Mazda MX-3 EC K8 '91

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez AsaroV » 24 cze 2022, 21:43

Pora na temat mojego nowego samochodu <serduszka>

emix1.jpg


Podstawowe info
1991 rocznik, 1992 pierwsza rejestracja w Szwajcarii :D
Wyposażenie – elektryczne szyby i lusterka, abs, brak poduch, szyberdach i klima (!)
Jako, że silnik to K8 (jeszcze :P ) to cały pakiet v6 czyli dokładki rozpórka i inne dodatki.
Aktualnie na 15 z innego emixa. Wszystko za wyjątkiem mało przypadającej mi do gustu gałki zmiany biegów i sprężyn eibacha wydaje się być fabryczne. Fajnie, że auto zostało kupione na tych sprężynach bo są już od dłuższego czasu nie do dostania, a z pewnością lepsze niż mts czy gwint śmietnixa :| Sprzedający wrzucił dodatkowo nowiutki akumulator.

Autko kupione od bardzo spoko sprzedającego z Bydgoszczy, który sam sprowadził samochód z okolic Bazylei. Z mankamentów do zrobienia jak najszybciej były lewy przegub zewnętrzny i pasek alternatora/ klimy. W najbliższym czasie chcę jeszcze zrobić klime (nie chłodzi, ale kompresor reaguje na guzik) i może ręczny w lewym zacisku (na 99% skończy się na wymianie na regenerowany zacisk).

Stan oceniam na 6 z minusem <faja> Jedyne minusy to kilka zarysowań, jeden purchel z tyłu i rdzawy kawałek w przednim fartuchu (dokładnie go sprawdziłem i tragedii nie ma). Progi, podłoga i podłużnice są w stanie idealnym, w zasadzie bez nalotu rdzy (jedynie trochę rdzy na tylnej części lewego progu, ale schodzi ona pod paznokciem). Auto podobno stało na hali klasyków w Szwajcarii przez ostatnie 7 lat w towarzystwie takich aut jak Supra czy stare Porsche <głaszcze> Podczas oględzin, jak mazda się nagrzała i dałem trochę gazu to po odpuszczeniu gasła <lol> ale wyczyszczenie zawalonej brudem przepustnicy naprawiło problem w 100%. Żaden plastik w aucie nie jest połamany, a przy jeździe nawet po dziurawej Częstochowie nic nie stuka. I uwaga najbardziej niewiarygodna sprawa – całkiem możliwe, że jestem posiadaczem jedynej k-serii, która nie wcina oleju. Zrobione ~900km po wymianie oleju i na bagnecie nie widać spadku, a lekko nie ma. Jeszcze się nie przestawiłem z redukowania przy wyprzedaniu, a w zasadzie nie jest już to potrzebne (no dobra może czasami jest ale o 1 bieg a nie 2 czy 3 jak w przypadku rzędówki w tej budzie <glupek2> ). Auto będzie raczej usportowionym daily, niż zabawką na tor. Do tego drugiego coś innego się znajdzie, ale temat na forum dodam kiedy indziej :]

Plany na mody w 2022:
– zmiana kół na odnowione 15 z czarnego zrobione
– wymiana oleju na Motul 6100 Synergie+ 10w40 zrobione
– wymiana pękniętej poduszki wydechu zrobione
– wymiana przegubu zewnętrznego i paska osprzętu zrobione
– nabicie/naprawa klimatyzacji zrobione
– wymiana płynu hamulcowego/wspomagania
– przepiąć całe car audio z czarnego emixa (więcej info wkrótce) zrobione
– dywaniki, ponieważ aktualnie brak wszystkich za wyjątkiem jednego z tyłu :D zrobione
– podmiana tylnej kanapy z czarnego
– przyciemnienie szyby tylnej klapy
– wymiana gałki zmiany biegów
– naprawa szyberdachu (zamyka/otwiera się nierówno, trzeba mu pomagać ręką bo z jednej strony 'strzela')
– zaspawanie małej dziurki w tylnym tłumiku (dobre ćwiczenie na naukę spawania świeżo kupionym migomatem)
– podmiana fasolek z czarnego
– podmiana chromowanych ramek zegarów z czarnego (o ile podejdą z polifta)
– owiewki na drzwi
– możliwe że zdecyduje się jeszcze na podmiane tylnych sprężyn z czarnego, gdyż na eibachu tył stoi wyżej o 10-15mm <płacze>
– w zależności od dostępności wymiana kolektorów na 6-2-1

Plany na mody w 2023:
– hamulce przed swapem czyli: klocki, tarcze, oplot
– ogarnięcie jednego purchla, powierzchownej rdzy w kilku miejscach i porządna konserwacja podwozia
– jakieś fajne jdmowe 16 na lato z dobrą oponą
– zamontowanie short shiftera, który czeka już 2 lata <diabełek>
– swap na stare poczciwe KL-DE
– jakaś fajna kierownica
– ominięcie tylnego tłumika na przepustnicy z pilota/przycisku w kabinie
– pewnie troche kontrowersyjne, ale jednak założenie LPG (na 99% po swapie)

Kiedyś może zrobię:
– tuningi pod kątem mocy, czyli: wałki, kolektory, przepustnice itd
– wymiana deski rozdzielczej na polift bez poduszki
– całe zawieszenie z belkami w proszek + wymiana wszystkich tulei na poli/gumowe
– coś z fotelami

Swoją drogą, co to jest za wypustka z napisem 'TOUCH' <co?>

emix2.jpg
Załączniki
IMG_20220704_145614.jpg
IMG_20220704_145702.jpg
em1.JPG
em2.JPG
em3.JPG
Ostatnio edytowano 23 sie 2022, 11:54 przez AsaroV, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2016, 18:38
Posty: 99 (4/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: '98 MX-3 B6 DOHC
'91 MX-3 K8

Postprzez Bartg » 28 cze 2022, 08:22

Fajna fotka z napisem Touch, ale jednak poproszę więcej zdjęć ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7831 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy