Cześć!
Mam już od ponad 4 lat Volvo C30, rok 2009, 1.6d (109KM) – czyli ten sam silnik którego dotyczy post, przebieg 158.000km.
Niedawno, w czerwcu (około 1500km temu), wymieniany był filtr DPF na nowy (regenerowany).
Nie wiem, czy jest to związane z tymi pracami z DPF, ale krótko po wymianie zaczął pojawił się w kabinie / zaczął być wyczuwalny zapach spalin.
Pojechałem z powrotem do serwisu, który wymieniał DPF, i stwierdzono, że to (nie pamiętam dokładnie) coś związane z jakąś nieszczelnością przy zaworze przy turbosprężarce, i że to jest zintegrowany z turbiną element, że żeby się pozbyć tego "efektu", to trzeba wymieniać turbinę...
Jednocześnie druga osoba z tego serwisu zaznaczyła, że to typowe dla tych silników, i że to tylko trochę nieprzyjemny zapach, itp.
Jednak jeżdżąc tak dłużej (nie wiem, może się to z czasem pogorszyło), ale dla mnie jest to nie do przyjęcia ... włączając nawiew/klimatyzację, nie jest możliwe wytrzymanie we wnętrzu pojazdu ... zapach spalin jest tak mocny, jakby stało się przy rurze wydechowej jakiegoś starego diesla...
Nie pojechałem już do tego serwisu, tylko sam otworzyłem maskę, uruchomiłem silnik... i okazuje się, że tych spalin / wydostającego się dymu jest tyle, że jest on zwyczajnie widoczny (i od razu wyczuwalny).
Załączam swoje zdjęcia i film.
![Obrazek](https://image.ibb.co/bMwcuK/c30_1_6d_2.jpg)
![Obrazek](https://image.ibb.co/g7BXTe/c30_1_6d_1.jpg)
Film poniżej:https://www.dropbox.com/s/ttpt97rhktztt ... 1.m4v?dl=0Zainteresowałem się też tym tematem, poszukałem na formach i znalazłem ten właśnie wątek... i czytałem też coś o użyciu specjalnej pasty uszczelniającej do wydechów ...
W tym wątku podaje się kilka rozwiązań... jest kilka punktów... ale
chciałbym się dowiedzieć, co minimalnie trzeba zrobić, żeby tego problemu się pozbyć? Czy żeby dokonać "uszczelnienia", to trzeba wymontować turbosprężarkę, czy nie jest to konieczne? Dodam, (na tyle ile się znam) że jest ona w dobrym stanie, nie wymaga regeneracji/wymiany.
Będę wdzięczny za odpowiedzi.
Serdecznie pozdrawiam!