Spalanie CX-60 – 3.3 D
1, 2
Na razie żadnych konkretów nie przytoczę, bo auto na ten moment ma status: zamówiony z odbiorem na kwiecień.
Zdecydowałem się na CX-60 ze względu na design... Bardzo mi się spodobał.
Umówiłem się w salonie na "przymiarkę" (mam 190cm) i krótką jazdę próbną. Był oczywiście tylko PHEV.
Wnętrze OK, okno dachowe obniża kabinę i tarłem głową o podsufitkę. Miałem okazję przymierzyć się też do egzemplarza bez okna dachowego i tam podsufitka była parę cm wyżej. I taki zamówiłem.
Wrażenia z jazdy "meleksem" jak... meleksem
Robię głównie trasy więc 6 cylindrów i zasięg ok 1kkm na 1 baku zachęciły do decyzji o zakupie dieselka.
Podają, że spalanie ok 5,3l... Nawet jak będzie 7 to przy baku o poj. 58l zasięg będzie zadowalający...
Więc na razie czekam i czytam, czytam i czytam...
Zdecydowałem się na CX-60 ze względu na design... Bardzo mi się spodobał.
Umówiłem się w salonie na "przymiarkę" (mam 190cm) i krótką jazdę próbną. Był oczywiście tylko PHEV.
Wnętrze OK, okno dachowe obniża kabinę i tarłem głową o podsufitkę. Miałem okazję przymierzyć się też do egzemplarza bez okna dachowego i tam podsufitka była parę cm wyżej. I taki zamówiłem.
Wrażenia z jazdy "meleksem" jak... meleksem
Robię głównie trasy więc 6 cylindrów i zasięg ok 1kkm na 1 baku zachęciły do decyzji o zakupie dieselka.
Podają, że spalanie ok 5,3l... Nawet jak będzie 7 to przy baku o poj. 58l zasięg będzie zadowalający...
Więc na razie czekam i czytam, czytam i czytam...
- Od: 16 gru 2022, 22:33
- Posty: 33
- Auto: CX-60 3,3D AWD
Witam Wszystkich,
Jestem tu nowy i dopiero chcę zacząć swoją przygodę z Mazdą. Jako że robię codziennie dosyć długie trasy mój wybór padł na CX60 w dieslu. Wprawdzie ładnych kilka lat temu rozważałem zakup GJ-tki ( i między innymi czytałem wówczas sporo postów Gajdzina ) ale nic z tego nie wyszło. Natomiast myślę że teraz jestem już w 90% przekonany do swojego wyboru. Kolejne 10% ma (mam nadzieję) dołożę po wizycie w salonie, którą mam zaplanowaną na początku stycznia. I tu mam pytania do Szanownych Kolegów :–):
– czy jest coś szczególnego na co powinienem zwrócić uwagę w tym modelu?
– kiedy przy zamówieniu w styczniu mogę się realnie spodziewać auta?
– o możliwościach otrzymania rabatów już sporo czytałem i teoretycznie nie wygląda to dobrze a jak wyglądała praktyka w Waszych przypadkach?
– czy są jeszcze jakieś inne miejsca w necie gdzie mogę poczytać o CX60? Oczywiście chodzi mi o realne opinie użytkowników a nie materiały promocyjne.
Z góry dzięki za każdą odpowiedź.
Pozdro
M
Jestem tu nowy i dopiero chcę zacząć swoją przygodę z Mazdą. Jako że robię codziennie dosyć długie trasy mój wybór padł na CX60 w dieslu. Wprawdzie ładnych kilka lat temu rozważałem zakup GJ-tki ( i między innymi czytałem wówczas sporo postów Gajdzina ) ale nic z tego nie wyszło. Natomiast myślę że teraz jestem już w 90% przekonany do swojego wyboru. Kolejne 10% ma (mam nadzieję) dołożę po wizycie w salonie, którą mam zaplanowaną na początku stycznia. I tu mam pytania do Szanownych Kolegów :–):
– czy jest coś szczególnego na co powinienem zwrócić uwagę w tym modelu?
– kiedy przy zamówieniu w styczniu mogę się realnie spodziewać auta?
– o możliwościach otrzymania rabatów już sporo czytałem i teoretycznie nie wygląda to dobrze a jak wyglądała praktyka w Waszych przypadkach?
– czy są jeszcze jakieś inne miejsca w necie gdzie mogę poczytać o CX60? Oczywiście chodzi mi o realne opinie użytkowników a nie materiały promocyjne.
Z góry dzięki za każdą odpowiedź.
Pozdro
M
- Od: 10 gru 2022, 11:40
- Posty: 1
- Auto: Mazda CX60 – przyszły użytkownik
Michał
wydaje mi się, że potestować diesla będziesz mógł najwcześniej przy pierwszych dostawach diesli w...
kwietniu 2023... Jeszcze nie ma tych samochodów w salonach.
Na ten moment to działa tak, że oglądasz / jeździsz PHEV, wygląd Ci się podoba, dźwięk elektryka niekoniecznie więc zamawiasz w ciemno tego wytęsknionego, 6-cio cylindrowego diesla.
Wpłacasz zaliczkę (w zależności od salonu chcą 1000, 3000, 5000PLN) i informują Cię, że Twój CX będzie do odbioru w kwietniu lub kiedyś tam...
W dwóch salonach potwierdzili mi, że przed odbiorem auta będę miał okazję przejechać się dieslem (z tej samej dostawy, co mój, ale ten salonowy będzie najszybciej przygotowany do jazdy/ zarejestrowany).
Jeśli będę zadowolony, wpłacam resztę kasy i wyjeżdżam swoim z salonu, jeśli nie, 100% zaliczki zostanie mi zwrócona.
Więc na razie to tak wygląda.
A!
I potwierdzam, że wyrwanie jakiegokolwiek rabatu dla osób spoza kręgu Mazdy graniczy z cudem!
Ale cuda się zdarzają
wydaje mi się, że potestować diesla będziesz mógł najwcześniej przy pierwszych dostawach diesli w...
kwietniu 2023... Jeszcze nie ma tych samochodów w salonach.
Na ten moment to działa tak, że oglądasz / jeździsz PHEV, wygląd Ci się podoba, dźwięk elektryka niekoniecznie więc zamawiasz w ciemno tego wytęsknionego, 6-cio cylindrowego diesla.
Wpłacasz zaliczkę (w zależności od salonu chcą 1000, 3000, 5000PLN) i informują Cię, że Twój CX będzie do odbioru w kwietniu lub kiedyś tam...
W dwóch salonach potwierdzili mi, że przed odbiorem auta będę miał okazję przejechać się dieslem (z tej samej dostawy, co mój, ale ten salonowy będzie najszybciej przygotowany do jazdy/ zarejestrowany).
Jeśli będę zadowolony, wpłacam resztę kasy i wyjeżdżam swoim z salonu, jeśli nie, 100% zaliczki zostanie mi zwrócona.
Więc na razie to tak wygląda.
A!
I potwierdzam, że wyrwanie jakiegokolwiek rabatu dla osób spoza kręgu Mazdy graniczy z cudem!
Ale cuda się zdarzają
- Od: 16 gru 2022, 22:33
- Posty: 33
- Auto: CX-60 3,3D AWD
Już są pierwsze diesle w PL.
Poszperajcie w necie, bo już chyba jakiś salon w Wawie ma zarejestrowany egzemplarz i pewnie można powoli umawiać sobie jazdę...
Ponoć fajosko jeździ, brzmi, a spalanie... miodzio...
O, tu:
https://www.youtube.com/watch?v=Yf4W4WeTnSs
a tu trochę o spalaniu
https://www.youtube.com/watch?v=gGFzXc7ciSk
Poszperajcie w necie, bo już chyba jakiś salon w Wawie ma zarejestrowany egzemplarz i pewnie można powoli umawiać sobie jazdę...
Ponoć fajosko jeździ, brzmi, a spalanie... miodzio...
O, tu:
https://www.youtube.com/watch?v=Yf4W4WeTnSs
a tu trochę o spalaniu
https://www.youtube.com/watch?v=gGFzXc7ciSk
- Od: 16 gru 2022, 22:33
- Posty: 33
- Auto: CX-60 3,3D AWD
Witajcie, jeżdżę od kilku tygodni cx60 diesel 4x4. Spalanie w mieście bez problemy ok 5l na trasie do 90km schodzę do 4,5L. Przy prędkościach autostradowych 140-150 – spalanie na poziomie 7,5L ale ten wysoki wynik moim zdaniem wynika ze źle dobranego przełożenia 8mego biegu. Generalnie bez wysiłku da się utrzymać średnią poniżej 5,5L
sewkul75 napisał(a):ale ten wysoki wynik moim zdaniem wynika ze źle dobranego przełożenia 8mego biegu.
A co jest z tym ósmym przełożeniem nie tak?
W ogóle to mógłbyś też napisać jakie masz spalanie na typowej Esce, czyli ok. 120 km/h?
No i jak jest wówczas z wyciszeniem, bo testujący, póki co, trochę się tutaj plączą w zeznaniach (niektórzy wychwalają, inni twierdzą, że jest tylko w miarę)?
I na koniec o jakim mieście mowa? Albo przy jakich prędkościach przelotowych jest to spalanie?
Pzdr i gratuluję wozidła/
Może z uwagi na to, że mam kilka samochodów (max do 3 lat) do codziennego użytkowania i robię ok 60tys rocznie, pozwolę sobie na porównanie i moje uwagi.
Generalnie w Audi S6 3L bi turbo 380km, przy prędkości 160km/h wysokość obrotów jest na poziomie 2tys a w Mazdzie przy 140 ponad 2 tys. Wyraźnie wzrasta spalanie przy prędkościach powyżej 120km/h ale i tak jest bardzo przyzwoite jak na 3litry. Natomiast w trybie miejskim i pozamiejskim do 90km/h w Mazdzie da się osiągnąć wyniki chyba najlepsze w porównaniu z konkurencją.
Moje uwagi dotyczą głównie hamulców, które w porównaniu z Subaru WRX, którym też jeżdżę są słabe a w Subaru są beznadziejne ...
Tylne drzwi zrobione z puszek po piwie, i nie ma czegoś takiego jak wyciszenie. Skoda Octawia jest lepiej wyciszona. Za to audio Bose nadrabia te szumy:–)
Pozycja za kierownicą ok, (ale jak wyłączysz system automatycznego rozpoznawania – bo jego rozpoznawanie kierowcy może doprowadzić do szału), wygodne fotele na długich trasach, wentylacja foteli ok.
Klimatyzacja 7/10 nie daje rady jak na dworze pada albo 3 osoby spocone, wszystko paruje trzeba ręcznie zwiększać moc klimy.
Silnik bardzo ładnie pracuje, dźwięk itp poza pracą dziwnego połączenia ze skrzynią i alternatoro/silnikiem który na wolnych obrotach albo w trybie hold pracuje jakby miał się zaraz rozsypań.
System start stop przy prędkościach powyżej 90 km/h powinni sobie odpuścić.
Po zakupie przez pierwsze 500km pojawiał się komunikat o rozładowanym akumulatora ale mu przeszło może się formował...
Multimedia ok, Androidauto działa, reszta ok. Jak o czymś zapomniałem to napiszę.
+ za silnik, audio, kamerki, multimedia, fotele, przestrzeń bagażnika
– hamulce, system identyfikacji, start/stop, puszka, mało miejsca na tylnych fotelach
Pytanie z czego się chcesz przesiąść, jak z klasy premium to będziesz zawiedziony jak z forda , renault, fiata to będzie ok.
Pozdrawiam.....
Pozdro
Generalnie w Audi S6 3L bi turbo 380km, przy prędkości 160km/h wysokość obrotów jest na poziomie 2tys a w Mazdzie przy 140 ponad 2 tys. Wyraźnie wzrasta spalanie przy prędkościach powyżej 120km/h ale i tak jest bardzo przyzwoite jak na 3litry. Natomiast w trybie miejskim i pozamiejskim do 90km/h w Mazdzie da się osiągnąć wyniki chyba najlepsze w porównaniu z konkurencją.
Moje uwagi dotyczą głównie hamulców, które w porównaniu z Subaru WRX, którym też jeżdżę są słabe a w Subaru są beznadziejne ...
Tylne drzwi zrobione z puszek po piwie, i nie ma czegoś takiego jak wyciszenie. Skoda Octawia jest lepiej wyciszona. Za to audio Bose nadrabia te szumy:–)
Pozycja za kierownicą ok, (ale jak wyłączysz system automatycznego rozpoznawania – bo jego rozpoznawanie kierowcy może doprowadzić do szału), wygodne fotele na długich trasach, wentylacja foteli ok.
Klimatyzacja 7/10 nie daje rady jak na dworze pada albo 3 osoby spocone, wszystko paruje trzeba ręcznie zwiększać moc klimy.
Silnik bardzo ładnie pracuje, dźwięk itp poza pracą dziwnego połączenia ze skrzynią i alternatoro/silnikiem który na wolnych obrotach albo w trybie hold pracuje jakby miał się zaraz rozsypań.
System start stop przy prędkościach powyżej 90 km/h powinni sobie odpuścić.
Po zakupie przez pierwsze 500km pojawiał się komunikat o rozładowanym akumulatora ale mu przeszło może się formował...
Multimedia ok, Androidauto działa, reszta ok. Jak o czymś zapomniałem to napiszę.
+ za silnik, audio, kamerki, multimedia, fotele, przestrzeń bagażnika
– hamulce, system identyfikacji, start/stop, puszka, mało miejsca na tylnych fotelach
Pytanie z czego się chcesz przesiąść, jak z klasy premium to będziesz zawiedziony jak z forda , renault, fiata to będzie ok.
Pozdrawiam.....
Pozdro
Nie do konca
Brat ma pseldo premium audi q5 z 2021 w ful opcji a ja mam cx60 z jasnym wnetrzem mazde i audi to plastik fantastik przy mazdzie, rozniza w jakosci to przepasc.
Tak na szybko, audi plastikowe boczki drzwi, tunel środkowy plastik, brak aluminium, brak prawdziwego drewna, brak obszycia deski skory , bmw x3 ma lepszr materiały do audi ale taka jakosc kabiny jak mazda ma tylko volvo .
Mam zrobione materialy video jak porownywalem kazdy element wnetrza.
Szybkie video ale nie moje
https://www.tiktok.com/@leszkomototv/vi ... 60%2Cb2878
Brat ma pseldo premium audi q5 z 2021 w ful opcji a ja mam cx60 z jasnym wnetrzem mazde i audi to plastik fantastik przy mazdzie, rozniza w jakosci to przepasc.
Tak na szybko, audi plastikowe boczki drzwi, tunel środkowy plastik, brak aluminium, brak prawdziwego drewna, brak obszycia deski skory , bmw x3 ma lepszr materiały do audi ale taka jakosc kabiny jak mazda ma tylko volvo .
Mam zrobione materialy video jak porownywalem kazdy element wnetrza.
Szybkie video ale nie moje
https://www.tiktok.com/@leszkomototv/vi ... 60%2Cb2878
Voice – powiem tak, Audi zrobiłem 1 000 000 km przez ostatnie 12 lat, (tylko nowe nie sprowadzane łupy) mam jeszcze 3 szt. O Maździe porozmawiamy za pół roku bo mam coś przeczucie, że ta skrzynia jak przy 4 tyś km zaczęła rzęzić to 50tys km nie dociągnie. Bo auto już na serwisie – eliminują "niedociągnięcia ". Zapytaj za kilka miesięcy to powiem czy eksperyment się powiódł...
to jest podobno skrzynia ZF, więc powinna dawać radę
Taką informacje uzyskałem od dilera Mazdy.
AAAA to już wszystko jasne. Mnie wciskali kiedyś, że w "szóstce" GL jest skrzynia dwusprzęgłowa ... Barany ...
Pomyśl – czy ZF – producent chyba najlepszej skrzyni automatycznej obecnie – wypuściłby takiego bubla jak ta skrzynia w mazdzie CX60?
Pomyśl – czy ZF – producent chyba najlepszej skrzyni automatycznej obecnie – wypuściłby takiego bubla jak ta skrzynia w mazdzie CX60?
Skrzynia skrzynią, ale połączenie jej z dwoma źródłami mocy to już mogło być po stronie Mazdy. A swoją drogą w przypadku Mazdy to przed CX-60 nie ma na co narzekać jeśli chodzi o skrzynie... I ja osobiście nie znalazłem czy to jest jakaś autorska skrzynia Mazdy czy jakaś współpraca z jakaś inną firmą (czym się nie koniecznie chcą chwalić)?
W Mazdzie 6 automat był firmy AISIN (robiony w Chinach, ale sama firma jest japońska). Mazda też twierdziła że to jej autorska skrzynia. Jak jest ze skrzynia w cx60 jeszcze nie wiem, ale mazda generalnie nie produkuje skrzynce biegów. Może zamysł działania jest mazdy. Sama skrzynia na pewno nie. W każdym razie ktoś dał pupy.
odbyłem jazdę testową 3,3d awd tydzień temu, i ta skrzynia na prawdę działała świetnie, a automatami jeżdżę już od kilkunastu lat. Także, wcale nie byłem zaskoczony że zf mógł zrobić tą skrzynię dla Mazdy. W każdym razie, nie są to potwierdzone dane, mówię co usłyszałem, trzeba poszukać tabliczki znamionowej na skrzyni biegów, może to coś rozjaśni ( zadanie dla właścicieli)
Tak jak napisałem nie wiem dokładnie kto jest producentem tej skrzyni, ale wiem na pewno (to akurat potwierdzona informacja z ASO), że nie jest to skrzynia ZF. Problemem generalnie nie jest sama skrzynia tylko system trzech sprzęgieł, którego w dieslu nie ma. W phevie działają fatalnie. Możliwe, że w dieslu jest znacznie lepiej ze względu na brak takiego samego rozwiązania przeniesienia napędu jak w phevie.
Sebal napisał(a):Tak jak napisałem nie wiem dokładnie kto jest producentem tej skrzyni, ale wiem na pewno (to akurat potwierdzona informacja z ASO), że nie jest to skrzynia ZF. Problemem generalnie nie jest sama skrzynia tylko system trzech sprzęgieł, którego w dieslu nie ma. W phevie działają fatalnie. Możliwe, że w dieslu jest znacznie lepiej ze względu na brak takiego samego rozwiązania przeniesienia napędu jak w phevie.
póki co spalanie 6,4L jazda po miescie i krótkie odcinki, w trasie 110-120kmh
co do braku rozwiązania jak w phevie to pewnie racja, ale rozwiązanie podobne w dieslu bo to mhev wiec tez naped idzie z pradu i spalinowego motoru, do tego start stop i zeglowanie, gaszenie i wlaczanie.. na pewno to nie jest wina jednego elementu, tylko składa się z kilku czynników..
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości