Czateria... 2021
Dzisiaj mija 2 miesiące od obioru Y.
Już prawie 6800km na liczniku a w weekend kolejne 400+ wskoczy. Jest dalej fun a kosztowo przejechanie odcinka 100km to jakieś 19PLN uwzględniając darmowe ładowanie
Już prawie 6800km na liczniku a w weekend kolejne 400+ wskoczy. Jest dalej fun a kosztowo przejechanie odcinka 100km to jakieś 19PLN uwzględniając darmowe ładowanie
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
Eh kupiłem już olej i filtr a nie mam kiedy się umówić na wymianę.
Neonixos666 napisał(a):Eh kupiłem już olej i filtr a nie mam kiedy się umówić na wymianę.
samemu Panie, samemu..
ja również muszę sobie czas specjalny i zaplanowany kilka tygodni wcześniej znaleźć żeby choć troszkę (olej) u siebie porobić.

Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
zadra napisał(a):Neonixos666 napisał(a):Eh kupiłem już olej i filtr a nie mam kiedy się umówić na wymianę.
samemu Panie, samemu..
ja również muszę sobie czas specjalny i zaplanowany kilka tygodni wcześniej znaleźć żeby choć troszkę (olej) u siebie porobić.
Nie mam żadnego kanału, niby prosta rzecz 15 minut i ogarnięte ale nawet na tyle czasu brak. Może gdzieś mnie załatwią na szybkości, zobaczę jeszcze jutro. Jeszcze zostanie mi ogarnąć filtr paliwa i czyszczenie wtryskiwaczy, zobaczymy czy coś się zmieni.
Neonixos666 napisał(a):Nie mam żadnego kanału, niby prosta rzecz 15 minut i ogarnięte
ja sobie kilka lat temu najazdy kupiłem, ale nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek w kwadrans olej wymienił.
U mnie to jakoś spokojne 1,5h gdyby sam olej z filtrem robić, bo nigdy się nie śpieszę i czekam aż stary maxymalnie spłynie.
Neonixos666 napisał(a):zostanie mi ogarnąć filtr paliwa i czyszczenie wtryskiwaczy
ale już jest lepiej z tym dupeefem, tylko chcesz poprawić samopoczucie tymi wtryskami ?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
95% problemów z DPFem to wtryski albo rzeczy z nimi związane.
Dobra, dobra lepiej powiedz ile razy już gasiłeś

motomike6 napisał(a):Dzisiaj mija 2 miesiące od obioru Y.
Dobra, dobra lepiej powiedz ile razy już gasiłeś

Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):95% problemów z DPFem to wtryski albo rzeczy z nimi związane.
Masz rację, co do dpf to już jest lepiej 21g zbiera się w przeciągu 300km, nie jest to idealny wynik ale i tak lepszy niż w gorące dni gdzie przybywało 21g prze 60km a nawet szybciej. Czyszczenie przepływki, gorącego EGR, czyszczenie przez sondę DPF, wymiana sondy, czyszczenie czujnika ciśnienia spalin. Brak błędów, z parametrów mogę się spowiadać, korekty wtryskiwaczy są ok. Zostaje wymiana filtra paliwa bo już ma nalatane sporo i agresywne czyszczenie układu wtryskowego. Podejrzewam albo wtryskiwacze które mogą nie rozpylać dobrze (korekty tego nie pokażą) i gdy tylko trzeba podlać więcej czyli gdy wejdzie w doładowanie to najwięcej przybywa sadzy. Gdy jest chłodniej to nie generuje tak sadzy bo jest więcej tlenu ale gdy w gorące dni np ponad 30 stopni jadę 90km/h, zimny egr otwarty na 40% to podejrzewam że robi się piekło, komp bierze temp powietrza zasysanego ale nie wie jak schłodził je intercooler i ile naprawdę jest w kolektorze. Dołóżmy do tego gorsze spalanie dobrze nie wymieszanego diesla i mamy generator sadzy. Nawet na wolnych obrotach po odpaleniu jak działa gorący EGR to spaliny mają dziwny zapach nie taki jak powinien mieć. Pozostaje jeszcze puszczanie mgiełki olejowej przez silnik lub sprężarkę ale myślę że więcej by wciągał (0,4L na 11 tyś ok) i czy intercooler nie ma już dość i nie schładza w gorące dni powietrza doładowanego, niby był wymyty w środku ale przez przepływu powietrza przez niego nie schłodzi.
Ostatnio edytowano 21 wrz 2023, 19:32 przez Neonixos666, łącznie edytowano 1 raz
Za każdym razem jak parkujębrii napisał(a):95% problemów z DPFem to wtryski albo rzeczy z nimi związane.motomike6 napisał(a):Dzisiaj mija 2 miesiące od obioru Y.
Dobra, dobra lepiej powiedz ile razy już gasiłeś![]()
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
Mi się też zaświeciła kontrolka ale od tempomatu po skasowaniu błędów. Ale tu oznacza że działa
za to jak silnik się rozgrzewa (na zimnym jest ok i jak calkiem jest rozgrzany też ok) to często falują mu obroty , jak stoję na światłach etc. Strasznie to irytuje bo w automacie nie jestem w stanie podtrzymać obrotów pedałem gazu, w sensie jestem ale nie będę rozłączał napędu za każdym postojem. 2.0 dCi. Przeplywka, EGR czy jakiś pomysł. Błędów brak, clip coś wskaże?
Dominator napisał(a):Mi się też zaświeciła kontrolka ale od tempomatu po skasowaniu błędów. Ale tu oznacza że działaza to jak silnik się rozgrzewa (na zimnym jest ok i jak calkiem jest rozgrzany też ok) to często falują mu obroty , jak stoję na światłach etc. Strasznie to irytuje bo w automacie nie jestem w stanie podtrzymać obrotów pedałem gazu, w sensie jestem ale nie będę rozłączał napędu za każdym postojem. 2.0 dCi. Przeplywka, EGR czy jakiś pomysł. Błędów brak, clip coś wskaże?
Klip pokaże to co chcesz zobaczyć, błędy mogą być bez kontrolki więc do porządnego sprawdzenia. Falowanie obrotów to może byś coś z ciśnieniem na listwie, to bym pierwsze sprawdził czy nie skacze, kolejna sprawa to czy egr jest stale otwarty na wolnych powinien być bez skoków. Standardowo zerknąć na korekty czy któryś wtrysk nie ma zbyt dużych odchyleń, raczej to nic z przepływem i doładowaniem a bardziej z paliwem i sterowaniem.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości