CX-3 , 1.5, 2016 rok . DPF migająca kontrolka
1, 2
Na tą chwilę mamy zdjęcia z wnętrza intercolera, egra z rurką, a odma jej wąż gumowy po sięgnięciu mam lekki film olejowy ale to chyba normalne....? Foto w załączniku. Jutro zamieniamy wtrysk 2 wypadający zaślepimy egr-a i mamy trasę 200KM ,to w czwartek zdam dopiero relację
Dopisano 22 mar 2022, 15:25:
Na tą chwilę mamy zdjęcia z wnętrza intercolera, egra z rurką, a odma jej wąż gumowy po sięgnięciu mam lekki film olejowy ale to chyba normalne....? Foto w załączniku. Jutro zamieniamy wtrysk 2 wypadający zaślepimy egr-a i mamy trasę 200KM ,to w czwartek zdam dopiero relację
ZAŁĄCZNIKI
Dopisano 22 mar 2022, 15:25:
Na tą chwilę mamy zdjęcia z wnętrza intercolera, egra z rurką, a odma jej wąż gumowy po sięgnięciu mam lekki film olejowy ale to chyba normalne....? Foto w załączniku. Jutro zamieniamy wtrysk 2 wypadający zaślepimy egr-a i mamy trasę 200KM ,to w czwartek zdam dopiero relację
ZAŁĄCZNIKI
- Od: 15 mar 2022, 22:43
- Posty: 22
- Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem
Musisz się dostać do kolektora zobaczyć jak wyglądają otwory w głowicy.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3110 (47/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Kolektor był zdejmowany i czyszczony razem z głowicą? Bo jeśli tak, to sprawa syfu odpada, aż tak źle z czyszczeniem to nie ma.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3110 (47/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Wszystko było odkręcone, oczywiście głowicy nie ściągaliśmy..... Na razie zobaczymy jazdę z z zaslepionym egr, i przede wszystkim z zamienionym wtryskiem – bo tez nie wiadomo czego wyskakuje ten bład 2 cylindra/wypadanie zapłonu ...zamienione juz są bedziemy testować, odezwe się oczywiscie .
- Od: 15 mar 2022, 22:43
- Posty: 22
- Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem
Witam ponownie, o to zrzuty po 210KM z zaślepionym EGR, zamianą wtrysku .Czyli dalej jest wypadanie zapłony na cylindrze drugim to chyba jest niepokojące...? I reszta bez zmian. Pomysłów już
brak...

- Od: 15 mar 2022, 22:43
- Posty: 22
- Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem
To znaczy, że musisz zdjąć kolektor dolotowy i go wyczyścić oraz wyczyścić otwory wlotu powietrza w głowicy. Ciągle nie odpowiedziałeś czy kolektor był zdejmowany.
Ewentualnie masz jakąś sporą nieszczelność w układzie, ale tego nie można stwierdzić po zdjęciach forscana, a jedynie po przeglądnięciu loga.
Ewentualnie masz jakąś sporą nieszczelność w układzie, ale tego nie można stwierdzić po zdjęciach forscana, a jedynie po przeglądnięciu loga.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3110 (47/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Tak jak wspominałem wcześniej, pracownik maił wszystko odkręcone kolektor z ty ala "pdwójnym"egr i inne rurki dolotowe. To było ponad 1000KM temu. A dlaczego jest wypadanie zapłonu na 2 cylindrze, mimo zamiany wtrysków?
Dopisano 24 mar 2022, 12:12:
Tak jak wspominałem wcześniej, pracownik maił wszystko odkręcone kolektor z ty ala "pdwójnym"egr i inne rurki dolotowe. To było ponad 1000KM temu. A dlaczego jest wypadanie zapłonu na 2 cylindrze, mimo zamiany wtrysków?
Dopisano 24 mar 2022, 12:12:
Tak jak wspominałem wcześniej, pracownik maił wszystko odkręcone kolektor z ty ala "pdwójnym"egr i inne rurki dolotowe. To było ponad 1000KM temu. A dlaczego jest wypadanie zapłonu na 2 cylindrze, mimo zamiany wtrysków?
- Od: 15 mar 2022, 22:43
- Posty: 22
- Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem
Jeśli element zaznaczony na czerowno był demontowany i wszytko wyczyszczone, to ja nie mam więcej pomysłów.
Cała reszta na tym diagramie nie ma praktycznie żadnego znaczenia, problem jest w kolektorze
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3110 (47/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Naprawiliście?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3110 (47/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
odstawiliśmy na bok...Zamówiłem dugi egr kpl.wizualnie jak nowy i bedziemy wymieniać po majówce
Dopisano 26 kwi 2022, 08:57:
odstawiliśmy na bok...Zamówiłem dugi egr kpl.wizualnie jak nowy i bedziemy wymieniać po majówce
Dopisano 26 kwi 2022, 08:57:
odstawiliśmy na bok...Zamówiłem dugi egr kpl.wizualnie jak nowy i bedziemy wymieniać po majówce
- Od: 15 mar 2022, 22:43
- Posty: 22
- Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem
Jak popatrzysz po zagranicznych forach, piszą, że wtryski lubią padać. Ciągle nie wiem jak to możliwe (szczególnie tak szybko), bo szczególnie w UK porządnych mechaników w zasadzie nie ma, ale pasuje wziąć taką możliwość pod uwagę. Wg mnie jak zaślepiłeś EGR i nie było różnicy, zmiana na jakikolwiek inny nic Ci nie da – szkoda czasu i pieniędzy.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3110 (47/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Cześć. Udało się coś zrobić z autem? Ja planuje spróbować wrócić do DPF'a i EGR ów po wymianie wtryskiwaczy na nowe tylko ze w Mazdzie 2 z tym silnikiem (auto przed wymianą wtryskiwaczy niby przesadnie nie dymiło tylko pod obciążeniem ale po umyciu auta tylna klapa była w kropkach sadzy po przejechaniu że 100 km).
- Od: 9 kwi 2021, 23:58
- Posty: 20
- Skąd: Białystok, Suwałki
- Auto: Mazda Cx 5 2.2 D 2020 r
Mazda 3 2.0 G 2019r
Witam, właśnie wróciłem do DPF'a tylko że w Mazdzie 2 z tym silnikiem po wymianie wtryskiwaczy na nowe. Wywala mi błąd P0471, który jest spowodowany kompletnie zatkaną rurką która idzie do czujnika ciśnienia spalin (może ktoś wie jak ją wyjąć i wyczyscić) . Druga rzecz to rozebrałem dolny EGR-B (ten który był oryginalnie zamontowany – zamontowalem drugi który kupiłem z DPF'em) po zdjęciu plastikowej pokrywy ukazal się skorodowany silniczek. Zawor był zablokowany w pozycji częściowo otwartej nie było szans by działał on poprawnie – nie dałem go rady ruszyć. Dopiero jak wyłamałem koło pośrednie (nie dało rady go wyjąć bez uszkodzenia jego) dało mi się go rozruszać. Także radzę sprawdzić przy problemach z DPF'em dolny EGR-B oraz rurkę która idzie do czujnika ciśnienia spalin. Pozdrawiam Tomek.
- Od: 9 kwi 2021, 23:58
- Posty: 20
- Skąd: Białystok, Suwałki
- Auto: Mazda Cx 5 2.2 D 2020 r
Mazda 3 2.0 G 2019r
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9