Z tym, że zawsze pomogę dotyczył mazd
No ale do rzeczy: samochód jaki masz, wbrew pozorom łatwy do strojenia nie jest, tym bardziej na stagu ale i to nie jest jakąś wielką przeszkodą jak się wie co robi i robi to w miarę szybko.
Samochód posiada szerokie pasmo, kilka map paliwowych i musisz pamiętać o tym, że najpierw jest jej odczyt/pomiar a później (m.in) z niej masz zadane korekty. No ale masz dwie korekty – krótkie i długie, do tego jest jeszcze korekta od sondy, no i co teraz? Ano najlepiej byś weryfikował wypadkową korektę od długiej i krótkiej w danym zakresie obrotów, obciążenia itd. To Ci trochę uprości temat.
Co do strojenia na czasy wtrysków....
jak się wie co robi i robi to w miarę szybko.
A to nie jest szybka metoda, ba zanim zauważysz i dojdziesz do wniosku co ma być to się to zmieni za dużo razy. Do tego też dochodzi fizyka podania paliwa (lpg), chemia spalania i to wszystko idzie w łeb.
Nie polecam w przypadku tego motoru takiego typu strojenia. Robiłem taki zdalnie, kilka rund było bo się coś rozjeżdżało po czasie. Potem do tego doszedłem. Dlatego mnie osobiście nie dziwi jak niektórym pluje błędy np ubogiej mieszanki a korekty ma w okolicach 0%.
Zasadniczo, jeśli będzie poprawnie wystrojona instalacja to i czasy wtrysków powinny się zgadzać.
Co do pierwszego zagadnienia:
Dziś np, gdy zewnętrzna oscylowała w okolicach -3stC różnica między temp silnika a parownika podczas jazdy wynosiła 25stC (silnik 87stC parownik 62stC).
Może tak być, że na szeregowym będzie np 55
Tyle tylko, że powinien szybciej się zacząć grzać.