Podstawowe info
1991 rocznik, 1992 pierwsza rejestracja w Szwajcarii
Wyposażenie – elektryczne szyby i lusterka, abs, brak poduch, szyberdach i klima (!)
Jako, że silnik to K8 (jeszcze ) to cały pakiet v6 czyli dokładki rozpórka i inne dodatki.
Aktualnie na 15 z innego emixa. Wszystko za wyjątkiem mało przypadającej mi do gustu gałki zmiany biegów i sprężyn eibacha wydaje się być fabryczne. Fajnie, że auto zostało kupione na tych sprężynach bo są już od dłuższego czasu nie do dostania, a z pewnością lepsze niż mts czy gwint śmietnixa Sprzedający wrzucił dodatkowo nowiutki akumulator.
Autko kupione od bardzo spoko sprzedającego z Bydgoszczy, który sam sprowadził samochód z okolic Bazylei. Z mankamentów do zrobienia jak najszybciej były lewy przegub zewnętrzny i pasek alternatora/ klimy. W najbliższym czasie chcę jeszcze zrobić klime (nie chłodzi, ale kompresor reaguje na guzik) i może ręczny w lewym zacisku (na 99% skończy się na wymianie na regenerowany zacisk).
Stan oceniam na 6 z minusem Jedyne minusy to kilka zarysowań, jeden purchel z tyłu i rdzawy kawałek w przednim fartuchu (dokładnie go sprawdziłem i tragedii nie ma). Progi, podłoga i podłużnice są w stanie idealnym, w zasadzie bez nalotu rdzy (jedynie trochę rdzy na tylnej części lewego progu, ale schodzi ona pod paznokciem). Auto podobno stało na hali klasyków w Szwajcarii przez ostatnie 7 lat w towarzystwie takich aut jak Supra czy stare Porsche Podczas oględzin, jak mazda się nagrzała i dałem trochę gazu to po odpuszczeniu gasła ale wyczyszczenie zawalonej brudem przepustnicy naprawiło problem w 100%. Żaden plastik w aucie nie jest połamany, a przy jeździe nawet po dziurawej Częstochowie nic nie stuka. I uwaga najbardziej niewiarygodna sprawa – całkiem możliwe, że jestem posiadaczem jedynej k-serii, która nie wcina oleju. Zrobione ~900km po wymianie oleju i na bagnecie nie widać spadku, a lekko nie ma. Jeszcze się nie przestawiłem z redukowania przy wyprzedaniu, a w zasadzie nie jest już to potrzebne (no dobra może czasami jest ale o 1 bieg a nie 2 czy 3 jak w przypadku rzędówki w tej budzie ). Auto będzie raczej usportowionym daily, niż zabawką na tor. Do tego drugiego coś innego się znajdzie, ale temat na forum dodam kiedy indziej
Plany na mody w 2022:
– wymiana płynu hamulcowego/wspomagania
– podmiana tylnej kanapy z czarnego
– przyciemnienie szyby tylnej klapy
– wymiana gałki zmiany biegów
– naprawa szyberdachu (zamyka/otwiera się nierówno, trzeba mu pomagać ręką bo z jednej strony 'strzela')
– zaspawanie małej dziurki w tylnym tłumiku (dobre ćwiczenie na naukę spawania świeżo kupionym migomatem)
– podmiana fasolek z czarnego
– podmiana chromowanych ramek zegarów z czarnego (o ile podejdą z polifta)
– owiewki na drzwi
– możliwe że zdecyduje się jeszcze na podmiane tylnych sprężyn z czarnego, gdyż na eibachu tył stoi wyżej o 10-15mm
– w zależności od dostępności wymiana kolektorów na 6-2-1
Plany na mody w 2023:
– hamulce przed swapem czyli: klocki, tarcze, oplot
– ogarnięcie jednego purchla, powierzchownej rdzy w kilku miejscach i porządna konserwacja podwozia
– jakieś fajne jdmowe 16 na lato z dobrą oponą
– zamontowanie short shiftera, który czeka już 2 lata
– swap na stare poczciwe KL-DE
– jakaś fajna kierownica
– ominięcie tylnego tłumika na przepustnicy z pilota/przycisku w kabinie
– pewnie troche kontrowersyjne, ale jednak założenie LPG (na 99% po swapie)
Kiedyś może zrobię:
– tuningi pod kątem mocy, czyli: wałki, kolektory, przepustnice itd
– wymiana deski rozdzielczej na polift bez poduszki
– całe zawieszenie z belkami w proszek + wymiana wszystkich tulei na poli/gumowe
– coś z fotelami
Swoją drogą, co to jest za wypustka z napisem 'TOUCH'