Śledzenie statku z mazdą
Witam, czy istnieje możliwość sledzenia statku, na którym płynie moja Madzia ? Na innym forum jedna osoba fajnie to opisała, ale to było w przypadku aut produkowanych w Japonii. Jak mi przekazano w salonie, nasze madzie produkowane są w Meksyku, a więc zapewne w fabryce w mieście Salamanca. Czy wiecie z którego portu wypływają
w programie salonu, mam status pojazdu /plac napisane PSCH/ANTWP. Domyślałem się, że to drugie słowo antwerpia...wiecie jak znaleźć ten plac ?
Mam napisane, data produkcji 6.02.2022 a data dotstarczenia auta 02.04.2022. Myślicie, że te daty sa jak najbardziej realne, czy będzie przesunięcie do przodu lub do tyłu ?
w programie salonu, mam status pojazdu /plac napisane PSCH/ANTWP. Domyślałem się, że to drugie słowo antwerpia...wiecie jak znaleźć ten plac ?
Mam napisane, data produkcji 6.02.2022 a data dotstarczenia auta 02.04.2022. Myślicie, że te daty sa jak najbardziej realne, czy będzie przesunięcie do przodu lub do tyłu ?
- Od: 21 lut 2022, 19:31
- Posty: 36
- Auto: cx-30
Swoją drogą ciekawe czy są róznice jakościowe pomiędzy CX30 produkownymi w Japonii, a tymi z meksykańskich rąk z pięknie brzmiącego miasta Salamanca?
Moja jest z Meksyku.
Moja jest z Meksyku.
Może komuś się przyda w temacie śledzenia.
Dnia 10 lutego 2023r. zamówiłem Mazdę 3 HIKARI BP Automat a właściwie wstrzeliłem się w zamówione przez jeden z salonów auto.
Auto zostało wyprodukowane 24 lutego 2023 r. w fabryce w Japonii (Myślałem, że będzie robiona w Meksyku tak jak moja poprzednia BM).
Dnia 1 marca z portu Nakanoseki w Japonii wyruszyła w drogę do Europy. Oto zdjęcie – Mazdy oczekują na załadunek:
https://www.marinetraffic.com/en/photos/of/ports/port:17539/portname:NAKANOSEKI#4128612
Dnia 7 marca statek dopłynął do Singapuru – tam został dotankowany z tankowca i odpłynął dzień później.
Dnia 20 marca dopłynął do portu Suez, skąd 21 marca udał się w drogę do Barcelony, gdzie przypłynął z rana 26 marca – tutaj szybki rozładunek części samochodów i już około południa wypłynął w drogę do Antwerpii.
Do Antwerpii dotarł 31 marca godz.14.17
Do dealera w Polsce auto dotarło dnia 24 kwietnia – trzeba przyznać, że długo to trwało....
Dnia 27 kwietnia dotarły dokumenty do rejestracji (homologacja).
Dnia 28 kwietnia zarejestrowałem samochód.
Odbiór auta umówiłem na 5 maja – ze względu na długi weekend tak mi pasowało, ale i tak nie dało się szybciej niż 4 maja.
Statek nazywa się Jasmine Leader i jego drogę można śledzić w linku poniżej, może ktoś z was też czeka na auto?
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:7466872/mmsi:636022332/imo:9925368/vessel:JASMINE_LEADER
Dnia 10 lutego 2023r. zamówiłem Mazdę 3 HIKARI BP Automat a właściwie wstrzeliłem się w zamówione przez jeden z salonów auto.
Auto zostało wyprodukowane 24 lutego 2023 r. w fabryce w Japonii (Myślałem, że będzie robiona w Meksyku tak jak moja poprzednia BM).
Dnia 1 marca z portu Nakanoseki w Japonii wyruszyła w drogę do Europy. Oto zdjęcie – Mazdy oczekują na załadunek:
https://www.marinetraffic.com/en/photos/of/ports/port:17539/portname:NAKANOSEKI#4128612
Dnia 7 marca statek dopłynął do Singapuru – tam został dotankowany z tankowca i odpłynął dzień później.
Dnia 20 marca dopłynął do portu Suez, skąd 21 marca udał się w drogę do Barcelony, gdzie przypłynął z rana 26 marca – tutaj szybki rozładunek części samochodów i już około południa wypłynął w drogę do Antwerpii.
Do Antwerpii dotarł 31 marca godz.14.17
Do dealera w Polsce auto dotarło dnia 24 kwietnia – trzeba przyznać, że długo to trwało....
Dnia 27 kwietnia dotarły dokumenty do rejestracji (homologacja).
Dnia 28 kwietnia zarejestrowałem samochód.
Odbiór auta umówiłem na 5 maja – ze względu na długi weekend tak mi pasowało, ale i tak nie dało się szybciej niż 4 maja.
Statek nazywa się Jasmine Leader i jego drogę można śledzić w linku poniżej, może ktoś z was też czeka na auto?
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:7466872/mmsi:636022332/imo:9925368/vessel:JASMINE_LEADER
Ostatnio edytowano 1 maja 2023, 19:33 przez gowen02, łącznie edytowano 5 razy
Z ciekawości – czy CX-30 na Polski rynek płyną z Japonii czy z Meksyku? Czy też może miks?
Pytam, bowiem próbuję wyśledzić jakoś statek ale nie wiem na 100% skąd on płynie... Z salonu dowiedziałem się jedynie, że obecny przewidywany termin dostawy to 23 maja...
Pytam, bowiem próbuję wyśledzić jakoś statek ale nie wiem na 100% skąd on płynie... Z salonu dowiedziałem się jedynie, że obecny przewidywany termin dostawy to 23 maja...
Jeśli nic się nie zmieniło to wersje z silnikiem Skyactive-X Japonia , Skyactive-G Meksyk.
Chociaż ostatnio dowiedziałem się będąc w ASO że w dobie obecnego kryzysu i sytuacji na świecie, auto może zostać przekierowanie z innego salonu w Europie.
Chociaż ostatnio dowiedziałem się będąc w ASO że w dobie obecnego kryzysu i sytuacji na świecie, auto może zostać przekierowanie z innego salonu w Europie.
Shamaan napisał(a):Z ciekawości – czy CX-30 na Polski rynek płyną z Japonii czy z Meksyku? Czy też może miks?
Pytam, bowiem próbuję wyśledzić jakoś statek ale nie wiem na 100% skąd on płynie... Z salonu dowiedziałem się jedynie, że obecny przewidywany termin dostawy to 23 maja...
Cześć mam ten sam termin – z silnikiem Skyactive G – pewnie płyną tym samym statkiem z Meksyku;)
- Od: 10 lis 2012, 22:12
- Posty: 4
michal_m napisał(a):Cześć mam ten sam termin – z silnikiem Skyactive G – pewnie płyną tym samym statkiem z Meksyku;)
To teraz pytanie... który to statek?
Troszkę się bawiłem na stronie https://www.marinetraffic.com/ i poszukałem statków płynących z Meksyku do Antwerpii (główne założenie: zarówno samochody z JP jak i MX są tam przeładowywane).
Znalazłem dwa:
https://www.marinetraffic.com/en/ais/de ... _ROSHNEY_V
oraz
https://www.marinetraffic.com/en/ais/de ... MSC_ANGELA
Nie wiem ile czasu potrzeba na przeładowanie samochodów w Antwerpii oraz dostarczenie do salonów w PL; statki mają ETA 7.04 oraz 10.04, do 23.05 jeszcze sporo czasu więc mogę być kompletnie w błędzie i to żaden z powyższych...
Wszystko zależy od lokalizacji samochodu na statku. Taki jeden rejs to nawet 5.000 pojazdów. Jak wiadomo kolejność rozładunku warunkuje kolejne czynności związane z ocleniem itp. formalnościami, nie mówiąc o kolejce do załadunku na lohry. W związku z tym różnice w terminach dostawy do salonu mogą wynosić nawet do dwóch tygodni.
- Od: 10 lis 2012, 22:12
- Posty: 4
Moja Mazda 3 właśnie dopłynęła do Antwerpii, dokładnie 31 marca, po południu, przystań (haven) nr 1243. Jak tylko dotrze do mojego salonu odbioru w Katowicach to Wam napiszę ile to trwało.
Znalazłem jeszcze jeden statek z MX:
https://www.marinetraffic.com/en/ais/de ... MSC_CANCUN
Jak wcześniej – mam wrażenie, że to niekoniecznie ten statek jeżeli szacowany termin odbioru samochodu to 23 maja, a statek ma dopłynąć 23 kwietnia (30 dni na przetransportowanie samochodu do salonu z Antwerpii do Polski to zdaje się być dużo, ale to tylko i wyłącznie moje mocno subiektywne, niczym nie potwierdzone, odczucie).
https://www.marinetraffic.com/en/ais/de ... MSC_CANCUN
Jak wcześniej – mam wrażenie, że to niekoniecznie ten statek jeżeli szacowany termin odbioru samochodu to 23 maja, a statek ma dopłynąć 23 kwietnia (30 dni na przetransportowanie samochodu do salonu z Antwerpii do Polski to zdaje się być dużo, ale to tylko i wyłącznie moje mocno subiektywne, niczym nie potwierdzone, odczucie).
Też mi się wydawało długo, jak wcześniej pisałem auto przybyło do Belgii 31 marca, jest 18 kwietnia i dalej nie zostało zabezpieczone antykorozyjnie, bo jak mówi mi mój przedstawiciel dealera nie ma statusu "Ready" do wyjazdu z portu lawetą do Polski. Jak tylko coś się zmieni dam znać.
gowen02 napisał(a):dalej nie zostało zabezpieczone antykorozyjnie
.......I nie będzie. Nie wiem co Ci nagadał przedstawiciel, ale daleko minął się z prawdą.
