Witam Was,
Nosze sie z zamiarem sprowadzenia tego auta z Kanady.
Ktos juz ma ? Jak to sie sprawuje ? Ile pali ? Ktos zalozyl LPG ?
Serdecznie Pozdrawiam
Luki WaWa
CX 9 ---- 2.5 Turbo
Strona 1 z 1
Tez się zastanawiam nad tym modelem ale nic nie wiem na temat silnika o ile v6 jest sprawdzona tak ten silnik (bezpośredni wtrysk benzyny , zmienna faza doładowania (( nie mylić ze zmienna geometria łopatek)), i trochę się obawiam . Z tego co wiem to lpg będzie powyżej 5tys zł chyba ze oddasz do jakiegoś garażu ale gdzie i jaka butla? Tam jest chyba tylko dojazdówka ?
- Od: 10 sie 2010, 10:41
- Posty: 46
- Auto: Mazda 5CR 2.0 PB z 2005r
Mazda 626 GF 98r 2.0 115KM PB + LPG Stag 300+
Była Mazda Demio 98 1.3 16V (63KM)
Była MX-3 1.6 PB
Koledzy,japoński silnik benzynowy to pewna konstrukcja.Mazda nawet poszła krok dalej i wypuszcza nowy benzynowy silnik który będzie działał jak diesel,tzn wysoki stopień sprężania i 30% oszczędności na paliwie w porównaniu do obecnych.Co do 2.5t to kolega ma i chwali.Sam na taką czekam.
Koledzy podzielcie się tematem co do gazu. Tez się zastanawiam nad założeniem ale ciekawi mnie jakie jest faktyczne spalanie benzyny i gazu. Dopytywałem gazowników i wszyscy mówią ze 30%paliwa na 70%gazu.Czyli jak dobrze rozumuję jeżeli auto pali 10 litrów/100km to powinno spalić 3 litry paliwa i 7 litrów gazu? Jeden znów mi tłumaczył ze na każde spalone 10 litrów gazu spali 3 litry paliwa .Ja osobiście byłbym skłonny założyć gaz firmy prins z wtryskiem gazu w stanie ciekłym.Jest to super instalacja bez ingerencji w silnik i układ chłodzenia.Nie ma parownika wtryskiwaczy i całego zbędnego oprzyrządowania.Silnik odpala od razu na gazie i pali tyle samo co paliwa a paliwo wozi się tylko na wypadek braku gazu . Niestety na chwilę obecną prins nie ma opracowanej instalacji pod silnik do cx9. Myślę sobie ze gdyby było więcej chętnych na zakup takiej instalacji można by było napisać maila do prinsa i może by pomyśleli nad taką instalacją.Koszt takiej instalacji jest duży bo ok 10 tyś ale zwraca się po przejechaniu 35000 km a później już same oszczędności czyli przejechanie 100km na obecną cenę gazu to jakieś 22zł
Witam,
Posiadam Mazdę CX 9 TC 2.5 benzyna z LPG od KTM, ostatnio dwa razy zdarzyło mi się, że w trakcie jazdy wyskoczyło mi szereg błędów i auto przeszło w jakiś tryb awaryjny, nie reagowało na dodanie gazu, chociaż wciąż byłem w stanie utrzymać prędkość około 100km/h.
Błędy które wyświetliło to check engine , dokładnie usterka układu sterowania silnikiem i chyba 5 błędów odnośnie radaru, tempomatu i automatycznego hamowania. Po zatrzymaniu auta, zgaszeniu i ponownym uruchomieniu błędy się skasowały oprócz check engine (to zniknęło następnego dnia) i mogłem kontynuować podróż przez kolejne 600km bez problemu. Po kilku dniach wydarzyło się to ponownie mojej żonie i tak samo po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu mogła jechać dalej (tym razem stało się to gdy jechała na benzynie,bo gaz jej się skończył).Teraz od kilku dni jest jest ok.
Pytanie, czy może ktoś się spotkał z takimi objawami i mógłby coś podpowiedzieć, co może być tego przyczyną?.
W środę sprawdzi to gazownik, bo kiedyś już wyskoczył mi check i okazało się, że był problem z dawkami paliwa. Po korekcie oprogramowania było ok.
Teraz zastanawiają mnie te błędy od radaru, o co z tym chodzi. Radar na bieżąco czyszczony... więc co z tym może być???
Za wszelkie sensowne sugestie będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam,
Marcin.
Posiadam Mazdę CX 9 TC 2.5 benzyna z LPG od KTM, ostatnio dwa razy zdarzyło mi się, że w trakcie jazdy wyskoczyło mi szereg błędów i auto przeszło w jakiś tryb awaryjny, nie reagowało na dodanie gazu, chociaż wciąż byłem w stanie utrzymać prędkość około 100km/h.
Błędy które wyświetliło to check engine , dokładnie usterka układu sterowania silnikiem i chyba 5 błędów odnośnie radaru, tempomatu i automatycznego hamowania. Po zatrzymaniu auta, zgaszeniu i ponownym uruchomieniu błędy się skasowały oprócz check engine (to zniknęło następnego dnia) i mogłem kontynuować podróż przez kolejne 600km bez problemu. Po kilku dniach wydarzyło się to ponownie mojej żonie i tak samo po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu mogła jechać dalej (tym razem stało się to gdy jechała na benzynie,bo gaz jej się skończył).Teraz od kilku dni jest jest ok.
Pytanie, czy może ktoś się spotkał z takimi objawami i mógłby coś podpowiedzieć, co może być tego przyczyną?.
W środę sprawdzi to gazownik, bo kiedyś już wyskoczył mi check i okazało się, że był problem z dawkami paliwa. Po korekcie oprogramowania było ok.
Teraz zastanawiają mnie te błędy od radaru, o co z tym chodzi. Radar na bieżąco czyszczony... więc co z tym może być???
Za wszelkie sensowne sugestie będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam,
Marcin.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9