Nieustające ostrzeżenia o prędkości... #2024
Zaraz zaraz... bo tutaj się chyba mieszają dwa wątki.
"Alert rozpoznania ograniczenia prędkości", który możesz wł./wył. z poziomu Mazda Connect dotyczy dokładnie tak jak jest opisane rozpoznania ograniczenia prędkości Przykładowo, system rozpoznał ograniczenie 50 km/h jedziesz sobie dalej i wjeżdżasz na drogę, gdzie ograniczenie wynosi 70 km/h, to Mazda da ci o tym znać, gdy rozpozna nowe ograniczenie.
Natomiast wnioskuję, że dla ciebie problemem jest, że Mazda ostrzega cię o przekroczeniu dozwolonej prędkości (np. jedziesz 70 km/h na ograniczeniu do 50 km/h). Jak już ktoś słusznie zauważył, wynika to pewnie z przepisów unijnych. I dlatego też tego systemu inaczej niż z guzika nie wyłączysz i będziesz musiał to robić co każde odpalenie auta. Zrobione jest to celowo, żeby możliwie jak najbardziej uprzykrzyć wyłączanie tego systemu. Analogiczna sytuacja miała miejsce z systemami start-stop (kwestie ekologiczne i przepisy UE). One też są aktywowane co każde uruchomienie auta, bo ma cię to zniechęcić przed wyłączaniem tego systemu.
Musisz się przyzwyczaić albo poczekać na jakiś hack. Może właśnie coś analogicznego do urządzeń, które się wpina, żeby start-stop był stale wyłączony, bo w ustawieniach nic z pewnością nie znajdziesz, taki urok życia w Europie, która na siłę każdemu chce zapewnić bezpieczeństwo (vide Wizja Zero).
"Alert rozpoznania ograniczenia prędkości", który możesz wł./wył. z poziomu Mazda Connect dotyczy dokładnie tak jak jest opisane rozpoznania ograniczenia prędkości Przykładowo, system rozpoznał ograniczenie 50 km/h jedziesz sobie dalej i wjeżdżasz na drogę, gdzie ograniczenie wynosi 70 km/h, to Mazda da ci o tym znać, gdy rozpozna nowe ograniczenie.
Natomiast wnioskuję, że dla ciebie problemem jest, że Mazda ostrzega cię o przekroczeniu dozwolonej prędkości (np. jedziesz 70 km/h na ograniczeniu do 50 km/h). Jak już ktoś słusznie zauważył, wynika to pewnie z przepisów unijnych. I dlatego też tego systemu inaczej niż z guzika nie wyłączysz i będziesz musiał to robić co każde odpalenie auta. Zrobione jest to celowo, żeby możliwie jak najbardziej uprzykrzyć wyłączanie tego systemu. Analogiczna sytuacja miała miejsce z systemami start-stop (kwestie ekologiczne i przepisy UE). One też są aktywowane co każde uruchomienie auta, bo ma cię to zniechęcić przed wyłączaniem tego systemu.
Musisz się przyzwyczaić albo poczekać na jakiś hack. Może właśnie coś analogicznego do urządzeń, które się wpina, żeby start-stop był stale wyłączony, bo w ustawieniach nic z pewnością nie znajdziesz, taki urok życia w Europie, która na siłę każdemu chce zapewnić bezpieczeństwo (vide Wizja Zero).
Zgadzam się z Tobą w 100%. Irytuje mnie to, że w popierdółce Peugeot 208 żony (100% europejski samochód ;–) ), jest identyczny system, ale można tam ustawić by migało ostrzeżenie w czerwonym kółku i nic nie piszczało. To czemu w aucie za dużo większe pieniądze (może dla tego, że nie z Europy) nie można tego zrobić? Co do idei rozwiązania i bezpieczeństwa – OK. Ale czemu "na siłę" robić coś, co przy dłuższym użytkowaniu spowoduje, że przestanę reagować na te dźwięki. A wyłączając wszystko guzikiem – wyłączę też dźwięki systemów, które chcę słyszeć. Czepiam się tylko o to. Jest opcja w Mazda Connect, to niech działa. Jestem kierowcą/właścicielem i to (wg mnie) powinna być moja decyzja. Skoro ktoś bez systemów bezpieczeństwa może jeździć po drogach, to ja powinienem mieć prawo wyciszyć (lub wyłączyć) te systemy.
worn napisał(a):Zaraz zaraz... bo tutaj się chyba mieszają dwa wątki.
"Alert rozpoznania ograniczenia prędkości", który możesz wł./wył. z poziomu Mazda Connect dotyczy dokładnie tak jak jest opisane rozpoznania ograniczenia prędkości Przykładowo, system rozpoznał ograniczenie 50 km/h jedziesz sobie dalej i wjeżdżasz na drogę, gdzie ograniczenie wynosi 70 km/h, to Mazda da ci o tym znać, gdy rozpozna nowe ograniczenie.
Natomiast wnioskuję, że dla ciebie problemem jest, że Mazda ostrzega cię o przekroczeniu dozwolonej prędkości (np. jedziesz 70 km/h na ograniczeniu do 50 km/h). Jak już ktoś słusznie zauważył, wynika to pewnie z przepisów unijnych. I dlatego też tego systemu inaczej niż z guzika nie wyłączysz i będziesz musiał to robić co każde odpalenie auta. Zrobione jest to celowo, żeby możliwie jak najbardziej uprzykrzyć wyłączanie tego systemu. Analogiczna sytuacja miała miejsce z systemami start-stop (kwestie ekologiczne i przepisy UE). One też są aktywowane co każde uruchomienie auta, bo ma cię to zniechęcić przed wyłączaniem tego systemu.
Musisz się przyzwyczaić albo poczekać na jakiś hack. Może właśnie coś analogicznego do urządzeń, które się wpina, żeby start-stop był stale wyłączony, bo w ustawieniach nic z pewnością nie znajdziesz, taki urok życia w Europie, która na siłę każdemu chce zapewnić bezpieczeństwo (vide Wizja Zero).
Mysle, ze do konca nie zdajesz sobie sprawy jak uciazliwe to jest. Gdyby system aktywowal sie przy przekroczeniu predkosci o 20 w miescie, wrecz powidzial bym- OK, niech bedzie. Ale on aktywuje sie juz przy przekroczeniu o 2-3km/h. Na filmie ponizej jest pokazana sytuacja jak to wyglada. W tym przypadku aktywowalo sie po przekroczeniu o 10km, ale czasami aktywuje sie nawet przy przekroczeniu o 2-3km/h!!! To jest absurd. Rozumiem nawet gdyby to byl pojedynczy sygnal, dziwkowy, ale tu mamy cala melodie.
https://youtube.com/shorts/pIwG159QnH4?feature=share
Ale z którego roku jest 208 Twojej żony?
Powtórzę jeszcze raz – samochody HOMOLOGOWANE po połowie 2022 muszą mieć system ISA i sygnalizować przekroczenie prędkości. Samochody wyprodukowane po połowie 2024 muszą mieć ten system, niezależnie kiedy uzyskały homologację. Nie wiem czy CX-30 i 3 '24 musiały uzyskać nową homologację, ale nawet jeśli nie, to producentowi nie opłacało się za rok wprowadzać znowu zmian aby wprowadzić pikanie tylko załatwili to przy okazji "liftingu".
Wracając do 208 – nawet jeżeli miał taki system to nie musiał sygnalizować tego dźwiękiem (bo ten system nie był obowiązkowy i mógł działać "jak chciał") i stąd może wynikać różnica w działaniu. Za to 208 teraz przeszło lifting i tam ten system już może działać inaczej i "pikać".
Wg różnych źródeł, które czytałem, przepisy dotyczące ISA zakładają, że ten system musi emitować sygnał dźwiękowy przy przekroczeniu odczytanej prędkości i ma być aktywowany po każdym uruchomieniu pojazdu (analogicznie jest start-stop). Jeżeli tak faktycznie jest, to za rok wszystkie nowe samochody będą "pikały".
Przykład:
https://mubi.pl/poradniki/inteligentny- ... predkosci/
Powtórzę jeszcze raz – samochody HOMOLOGOWANE po połowie 2022 muszą mieć system ISA i sygnalizować przekroczenie prędkości. Samochody wyprodukowane po połowie 2024 muszą mieć ten system, niezależnie kiedy uzyskały homologację. Nie wiem czy CX-30 i 3 '24 musiały uzyskać nową homologację, ale nawet jeśli nie, to producentowi nie opłacało się za rok wprowadzać znowu zmian aby wprowadzić pikanie tylko załatwili to przy okazji "liftingu".
Wracając do 208 – nawet jeżeli miał taki system to nie musiał sygnalizować tego dźwiękiem (bo ten system nie był obowiązkowy i mógł działać "jak chciał") i stąd może wynikać różnica w działaniu. Za to 208 teraz przeszło lifting i tam ten system już może działać inaczej i "pikać".
Wg różnych źródeł, które czytałem, przepisy dotyczące ISA zakładają, że ten system musi emitować sygnał dźwiękowy przy przekroczeniu odczytanej prędkości i ma być aktywowany po każdym uruchomieniu pojazdu (analogicznie jest start-stop). Jeżeli tak faktycznie jest, to za rok wszystkie nowe samochody będą "pikały".
Przykład:
https://mubi.pl/poradniki/inteligentny- ... predkosci/
mskgs napisał(a):Powtórzę jeszcze raz – samochody HOMOLOGOWANE po połowie 2022 muszą mieć system ISA i sygnalizować przekroczenie prędkości. Samochody wyprodukowane po połowie 2024 muszą mieć ten system, niezależnie kiedy uzyskały homologację.
Wszyscy to rozumieją. Tu chodzi o to że nie można w żaden sposób zmienić alertu dźwiękowego – skrócić lub wyłączyć i zostawić tylko wizualny w inny sposób niż odłączenie wszystkich dźwiękowych alarmów.
ceiks30 napisał(a):panaceum doraźne
Panaceum doraźne to jest wyciszenie alertów guzikiem przy kierownicy. Da się z tym żyć. Natomiast chodzi o to że skoro można je wyciszyć to dlaczego tylko wszystkie, a nie można tylko tego jednego. I zostawić tylko ostrzeżenie wizualne. To jest cały problem.
Hmmm. To rzeczywiście irytujące. Na jeździe próbnej tego nie było. Za miesiąc odbieram autko i nieco to niepokoi.
A czy wyciszając na kierownicy likwidujemy tylko alerty dźwiękowe, czy też alerty wizualne?
A czy wyciszając na kierownicy likwidujemy tylko alerty dźwiękowe, czy też alerty wizualne?
mskgs napisał(a):Powtórzę jeszcze raz – samochody HOMOLOGOWANE po połowie 2022 muszą mieć system ISA i sygnalizować przekroczenie prędkości. Samochody wyprodukowane po połowie 2024 muszą mieć ten system, niezależnie kiedy uzyskały homologację. Nie wiem czy CX-30 i 3 '24 musiały uzyskać nową homologację, ale nawet jeśli nie, to producentowi nie opłacało się za rok wprowadzać znowu zmian aby wprowadzić pikanie tylko załatwili to przy okazji "liftingu".
No nie do konca tak jest. Tak, jest obowiazek, ale jest tez wybor jak ma byc to sygnalizowane.
W dokumencie ponizej jest opisane jakie sa opcje, i jedna z nich jest opcja informowania przez drgania.
I jest to najmniej irytujace dla kierowcy.
Poza tym, prawodawca zdaje sobie sprawe, ze system nie dziala prawidlowo i daje mozliwosc takiej konfiguracji samochodu aby mozna bylo to wylaczyc przyciskiem. Tak, jest taka mozliwosc prawna. Tylko, ze w Mazdzie jest proteza tego i jesli wylaczysz przyciskiem, to wylaczysz automatycznie dzwieki z wszystkich innych systemow, a w tym nie o to chodzi.
https://road-safety-charter.ec.europa.e ... hat%20date).&text=The%20ISA%20system%20is%20required,in%20any%20moment%20during%20driving.
Dopisano 6 paź 2023, 11:39:
ceiks30 napisał(a):Hmmm. To rzeczywiście irytujące. Na jeździe próbnej tego nie było. Za miesiąc odbieram autko i nieco to niepokoi.
A czy wyciszając na kierownicy likwidujemy tylko alerty dźwiękowe, czy też alerty wizualne?
W Mazdzie 3 wylaczajac dzwieki przyciskiem, wylaczysz dzwieki z wszystkich innych systemow.
Dobra wiadomoscia jest to, ze ostrzezenia wciaz sa wyswietlane na head up.
No ale to jest dosc niebezpieczne, bo zagadasz sie z kims, zwrocisz uwage na cos innego i mozesz to przeoczyc.
ceiks30 napisał(a):A czy wyciszając na kierownicy likwidujemy tylko alerty dźwiękowe, czy też alerty wizualne?
Tylko dźwiękowe więc da się z tym życ.
Ja naprawdę tego nie rozumiem. Jest milion ustawień to niech dadza jescze:
1. Wizualnie + 5 piknięć
2. Wizualnie + 1 piknięcie
3. Wizualnie + wibracja kierownicy
4. Wizualnie
Wszyscy by byli zadowoleni, ale jak na moje to robili tą zmianę na szybko i tak wyszlo średnio.
cichy202 napisał(a):ceiks30 napisał(a):A czy wyciszając na kierownicy likwidujemy tylko alerty dźwiękowe, czy też alerty wizualne?
Tylko dźwiękowe więc da się z tym życ.
Da sie z tym zyc, ale jest to bardzo powazne ograniczenie mozliwosci samochodu.
Bo jednak informacja dzwiekowa o zagrozeniu -np marte pole itd, jest duzo lepsza opcja niz tylko wyswitlanie ikonki na head up.
ceiks30 napisał(a):Rozumiem, że można to wyłączyć na stałe, a nie przy każdym uruchomieniu. . I pozostaną tylko alerty wizualne?
Nie no, no właśnie po każdym uruchomieniu trzeba naciskać guzik.
Ja proponowal bym aby zaczac pisac do Mazdy Polska aby zrobili cos z tym. Ja juz napisalem.
mmpol-kontakt@mazdaeur.com
Im wicej ludzi napisze tym wieksza szansa ze cos z tym zrobia.
Najlepiej bylo by tez w jakis sposob naglosnic sprawe.
Mysle, ze strach przed utrata klientow dzialal by bardzo motywujaco.
Nie wiem jak wy, ale gdybym widzial o tak irytujacych alertach to chyba nie kupilbym Mazdy.
mmpol-kontakt@mazdaeur.com
Im wicej ludzi napisze tym wieksza szansa ze cos z tym zrobia.
Najlepiej bylo by tez w jakis sposob naglosnic sprawe.
Mysle, ze strach przed utrata klientow dzialal by bardzo motywujaco.
Nie wiem jak wy, ale gdybym widzial o tak irytujacych alertach to chyba nie kupilbym Mazdy.
Hammerfest napisał(a):Mysle, ze do konca nie zdajesz sobie sprawy jak uciazliwe to jest.
Nie wiem skąd ten wniosek, nigdzie przecież nie zachwalam tego systemu. Mało tego, od kiedy tylko się dowiedziałem, że coś takiego będzie w standardzie, to byłem – lekko ujmując – niepocieszony. U siebie większość tych brzęczyków wyłączyłem, bo są totalnie zbędne, oczywiście za wyjątkiem BSM. Jak przeczytałem ten wątek to tylko bardziej ucieszyłem się, że decyzję o zakupie auta podjąłem jeszcze przed wejściem w życie tych durnych przepisów i nie mam tego problemu.
Hammerfest napisał(a):Ja proponowal bym aby zaczac pisac do Mazdy Polska aby zrobili cos z tym.
Stawiam dolary przeciwko orzechom, że nic to nie da. Mazda Polska odpisze jakąś oklepaną formułkę i do widzenia.
Hammerfest napisał(a):Ja proponowal bym aby zaczac pisac do Mazdy Polska aby zrobili cos z tym.
Stawiam dolary przeciwko orzechom, że nic to nie da. Mazda Polska odpisze jakąś oklepaną formułkę i do widzenia.[/quote]
Post nr 3 w tym temacie. Wrzuciłem oficjalną odpowiedź Mazdy Polska moje zgłoszenie w tej sprawie
Bardzo ciekawe gdzie ta opcja jest. Bo ja nic nie widziałem w systemie takiego. Jak dla mnie to jest odpowiedź dla rocznika przed 2024 gdzie taka opcja jest (przynajmniej w zastępczej trójce którą mam teraz). Bo jakbym mógł sobie ustawić +10 to nie widzę problemu osobiście.
Dopisano 6 paź 2023, 18:46:
Przeczytałem jeszcze raz tą wiadomość z twojego posta i on a w ogóle jest z d***y. Mazda pisze o ISA a wg instrukcji ISA jest uruchamiany przyciskiem LIM na kierownicy i można go wyłączyć. Nie włącza się też automatycznie. I faktycznie jego można ustawić na +10.
Tylko że tu nie chodzi o ISA. Tylko o ostrzeżenia BEZ włączonego ISA.
Dopisano 6 paź 2023, 18:46:
Przeczytałem jeszcze raz tą wiadomość z twojego posta i on a w ogóle jest z d***y. Mazda pisze o ISA a wg instrukcji ISA jest uruchamiany przyciskiem LIM na kierownicy i można go wyłączyć. Nie włącza się też automatycznie. I faktycznie jego można ustawić na +10.
Tylko że tu nie chodzi o ISA. Tylko o ostrzeżenia BEZ włączonego ISA.
Najciekawsze w tym wszystkim jest to, że te zmiany w rocznikach modelowych nie są chyba aż tak duże aby wymagana była ponowna homologacja. Temat jest co najmniej dziwny i wygląda na jakąś nadgorliwość lub wypadek przy pracy (co można by zrozumieć ponieważ producent jest dość daleko od warunków europejskich i może nie przetestował tego rozwiązania w praktyce). Co ciekawe nówka sztuka CX-60 prosto z dostawy nie pikała po przekroczeniu prędkości... Ja bym cisnął Mazdę Polska. Im tam jednak zależy na zadowoleniu klienta.
krzychun napisał(a): Ja bym cisnął Mazdę Polska. Im tam jednak zależy na zadowoleniu klienta.
Jestem tego samego zdania, im wiekszy szum tym szybciej sie Mazda za to wezmie.
Swija droga to, ciekawy jestem co by bylo gdybym napisal do Mazdy, ze wykupie duzy biloard tuz na wprost salonu Mazdy informujacy o tym alercie. Jak by zareagowali? Mysle, ze po takiej informacji nikt by Mazdy nie kupil.
Co zreszta napisalem w mailu do Mazdy. Link do video tez im wyslalem bo nie do konca moga wiedziec w czym problem.
A tu dla przypomnienia. Kopiujcie, powielajcie, publikujcie, robcie memy.
https://youtube.com/shorts/pIwG159QnH4?feature=share
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9