Jedyne dodatkowe zabezpieczenie w formie natrysku jakiegoś wosku, jest nakładane przed drogą morską. Na tym kończy się zabezpieczenie przed trafieniem do klienta.
Swoją drogą to te zabezpieczenie na czas podróży statkiem też pozostawia wiele do życzenia.
perot napisał(a):Jedyne dodatkowe zabezpieczenie w formie natrysku jakiegoś wosku, jest nakładane przed drogą morską.
Nie wiem jak teraz, ale wcześniej było zabezpieczane podwozie woskiem w porcie docelowym. I to zabezpieczenie potem przez pierwsze km trochę śmierdziało jak się wypalało. Może teraz z tego zrezygnowali?
Rzekomo tak było że od bodajże 2014 auta przypływające do portu zabezpieczali na miejscu czyli w Belgii.
Niby na dalszą drogę , docelowo do salonu. Jednakże jaki by to miało sens by auto zabezpieczać po drodze morskiej a nie przed. Wosk ten w zamyśle ma właśnie chronić przed warunkami w drodze morskiej (wilgotność/sól)
Teraz oprócz tego wosku czy jak to zwał nie ma nic innego poza fabrycznym zabezpieczeniem.
Wosku też jest tyle co kot napłakał, nie chce mi się wierzyć że nie zabezpieczają dodatkowo na drogę morską. Jakby zabezpieczyli w Japonii i dodatkowo w Belgii tego wosku byłoby dużo więcej i było by to widać.
Oczywiście mogę się mylić, ale taką informację usłyszałem od kilku firm zajmującymi się zabezpieczeniami podwozia.
Jedną z nich była Mazda Gołembiewscy Warszawa, gdzie zresztą wykonałem zabezpieczenie.
Co do wypalania tego wosku rzeczywiście troszkę śmierdzi przez jakiś czas.
Niby na dalszą drogę , docelowo do salonu. Jednakże jaki by to miało sens by auto zabezpieczać po drodze morskiej a nie przed. Wosk ten w zamyśle ma właśnie chronić przed warunkami w drodze morskiej (wilgotność/sól)
Teraz oprócz tego wosku czy jak to zwał nie ma nic innego poza fabrycznym zabezpieczeniem.
Wosku też jest tyle co kot napłakał, nie chce mi się wierzyć że nie zabezpieczają dodatkowo na drogę morską. Jakby zabezpieczyli w Japonii i dodatkowo w Belgii tego wosku byłoby dużo więcej i było by to widać.
Oczywiście mogę się mylić, ale taką informację usłyszałem od kilku firm zajmującymi się zabezpieczeniami podwozia.
Jedną z nich była Mazda Gołembiewscy Warszawa, gdzie zresztą wykonałem zabezpieczenie.
Co do wypalania tego wosku rzeczywiście troszkę śmierdzi przez jakiś czas.
Dorzucę swoje trzy grosze do tej dyskusji... Moim zdaniem zabezpieczenie jest właśnie wykonywane w Antwerpii tak jak się dotychczas mówiło, ponieważ wosk jest praktycznie tylko tam gdzie było jakieś dojście do podwozia przez zamontowane osłony i głównie na łączeniach. Nikt nawet nie trudzi się by zrobić to porządnie. Pewnie zabezpieczają auta hurtowo, więc nie ma czasu na demontaż/montaż osłon, a sztuka jest sztuka 
Gdyby zabezpieczenie było wykonywane w miejscu produkcji auta, to wydaje mi się, że zrobiono by to przed montażem osłon, więc pokrycie byłoby zdecydowanie lepsze.
Nie bardzo też rozumiem co masz tutaj na myśli.
Według mojej wiedzy nigdy nie było nic dodatkowego oprócz tego wosku.
Gdyby zabezpieczenie było wykonywane w miejscu produkcji auta, to wydaje mi się, że zrobiono by to przed montażem osłon, więc pokrycie byłoby zdecydowanie lepsze.
Nie bardzo też rozumiem co masz tutaj na myśli.
perot napisał(a):Teraz oprócz tego wosku czy jak to zwał nie ma nic innego poza fabrycznym zabezpieczeniem.
Według mojej wiedzy nigdy nie było nic dodatkowego oprócz tego wosku.
worn napisał(a):Nie bardzo też rozumiem co masz tutaj na myśli.perot napisał(a):Teraz oprócz tego wosku czy jak to zwał nie ma nic innego poza fabrycznym zabezpieczeniem.
Według mojej wiedzy nigdy nie było nic dodatkoweg
No to muszę Cię zaskoczyć. Przy dodatkowym zabezpieczaniu podwozia po 3 latach, po zdjęciu wszystkich osłon podwozie było całe pokryte białą mazią podobną do tego wosku.
W niektórych miejscach widać też było żółty kolor (prawdopodobnie to ten wosk o którym piszemy) pokrywał się on z otworami w zabudowie podwozia i oczywiście był też na osłonach jak i na częściach typu sprężyny, amortyzatory itp.
Dlatego napisałem o drugim zabezpieczeniu.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], Leonidas i 4 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9