Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM
O wytrzymałość raczej się nie martwię. Przednie klocki również Greenstuffy mają przebieg ~45k i tak na oko zużyte są w 1/3, jedyne co to korozja zjadła już trochę tą farbkę zieloną – przy rozbieraniu przednich hamuców poczyściłem je i machnąłem na czarny mat – nie widać tak syfu i kolorowo również z nowym setupem hamulców nie będzie się tak mocno gryzło
Nowe te co kupiłem na tył również przed montażem pociągnę sprayem.
- Od: 26 gru 2015, 09:57
- Posty: 135 (2/10)
- Skąd: KOS
- Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]
Mazda3 BN '18 2.0
Miałem green stuff w poprzedniej Maździe i były ok, 2 lata temu założyłem yellow stuff na tył i nie wytrzymały 30kkm, przeraźliwie pyliły i zjadły dosyć mocno nową tarcze.
Oryginały dały radę 80kkm, więc z tymi żółtymi coś nie halo było.
Oryginały dały radę 80kkm, więc z tymi żółtymi coś nie halo było.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3100 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Już po operacji – Greenstuffy zielone już tylko okładziny mają, czarny dużo lepiej do złotego pasuje 
- Od: 26 gru 2015, 09:57
- Posty: 135 (2/10)
- Skąd: KOS
- Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]
Mazda3 BN '18 2.0
koolczas napisał(a):Już po operacji – Greenstuffy zielone już tylko okładziny mają, czarny dużo lepiej do złotego pasuje
Wrzuciłbyś proszę zdjęcie z rzutem na całe koło i drugie nieco mocniej oddalone z kawałkiem auta? Jestem ciekawy jak ten kolor zacisku leży z Soul Red, sam najpierw poszedłem w grafit a teraz circuit grey
Ja też zastanawiałem się nad szarościami, ale stwierdziłem że to nudnie będzie wyglądać. Ostatecznie wpadł złoty i nie żałuję bo mi mega siadło takie połączenie z felą i soul redem
Będzie w przyszłym tygodniu cała relacja w wątku z samochodem, bo zaciski to tylko część setupu na ten sezon
Auto muszę teraz domyć porządnie i wrzucę jakieś ładne zdjęcia 
Będzie w przyszłym tygodniu cała relacja w wątku z samochodem, bo zaciski to tylko część setupu na ten sezon
- Od: 26 gru 2015, 09:57
- Posty: 135 (2/10)
- Skąd: KOS
- Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]
Mazda3 BN '18 2.0
Imbeer napisał(a):koolczas napisał(a):Już po operacji – Greenstuffy zielone już tylko okładziny mają, czarny dużo lepiej do złotego pasuje
Wrzuciłbyś proszę zdjęcie z rzutem na całe koło i drugie nieco mocniej oddalone z kawałkiem auta? Jestem ciekawy jak ten kolor zacisku leży z Soul Red, sam najpierw poszedłem w grafit a teraz circuit grey
Zapraszam do wątku:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 8#p3466588
- Od: 26 gru 2015, 09:57
- Posty: 135 (2/10)
- Skąd: KOS
- Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]
Mazda3 BN '18 2.0
Blaszek zakładanych na jarzmo z reguły nie ma razem z klockami, bo są częścią "zestawu montażowego klocków hamulcowych" – razem z paroma innymi drobiazgami. Tutaj pierwszy link z brzegu: https://autoczescizielonki.pl/czesci-sa ... amulcowych
Ceny zdecydowanie niższe niż 140zł
Ceny zdecydowanie niższe niż 140zł
Robiłem wczoraj serwis olejowy (tylko) przy stanie prawie 50kkm. Poprosiłem aby mechanik "rzucił okiem" na klocki przednie. Jego komentarz: ja bym u siebie już wymieniał, jeździ Pan na końcówkach. Rok temu, czyli minus 4kkm w ASO zmierzyli i było 4mm. Jeszcze chwilę poczekać czy już zmieniać
Będą sygnały dźwiękowe czy nie
Jak tak to co byście sugerowali https://www.iparts.pl/auto-czesci/klocki-hamulcowe,mazda,3-bm-bn-od-2013-07,2-0,72-11526-21150-100030.html

Będą sygnały dźwiękowe czy nie
Jak tak to co byście sugerowali https://www.iparts.pl/auto-czesci/klocki-hamulcowe,mazda,3-bm-bn-od-2013-07,2-0,72-11526-21150-100030.html

Będą sygnały dźwiękowe czy nie
U mnie na przednich oryginalnych klockach z jednej strony ta blaszka odpadła, dobrze że z drugiej strony zaczęło piszczeć – najpierw pamiętam na zakrętach tak żeby było ciekawiej a dopiero potem stopniowo przy hamowaniu. Tak że różnie z tym czekaniem na piszczenie, a z pomiarami grubości klocków przez ASO to tym bardziej różne historie są... Czy 4mm były zmierzone suwmiarką czy "na oko"
- Od: 26 gru 2015, 09:57
- Posty: 135 (2/10)
- Skąd: KOS
- Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]
Mazda3 BN '18 2.0
Co masz na myśli pisząc z jednej strony? Chodzi Ci o parę prawy/lewy klocek na jednym kole czy każde koło z osobna? Na każde koło tylko jeden klocek ma czujnik dźwiękowy, przyjmuje się że wewnętrzny.
A mierzenie stanu klocków podczas serwisu w ASO to takie chybił trafił. Jak nie zdejmowali koła, to wartość jest wyssana z palca, już były przypadki że klocki z roku na rok zamiast się ścierać, to puchły.
A mierzenie stanu klocków podczas serwisu w ASO to takie chybił trafił. Jak nie zdejmowali koła, to wartość jest wyssana z palca, już były przypadki że klocki z roku na rok zamiast się ścierać, to puchły.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3100 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Tak, z jednej strony w sensie strona kierowca/pasażer – nie pamiętam już z której odpadła ta blaszka, ale klocki były w miarę równo zużyte, więc jakby były dwie blaszki to by w stereo grały z jednej i drugiej strony pojazdu 
No to właśnie to mnie spotkało – na drugim przeglądzie (robił poprzedni właściciel jeszcze) klocki tył miały 5mm, a jak ja robiłem kolejny przegląd po 3 roku w innym ASO (Bielsko) to te same klocki już miały 7mm
. Potem już nie patrzyłem w te papiery tylko sam kontrolowałem przy zmianie kół lato/zima...
A żeby koledze esem coś podpowiedzieć, to znajomy się chwalił ostatnio że w dobrych pieniądzach w hurtowni kupił klocki VALEO i zadowolony póki co po montażu. Ciekawe czy do Mazdy ktoś zakładał już...
A mierzenie stanu klocków podczas serwisu w ASO to takie chybił trafił. Jak nie zdejmowali koła, to wartość jest wyssana z palca, już były przypadki że klocki z roku na rok zamiast się ścierać, to puchły.
No to właśnie to mnie spotkało – na drugim przeglądzie (robił poprzedni właściciel jeszcze) klocki tył miały 5mm, a jak ja robiłem kolejny przegląd po 3 roku w innym ASO (Bielsko) to te same klocki już miały 7mm
A żeby koledze esem coś podpowiedzieć, to znajomy się chwalił ostatnio że w dobrych pieniądzach w hurtowni kupił klocki VALEO i zadowolony póki co po montażu. Ciekawe czy do Mazdy ktoś zakładał już...
- Od: 26 gru 2015, 09:57
- Posty: 135 (2/10)
- Skąd: KOS
- Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]
Mazda3 BN '18 2.0
Ja Valeo montowałem u ojca DE i nie narzekał.
W BM ( po 45 i 49 kkm ) i w DJ ojca ( przód po 33 kkm ) Ashiki.
Na dzień dzisiejszy BM ma 103kkm a na klockach zrobione jest – przód 58kkm i tył 54kkm – mają jeszcze po około 5mm – jakieś 2 mm ponad rowek kontrolny. Po trzech latach jazdy nie mogę złego słowa o nich powiedzieć a same tarcze też jeszcze nie wymagają wymiany.
W BM ( po 45 i 49 kkm ) i w DJ ojca ( przód po 33 kkm ) Ashiki.
Na dzień dzisiejszy BM ma 103kkm a na klockach zrobione jest – przód 58kkm i tył 54kkm – mają jeszcze po około 5mm – jakieś 2 mm ponad rowek kontrolny. Po trzech latach jazdy nie mogę złego słowa o nich powiedzieć a same tarcze też jeszcze nie wymagają wymiany.
My juz jestesmy po dluzszej jezdzie na klockach zimerman. Wczesniej dwa komplety ate. Ostatni komplet klockow ate dojechal tylko do polowy zuzycia bo dzialy sie cyrki. Momentami pedal hamulca slabl, czesciowo wpadal w podloge, nie hamowal. Momentami w warszawie w sytuacjach krytycznych bylo po prostu niebezpiecznie i blisko wjechania komus w kufer. Po przejsciu na klocki zimerman jak reka odjal. Heble zrobily sie brzytwa od dotkniecia w pedal. Dodatkowo z zimermanami dostajemy blaszki i kosztuja niewiele. Takze klockow ate nie polecam bo to najwiekszy syf a klicki zimerman jak najbardziej polecam bo hamuja brzytwa.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Cześć Panowie,
Jestem przed zmianą tarcz i klocków przednich w mojej Madzi. Z racji wersji 2.0 120km w BN, z tego co się orientuję są tarcze 280mm. Chciałbym je zmienić na większe, czyli 295mm. Czy ktoś próbował robić tego typu zabieg? Czy do wymiany są tylko jarzma zacisków Czy coś jeszcze?
Pozdrawiam
Jestem przed zmianą tarcz i klocków przednich w mojej Madzi. Z racji wersji 2.0 120km w BN, z tego co się orientuję są tarcze 280mm. Chciałbym je zmienić na większe, czyli 295mm. Czy ktoś próbował robić tego typu zabieg? Czy do wymiany są tylko jarzma zacisków Czy coś jeszcze?
Pozdrawiam
- Od: 29 mar 2023, 10:20
- Posty: 3
- Auto: Mazda 3 BN 2018 2.0B 170KM
Było...
Jak już chcesz zmienić, to załóż z 6 GJ/GL – mają zdaje sie 297 czy 298mm, są 2 mm grubsze, ale za to większy wybór klocków /tarcz w niższych cenach. Kompletne zaciski + nowe tarcze / klocki. Jak coś, znam osobę sprzedającą taki zestaw po upgradzie do 320mm z CX9.
Jak już chcesz zmienić, to załóż z 6 GJ/GL – mają zdaje sie 297 czy 298mm, są 2 mm grubsze, ale za to większy wybór klocków /tarcz w niższych cenach. Kompletne zaciski + nowe tarcze / klocki. Jak coś, znam osobę sprzedającą taki zestaw po upgradzie do 320mm z CX9.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3100 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
@darrecki, dalej masz namiary na ten zestaw? Mam przód w BM do wymiany i w przyszłości wole wydawać mniej niż więcej na eksploatacyjne pierdoły 
- Od: 29 cze 2021, 01:24
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 BM, Skyactiv-G 2.0 120 KM, AT, 2015 sedan
Przykro mi, sprzedane
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3100 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość