Witajcie,
Mam problem z nowym akumulatorem. Sprzedawca namówił mnie na coś takiego:
Problemu zaczęły się już na miejscu. Sprzedawcy nie udało się skasować licznika baterii przez złącze ODB. Uznałem, że zrobię to sam za pomocą procedury opisanej tu, na forum.
Po drodze do domu zauważyłem, że i-stop jest niegotowy (akumulator). Ponadto nie świeci się kontrolka i-stop (wcale).
Po powrocie do domu próbowałem przeprowadzić procedurę kasowania licznika baterii. Niestety nie idzie ona zgodnie z założeniem. Kontrolka ładowania albo nie zaczyna migać wcale albo przestaje migać po trzykrotnym wciśnięciu pedały gazu (zgodnie z procedura nadal powinna migać).
Udał mi się za to doprowadzić do sytuacji, że kontrolka i-stop zaczyna migać (wciskanie pedału gazu) na zielono a następnie świeci na zielono. Niestety, po wyłączeniu zapłonu wszystko wraca do punktu wyjścia. Po odpaleniu silnika kontrolka i-stop gaśnie i system nie działa.
Dodam tylko, że i-stop nie działał na poprzednim aku ze względu na niskie napięcie (usterka i-stop i usterka sterowania akumulatorem). Teraz tych błędów nie ma ale i-stop nie działa. Zastanawia mnie ta kontrolka i-stop, która całkowicie gaśnie.
P.S. Wybaczcie, coś mi się ubzdurało, że kontrolka i-stop powinna się świecić na zielono po uruchomieniu silnika. Powinna się świecić ale w momencie działania i-stop. Czyli wygląda na to, że akumulator ma niewystarczające parametry i dlatego i-stop nie działa. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Problem z nowym akumulatorem
Strona 1 z 1
A co to za cudo i to od razu 670A? Niby EFB czyli wszystko powinno działać.
Jeśli nie wyłączasz ręcznie i-stop to nie powinien wcale świecić.
Podłącz forscana i sprawdź jaki jest SOC baterii. Procedury podłączania resetu SOC i inicjalizacji i-stop robiłeś?
Jeśli nie wyłączasz ręcznie i-stop to nie powinien wcale świecić.
Podłącz forscana i sprawdź jaki jest SOC baterii. Procedury podłączania resetu SOC i inicjalizacji i-stop robiłeś?
SOC ( ilość energii elektrycznej zmagazynowana w akumulatorze w danym czasie i wyrażona jako procent całkowitej energii, którą akumulator może zmagazynować w momencie, gdy jest całkowicie naładowany ) baterii to taka wartość oddająca mniej więcej stan akumulatora ale ważniejsze jest SOH ( ilość energii elektrycznej zmagazynowana w akumulatorze w danym czasie i wyrażona jako procent całkowitej energii, którą akumulator może zmagazynować w momencie, gdy jest całkowicie naładowany ).
U mnie przed wymianą SOC było w okolicach 80% ale SOH spadało poniżej 40% i to jest bardziej istotny wskaźnik bo auto informowało o usterce a po wymianie jest OK i to bez kasowania.
Ja bym spróbował dać szanse nowemu aku i trochę pojeździł. Jak nie wyjdzie to reklamacja.
Tak na marginesie, jaka jest data produkcji tego akumulatora bo na zdjęciu jakoś nie widać?
Porównanie nowego i starego. Jak widać napięcie prawie identyczne a parametry bardzo się różnią.
U mnie przed wymianą SOC było w okolicach 80% ale SOH spadało poniżej 40% i to jest bardziej istotny wskaźnik bo auto informowało o usterce a po wymianie jest OK i to bez kasowania.
Ja bym spróbował dać szanse nowemu aku i trochę pojeździł. Jak nie wyjdzie to reklamacja.
Tak na marginesie, jaka jest data produkcji tego akumulatora bo na zdjęciu jakoś nie widać?
Porównanie nowego i starego. Jak widać napięcie prawie identyczne a parametry bardzo się różnią.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość