Honda Civic VIII 1.8 '07 sedan – z nadzieją ku słońcu – 300-ta na blacie, czas na nowe sprzęgło

Postprzez MrShaleck » 12 lut 2022, 17:07

zadra napisał(a):W clio masz regulowane?
Myślałem, że renault ma hydro, ale może faktycznie jest tam coś innego, bo przy peugeocie 206 też zdziwiłem się, że są śrubki, których się tam nie spodziewałem i "kręciłem regulacją" zaworów.


Tak, normalnie manualnie. Bo ja mam ten stary silnik 1.2 8v :P On nawet przepływomierza nie ma... :)

Jak Ci się skończy gwarancja to już kwestia gustu i finansów czy zmieniać gazownika. Jak nie z drogi i robi co trzeba to bym nie zmieniał. Bo potem tylko będą kręcić w razie awarii i zwalać winę na drugiego :D
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2612 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez zadra » 12 lut 2022, 21:17

sprawdziłem dziś elm'em po bluetoth temperaturę silnika po odpaleniu z zimnego (na dworze +2st).
LPG załączyło się gdy czujnik temp płynu wskazał dokładnie 50stC.
Oczywistym jest, że na parowniku może być trochę niższa temperatura i trochę później jest grzany, bo ciecz musi do niego dopłynąć przez dodatkowe węże, ale żeby 18st różnicy było, to trochę dużo..
Już było kontrolowane, że po rozgrzaniu czujniki mają takie same wskazanie – nie wiem jak na zimno, bo nie podszedłem nigdy z kabelkownią od lpg do tematu, ale najprawdopodobniej albo podczas rozgrzewania charakterystyka czujnika w parowniku jest zupełnie inna, albo następuje jakaś zwłoka czasowa w instalacji lpg która powoduje taki rozjazd. :|
Muszę teraz to opracować (porównać charakterystyki czujników w czasie rzeczywistym) bo latem już nie będzie takiej możliwości. <dupa>
Oczywiście jedyną możliwością jest wykonanie tego samemu, albo pozostawienie auta "do jutra" u gazowników i zaufanie, że sobie z tym poradzą; jednym słowem – pozostaje wykonać to samemu.. <co?>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3317 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez MrShaleck » 13 lut 2022, 11:36

Nieee no niemożliwe praktycznie 18 stopni różnicy żeby było między parownikiem a obwodem :D
Coś nie gra. Może czujnik kłamie?
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2612 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez gt10r5 » 13 lut 2022, 18:52

Nieee no niemożliwe praktycznie 18 stopni różnicy żeby było między parownikiem a obwodem :D
Coś nie gra. Może czujnik kłamie?

Prewencyjnie zaproponuj jeszcze kapitalkę silnika i wlanie jakiś szuwaksów do czyszczenia wszystkiego co znajdziesz w internecie.

ale najprawdopodobniej albo podczas rozgrzewania charakterystyka czujnika w parowniku jest zupełnie inna, albo następuje jakaś zwłoka czasowa w instalacji lpg która powoduje taki rozjazd. :|
Muszę teraz to opracować (porównać charakterystyki czujników w czasie rzeczywistym) bo latem już nie będzie takiej możliwości. <dupa>

Najpierw bym sprawdził co ten czujnik mierzy, zanim zaczął badać charakterystyki termistora, jego histerezę, itp. Oszczędzi Ci to trochę wolnego czasu ;)
Oczywiście jedyną możliwością jest wykonanie tego samemu, albo pozostawienie auta "do jutra" u gazowników i zaufanie, że sobie z tym poradzą; jednym słowem – pozostaje wykonać to samemu.. <co?>

Przejechałeś dziesiąt tysięcy km na gazie, luz zaworowy bez zmian – konkluzja: należy SAMEMU grzebać zamiast zaufać gazownikowi. <spoko> <spoko>
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 341 (9/4)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez zadra » 13 lut 2022, 20:26

gt10r5 napisał(a): dziesiąt tysięcy km na gazie, luz zaworowy bez zmian – konkluzja: należy SAMEMU grzebać zamiast zaufać gazownikowi.


kol kochany, czepiasz się byle czego nie znając sytuacji i realiów lub je ignorując.. :(
Więc sugeruję się odczepić, skoro w niczym uwaga Twoja nie pomaga.
Wyobraź sobie, że zaufanego gazownika mam 70km od miejsca zamieszkania i w związku z tym aby zostawić i odebrać od niego auto muszę angażować 2x dodatkowe auto i kierowcę i również zapewnić sobie auto na czas bez własnego transportera.
Żadnemu innemu w najbliższej okolicy nie ufam, bo to pateroki jak 78% innych, którzy z chęcią skasowaliby za wymianę czujnika bez jego fizycznego ruszania a dodatkowo za diagnozę i poprawki w mapach bez podłączania komputera..

Cieszy mnie, że instalacja jest prawidłowo skonfigurowana i komponenty dobrane, oraz, że auto chodzi jak powinno ale zwróć uwagę, że wpływ na to miałem przede wszystkim ja sam osobiście.

To przecież ja chciałem tak inny parownik, jak również wtryski, oraz dopłaciłem za inną butlę niż w zestawie tak samo jak za filtr ośrodkowy fazy lotnej albo wskazanie możliwego, komfortowego dla mnie miejsca na złącze tankowania, czyli komponenty i rozwiązania które nie byłyby użyte bez mojej sugestii, ponieważ w zestawie standardowym razem nie występują i standardowo zakład idąc na łatwiznę prac takich by nie wykonał.
Pozostawiłem gazownikowi tylko zmontowanie wszystkiego sugerując i wymagając demontażu kolektora, którego żadne inne zakłady(wszystkie polecane) nie chciały wykonać bo "umiemy wiercić i dysze wstawić bez demontażu)..
Również regulacje i poprawki były wykonane przez zakład pod presją – bo nie odpuściłem a błędy powstałe w ich pracy szybko wychwyciłem- np niewłaściwe wpięcie zasilania, założoną objętość butli(nieprawidłowe działanie wielozaworu), prawidłowe odpowietrzenia układu chłodzenia(wykonałem sam) i nie dałem sobie wmówić, że tak ma być, bo jest dobrze..
Z tego co pamiętam, to właśnie Ty zarzuciłeś mi, że instalka "wrzucona" i uruchomiona na pałę i bez regulacji (również z wielką lekkością znaną z innych postów to wpisałeś) – zerknij sobie na początkowe informacje z mojego montażu... :>

To, że nie podoba mi się praca (czas i tryb przełączania na lpg) również gazownikowi już sugerowałem pierwszej oraz poprzedniej zimy, gdy symptomy były co prawda mniej odczuwalne niż aktualnie ale również występowały a "gazowik" nie widział problemu, bo u niego na wygrzanym układzie wskazania czujników były zbieżne ( prawdą jest, że tak było ) .
Dlatego też to co doświadczam wskazuje, że zaufanie do gazowników należy mieć umiarkowane i najpierw trzeba samemu wiedzieć jak powinno wszystko działać zanim udam się do specjalisty..

Gdybym Tobie zapytał się, czy u mnie wszystko odbywa się prawidłowo, zanim opisałem to co już wiadomo to odpisałbyś mi, że 2km jazdy, albo 3 min od uruchomienia to w zasadzie "normalne" warunki...
Skoro już wykonałem samokontrolę rozgrzewania wcześniej próbując usprawnić układ chłodzenia (termostat), ponownie sprawdzając i regulując samemu luzy zaworowe i doszedłem do wniosku że jednak wina z sytuacji może leżeć gdzie indziej, to Ty zarzucasz mi brak zaufania do Twoich kolegów po fachu tym samym sugerując, że to ja jestem w błędzie skoro mam takie a nie inne odczucia...

Uważam mimo wszystko, że warsztat w którym instalacja powstała godną jest polecenia bo nie znam żadnego warsztatu, który błędów nie popełnia i myślę, że i Ty nieomylny nie jesteś..

dlatego uważam nadal, że :
gt10r5 napisał(a):konkluzja: należy SAMEMU grzebać zamiast zaufać gazownikowi.


Jest jak najbardziej na miejscu..
Jeśli juz masz wszystkie dane podane na talerzu, wiedzę co zostało wykonane i w jaki sposób , to bardzo łatwo sobie zadrwić i szyderować co w swoim poście właśnie zrobiłeś.

Ja lubię się pośmiać, wymienić się "na lekko" żartem sytuacyjnym jak np z Neonixosem, ale wybacz, źle odebrałem Twój wpis...

Jeśli zatem chcesz pomóc to raczej oczekuję sugestii od Ciebie jako od "zaawansowanego gazownika" gdzie i w jaki sposób znaleźć przyczynę i wyeliminować lub zminimalizować skutki "dziwnego" zachowania i późnego przełączania się mojej instalacji lpg..
Jeśli natomiast nie wiesz jak , lub też z innego powodu pomóc nie chcesz(....), to jak najbardziej, dokonuj wpisy ale proszę – w mniej sugestywnym stylu..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3317 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez gt10r5 » 13 lut 2022, 22:12

Aleś Ty namolny.
łatwo sobie zadrwić i szyderować

Nazywaj to jak chcesz. Wolę przestrzec i będę robić możliwie skutecznie.
Jeśli zatem chcesz pomóc to raczej oczekuję sugestii od Ciebie jako od "zaawansowanego gazownika" gdzie i w jaki sposób znaleźć przyczynę i wyeliminować lub zminimalizować skutki "dziwnego" zachowania i późnego przełączania się mojej instalacji lpg..
Jeśli natomiast nie wiesz jak , lub też z innego powodu pomóc nie chcesz(....), to jak najbardziej, dokonuj wpisy ale proszę – w mniej sugestywnym stylu..

Czyli nakaz niemalże.


Dobra, bo inni też czytają: w większości instalacji 4gen dostępnych czujnik temperatury reduktora jest zamontowany w obudowie reduktora. Co za czym idzie – mierzy on temperaturę obudowy reduktora. w zależności na ile masz ustawione przełączanie na gaz – będzie różnica w temperaturach. W praktyce: przy średnim 45' temp cieczy sczytanej z obd, będziesz mieć około 30' na reduktorze. Oczywiście około bo tak jak wyżej napisałem – istotne jest:
1. Wpięcie reduktora w obieg (jak, jaki)
2. Dobór reduktora i jego montaż (np przy podłużnicy gdzie może dmuchać na niego zimne powietrze)
3. Montaż czujnika temp reduktora.

Wyjdę przed szereg, co mi tam: nieproszony spróbuję jednak pomóc zdiagnozować problem, który jak mniemam – wiąże się z długim/dłuższym się przełączaniem na gaz. Otóż, na to kilka czynników może wpłynąć, jak chociażby zabrudzenie reduktora, sprawność pompy wody, czy stan nagrzewnicy przy założeniu, że jest podłączone równolegle. Można się pokusić o podłączenie reduktora szeregowo z nagrzewnicą, z tego co pamiętam – te civici nie mają zaworów na wodzie ale mogę się mylić bo dawno go nie widziałem. Jeśli jednak mają – też warto sprawdzić czy działają bo to też może mieć wpływ na nagrzewanie się reduktora. Co do czujnika – w końcu on jest odpowiedzialny za pomiar temp, one raczej rzadko padają, zwykle jak mają kłamać to zawsze kłamią a nie tylko na zimno. Polecę sprawdzić "ręcznie" czy przy przełączeniu na gaz reduktor jest zimniejszy niż węże wodne. Czyli tak jak powinno być.
Co do reszty układów gdzie reduktory nie posiadają czujnika temp gazu, dla przykładu brc, lovato czy inne dziadostwa tego typu – mają zwykle czujnik założony bezpośrednio na wężu wodnym idącym do reduktora lub podłącza się pod czujnik temp chłodnicy samochodu.

Co do samej wartości temp przełączania: chłopy Ci to źle wytłumaczyli, jak widać zbywają namolnego klienta. Prawdą jest, że temp przełączania reduktora może być 25'. Przy takim aucie ma to prawo działać :)
Są tacy co mają 20' ustawione i praktycznie na fazie ciekłej jadą i jeżdżą.






ps.
Z tego co pamiętam, to właśnie Ty zarzuciłeś mi, że instalka "wrzucona" i uruchomiona na pałę i bez regulacji (również z wielką lekkością znaną z innych postów to wpisałeś) – zerknij sobie na początkowe informacje z mojego montażu... :>

To kiedyś wyleciało, jak ciężko próbowałeś z jakimś gościem coś mi udowadniać. (ja tego nie usunąłem)
PS2. Jak ten alex dalej jest z skosa zamontowany to nadal to podtrzymuję <lol>
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 341 (9/4)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez Neonixos666 » 14 lut 2022, 00:11

E tam kiedy to były czasy, odpaliłeś na benie potem szybciutko trochę gazu i już leciało tanie paliwo. Po co tam jakieś temperatury, chodziło to bardzo dobrze :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 14 lut 2022, 02:21

Neo.. Te czasy już nie wrócą.., ale również wtedy wtryskiwaczy nie miałeś, a tylko rząd otworów
w dodatkowo zamontowanym dławiącym przepływ powietrza na gaźniku ustrojstwie..
Pamiętasz jeszcze "klapy" w puszkach filtrów powietrza a po drugiej stronie "barykady" rozpieprzone wystrzałem plastikowe kolektory ssące w silnikach pozbawionych zabezpieczenia?..
Nawet auta pod gaz szukało się bez plastików, bo nagle wzrosły ceny plastikowych kolektorów do niektórych aut (jeśli w ogóle były dostępne).. <lol>

Kolego gt10r5..
Bardzo dziękuję za wskazówki, które jednak niczego nie wnoszą, bo to co napisałeś w zasadzie jest dla mnie oczywiste.

gt10r5 napisał(a):przełączania: chłopy Ci to źle wytłumaczyli, jak widać zbywają namolnego klienta.

Chłopy mi nie tłumaczyli – ustawili wartość, później zeszli z 35stC na 32stC, usunęli wskazane niedociągnięcia i żyję z nimi w zgodzie.
Do dziś przez ponad 2 lata po uruchomieniu instalacji wykonałem do warsztatu 4telefony umawiając się tylko na przeglądy ale fakt, że wskazałeś na mnie jako na tego "namolnego" świadczy o Twoim podejściu do klienta, który ma konkretne oczekiwania w stosunku do zlecenia za które zapłacił.
Jakby nie patrzeć – określenie kogoś takim przymiotnikiem nie może być dobrze odebrane, dlatego ja tego też dobrze nie odbieram..
Jeśli piszesz tu, żeby mi ciskać, to uważam, że jest to nieodpowiedni wątek a Twoje wpisy nie na miejscu..

gt10r5 napisał(a):To kiedyś wyleciało,

jak widać nic się nie zmieniło od tego czasu, bo tak jak poprzednio, tak i teraz kreujesz się i zadzierasz nosa.
Nadal próbujesz udowadniać że jesteś "ponad" i jednocześnie szukasz klientów na montaz w Twoim własnym warsztacie?

Z tego co pamiętam "kolega" miał rację i sobie poradził mimo Twoich nic nie wnoszących wpisów i gów....o burzy która z Twoim udziałem się rozpętała.

gt10r5 napisał(a):Jak ten alex

Ten Alex doskonale sobie radzi systematycznie czyszczony z osadów.
Najwidoczniej znowu nie miałeś racji, bo skoro w osadniku pozostaje "materiał" , wkład brudny wąż za Alexem jest czysty tak samo jak wejścia wtrysków, to znaczy, że na złość Tobie i wbrew Twojej opinii jednak działa prawidłowo..
Ach ta fizyka.. trudno ją oszukać..

Dziękuję za Twój wkład.
Myślę, że tak jak wcześniej napisałem, z braku zaufania do chętnych łatwego zarobku "szpecjalistów" wiedzących zawsze, wszystko i mimo wszelkich dowodów przeczących ich wiedzy, kolejny raz poradzę sobie sam..

Temu Panu już podziękujemy...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3317 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez MrShaleck » 14 lut 2022, 14:27

gt10r5 napisał(a):Prewencyjnie zaproponuj jeszcze kapitalkę silnika i wlanie jakiś szuwaksów do czyszczenia wszystkiego co znajdziesz w internecie.


No popatrz, nawet mi się rykoszetem oberwało za darmo <lol>
Już szukam na allegro gazownika w płynie...
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2612 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez zadra » 14 lut 2022, 15:06

MrShaleck napisał(a):
gt10r5 napisał(a):Prewencyjnie zaproponuj jeszcze kapitalkę silnika i wlanie jakiś szuwaksów do czyszczenia wszystkiego co znajdziesz w internecie.


No popatrz, nawet mi się rykoszetem oberwało za darmo <lol>
Już szukam na allegro gazownika w płynie...


Najwidoczniej zostałeś już jakiś czas temu zaklasyfikowany do odpowiedniej kategorii godnej właściwego potraktowania z byle powodu.. :P

Dziś o 6:00 wyjeżdżając z nocki zrobiłem kolejnego testa dla porównania i potwierdzenia tego co już wiem.
Termometr zewnętrzny przez całą godzinę powrotu równe -2stC .
15sek po odpaleniu : +14stC
3min później (przełączenie na lpg ) : +52stC
4min później : +65stC
5min po odpaleniu : +82stC
Termostat jest na 82stC...
przez kolejne 50min jazdy do domu temperatura oscylowała w okolicy 88stC przy tej samej temp zewnętrznej..

Myślę, że układ chłodzenia pracuje prawidłowo, natomiast jak myślałem, gdzieś "gubię" informację do lpd albo faktyczna temperatura parownika jest podczas rozgrzewania jest dużo niższa .
Załączniki
20220214_140139.jpg
20220214_140254.jpg
20220214_140323.jpg
20220214_140108.jpg
to zdjęcie powinno być jako drugie w kolejności – moment przełączenia na lpg..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3317 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez gt10r5 » 14 lut 2022, 20:05

zadzierasz nosa.

Jak grochem o ścianę.
Kończąc OT, na forum forum zawsze ktoś się może mnie zapytać, poradzić darmo i dowie się wszystkiego.co potrzebuje w kontekście LPG. Po to też jestem modem, a nie po to żeby sobie klientów nagabywać. Serio są tacy co się mnie regularnie pytają i im pomagam.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 341 (9/4)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez Neonixos666 » 14 lut 2022, 20:51

Ja mam wrażenie zadra że cos ostatnio nie jesteś w formie, jakieś nerwowy na taryfikator, na rządzących na samochód. Chyba jakiś wypoczynek by się przydał :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 15 lut 2022, 00:10

Neonixos666 napisał(a):Ja mam wrażenie zadra że cos ostatnio nie jesteś w formie, jakieś nerwowy na taryfikator, na rządzących na samochód. Chyba jakiś wypoczynek by się przydał :)


może macie rację.. ;)
Ale jak ktoś mnie nie zna a mi pisze, że jestem namolny ot tak po prostu, żeby podnieść swoje morale to dlaczego mam być nie nerwowy, albo bardziej miły, zwłaszcza, że wskazujecie – może nie jestem w formie?

W robocie mam niewesołą napiętą sytuację i rzuca się cieniem na resztę życia..

gt10r5..
Chciałeś pomóc pisząc mi, że gazownicy mnie zbywają (choć nawet do nich nie dzwoniłem) bo jestem namolny, jednocześnie szyderując z faktu, iż sam podejmuję się niektórych prac ?
No wybacz, ale coś tu nie ten-tego..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3317 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 15 lut 2022, 00:17



Dobra bo jest problem i trzeba go po ludzku rozwiązać. Tak że dwa wdechy trzy pierdnięcia i ustalić trzeba plan działania. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 15 lut 2022, 02:43

Znajdę (przepierd...lony) interfejs do staga, podłączę się z kompem i napiszę kolejną część rozdziału dot. pomiarów, porównania charakterystyk itp..itd..
ale to dopiero po 17-ym, bo do tego czasu myślę tylko o aspektach prawnych i bezwzględnej konieczności osobistego stawiennictwa w pewnej nader poważnej instytucji państwowej..

Później się pomyśli co dalej..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3317 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez zadra » 19 lut 2022, 02:36

Znalazłem intrrfejsa do lpg i o ile pierwsze podłączenie nie było zbyt udane, to kolejne zakończyło się sukcesem.

Tak jak myślałem, jest dość duży, stały rozjazd między wskazaniem temperatury silnika a wskazaniem temperatury parownika.
Dziś, przy temperaturze zewnętrznej w okolicy 6stC różnica między temp silnika a parownika oscylowała przy 15stC.
Myślę, że im niższa temp zewnętrzna, tym różnica też robi się większa, dlatego np stwierdziłem poprzednio, że przełączenie na gaz przy zewnętrznej minus 2stC nastąpiło przy temp silnika 52stC.
Myliłem się co do wartości przełączenia w pracę z lpg – wpisana jest temp 30stC , co znaczy, że przy ujemnych temperaturach ta różnica mogła wynosić nawet więcej niż już wskazałem...

Dziś uzyskałem temperaturę przełączenia gdy temperatura silnika wynosiła 45stC.
Od momentu uruchomienia silnika do przełączenia na gaz minęło ok 2,5min na postoju bez obciążenia i jazdy, pracując na biegu jałowym.

Prawdopodobną przyczyną jest miejsce zamontowania parownika.
Węże są dość długie a wpięcie równoległe w układ na pewno nie pomaga.

Następnymi krokami które pewnie podejmę, to próba zaizolowania parownika (ciężko u mnie o podnośnik dwukolumnowy albo kanał) i przemyślę możliwość wpięcia parownika szeregowo w układ nagrzewnicy.
Z tego co się zorientowałem, to na układzie nagrzewnicy nie ma zaworów odcinających przepływ, więc powinno się udać.

Dopisano 19 lut 2022 2:36:

Znalazłem intrrfejsa do lpg i o ile pierwsze podłączenie nie było zbyt udane, to kolejne zakończyło się sukcesem.

Tak jak myślałem, jest dość duży, stały rozjazd między wskazaniem temperatury silnika a wskazaniem temperatury parownika.
Dziś, przy temperaturze zewnętrznej w okolicy 6stC różnica między temp silnika a parownika oscylowała przy 15stC.
Myślę, że im niższa temp zewnętrzna, tym różnica też robi się większa, dlatego np stwierdziłem poprzednio, że przełączenie na gaz przy zewnętrznej minus 2stC nastąpiło przy temp silnika 52stC.
Myliłem się co do wartości przełączenia w pracę z lpg – wpisana jest temp 30stC , co znaczy, że przy ujemnych temperaturach ta różnica mogła wynosić nawet więcej niż już wskazałem...

Dziś uzyskałem temperaturę przełączenia gdy temperatura silnika wynosiła 45stC.
Od momentu uruchomienia silnika do przełączenia na gaz minęło ok 2,5min na postoju bez obciążenia i jazdy, pracując na biegu jałowym.

Prawdopodobną przyczyną jest miejsce zamontowania parownika.
Węże są dość długie a wpięcie równoległe w układ na pewno nie pomaga.

Następnymi krokami które pewnie podejmę, to próba zaizolowania parownika (ciężko u mnie o podnośnik dwukolumnowy albo kanał) i przemyślę możliwość wpięcia parownika szeregowo w układ nagrzewnicy.
Z tego co się zorientowałem, to na układzie nagrzewnicy nie ma zaworów odcinających przepływ, więc powinno się udać.

28.02.2022r
Wstawiłem pełniejsze wykresy na których można zobaczyć zależności temperatur silnika, parownika i temperatury gazu dla odpowiednich temperatur zewnętrznych .
Wykresy z danych otrzymanych w czasie normalnej jazdy na odcinku ok 20km z czego połowa to miasto.
Załączniki
20220228_233708.jpg
dla temp zewnętrznej +6st rozgrzewania w czasie jazdy..
20220228_233614.jpg
dla temp zewnętrznej -2stC; rozgrzewania w czasie jazdy..
Ostatnio edytowano 1 mar 2022, 00:45 przez zadra, łącznie edytowano 5 razy
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3317 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Dominator » 20 lut 2022, 00:49

Zadra, piszesz tyle że nie chce mi się szukać :D Masz jakiś interfejs diagnostyczny do hondy? Nie chodzi mi o LPG tylko pod diagnostyke auta?
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez zadra » 20 lut 2022, 19:10

nie, diagnostycznego stricte pod hondę nie mam, natomiast mam takie małe cudeńko pod OBD łączące się po bluetooth z telefonem i mam wskazania przy współpracy aplikacji "PISTON" .

Oczywiście, mam też po lpg – właśnie stąd mogłem porównać wskazania temperatur.
Zresztą interfejs lpg pozwala na stronie diagnostyki otworzyć okno OBD które wskazuje bezpośrednio dane z auta .
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3317 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Grzyby » 21 lut 2022, 10:55

Ty to masz chyba nadmiar wolnego czasu...
Ja nie mam kiedy zamontować do Dacii lewego lusterka (w tym co jest uwaliła się regulacja pionowa). Nowe (używane) lusterko leży chyba od grudnia.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zadra » 21 lut 2022, 11:28

Grzyby napisał(a):Ty to masz chyba nadmiar wolnego czasu

kwestia priorytetów..
jak mnie coś wku....wia to staram się to eliminować kosztem reszty spraw ..
Do tego wykresu wystarczyło 20min w aucie i 10min z kartką (w robocie przy kawie) :)

Zastanawiam się, czy może już po ponad 2 latach olać gwarancję na lpg i trochę pozmieniać na własne ryzyko..
Ryzyko właściwie niewielkie, bo jakby co, to gt10r5 obiecuje pomoc, a dodatkowo nie chwaląc się ja również "swoje wiem" i sobie poradzę.
Trochę mi nie pasuje jednak, że miałbym olać "mój" warsztat, bo pozytywnie odbieram pracę P. Darka i uważam, że pracuje uczciwie i sumiennie.
Na sterownik jeszcze prawie 3 lata gwarancji, chociaż gdyby miało się coś stać, to już by pewnie się stało..
Muszę pogadać z gazownikiem co robimy dalej..

Dopisano 21 lut 2022 16:51:

Porozmawiałem.
Niestety Pan Darek nie zgadza się na zmianę temperatury przełączenia, nie zgadza się również na podłączenie reduktora szeregowo w układ, a winą na stan (różnicę w temperaturach) obarcza "mało wydajny" układ chłodzenia auta.
Nie miał do tej pory podobnego przypadku..
Poprosiłem, żeby przemyślał temat i oddzwonił z jakimś rozwiązaniem.. :)

Myślę zatem, że w tak miłych okolicznościach będziemy musieli pokojowo zerwać układy i z gwarancji na sterownik zrezygnować jak również z gwarancji jakiejkolwiek na cokolwiek (jeśli jeszcze coś tu na gwarancji jest).

Ja to w sumie rozumiem..
Mogło nie być podobnego przypadku, bo mało kto jest dociekliwy na tyle, żeby szukać..
Najprościej powiedzieć sobie, że "jest zima, jest zimno, więc musi to dłużej trwać" .
Mało kto również kontroluje ilość spalanie benzyny albo nawet spalanie ogólne swojego auta – przyjeżdżasz pod stację, tankujesz do pełna i cieszysz się, że tankujesz gaz a nie Pb..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3317 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy