składanie i otwieranie lusterek odbywa się poprzez moduł w drzwiach kierowcy, nic nie trzeba programować czy przerabiać. Moduł od wersji Signature (czyli top trim w USA)
KF9C-66-350A – model przełącznika dostępny na aliexpress (cena 180-200 zł) nowy w aso 1390 zł.
4. Pominę temat ściągania tapicerki, można to znaleźć w serwisówce mazdy.
Powodzenia !
TOM3kkk napisał(a):Witam.
Garść informacji, min. jak zrobić światło przeciwmgielne.
Na wstępie chciałem zaznaczyć iż opierałem się na opisie z wątku w M3 BN @fabiomaster, Forscan dzięki opisom @Darrecki, oraz pomocy @rafik85. Plik Excel i wskazówki otrzymałem od kolegi @Zbyszek7 z forum Mazdy 6.
Kilka informacji, może komuś się przyda. Obecnie przystosowuję Mazdę CX-5 2018 2,5L z USA do przeglądu i rejestracji. Przypłynęła z lekko rozbitym lewym przodem. Nie było problemów z dostępnością części (tych które akurat my potrzebowaliśmy). Wahacz nowy, łącznik stabilizatora nowy, błotnik zamiennik nowy. Wszystko pasuje bez problemu. Żarówka wymieniona w poście wyżej świetnie pasuje.
Zamieszczę krótką relację z zakładania światła przeciwmgielnego. Zakupiona nowa lampa przeciwmgielna w miejsce odblasku lewego (idealnie pasuje), manetka UE. Nie wymienialiśmy na razie licznika, także brak kontrolki.
Wymiana manetki prosta, obudowa kierownicy na dwóch śrubach, reszta to zatrzaski. Sama manetka wymaga zwolnienia jednego zatrzasku.
Programownia Forscanem, to odsyłam do
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &start=220 , oraz dobrze opisuje to @darrecki. Aktywowałem tylko światło w RBCM
Nowa lampa przeciwmgielna (zamiennik) idealnie pasuje w miejsce odblasku.
W module RBCM zaskoczyła mnie jedna rzecz. Spodziewałem się że skoro Mazda z USA nie ma przeciwmgielnego tylnego, piny 4Q i 2K będą nieużywane. Po informacji od @rafik85, okazuje się iż bywa różnie. U mnie instalacja jest częściowo przygotowana. Pin 4Q był wyprowadzony na kolejna kostkę, pin 2K był zasilany stałym 12V zgodnie ze schematem.
Inaczej należy zasilanie +12V do lampy wyprowadzić właśnie z pinu 4Q, zero dowolnie, do pinu 2K należy doprowadzić stałe +12V.
Zlokalizowałem w kolejnej kostce pin 4Q i wypiąłem z kostki konektor, masę wpiąłem do oryginalnej kostki.
Pozdrawiam
Pytanie czy da sie tak samo zakodować z CX5 z 2023? Podobno forscanem juz sie nie da bo mazda cos zmieniła ? Ktos potwierdzi? Czy ktoś może poratować numerem manetki z przeciwmgielnymi tyl do cx5 z 2023 ?
- Od: 19 kwi 2024, 22:28
- Posty: 1
- Auto: CX5 2023
Pisz do @Rafik85 w sprawie kodowania.
Manetka BAEL66122 – ASO ok 349 zł.
Lampy tył w klapę:
KSD5513G0 – 800 zł.
KSD5513F0 – 700 zł.
Manetka BAEL66122 – ASO ok 349 zł.
Lampy tył w klapę:
KSD5513G0 – 800 zł.
KSD5513F0 – 700 zł.
Zalozylem lampy ADB i też mi nie świecą swiatla długie. Zamówiłem więc modul do lamp ADB i moje pytanie co muszę zakodować, żeby wszystko działało prawidłowo?
Wystarczy przestawić typ lamp z AFS na ADB czy jeszcze trzeba cos tam kodowac więcej?
Kodował ktoś już lampy ADB?
Wystarczy przestawić typ lamp z AFS na ADB czy jeszcze trzeba cos tam kodowac więcej?
Kodował ktoś już lampy ADB?
- Od: 25 maja 2024, 12:48
- Posty: 1
- Auto: Mazda CX-5 2.5 AWD 2018r USA Grand Touring
ktos podpowie co poza klapą elelktryczną kompletną i silownikami potrzebuje zeby miec klape elektryczna? modul stereujacy? wiazki? podpowiecie?
Zgodnie z katalogiem części, tylne pasy bezpieczeństwa w CX-5 w rocznikach 2023 i 2024 (KDYD-57-LM0B i KDYD-57-LN0B) nie są kompatybilne z elementami stosowanymi 2017-2022! Mają zupełnie inne oznaczenia w stosunku do poprzednich (2017-2022).
Pasy przednie mają jedno oznaczenie części w latach >2017. Czy ktoś przerabiał temat wymiany pasów tylnych we wspomnianych rocznikach (2023-24)?
Czy może jednak są kompatybilne te wcześniej stosowane?
Może to być podobna ale istotna zmiana, analogiczna do wprowadzenia modułu poduszek o symbolu początkowym KEAD, który wszedł od końca 2022.. a zmienił wiele.
Pasy przednie mają jedno oznaczenie części w latach >2017. Czy ktoś przerabiał temat wymiany pasów tylnych we wspomnianych rocznikach (2023-24)?
Czy może jednak są kompatybilne te wcześniej stosowane?
Może to być podobna ale istotna zmiana, analogiczna do wprowadzenia modułu poduszek o symbolu początkowym KEAD, który wszedł od końca 2022.. a zmienił wiele.
- Od: 20 sie 2024, 08:03
- Posty: 2
- Auto: CX-5
harry_geo napisał(a):Zgodnie z katalogiem części, tylne pasy bezpieczeństwa w CX-5 w rocznikach 2023 i 2024 (KDYD-57-LM0B i KDYD-57-LN0B) nie są kompatybilne z elementami stosowanymi 2017-2022! Mają zupełnie inne oznaczenia w stosunku do poprzednich (2017-2022).
Pasy przednie mają jedno oznaczenie części w latach >2017. Czy ktoś przerabiał temat wymiany pasów tylnych we wspomnianych rocznikach (2023-24)?
Czy może jednak są kompatybilne te wcześniej stosowane?
Może to być podobna ale istotna zmiana, analogiczna do wprowadzenia modułu poduszek o symbolu początkowym KEAD, który wszedł od końca 2022.. a zmienił wiele.
A gdzie masz stare pasy ? musisz je zregenerować a moduł KEAD kupić nowy.
Takich elementów jak pasy czy poduszki nie chcę regenerować.
Kurtynę i pas/napinacz strona kierowcy, kupiłem używane.
Problem mam tylko z tylnymi pasami, bo są zmienione od rocznika 2023, w stosunku do pozostałych, które są kompatybilne z 2017+
Szukam kogoś kto już ten problem przerabiał..
Kurtynę i pas/napinacz strona kierowcy, kupiłem używane.
Problem mam tylko z tylnymi pasami, bo są zmienione od rocznika 2023, w stosunku do pozostałych, które są kompatybilne z 2017+
Szukam kogoś kto już ten problem przerabiał..
- Od: 20 sie 2024, 08:03
- Posty: 2
- Auto: CX-5
Witaj
Właśnie "przypłynęła" do mnie z USA Mazda CX-5 2,5L, Touring, skyactiveG
Szukam pomocy co do przednich reflektorów, bo auto było uderzone z przodu i niestety lampy przednie nawet zepsute nie "przyjechały" razem z autem.
Jak szukać takich reflektorów przednich?
Tył ma pomarańczowe kierunkowskazy i pozostaje tylko światło przeciwmgielne.
Szukam także blacharki – błotniki oba, maska, zderzak i inne części karoserii. Czy moge tez w ciemno kupowac z tego rocznika? Czy raczej sa jakies konkretne numeracje?
Prosze o pomoc
Tomek
Właśnie "przypłynęła" do mnie z USA Mazda CX-5 2,5L, Touring, skyactiveG
Szukam pomocy co do przednich reflektorów, bo auto było uderzone z przodu i niestety lampy przednie nawet zepsute nie "przyjechały" razem z autem.
Jak szukać takich reflektorów przednich?
Tył ma pomarańczowe kierunkowskazy i pozostaje tylko światło przeciwmgielne.
Szukam także blacharki – błotniki oba, maska, zderzak i inne części karoserii. Czy moge tez w ciemno kupowac z tego rocznika? Czy raczej sa jakies konkretne numeracje?
Prosze o pomoc
Tomek
- Od: 16 wrz 2024, 18:55
- Posty: 1
- Auto: Mazda cx-5 Touring SkyactivG, 2,5 benzyna
Przymierzam się właśnie do ściągnięcia CX5, po przeczytaniu tego tematu już prawie wszystko jest jasne ale mam pytanie odnośnie poduszek powietrznych. Jedna z CX5, które oglądam jest lekko uszkodzona z boku ale wystrzelona jest kurtyna prawa i poduszka w fotelu pasażera.
To jest problematyczny temat czy po prostu wymieniam na używane kurtynę, poduszkę fotela, jakiś sensor zderzeniowy czy coś podobnego? i Forscanem kasuję informacje o wystrzale i po sprawie?
Edit.
odpowiem sobie sam, może komuś się przyda w przyszłości.
Generalnie powinno się wymienić na nowe wszystko co wystrzeliło czyli tutaj akurat kurtyna, poduszka boczna i pasy do tego nowy czujnik zderzeniowy bo mógł zostać uszkodzony oraz sterownik poduszek, który jest pod konsolą środkową.
Ale 3/4 Polski wsadza używki natomiast sterownik poduszek jest wysyłany do "specjalisty" i za parę stówek jest skasowany błąd crash data
Poduszki boczne i kurtyny pasują z wersji EU, natomiast przednie podsuszki są inne (w USA są dwunabojowe)
To jest problematyczny temat czy po prostu wymieniam na używane kurtynę, poduszkę fotela, jakiś sensor zderzeniowy czy coś podobnego? i Forscanem kasuję informacje o wystrzale i po sprawie?
Edit.
odpowiem sobie sam, może komuś się przyda w przyszłości.
Generalnie powinno się wymienić na nowe wszystko co wystrzeliło czyli tutaj akurat kurtyna, poduszka boczna i pasy do tego nowy czujnik zderzeniowy bo mógł zostać uszkodzony oraz sterownik poduszek, który jest pod konsolą środkową.
Ale 3/4 Polski wsadza używki natomiast sterownik poduszek jest wysyłany do "specjalisty" i za parę stówek jest skasowany błąd crash data
Poduszki boczne i kurtyny pasują z wersji EU, natomiast przednie podsuszki są inne (w USA są dwunabojowe)
- Od: 21 paź 2009, 21:29
- Posty: 66
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 2019
Mazda 3 BM sedan 2.0 2014
Shreq napisał(a):Witam,
Jak rozpoznać radio po 2021 w wersji EU wyposażone w bose?. Trzeba szukać konkretnych nr? Chodzi o podmiankę w cx5 2022 premium plus z USA. Pozdrawiam
Zapraszam
531-640-670
fabiomaster napisał(a):Pisz do @Rafik85 w sprawie kodowania.
Manetka BAEL66122 – ASO ok 349 zł.
Lampy tył w klapę:
KSD5513G0 – 800 zł.
KSD5513F0 – 700 zł.
Sporo taniej mamy lampy i manetkę
zapraszam.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9