Wracając do tematu – ewidentnie coś zwalili przy skrzyniach SkyActiv, które zostały zaprojektowane od nowa. @fad – ty pewnie w BN już masz nowszą rewizję, ale na moją skrzynię jest nota serwisowa (oczywiście jak już mi się skończyła gwarancja
Haczenie przy zmianie biegów / głośna skrzynia – nota serwisowa
Ta słynna "piątka" w BK, którą dało się jechać w zakresie 60-200
Na autostradzie często nie zmieniałem biegu przez 200km. Ale z drugiej strony zużycie paliwa nie zachęcało do takiej jazdy.
Wracając do tematu – ewidentnie coś zwalili przy skrzyniach SkyActiv, które zostały zaprojektowane od nowa. @fad – ty pewnie w BN już masz nowszą rewizję, ale na moją skrzynię jest nota serwisowa (oczywiście jak już mi się skończyła gwarancja
) na wymianę zębatek (a może synchronizatorów), które po prostu są wadliwe. Z drugiej strony po 160 tys. km skrzynia jeszcze dycha, więc może aż tak tragiczna nie jest 
Wracając do tematu – ewidentnie coś zwalili przy skrzyniach SkyActiv, które zostały zaprojektowane od nowa. @fad – ty pewnie w BN już masz nowszą rewizję, ale na moją skrzynię jest nota serwisowa (oczywiście jak już mi się skończyła gwarancja
child napisał(a):... @fad – ty pewnie w BN już masz nowszą rewizję, ale na moją skrzynię jest nota serwisowa (oczywiście jak już mi się skończyła gwarancja) na wymianę zębatek (a może synchronizatorów), które po prostu są wadliwe.
ach te noty serwisowe, zawołać nie zawołają, ale jak się problem zgłosi to naprawią

Nowe info w niekończącej się noweli.
Zrobiłem regulację linki przy drążku zmiany biegów, wg. opisu z noty serwisowej którą tutaj opisaliście 2 strony temu. No i:
Poprawa jest, odczuwalna ale nadal nie satysfakcjonująca. Największy problem u mnie jest z 3-jką i 4-ką, nieco się poprawiła 3-jka ale bez szału. Co więcej, zauważyłem drugi raz pewną prawidłowość która jest naprawdę trudna do wytłumaczenia otóż, zaraz po regulacji poprawa była znaczna, w zasadzie 3-jak wchodziła już na tip top, po kilku dniach było już gorzej, nagle skrzynia wracała do dawenj "formy" no i obecnie po miesiącu tak jak pisałem, jest tylko nieco lepiej. podobnie miałem trochę przy zmianie oleju w skrzyni, oraz regulacji cięgien w ASO, początkowo lepiej, potem powrót do złego.
Niestety dalej czekamy aż ktoś wymyśli coś lepszego.
Zrobiłem regulację linki przy drążku zmiany biegów, wg. opisu z noty serwisowej którą tutaj opisaliście 2 strony temu. No i:
Poprawa jest, odczuwalna ale nadal nie satysfakcjonująca. Największy problem u mnie jest z 3-jką i 4-ką, nieco się poprawiła 3-jka ale bez szału. Co więcej, zauważyłem drugi raz pewną prawidłowość która jest naprawdę trudna do wytłumaczenia otóż, zaraz po regulacji poprawa była znaczna, w zasadzie 3-jak wchodziła już na tip top, po kilku dniach było już gorzej, nagle skrzynia wracała do dawenj "formy" no i obecnie po miesiącu tak jak pisałem, jest tylko nieco lepiej. podobnie miałem trochę przy zmianie oleju w skrzyni, oraz regulacji cięgien w ASO, początkowo lepiej, potem powrót do złego.
Niestety dalej czekamy aż ktoś wymyśli coś lepszego.
Odświeżę trochę,
Czy ktoś z forumowiczów zdecydował się przy "naszej przypadłości" skrzyni na wymianę synchronizatorów ?. Z tego co przejrzałem chyba się nikt nie decydował na taki zabieg..
Czy ktoś z forumowiczów zdecydował się przy "naszej przypadłości" skrzyni na wymianę synchronizatorów ?. Z tego co przejrzałem chyba się nikt nie decydował na taki zabieg..
Witam.U mnie od jakiegoś czasu też zaczeło być problematycznie z biegami,tak naprawde od nowości było średnio ale zgoniłem to na karb nowości i dotarcia.Ale po przekroczeniu 100tysięcy przebiegu już było bardzo źle,zwłaszcza trójka i wsteczny.Wstecznego czasami wogóle nie można było zapiąć,dopiero po delikatnym ruszeniu do przodu można było zapiąć bieg i ruszyć do tyłu.Na tyle już mnie to irytowało że w pierwszej kolejności postanowiłem wymienić olej w skrzyni jako akt desperacji przed grubszą interwencją
Zlany olej był dość gęsty i taki jakiś ciemny, ale bez żadnych opiłków.Zalałem olejem RAVENOL 75W-80,z dobrego w 100% pewnego źródła.I powiem że jestem w szoku,skrzynia pracuje jak by była wymieniona na nową.Zero haczenia,biegi wchodzą aż miło.Coś z tym orginalnym olejem chyba coś jest nie tak.
Cichy 111 napisał(a):Zalałem olejem RAVENOL 75W-80,
Witam. Możesz podać jaki konkretnie Ravenol? MTF-2, czy inny ? Zalałeś dokładnie 1,7 litra, czy 1,75 do przelewu? Ktoś na forum pisał, że wymiana oleju pomogła mu na dwa tygodnie. Mógłbyś napisać, jak skrzynia pracuje teraz, no i jak będzie po miesiącu?
Dzięki za informacje. Nie pozostaje nic innego, jak również zmienić olej w skrzyni biegów, chociaż nie spodziewam się wielkich efektów. Zmienialiście podkładki pod śrubami? Jeśli tak, to jakie mają one wymiary lub oznaczenie?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości