CX-60 3.3 diesel
Czesc,
W grudniu zamowilem swoja CX-60. Nie zalezalo mi na AWD. Hybryda byla dla mnie przerazajaco glosna podczas mocnego wcisniecia pedalu gazu i wydawala wiele dziwnych dzwiekow. Wybor padl na 3.3d (200km). Tu jest filmik gdzie mozna posluchac silnika: https://www.youtube.com/watch?v=kaoIhH2NsqI
Co mnie mocno zastanawia to fakt, ze na papierze silniki diesla 200/254km sa dokladnie takie same. Czyzby zwykly limiter? Limiter software'owy byl obecny w moim Mondeo Silnik 150/180km. Wystarczylo pojechac do magika i za 200zl w 5min mi go zdjal (o dziwo nawet nie stracilem gwarancji!). Tak wiem, Ford to nie Mazda, ale staje sie standardem produkcja jednego modelu i wylaczanie podzespolow, ktore mozna odblokowac kupujac odpowiednie pakiety. Widzialem, ze chyba w 3 mozna zwiekszyc moc na kilku pierwszych biegach przez odlaczenie jakiejs wtyczki w kolumnie kierownicy. Wiadomo, ze takich cyrkow sie nie robi w nowym aucie. Jestem jedank ciekaw czy na forum jest ktos kto sie na tym zna, spotkal sie z limiterami mocy w Mazdach i wie jak je obejsc?
Pozdrawiam
W grudniu zamowilem swoja CX-60. Nie zalezalo mi na AWD. Hybryda byla dla mnie przerazajaco glosna podczas mocnego wcisniecia pedalu gazu i wydawala wiele dziwnych dzwiekow. Wybor padl na 3.3d (200km). Tu jest filmik gdzie mozna posluchac silnika: https://www.youtube.com/watch?v=kaoIhH2NsqI
Co mnie mocno zastanawia to fakt, ze na papierze silniki diesla 200/254km sa dokladnie takie same. Czyzby zwykly limiter? Limiter software'owy byl obecny w moim Mondeo Silnik 150/180km. Wystarczylo pojechac do magika i za 200zl w 5min mi go zdjal (o dziwo nawet nie stracilem gwarancji!). Tak wiem, Ford to nie Mazda, ale staje sie standardem produkcja jednego modelu i wylaczanie podzespolow, ktore mozna odblokowac kupujac odpowiednie pakiety. Widzialem, ze chyba w 3 mozna zwiekszyc moc na kilku pierwszych biegach przez odlaczenie jakiejs wtyczki w kolumnie kierownicy. Wiadomo, ze takich cyrkow sie nie robi w nowym aucie. Jestem jedank ciekaw czy na forum jest ktos kto sie na tym zna, spotkal sie z limiterami mocy w Mazdach i wie jak je obejsc?
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 6 sty 2023, 08:52 przez wasky, łącznie edytowano 1 raz
Mazda również dławi silniki, dobre przykłady do chociażby 120koni 2.0 Skyactiv-G odblokowywany do 165 i 150koni 2.2 Skyactiv-D będący bliźniakiem 175. Co nie znaczy, że zaraz po zakupie odblokujesz, bo chwile zajęło zanim ktoś rozgryzł sterowniki odpowiednio Mitsubishi i Denso.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3108 (47/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Zdaje sobie z tego sprawe
Tu sie akurat nie spieszy. Odbior i tak mam dopiero w czerwcu i minie chwila zanim dobrze dotre silnik przy 200km. Polecasz moze kogos kto jest na biezaco w tym temacie?
Dopisano 6 sty 2023, 07:56:
Zdaje sobie z tego sprawe
Tu sie akurat nie spieszy. Odbior i tak mam dopiero w czerwcu i minie chwila zanim dobrze dotre silnik przy 200km. Polecasz moze kogos kto jest na biezaco w tym temacie?
Tu sie akurat nie spieszy. Odbior i tak mam dopiero w czerwcu i minie chwila zanim dobrze dotre silnik przy 200km. Polecasz moze kogos kto jest na biezaco w tym temacie?
Dopisano 6 sty 2023, 07:56:
Zdaje sobie z tego sprawe
Tu sie akurat nie spieszy. Odbior i tak mam dopiero w czerwcu i minie chwila zanim dobrze dotre silnik przy 200km. Polecasz moze kogos kto jest na biezaco w tym temacie?
Możesz zapytać Disitune, ma tu swój wątek gdzieś na forum
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3108 (47/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
jest juz pierwsza recenzja. Brzmi dobrze, pali smiesznie malo. Slychac, ze drzwi tez wyciszyli: https://www.youtube.com/watch?v=Dpvq7oMZgRQ
generalnie jest chyba ok
generalnie jest chyba ok
Jak to mawiają, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
To nowa jednostka bazująca na rozwiązaniach z 2.2D.
To nowa jednostka bazująca na rozwiązaniach z 2.2D.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3108 (47/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
sewkul75 napisał(a):W razie pytań jeżdżę już od jakiegoś czasu cx60 3.3 awd homura.
Sewkul,
dręczy mnie pytanie, czy masz w kabinie dostępne dla pasażerów tylnego siedzenia gniazdo 230VAC?
Wg prospektu jest ono tylko dostępna dla PHEV, ale chyba w którymś filmiku pokazowym wersji z dieslem widziałem to gniazdo...
sewkul75 napisał(a):Witaj,
tak jest obok usb gniazdo 230v, ja mam wersję Homura. Wszystko bez dachu szklanego.
Jaki był powód rezygnacji z dachu panoramicznego? mam 188cm wzrostu czy nie będzie za nisko z dachem szklanym? Mazdę testowałem bez dachu.
jaki jest realny zasięg autostradowy?
masz może wiedzę jaka jest grubość powłoki lakierniczej?
czy kwestia zabezpieczenia antykorozyjnego została poprawiona względem starszych modeli?
jestem już praktycznie zdecydowany na wersję 3,3 awd Takumi, ten napęd robi robotę, kultura pracy tej jednostki jest na bardzo wysokim poziomie
sewkul75 napisał(a):Witaj,
tak jest obok usb gniazdo 230v, ja mam wersję Homura. Wszystko bez dachu szklanego.
No to super! Taka miła niespodzianka! Czasem w dłuższej trasie muszę popracować na laptopie (oczywizda jako pasażer
Podczas zamawiania auta w ub roku dealer powiedział, że takiego gniazda dla diesla nie przewidziano – że to tylko dla PHEV!
Dopisano 17 kwi 2023, 18:49:
andrzej1158 napisał(a):Jaki był powód rezygnacji z dachu panoramicznego? mam 188cm wzrostu czy nie będzie za nisko z dachem szklanym? Mazdę testowałem bez dachu.
Ja mam 189cm i jak się przymierzałem do salonowego modelu z dachem panoramicznym, to miałem dach "na styk". Na szczęście na zapleczu mieli auto "dla klienta" bez panoramy i tu też się mogłem przymierzyć. Parę cm więcej przestrzeni więc bez wahania zamówiłem wersję bez panoramy. Też Homura, jak Luszkin, z pozostałymi pakietami

Pablitos,
naczytałem się wielu opinii nt hałasu i moim skromnym zdaniem każdy wyraża swoją.
Dla mnie auto jest ciche. W jeździe po mieście jest przyjemnie, cichutko, a w tle silniczek fajnie sobie mruczy. Jestem mega zadowolony.
Tras na razie nie robiłem, ale ja nie mam oczekiwań, że auto będzie tak samo ciche, jak w jeździe miejskiej. Nie ma szans przy takiej bryle pojazdu. Gdy zapitalasz 140, czy więcej zapomnij o ciszy i spokoju. Gdy zrobię parę tras przedstawię moje zdanie, ale ja nie mam zbyt wysokich oczekiwań.
PS
Ostatnio machnąłem kilkaset km na Mazury i z powrotem Cruiserem.
Oczywiście moto bez szyby.
Prędkość "autostradowa".
To dopiero jest hard-core!
Taka Mazda to oaza spokoju.
Tak więc moja opinia o głośności CX-60 będzie zdecydowanie niemiarodajna
naczytałem się wielu opinii nt hałasu i moim skromnym zdaniem każdy wyraża swoją.
Dla mnie auto jest ciche. W jeździe po mieście jest przyjemnie, cichutko, a w tle silniczek fajnie sobie mruczy. Jestem mega zadowolony.
Tras na razie nie robiłem, ale ja nie mam oczekiwań, że auto będzie tak samo ciche, jak w jeździe miejskiej. Nie ma szans przy takiej bryle pojazdu. Gdy zapitalasz 140, czy więcej zapomnij o ciszy i spokoju. Gdy zrobię parę tras przedstawię moje zdanie, ale ja nie mam zbyt wysokich oczekiwań.
PS
Ostatnio machnąłem kilkaset km na Mazury i z powrotem Cruiserem.
Oczywiście moto bez szyby.
Prędkość "autostradowa".
To dopiero jest hard-core!

Taka Mazda to oaza spokoju.
Tak więc moja opinia o głośności CX-60 będzie zdecydowanie niemiarodajna
Rozumiem, ale czy nie chciałbyś aby silniczek na postoju delikatnie mruczał gdzieś spod maski zamiast dudnić w kabinie jak tuba basowa?
Dopisano 6 maja 2023, 14:48:
Rozumiem, ale czy nie chciałbyś aby silniczek na postoju delikatnie mruczał gdzieś spod maski zamiast dudnić w kabinie jak tuba basowa?
Dopisano 6 maja 2023, 14:48:
Rozumiem, ale czy nie chciałbyś aby silniczek na postoju delikatnie mruczał gdzieś spod maski zamiast dudnić w kabinie jak tuba basowa?
I to jest pytanie. Jeździłem cx5 dieslem przez ostatnie 5lat Tam tego dudnienia nie ma. A przecież ten sześciocylindrowy miał być lepiej wyważony, dawać mniej drgań ciszej pracować. Więc o co tu chodzi? No chyba, że dźwięk jest sztucznie podbijany. Zapewniam, że w dieslu cx5 silnik na luzie na postoju był cichszy w kabinie.
Fakt, przy przyspieszaniu wchodził na obroty głośniej niż w cx60, ale na biegu jałowym zdecydowanie cichszy.
Fakt, przy przyspieszaniu wchodził na obroty głośniej niż w cx60, ale na biegu jałowym zdecydowanie cichszy.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości