Czateria... 2021
Muszę się gdzieś pożalić...
Od dłuższego czasu szkam auta dla siostry, budżet ograniczony i do tego miał być segment B z dobrym automatem, więc 2 wykluczające się warianty przynajmnije w zadanej cenie.
Potem juz mógł być segment C albo i nawet D, więc zrobiuło się łatwej.
Wysyłałem Legacy (nie bo nie), FOrestera (nie bo karawan), Romomstera nie bo jak dostawca pizzy, o dziwo przypasowała fabia, ale podaż aut z tiptronikiem i 1.6 mpi jest bardzo ograniczony, prawie przypasowała octawia II przed i po lift. Scenic też przeszedł wstepną selekcje w przeciwieństwie do Laguny. Ufo z 1.8 też dostało wstępną akceptację.
A co wygrało i to z ogromna przewagą. Pełno ochów i achów?
Golf....
Od dłuższego czasu szkam auta dla siostry, budżet ograniczony i do tego miał być segment B z dobrym automatem, więc 2 wykluczające się warianty przynajmnije w zadanej cenie.
Potem juz mógł być segment C albo i nawet D, więc zrobiuło się łatwej.
Wysyłałem Legacy (nie bo nie), FOrestera (nie bo karawan), Romomstera nie bo jak dostawca pizzy, o dziwo przypasowała fabia, ale podaż aut z tiptronikiem i 1.6 mpi jest bardzo ograniczony, prawie przypasowała octawia II przed i po lift. Scenic też przeszedł wstepną selekcje w przeciwieństwie do Laguny. Ufo z 1.8 też dostało wstępną akceptację.
A co wygrało i to z ogromna przewagą. Pełno ochów i achów?
Golf....
Nie dziwne, że Golf wygrał.
Z powyższych propozycji wprost wylewa się pasja proponującego do [tiiit] wnętrz – z wyjątkiem może laguny. No jeszcze UFO nie jest super [tiiit], ale mocno udziwnione.
Zakładam, że chodzi o golfa 5
Z powyższych propozycji wprost wylewa się pasja proponującego do [tiiit] wnętrz – z wyjątkiem może laguny. No jeszcze UFO nie jest super [tiiit], ale mocno udziwnione.
Zakładam, że chodzi o golfa 5
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Tak, 5.
Maks 20k, najlepiej 20k za auto z serwisem, co w tym roczniku i przebiegu jest dość istotne.
Priorytet to silnik bez wad i sprawdzony hydrokinetyk, którego remont jak już to będzie w bliżej nieokreslonej, ale dalekiej przyszłości.
Maks 20k, najlepiej 20k za auto z serwisem, co w tym roczniku i przebiegu jest dość istotne.
Priorytet to silnik bez wad i sprawdzony hydrokinetyk, którego remont jak już to będzie w bliżej nieokreslonej, ale dalekiej przyszłości.
bliższy golf ciału... 

Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Daj zdjęcie siostry to coś dobierzemy.
A tak poważnie to nic lepszego od golfa raczej i tak nie wymyślisz. W japończykach z okresu gdzie taki budżet pozwala coś wybierać automat to niszowa opcja i będzie raczej loterią. Jak 2 lata temu rozglądałem się za japońskim segmentem B i C w automacie z hydrokinetykiem i podobnym budżecie, to na przestrzeni 6 mscy pojawiły się 3 auta, które można by rozważać "do obejrzenia". Dramat.
Pozostałe europejskie opcje z dobrym automatem i bezproblemowym sprawdzonym silnikiem ... to nie w tej kasie niestety.
A tak poważnie to nic lepszego od golfa raczej i tak nie wymyślisz. W japończykach z okresu gdzie taki budżet pozwala coś wybierać automat to niszowa opcja i będzie raczej loterią. Jak 2 lata temu rozglądałem się za japońskim segmentem B i C w automacie z hydrokinetykiem i podobnym budżecie, to na przestrzeni 6 mscy pojawiły się 3 auta, które można by rozważać "do obejrzenia". Dramat.
Pozostałe europejskie opcje z dobrym automatem i bezproblemowym sprawdzonym silnikiem ... to nie w tej kasie niestety.
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Bimbak napisał(a):Daj zdjęcie siostry
ale bez golfa..

Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Jest strasza ode mnie o kilka lat...
Nie mam nic. Ale jak porównam wyposażenie, 1.6 MPI 106 KM i 1.8 VTEC 140 KM, dodatkowo wygląd jak sprzed 20 lat vs. Ufo wygląda nadal dobrze te auta mają prawie identyczna cenę.
Wiem że takie połączenie na polskim rynku to rzadkość i dlatego szukam w Szwecji.
Nawet quasqai 2.0 4x4 się łapie w budżecie, a pewnie już go nie będzie zanim dolece na miejsce.
Nie mam nic. Ale jak porównam wyposażenie, 1.6 MPI 106 KM i 1.8 VTEC 140 KM, dodatkowo wygląd jak sprzed 20 lat vs. Ufo wygląda nadal dobrze te auta mają prawie identyczna cenę.
Wiem że takie połączenie na polskim rynku to rzadkość i dlatego szukam w Szwecji.
Nawet quasqai 2.0 4x4 się łapie w budżecie, a pewnie już go nie będzie zanim dolece na miejsce.
Ja bardzo polecam taki wybór wszystkim, którym zależy na wysokich kosztach utrzymania
.
Miałem taką samą ratę leasingową za Renault jak średni miesięczny koszt, tyle, że to był Diesel
Dopisano 19 lip 2023 19:32:
Wstyd się przyznać, ale nie pamiętam, czy kiedyś nawoskowałem Renault
.
4 lata, około 54.000 km
.
Dziś to wreszcie zrobiłem, całkiem spoko wygląda (postarane na 30%), na pewno był myty w ASO w lutym, więc różnica jest szalona. Wyglądał trochę jak biedronka, bo się czyste kropki po gradobiciu zrobiły
Trochę widać jakieś ślady miejskiej walki niestety ale nie jest źle.
Miałem taką samą ratę leasingową za Renault jak średni miesięczny koszt, tyle, że to był Diesel
Dopisano 19 lip 2023 19:32:
Wstyd się przyznać, ale nie pamiętam, czy kiedyś nawoskowałem Renault
4 lata, około 54.000 km

Dziś to wreszcie zrobiłem, całkiem spoko wygląda (postarane na 30%), na pewno był myty w ASO w lutym, więc różnica jest szalona. Wyglądał trochę jak biedronka, bo się czyste kropki po gradobiciu zrobiły

Trochę widać jakieś ślady miejskiej walki niestety ale nie jest źle.
Prawda 
A mam zarejestrowane jedno auto na Pradze Północ, drugie Południe.
Leasing Renault rejestruje WH (kupione w Zamościu), a jak wykupiłem auto, to nie zmieniałem tablic. WH dobre jak każde inne
VW rejestruje tam, gdzie sprzedaje, a kupowałem na Grochowskiej.
A mam zarejestrowane jedno auto na Pradze Północ, drugie Południe.
Leasing Renault rejestruje WH (kupione w Zamościu), a jak wykupiłem auto, to nie zmieniałem tablic. WH dobre jak każde inne
VW rejestruje tam, gdzie sprzedaje, a kupowałem na Grochowskiej.
yasko napisał(a):Nie mam nic
A do koreana?
Może znajdziesz coś od skośnych?
przykladowo (choć mi się nie podoba) – konkurencja dla gulfa:

Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Korea jak najbardziej może być. Jaki jest tam automat?
Za to mam duże obawy przed autami ze Szwajcarii. Nie sypia solą dróg więc blacharka jest super, bardzo dbają o stan techniczny, bo profilaktyka jest tańsza od napraw i nie ma wersji bieda edition.
Ale, byłem tam kilka razy i nawet miałem pomysł aby sobie cos ciekawego kupić.
Niestety normalne auta mają średnie ceny, a jak sie doda cło, a potem akcyże z sumy cła i ceny auta, to wychodzi podobnie lub drożej niż w Polsce. Jedynie auta uszkodzone w jakis sposób były warte sprowadzenia, a ja chciałem takim autem wracać na kołach.
Jeszcze dodam, że niedługo dodatkowym kierowca będzie 18latek, więc BMW odpada bo roczna składka OC to będzie 25% wartości auta.
Na razie ranking wygląd tak (wszystko automaty), ceny z ogłoszeń które będę mocno negocjował:
1. Golf 1.6 MPI 102 KM , 6 biegów, 220k km, 18620 zł
2. Nissab Qashqai 2.0 dCi 4x4 150 KM, 6 biegów,, 160k km, 22400 zł
3 Honda Civic 1.8i-VTEC 140 KM, 5 biegów, 210k km, 22400 zł
4. Skoda Octavia 1.6 FSI 115 KM, 6 biegów, 160k km, 18620 zł
Przebieg dzienny to 20-30 km do pracy i jakaś trasa raz na kilka kiesięcy, więc koszty paliwa są mniej ważne, niż koszty ekspoatacji i ewentualnych napraw.
Moi faworyci to nissan i honda. Za nissanem przemawia że znam ten silnik jak i skrzynię i mam super warsztat od renaiult w ololicy. Pewnie raz w roku przy okazji odwiedzin u mnie, byłby tam robiony serwis.
Jak wyjdzie więcej niż budżet to na serwis wyłoże i kiedyś dostanę zwrot
Jestem świadomy kosztów serwisowych, w tym zdjęcia kolektora dolotowego w FSI.
Siostra leci ze mną więc obejrzy, wsiądzie i zadecyduje
A ja będę miał spokój na kilka lat.
Za to mam duże obawy przed autami ze Szwajcarii. Nie sypia solą dróg więc blacharka jest super, bardzo dbają o stan techniczny, bo profilaktyka jest tańsza od napraw i nie ma wersji bieda edition.
Ale, byłem tam kilka razy i nawet miałem pomysł aby sobie cos ciekawego kupić.
Niestety normalne auta mają średnie ceny, a jak sie doda cło, a potem akcyże z sumy cła i ceny auta, to wychodzi podobnie lub drożej niż w Polsce. Jedynie auta uszkodzone w jakis sposób były warte sprowadzenia, a ja chciałem takim autem wracać na kołach.
Jeszcze dodam, że niedługo dodatkowym kierowca będzie 18latek, więc BMW odpada bo roczna składka OC to będzie 25% wartości auta.
Na razie ranking wygląd tak (wszystko automaty), ceny z ogłoszeń które będę mocno negocjował:
1. Golf 1.6 MPI 102 KM , 6 biegów, 220k km, 18620 zł
2. Nissab Qashqai 2.0 dCi 4x4 150 KM, 6 biegów,, 160k km, 22400 zł
3 Honda Civic 1.8i-VTEC 140 KM, 5 biegów, 210k km, 22400 zł
4. Skoda Octavia 1.6 FSI 115 KM, 6 biegów, 160k km, 18620 zł
Przebieg dzienny to 20-30 km do pracy i jakaś trasa raz na kilka kiesięcy, więc koszty paliwa są mniej ważne, niż koszty ekspoatacji i ewentualnych napraw.
Moi faworyci to nissan i honda. Za nissanem przemawia że znam ten silnik jak i skrzynię i mam super warsztat od renaiult w ololicy. Pewnie raz w roku przy okazji odwiedzin u mnie, byłby tam robiony serwis.
Jak wyjdzie więcej niż budżet to na serwis wyłoże i kiedyś dostanę zwrot
Jestem świadomy kosztów serwisowych, w tym zdjęcia kolektora dolotowego w FSI.
Siostra leci ze mną więc obejrzy, wsiądzie i zadecyduje
A ja będę miał spokój na kilka lat.
yasko napisał(a):autami ze Szwajcarii
to był tylko przykład auta z Korei z automatem.
Mamy od roku Hiundaya i10 z 2014r z silnikiem Pb 1,2 (4 cylindry) , ale w manualu.
Muszę stwierdzić, że fajne miejskie pędzidło, a do tego małopalące..
Nie znam skrzyń automatycznych, ale może nie są takie złe?
Tylko kwestia jakie auto (wielkość, "podobałość" )
Od hondowskiego i-shitu stalbym daleko.. bo to zwykły zautomatyzowany manual – ja się nie znam i zapamietuję tylko negatywne wrazenia z tematów o i-shift a te nawet mnie nie interesują zbytnio, więc nie chcę grać tu specjalisty..
jeszcze są inne auta.. jakiś mały mercedesik albo "mini" czy jakiś citrołen..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
To był zaliczył wtopę, faktycznie to nie jest hydrokinetyk, który wystepował w sednie.
C4 piccasso jak najbardziej, tylko tam wystepowały 2 skrzynie – zautomatyzowana i hydrokinetyk, rodzaj można poznac po oznaczeniu nad wajhą.
Merc i mini odpadają ze względu na dość trudny serwis i średnie silniki.
C4 piccasso jak najbardziej, tylko tam wystepowały 2 skrzynie – zautomatyzowana i hydrokinetyk, rodzaj można poznac po oznaczeniu nad wajhą.
Merc i mini odpadają ze względu na dość trudny serwis i średnie silniki.
Jak to ma być dla kobiety to bierz golfa 1.6 mpi
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości