Irytujące rzeczy/usterki w BP
skóra w modelach 2019 i 2020 była słabej jakości i od 2021 został zmieniony dostawca, mnie też się już przeciera i też zgłaszam, podobno raczej nie robią problemów. Aholda w japońcu na stałe nie ustawisz niestety
A zna ktoś jakiś soft jak właśnie wspomniany VDCS, tylko, że do mazdy?
Bo jest wiele rzeczy, których wystarczyłoby odwrócić domyślane ustawienie i byłoby prawie idealnie.
Dopisano 29 sie 2023, 16:40:
A zna ktoś jakiś soft jak właśnie wspomniany VDCS, tylko, że do mazdy?
Bo jest wiele rzeczy, których wystarczyłoby odwrócić domyślane ustawienie i byłoby prawie idealnie.
Bo jest wiele rzeczy, których wystarczyłoby odwrócić domyślane ustawienie i byłoby prawie idealnie.
Dopisano 29 sie 2023, 16:40:
A zna ktoś jakiś soft jak właśnie wspomniany VDCS, tylko, że do mazdy?
Bo jest wiele rzeczy, których wystarczyłoby odwrócić domyślane ustawienie i byłoby prawie idealnie.
Do Autoholda można kupić moduł na aliexpres, który automatycznie sam po starcie włącza holda, robi to kilka razy co ileś sekund – by opieszałość w zapinaniu pasów nie była przeszkodą.
A konfigurowanie mazdy przez obd można zrobić forscanem lub elmconfigiem – ale nie sprawdzałem na obecnej generacji ile można zrobić, korzystałem z tego przy poprzednich
A konfigurowanie mazdy przez obd można zrobić forscanem lub elmconfigiem – ale nie sprawdzałem na obecnej generacji ile można zrobić, korzystałem z tego przy poprzednich
W temacie autoholda taka historia z maja tego roku.
Po umyciu auta postanowiłem, że wjadę sobie do garażu podziemnego w moim bloku i tam wytrę go do sucha oraz nałożę wosk. Samochód zaparkowałem tak, że zastawiłem swoje miejsce postojowe oraz dwa miejsca sąsiadów, a przynajmniej mieliby problem żeby zaparkować. Szczęście, że był długi weekend majowy i sąsiedzi gdzieś wyjechali. Silnik wyłączony ale auto niezamknięte kluczykiem.
Całość zabrała mi jakąś godzinę. Po wszystkim chcę odpalić silnik a tu zonk. Akumulator zdechł. Z resztą już drugi raz w tym roku. I tutaj pojawił się problem z automatycznym hamulcem. Chciałem skorzystać z pomocy syna żeby przepchać auto na moje miejsce postojowe ale hamulec trzyma. Jak go awaryjnie odblokować? Instrukcja opisuje coś w tym temacie ale WYDAJE SIĘ, że trzeba choć troszkę prądu do tej procedury. Tak więc stoję i jestem w czarnej
. Pojawił się jakiś sąsiad i próbowaliśmy odpalić Mazdę z kabli ale o dziwo nie zabanglała
(wcześniej w tym roku odpalałem z kabli na stacji paliw od przypadkowego kierowcy i wszystko zagrało). Co w takiej sytuacji z autoholdem?
Historia ma szczęśliwy finał.
Skorzystałem z Assistance i po godzinie przyjechała pani!!!, która miała przy sobie booster do awaryjnego odpalania silnika. Tutaj taka mała dygresja. Podziemne parkingi, zwłaszcza w blokach mają dość mały prześwit do wjazdu, do podziemia. Wjazd lawetą może być kłopotliwy. Finalnie udało się odpalić Mazdę od "pierwszego strzału" i nie było żadnej "choinki" na desce rozdzielczej. Akumulator wymieniłem na nowy i dodatkowo kupiłem booster, który wożę w bagażniku żeby uniknąć podobnych kłopotów w przyszłości.
Po umyciu auta postanowiłem, że wjadę sobie do garażu podziemnego w moim bloku i tam wytrę go do sucha oraz nałożę wosk. Samochód zaparkowałem tak, że zastawiłem swoje miejsce postojowe oraz dwa miejsca sąsiadów, a przynajmniej mieliby problem żeby zaparkować. Szczęście, że był długi weekend majowy i sąsiedzi gdzieś wyjechali. Silnik wyłączony ale auto niezamknięte kluczykiem.
Całość zabrała mi jakąś godzinę. Po wszystkim chcę odpalić silnik a tu zonk. Akumulator zdechł. Z resztą już drugi raz w tym roku. I tutaj pojawił się problem z automatycznym hamulcem. Chciałem skorzystać z pomocy syna żeby przepchać auto na moje miejsce postojowe ale hamulec trzyma. Jak go awaryjnie odblokować? Instrukcja opisuje coś w tym temacie ale WYDAJE SIĘ, że trzeba choć troszkę prądu do tej procedury. Tak więc stoję i jestem w czarnej


Historia ma szczęśliwy finał.
Skorzystałem z Assistance i po godzinie przyjechała pani!!!, która miała przy sobie booster do awaryjnego odpalania silnika. Tutaj taka mała dygresja. Podziemne parkingi, zwłaszcza w blokach mają dość mały prześwit do wjazdu, do podziemia. Wjazd lawetą może być kłopotliwy. Finalnie udało się odpalić Mazdę od "pierwszego strzału" i nie było żadnej "choinki" na desce rozdzielczej. Akumulator wymieniłem na nowy i dodatkowo kupiłem booster, który wożę w bagażniku żeby uniknąć podobnych kłopotów w przyszłości.
jezyk69 napisał(a):W temacie autoholda taka historia z maja tego roku.
Po umyciu auta postanowiłem, że wjadę sobie do garażu podziemnego w moim bloku i tam wytrę go do sucha oraz nałożę wosk. Samochód zaparkowałem tak, że zastawiłem swoje miejsce postojowe oraz dwa miejsca sąsiadów, a przynajmniej mieliby problem żeby zaparkować. Szczęście, że był długi weekend majowy i sąsiedzi gdzieś wyjechali. Silnik wyłączony ale auto niezamknięte kluczykiem.
Całość zabrała mi jakąś godzinę. Po wszystkim chcę odpalić silnik a tu zonk. Akumulator zdechł. Z resztą już drugi raz w tym roku. I tutaj pojawił się problem z automatycznym hamulcem. Chciałem skorzystać z pomocy syna żeby przepchać auto na moje miejsce postojowe ale hamulec trzyma. Jak go awaryjnie odblokować? Instrukcja opisuje coś w tym temacie ale WYDAJE SIĘ, że trzeba choć troszkę prądu do tej procedury. Tak więc stoję i jestem w czarnej. Pojawił się jakiś sąsiad i próbowaliśmy odpalić Mazdę z kabli ale o dziwo nie zabanglała
(wcześniej w tym roku odpalałem z kabli na stacji paliw od przypadkowego kierowcy i wszystko zagrało). Co w takiej sytuacji z autoholdem?
Historia ma szczęśliwy finał.
Skorzystałem z Assistance i po godzinie przyjechała pani!!!, która miała przy sobie booster do awaryjnego odpalania silnika. Tutaj taka mała dygresja. Podziemne parkingi, zwłaszcza w blokach mają dość mały prześwit do wjazdu, do podziemia. Wjazd lawetą może być kłopotliwy. Finalnie udało się odpalić Mazdę od "pierwszego strzału" i nie było żadnej "choinki" na desce rozdzielczej. Akumulator wymieniłem na nowy i dodatkowo kupiłem booster, który wożę w bagażniku żeby uniknąć podobnych kłopotów w przyszłości.
Na nic Ci po boosterze w bagażniku jak nie będziesz miał prądu do jego otwarcia
Aby otworzyć bagażnik trzeba zdjąć zagłówek tylnego siedzenia za siedzeniem pasażera. Następnie trzeba podnieść klapkę która się tam znajduje – są 3 takie klapki z tyłu ale tylko ta jedna pozwala na zdjęcie zabezpieczającego kawałka plastiku (będzie potrzebny śrubokręt krzyżakowy). to niby bm ale sprawdze czy w bp tez działa
Dopisano 30 sie 2023, 14:20:
z instrukcji
Dopisano 30 sie 2023, 14:20:
z instrukcji
I pewnie bym tak zrobił. Drzwi kierowcy można otworzyć kluczykiem do awaryjnego otwierania. Poza tym w moim przypadku drzwi w tamtym momencie były otwarte. Bagażnik też. Co nie zmienia faktu, że dalej nie wiem jak odblokować autoholda.
Nasuwa się jednak pytanie jak np. odkurzać środek samochodu gdy akumulator jest na wyczerpaniu. Z wycieraniem do sucha karoserii można sobie poradzić w ten sposób, że zamkniesz auto z kluczyka i działasz. Ale odkurzanie to już musisz zrobić na otwartym "organizmie". I znowu może być niespodzianka ze strony akumulatora. Przepraszam za rozwinięcie się w tym temacie, w kierunku problemów z akumulatorem ale poniekąd wiąże się on z tym nieszczęsnym hamulcem elektrycznym.
Nasuwa się jednak pytanie jak np. odkurzać środek samochodu gdy akumulator jest na wyczerpaniu. Z wycieraniem do sucha karoserii można sobie poradzić w ten sposób, że zamkniesz auto z kluczyka i działasz. Ale odkurzanie to już musisz zrobić na otwartym "organizmie". I znowu może być niespodzianka ze strony akumulatora. Przepraszam za rozwinięcie się w tym temacie, w kierunku problemów z akumulatorem ale poniekąd wiąże się on z tym nieszczęsnym hamulcem elektrycznym.
Żeby odblokować hamulec postojowy ręcznie, trzeba zdemontować silniczek elektrycznego hamulca postojowego z zacisku i pokręcić ośką, którą obraca ten silniczek aż klocki przestaną dociskać do tarczy.
Miałem podobną sytuację jak mi padł aku i zablokowałem wjazd do garaży kilku sąsiadom. Na szczęście był późny wieczór i nikt nie chciał wjechać/wyjechać z garażu i po godzinie ładowania udało mi się zwolnić hamulec elektryczny (auto dalej nie chciało odpalić) i wepchnąć do garażu. Oprócz hamulca jest jeszcze elektryczna blokada kierownicy, którą nie wiem czy się da odblokować tak łatwo bez prądu, więc jak trzeba pomanewrować kołami, to też może być problem.
Teraz jak sprzątam auto to profilaktycznie blokuję automatyczne zaciągnięcie hamulca postojowego i staję tak żeby w razie co można było przepchać auto w miejsce gdzie nie będzie przeszkadzać.
Miałem podobną sytuację jak mi padł aku i zablokowałem wjazd do garaży kilku sąsiadom. Na szczęście był późny wieczór i nikt nie chciał wjechać/wyjechać z garażu i po godzinie ładowania udało mi się zwolnić hamulec elektryczny (auto dalej nie chciało odpalić) i wepchnąć do garażu. Oprócz hamulca jest jeszcze elektryczna blokada kierownicy, którą nie wiem czy się da odblokować tak łatwo bez prądu, więc jak trzeba pomanewrować kołami, to też może być problem.
Teraz jak sprzątam auto to profilaktycznie blokuję automatyczne zaciągnięcie hamulca postojowego i staję tak żeby w razie co można było przepchać auto w miejsce gdzie nie będzie przeszkadzać.
paweł_TBU napisał(a):była akcja serwisowa na rozładowujący sie aku, sprawdź czy miałeś robioną. i tak będziesz musiał kupić nowy aku. pytanie czy masz kamerke bo źle podpięta zżera aku
Akcję serwisową miałem. Chodziło bodajże o AM005A. Kamerkę rzeczywiście mam. Podpięta jest kabelkiem pod jeden z portów USB. Nie wiem czy zżera prąd po wyłączeniu silnika, bo żadne diody kontrolne na kamerce się nie świecą.
max441 napisał(a):Żeby odblokować hamulec postojowy ręcznie, trzeba zdemontować silniczek elektrycznego hamulca postojowego z zacisku i pokręcić ośką, którą obraca ten silniczek aż klocki przestaną dociskać do tarczy.
Miałem podobną sytuację jak mi padł aku i zablokowałem wjazd do garaży kilku sąsiadom. Na szczęście był późny wieczór i nikt nie chciał wjechać/wyjechać z garażu i po godzinie ładowania udało mi się zwolnić hamulec elektryczny (auto dalej nie chciało odpalić) i wepchnąć do garażu. Oprócz hamulca jest jeszcze elektryczna blokada kierownicy, którą nie wiem czy się da odblokować tak łatwo bez prądu, więc jak trzeba pomanewrować kołami, to też może być problem.
Teraz jak sprzątam auto to profilaktycznie blokuję automatyczne zaciągnięcie hamulca postojowego i staję tak żeby w razie co można było przepchać auto w miejsce gdzie nie będzie przeszkadzać.
Ja stanąłem Mazdą w ten sposób, w garażu, ponieważ mam pojedyncze miejsce postojowe pomiędzy dwoma ścianami. Nie miałbym po prostu komfortu wycierania karoserii z jednej ani z drugiej strony. Teraz mam małą nauczkę na przyszłość i muszę pamiętać o chochlikach akumulatorowych

paweł_TBU napisał(a):Aby otworzyć bagażnik trzeba zdjąć zagłówek tylnego siedzenia za siedzeniem pasażera. Następnie trzeba podnieść klapkę która się tam znajduje – są 3 takie klapki z tyłu ale tylko ta jedna pozwala na zdjęcie zabezpieczającego kawałka plastiku (będzie potrzebny śrubokręt krzyżakowy). to niby bm ale sprawdze czy w bp tez działa
Dopisano 30 sie 2023, 14:20:
z instrukcji
Oo widzisz, musiałem to przeoczyć kiedyś jak czytałem instrukcje. Do schowka trzeba sobie śrubokręt wrzucić w razie W. Co prawda od ponad miesiąca mam nowy akumulator, ale kable nadal leżą mi pod siedzeniem z tyłu, to sobie przerzucę je do bagażnika.
Czy komuś zaczął skrzypieć wybierak biegów przy wrzucaniu 1, 2 i zwłaszcza wstecznego?
- Od: 7 sty 2022, 17:38
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 Enso Sedan 2021 2.0 eSkyactiv-X
Czy to normalne, że po 13k przebiegu zaczynają powoli piszczeć klocki hamulcowe (na samej końcówce hamowania)?
Taki urok tych oryginalnych klocków i tarcz? Jakie zatem polecacie klocki/tarcze do M3 BP '21? W listopadzie mój drugi przegląd, więc powoli trzeba zbierać rzeczy
Taki urok tych oryginalnych klocków i tarcz? Jakie zatem polecacie klocki/tarcze do M3 BP '21? W listopadzie mój drugi przegląd, więc powoli trzeba zbierać rzeczy
Azel napisał(a):Hmm, raczej jeżdżę eko (sporo hamowania na silniku), więc nie wiem, kiedy mógłbym przypalić.
tym bardziej ich nie zużyłeś, mam 39tys i automat a klocków jeszcze dużo.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości