Akumulator w CX 30
Minęło już trochę czasu od wizyty w serwisie w sprawie komunikatu o możliwości rozładowania akumulatora 12V (post z 11 kwietnia). Korekta oprogramowania, bo tak to się nazywało, trwała 3 kwadranse. Od tej pory lomunikat nie pojawia się.
Sloniu napisał(a):Sprawdzał ktoś może jaki jest pobór prądu z akumulatora na postoju po uspieniu wszystkich systemów? U mnie pobiera 0,06A i potrafi po tygodniu stania samochodu bez odpalania rozładować akumulator.
Rozumiem, że odczekałeś od zamknięcia auta co najmniej 15 min. Pytanie czy masz dodatkowe odbiorniki jak dodatkowy system zabezpieczający przed kradzieżą, odstraszacz gryzoni, wideorejestrator z zasilaczem trybu parkingowego.
W moim po odjęciu poborów przez wszystkich znanych mi "złodziejów" pobór na postoju nie przekracza 5 mA.
W moim przypadku pobór też nie przekracza 0,05A . Auto potrafi stać tydzień bez odpalania, w między czasie nawet jest otwierane.
Zawsze odpala od strzała, bez zająknięcia. Akumulator mam oryginalny choć po wymianie. Na pierwszym też nie miałem problemów, wymieniłem z innych przyczyn niż jego żywotność.
Troszkę dziwią mnie te problemy z waszymi akumulatorami, choć to może nie do końca ich wina. Zresztą na temat akumulatora pisałem już w kilku innych wątkach.
Zawsze odpala od strzała, bez zająknięcia. Akumulator mam oryginalny choć po wymianie. Na pierwszym też nie miałem problemów, wymieniłem z innych przyczyn niż jego żywotność.
Troszkę dziwią mnie te problemy z waszymi akumulatorami, choć to może nie do końca ich wina. Zresztą na temat akumulatora pisałem już w kilku innych wątkach.
Witam Szanowne Grono. Za kilka dni odbieram z salonu żonowóz, jakim jest CX 30 2.0 122 KM automat Kanjo + Sport. Jednak zaraz po odbiorze auta będę musiał go zostawić w garażu na 2 tygodnie, ponieważ wyjeżdżamy na urlop większym autem. Stąd moje pytanie- czy po takim czasie postoju nastawiać się na odpalanie mazdy z boostera, czy raczej powinien odpalić sam? Dodam, że samochód będzie miał zmontowany oferowany przez salon "zaawansowany system immobilisera EMG", innych dodatkowych pożeraczy prądu mieć nie będzie.
Pozdrawiam – Mateusz.
Pozdrawiam – Mateusz.
Akumulator znowu padł. Auto stało dwa tygodnie i już kaplica, mało tego po naładowaniu tego ustrojstwa czuli akumulatora i odpaleniu silnika pojawił się błąd w postaci Check Engine serwis oczywiście błąd skasował powiedzieli już któryś raz że, wgrali najnowsze oprogramowanie i będzie dobrze ale nie wierzę. Jak codziennie autkiem się jeździ wszystko jest dobrze zostawię auto w garażu na jakiś czas aku mówi dobranoc
Też tak macie
?
Akumulator nadaje się do wymiany i żadne ładowanie go nie wskrzesi. Serwis będzie Ci mówił, że jest ok bo inaczej musieli by go wymienić w ramach gwarancji. Ja mam 50 km do serwisu i ciągłe reklamowanie generowało zbyt duże koszty oraz stratę czasu. Po 2,5 latach kupiłem yuase i od pół roku mam spokój. Kosztowało to mnie 500 zł i mam nadzieję na dłuższą bezproblemową eksploatację. Sporo jest uwag do jakości aku będących na pierwszy montaż.
Oczywiście ze powinni wymienić ci gratisowo akumulator i sprawdzić ładowanie
Bo Cx-30 /G mają chyba słabe wytwarzanie na ładowaniu to za chwile następny ci padnie.
Ja tak miałem w poprzedniej CX-30 ,było za dużo muzy przy ognisku i rano padacha
Niby potem na trasie się od doładowywał ale było to tylko ok. 50% pojemności jego
i jak wymieniłem Cx-122 kM na obecną. to padł na placu po 2 tygodniach chyba

Bo Cx-30 /G mają chyba słabe wytwarzanie na ładowaniu to za chwile następny ci padnie.
Ja tak miałem w poprzedniej CX-30 ,było za dużo muzy przy ognisku i rano padacha

Niby potem na trasie się od doładowywał ale było to tylko ok. 50% pojemności jego

i jak wymieniłem Cx-122 kM na obecną. to padł na placu po 2 tygodniach chyba

gutek_wrb napisał(a):Oczywiście ze powinni wymienić ci gratisowo akumulator
Może powinni może nie. Po 3 latach tak? Najlepiej napisać do Mazdy Polska wtedy jest największa szansa.
No i warto pamiętać, jak jest ciepło to te akumulatory się szybko w samochodzie ładują nawet w godzinę potrafią od paru procent do 80 paru dobić. Ale jak jest koło 0 stopni i mniej to nawet 20-30h może być mało aby doładować. Ładowanie biedny 1A i więcej nie chce przyjąć przy 14,5V.
Trzy razy zgłosiłem w serwisie aso że jest problem z akumulatorem w mojej Mazdzie i za trzecim razem właśnie serwis staną na wysokości zadania i mam nowego exide. Dodam że ta wymiana nastąpiła na dwa miesiące przed końcem trzy letniej gwarancji więc jak się chce to można, dotyczy serwisu aso w Sosnowcu.
Jarol30 napisał(a):PAF318520A9D
12v 60Ah (20h) 640A (EN)
Jest to zatem model EL600 (12V 60Ah 640A EFB START-STOP P+):
https://www.exidegroup.com/pl/pl/battery/EL600
Trochę dziwne, bo jest w obudowie L02 o nieco innych wymiarach i z innym mocowaniem dolnym
Natomiast w obudowie D23 jest model EL604 (12V 60Ah 520A EFB START-STOP P+):
https://www.exidegroup.com/pl/pl/battery/EL604
Parametry obu zbliżone, oba w technologii EFB, co jest upgradem producenta w stosunku do aku YUASA z fabrycznego montażu, który był zwykłym "kwasiakiem". Zdaje się, że EL604 ma koreczki, więc można się bawić w kontrolowanie gęstości elektrolitu.
Palmer napisał(a):Jarol30 napisał(a):PAF318520A9D
12v 60Ah (20h) 640A (EN)
Jest to zatem model EL600 (12V 60Ah 640A EFB START-STOP P+):
https://www.exidegroup.com/pl/pl/battery/EL600
Trochę dziwne, bo jest w obudowie L02 o nieco innych wymiarach i z innym mocowaniem dolnym
Natomiast w obudowie D23 jest model EL604 (12V 60Ah 520A EFB START-STOP P+):
https://www.signeda.pl/akumulatory-samochodem-c3321
Parametry obu zbliżone, oba w technologii EFB, co jest upgradem producenta w stosunku do aku YUASA z fabrycznego montażu, który był zwykłym "kwasiakiem". Zdaje się, że EL604 ma koreczki, więc można się bawić w kontrolowanie gęstości elektrolitu.
W przypadku porównania tych dwóch modeli, rzeczywiście oba akumulatory mają podobne parametry i technologię EFB, co czyni je dobrym wyborem do systemów START-STOP. Jeśli jednak zależy Ci na dopasowaniu wymiarów obudowy i mocowania, model EL604 może być bardziej odpowiedni z uwagi na obudowę D23. Dodatkowo, jeśli model EL604 faktycznie ma koreczki, umożliwi Ci to kontrolowanie stanu elektrolitu, co może przedłużyć żywotność akumulatora. Warto też zwrócić uwagę na różnicę w prądzie rozruchowym, jeśli ma to znaczenie dla Twojego pojazdu.
- Od: 11 paź 2024, 09:55
- Posty: 1
- Auto: Mazda 3
Gdybym miał kupować ponownie akumulator rozruchowy, zdecydowałbym się już na AGM, który charakteryzuje się większą odpornością na wolne rozładowania i potrafi szybciej uzupełnienić utraconą energię (pojemność) podczas krótkotrwałej jazdy. AGM nie są jednak oferowane w obudowie D23, ale takie o pojemnośći 60-70 Ah spokojnie się zmieszczą w podstawie.
Pytanie czy elektronika potrafi tak samo obliczyć SoC akumulator AGM jak FSB... Jak nie będzie potrafiła to może go nie doładowywać jeszcze bardziej niż FSB lub przeładowywać niepotrzebnie... A SoC to podstawowy parametr dla algorytmów ładowania przynajmniej tak to wyglądało jak sprawdzałem Forscanem CX-3. To były zupełnie inne scenariusze jak SoC było poniżej 60%, powyżej, a całkiem inaczej się zachowywało powyżej 90% gdzie po prostu rozładowywało akumulator...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9