CX-60 3.3 diesel
Jaki olej stosujecie do diesla? Chcę wymienić olej po 3000 km, i opinie w serwisach są podzielone 0w20 lub 0w30.
Dominator dzięki za opinie, taki olej właśnie zamówiłem 0w30, wymienię we własnym zakresie, ciekawostką jest, że filtr jest w metalowej obudowie, nie spotkałem się z takim od bardzo dawna.
Ameland odłącz minus z akumulatora pod maską na 30min i powinno zniknąć.
Ameland odłącz minus z akumulatora pod maską na 30min i powinno zniknąć.
Witajcie,
jestem od 2 mscy użytkownikiem cx60 z dieslem inline
Wrażenia dźwiękowe silnika – super, gorzej ze skrzynią bo madzia siedzi w serwisie już ponad 2 tygodnie..
Mam wrażenie, że silnik bardziej słychac w kabinie niż na zewnątrz, czy jest tu jakieś podbijanie dzwięku przez głosniki?
Kolega który w tym samym czasie zamawiał ze mną mazdę, również diesel – u niego skrzynia nie wydaje dzwieków, ale zmiana z P na R na wcisnietym hamulcu powoduje że auto szarpie do przodu, póki co czekamy aż z moją sie wyjaśni sprawa ze skrzynią i wtedy on swoją odda
W jego madzi przebieg to już 10kkm bo wrócił z wakacji i pojawił sie komunikat "niski poziom oleju", sprawdziliśmy w menu (pomiar) i potwierdza sie za każdym razem czy to ciepły czy zimny olej, dodatkowo bagnet nie oszukuje i oleju jest poniżej dolnej kropki. Na komputerze wyświetla sie komunikat aby dolać 1L oleju.
Czy to Waszym zdaniem normalne? wcześniej w innych autach nie miałem czegoś takiego, nawet w czasie docierania auta (pierwsze kilka tyś kilometrów).
Zaczyna robić sie to niepokojące, raz skrzynia (u mnie), u niego też coś szarpie i teraz silnik u niego. U mnie jest ok, ale mam mniejszy przebieg bo auto na serwisie..natomiast seria produkcyjna ta sama..
jestem od 2 mscy użytkownikiem cx60 z dieslem inline
Wrażenia dźwiękowe silnika – super, gorzej ze skrzynią bo madzia siedzi w serwisie już ponad 2 tygodnie..

Mam wrażenie, że silnik bardziej słychac w kabinie niż na zewnątrz, czy jest tu jakieś podbijanie dzwięku przez głosniki?
Kolega który w tym samym czasie zamawiał ze mną mazdę, również diesel – u niego skrzynia nie wydaje dzwieków, ale zmiana z P na R na wcisnietym hamulcu powoduje że auto szarpie do przodu, póki co czekamy aż z moją sie wyjaśni sprawa ze skrzynią i wtedy on swoją odda
W jego madzi przebieg to już 10kkm bo wrócił z wakacji i pojawił sie komunikat "niski poziom oleju", sprawdziliśmy w menu (pomiar) i potwierdza sie za każdym razem czy to ciepły czy zimny olej, dodatkowo bagnet nie oszukuje i oleju jest poniżej dolnej kropki. Na komputerze wyświetla sie komunikat aby dolać 1L oleju.
Czy to Waszym zdaniem normalne? wcześniej w innych autach nie miałem czegoś takiego, nawet w czasie docierania auta (pierwsze kilka tyś kilometrów).
Zaczyna robić sie to niepokojące, raz skrzynia (u mnie), u niego też coś szarpie i teraz silnik u niego. U mnie jest ok, ale mam mniejszy przebieg bo auto na serwisie..natomiast seria produkcyjna ta sama..
Moja Mazda przejechała około 3tys km póki co i ze strony skrzyni nic niepokojącego się nie dzieje, drażni mnie tylko stuknięcie kilka sekund po uruchomieniu, ale to nie zawsze, znaczenie rzadziej to występuje jak jeżdżę non stop z wyłączonym systemem istop. Jesli chodzi o silnik to po 3tys nie ma zużycia oleju żadnego, wymienię na dniach olej po dotarciu silnika. Może kolega zrobił jakaś długą trasę z wysokimi prędkościami, na takich odcinkach może pobrać olej to normalne w każdym silniku.
MikiMazury napisał(a):Witajcie,
jestem od 2 mscy użytkownikiem cx60 z dieslem inline![]()
Wrażenia dźwiękowe silnika – super, gorzej ze skrzynią bo madzia siedzi w serwisie już ponad 2 tygodnie..![]()
Mam wrażenie, że silnik bardziej słychac w kabinie niż na zewnątrz, czy jest tu jakieś podbijanie dzwięku przez głosniki?
Kolega który w tym samym czasie zamawiał ze mną mazdę, również diesel – u niego skrzynia nie wydaje dzwieków, ale zmiana z P na R na wcisnietym hamulcu powoduje że auto szarpie do przodu, póki co czekamy aż z moją sie wyjaśni sprawa ze skrzynią i wtedy on swoją odda![]()
W jego madzi przebieg to już 10kkm bo wrócił z wakacji i pojawił sie komunikat "niski poziom oleju", sprawdziliśmy w menu (pomiar) i potwierdza sie za każdym razem czy to ciepły czy zimny olej, dodatkowo bagnet nie oszukuje i oleju jest poniżej dolnej kropki. Na komputerze wyświetla sie komunikat aby dolać 1L oleju.
Czy to Waszym zdaniem normalne? wcześniej w innych autach nie miałem czegoś takiego, nawet w czasie docierania auta (pierwsze kilka tyś kilometrów).
Zaczyna robić sie to niepokojące, raz skrzynia (u mnie), u niego też coś szarpie i teraz silnik u niego. U mnie jest ok, ale mam mniejszy przebieg bo auto na serwisie..natomiast seria produkcyjna ta sama..
A jakie miałeś objawy usterki skrzyni?
Z jaką prędkościach kolega jechał na te wakacje? Przy dużych prędkościach silniki potrafią brać olej. Silniki z dpfami raczej mają problem z przybywającym olejem.
No wlasnie nie jechal jakos szybko, zreszta nasze autka to nie sa bolidy to pędzenia wiec 140-160kmh przelotowo lecial 
Moim zdaniem nie powinno ubywać oleju, moze przybywać z racji dpf. Dodatkowo inne auta w longlife jezdza i tam tez lepiej silnik utrzymuje stan oleju.
Co do skrzyni – na hamulcu zmieniam z p na D i slysze zgrzyt przy ruszaniu szczegolnie gdy byla zimna noc tj jakiej 10st.C jak sie nagrzał olej to przestawało i mniej szarpalo. A teraz wciskając hamulec i gaz da sie to uslyszec – co jakby sie chcialo launch control zrobic ktorego tu nie ma.
Moim zdaniem nie powinno ubywać oleju, moze przybywać z racji dpf. Dodatkowo inne auta w longlife jezdza i tam tez lepiej silnik utrzymuje stan oleju.
Co do skrzyni – na hamulcu zmieniam z p na D i slysze zgrzyt przy ruszaniu szczegolnie gdy byla zimna noc tj jakiej 10st.C jak sie nagrzał olej to przestawało i mniej szarpalo. A teraz wciskając hamulec i gaz da sie to uslyszec – co jakby sie chcialo launch control zrobic ktorego tu nie ma.
Miki czy dostałeś auto zastępcze na czas naprawy i czy auto zastępcze zapewnił ci salon czy z asistance.
Ja swoją odbieram w tym miesiącu. Wolę wiedzieć pewne żeczy.
Przed zakupem testowałem 3 Mazdy i w żadnej nie miałem takich objawów jak ty opisujesz. Dodam że nie był to test godzinny tylko kilku dniowy.
Trochę teraz sam mam obawy
Wcześniej jeździłem kilkoma automatami i w każdym było czuć lekkie szarpniecie jak zmieniało się bieg z p na d
Trochę nie pokoi mnie ten zgrzyt o którym piszesz.
Ja swoją odbieram w tym miesiącu. Wolę wiedzieć pewne żeczy.
Przed zakupem testowałem 3 Mazdy i w żadnej nie miałem takich objawów jak ty opisujesz. Dodam że nie był to test godzinny tylko kilku dniowy.
Trochę teraz sam mam obawy
Wcześniej jeździłem kilkoma automatami i w każdym było czuć lekkie szarpniecie jak zmieniało się bieg z p na d
Trochę nie pokoi mnie ten zgrzyt o którym piszesz.
- Od: 28 mar 2016, 06:29
- Posty: 27
- Auto: Mazda cx60 3.3 254 km awd
Poki co salon bardzo dba o klienta i dostaje auto bez zadnego gadania, czuc ze im glupio bo namawiali i opowiadali jakie to swietne auto, ze dziennikarze chwala itp a tu troche klops.
Wiec nadrabiają miną i zachowaniem
Mam nadzieje, ze to choroby wieku dziecięcego, chociaz sami jako serwis nic nie moga zrobic i wszystko konsultują z Japonia co niestety trwa i dosc dlugo sie przeciąga.
Mowia o wymianie skrzynie lub sprzęgła..o sterowniku tez cos wspominają.
Szarpanie przy zmianie położeń na wciśniętym
Hamulcu byly od poczatku, nie mialem doswiadczenia z automatami wczesniej
Wiec nadrabiają miną i zachowaniem
Mam nadzieje, ze to choroby wieku dziecięcego, chociaz sami jako serwis nic nie moga zrobic i wszystko konsultują z Japonia co niestety trwa i dosc dlugo sie przeciąga.
Mowia o wymianie skrzynie lub sprzęgła..o sterowniku tez cos wspominają.
Szarpanie przy zmianie położeń na wciśniętym
Hamulcu byly od poczatku, nie mialem doswiadczenia z automatami wczesniej
MikiMazury napisał(a):Szarpanie przy zmianie położeń na wciśniętym
Hamulcu byly od poczatku, nie mialem doswiadczenia z automatami wczesniej
Moim zdaniem w automacie z konwerterem zawsze to jakiegoś rodzaju szarpnięcia dojdzie. Przecież jak jest wciśnięty hamulec to się napina zawieszenie z jednego położenia w drugie...
o czym tu gadać, lepiej napisać aby pozostali użytkownicy mieli wgląd do przypadłości jakie potrafią się zdarzyć...auta nadal nie mam, nie wiedzą co mają robić..zastępcze mam i tyle.. dziwne tylko że bez dolania oleju nagle przestała się swiecić kontrolka 

być może to nie skrzynia a wał i wibracje od niego..
póki co auto w serwisie i mówią o sprzegle albo o sterowniku skrzyni.. podsunę im pomysł tego wału.
póki co auto w serwisie i mówią o sprzegle albo o sterowniku skrzyni.. podsunę im pomysł tego wału.
ameland napisał(a):Miki a czy u ciebie występuje ten komunikat o słabym akumulatorze 12V?
Dodałem kilka dni temu zdjęcie.
.
tak, pojawiał się w moim aucie i w zastępczaku też.. (równiez cx60 diesel rwd)
dodatkowo w deszcz mnostwo systemów zgłaszało awarie – line asisty, tempomat itp – zaswiecaly sie kontrolki na liczniku
Dopisano 10 sie 2023, 09:16:
julius napisał(a):Problem z wałem dotyczy tylko phevów.
ok, to moze dlatego w serwisie caly czas o skrzyni mi mówią...zaczynam powątpiewać w ich kompetencje bo o sprzegle dwumasowym wspominają

MikiMazury napisał(a):tak, pojawiał się w moim aucie i w zastępczaku też.. (równiez cx60 diesel rwd)
dodatkowo w deszcz mnostwo systemów zgłaszało awarie – line asisty, tempomat itp – zaswiecaly sie kontrolki na liczniku
Ale to awaria czy wyłączenie się systemu np. przez zaparowaną kamerę? Bo to trochę różnica. Kamera "nie widzi" to Cię informuje, że system (systemy korzystające z kamery tempomat np. też korzysta z kamery) nie zadziała w razie potrzeby. Te problemy ustępują po tym jak kamera odzyska możliwość obserwacji drogi, a jak wywaliło błąd to dopiero do ponownego odpalenia.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości