Irytujące rzeczy/usterki w BP
Dotychczasowe doświadczenia różnych ludzi z serwisami (przede wszystkim Mazdy) pokazują, że naprawdę bywa różnie – jednym wymieniają za darmo tarcze hamulcowe po 30 tys. km przebiegu, a innym każą płacić po 5 tys. km. Więc moim zdaniem warto spróbować.
MM4zda napisał(a):U mnie dziś była zabawa z obklejenie panela środkowego![]()
Jak na pierwszy raz to z efektu jestem zadowolony.
Powiem wam że demontaż tego panela to pikuś i odkręcenie elementów wszystkich w nim
Podaj instrukcje demontażu tego panela, bo nie chcę nic uszkodzić.
On jest przyklejony?
https://youtu.be/bFVbYYeJ8vU
Tutaj masz instrukcje zdejmowania w automacie
w manualu ciut łatwiej bo bez tego zaczepu na dźwigni
Tutaj masz instrukcje zdejmowania w automacie
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003|Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT|Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"|Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT|Seat Arona FR 1.5 TSI DSG :(|...
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003|Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT|Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"|Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT|Seat Arona FR 1.5 TSI DSG :(|...
Witam,
Stałem się posiadaczem Mazda 3 2.0 Hikari 150KM w manualu + sportowe dodatki. Samochód z 2020 roku i 20tys km przejechane. Używany z salonu. Pojeździłem autkiem coś koło tygodnia i mam dwa spostrzeżenia, którymi chciałem się podzielić i usłyszeć Waszej opinii, osób bardziej doświadczonych z takim autkiem.
1) Mam wrażenie, że wydech samochodu słychać głośniej po 20 min jazdy. Nie wiem czy to faktycznie tylko moje wrażenie czy też coś się dzieje po tym jak silnik jest rozgrzany aczkolwiek znajomy sam potwierdził, że wydech słychać było głośniej po kilkunasto minutowej jeździe.
2) Po raz pierwszy wczoraj po dłuższej jeździe słyszałem stuki-puki przy ekranie multimediów. Każda dziura bądź nierówności odbijały się trzaskami z ekranu. W momencie kiedy przytrzymałem sam ekran, już tego efektu nie było słychać więc jestem pewny, że dźwięki dochodzą właśnie stamtąd.
3) Trzaski w lewym głośniku przy głośniejszym słuchaniu. Oczywiście samochód ma wersję BOSE. Ładnie to gra aczkolwiek jak zrobie głośniej (35-40 volume z apple car play) to słychać trzeszczenie głośnika, drzwi, bądź innych podzespołów z lewej strony.
Czy słyszeliście/mieliście również podobne spostrzeżenia/problemy?
Z góry dzięki za informację
Pozdrawiam
Stałem się posiadaczem Mazda 3 2.0 Hikari 150KM w manualu + sportowe dodatki. Samochód z 2020 roku i 20tys km przejechane. Używany z salonu. Pojeździłem autkiem coś koło tygodnia i mam dwa spostrzeżenia, którymi chciałem się podzielić i usłyszeć Waszej opinii, osób bardziej doświadczonych z takim autkiem.
1) Mam wrażenie, że wydech samochodu słychać głośniej po 20 min jazdy. Nie wiem czy to faktycznie tylko moje wrażenie czy też coś się dzieje po tym jak silnik jest rozgrzany aczkolwiek znajomy sam potwierdził, że wydech słychać było głośniej po kilkunasto minutowej jeździe.
2) Po raz pierwszy wczoraj po dłuższej jeździe słyszałem stuki-puki przy ekranie multimediów. Każda dziura bądź nierówności odbijały się trzaskami z ekranu. W momencie kiedy przytrzymałem sam ekran, już tego efektu nie było słychać więc jestem pewny, że dźwięki dochodzą właśnie stamtąd.
3) Trzaski w lewym głośniku przy głośniejszym słuchaniu. Oczywiście samochód ma wersję BOSE. Ładnie to gra aczkolwiek jak zrobie głośniej (35-40 volume z apple car play) to słychać trzeszczenie głośnika, drzwi, bądź innych podzespołów z lewej strony.
Czy słyszeliście/mieliście również podobne spostrzeżenia/problemy?
Z góry dzięki za informację
Pozdrawiam
Witam również,
Jeśli chodzi o punkt drugi czyli deska rozdzielcza to miałem poprawiane całe mocowania na niej, też to miałem. Samochód może jest dobrze wykończony jeśli chodzi o materiały, ale ich spasowanie to tragedia.
Jeśli chodzi o punkt drugi czyli deska rozdzielcza to miałem poprawiane całe mocowania na niej, też to miałem. Samochód może jest dobrze wykończony jeśli chodzi o materiały, ale ich spasowanie to tragedia.
k.siwczyk napisał(a):Witam również,
Jeśli chodzi o punkt drugi czyli deska rozdzielcza to miałem poprawiane całe mocowania na niej, też to miałem. Samochód może jest dobrze wykończony jeśli chodzi o materiały, ale ich spasowanie to tragedia.
To ciekawe, z recenzji i opinii większość osób mówi, że spasowanie jest na wysokim poziomie

Spasowanie faktycznie pozostawia wiele do życzenia. Co do materiałów, jak patrzę na moją kierownicę po 2 latach i 20kkm to myślę że po 5 latach już będzie dramat, wykładzina podłogowa mechaci się od odkurzania, fotele materiałowe też już coś zaczynają, szału nima
Lockhead napisał(a):k.siwczyk napisał(a):Witam również,
Jeśli chodzi o punkt drugi czyli deska rozdzielcza to miałem poprawiane całe mocowania na niej, też to miałem. Samochód może jest dobrze wykończony jeśli chodzi o materiały, ale ich spasowanie to tragedia.
To ciekawe, z recenzji i opinii większość osób mówi, że spasowanie jest na wysokim poziomie
Chyba jako auto nowe albo prawie nowe. Użytkowanie auta z czasem jako normalny użytkownik, a oglądanie testów aut nowych na YouTubie to dwa różne światy
pawel_TBU raczej mało prawdopodobne abyśmy mieli dwa różne wnętrza
Po 15 tys. na kierownicy zerowe zużycie, dywaniki, fotele w nienagannym stanie. Dwa razy do roku oddaję na mycie detailingowe i sprzątanie wnętrza. Gdy ostatnio odbierałem auto po sprzątaniu, osoba która zajmuje się nim od początku, stwierdziła, że moje auto, o ile nie jest najbardziej zadbane to napewno wśród najlepiej zadbanych ze wszystkich które do nich trafiają. Słowo "dbam" ma różne oblicza
lelo28 napisał(a):pawel_TBU raczej mało prawdopodobne abyśmy mieli dwa różne wnętrza
Kluczem do zagadki jest rok produkcji. Ty masz 2019, koledzy 2020, a jak wiemy w 2020 zaniechano sprowadzania do PL samochodów składanych w JP, zamiast tego trafiają do nas auta z Meksyku.
Co prawda mam CX-30 lecz u nas jest to samo. Wiele osób z autami z nowszego rocznika narzeka na jakość spasowania czy to drżące lusterko zewnętrzne, czy to trzeszczący kokpit, odstające plastiki na zewnątrz lub opuszczone drzwi kierowcy – mnie to nie dotyczy. Miałem też zastępczą CX-30 z rocznika 2021 z 6kkm na liczniku i poziom zużycia względem mojej (15kkm) to... trudno opisać słowami. Wiem, że z zastępczaka korzystało wiele osób jednak moim zdaniem przy tak niskim przebiegu nie jest to usprawiedliwieniem.
lelo28 napisał(a):pawel_TBU raczej mało prawdopodobne abyśmy mieli dwa różne wnętrzaPo 15 tys. na kierownicy zerowe zużycie, dywaniki, fotele w nienagannym stanie. Dwa razy do roku oddaję na mycie detailingowe i sprzątanie wnętrza. Gdy ostatnio odbierałem auto po sprzątaniu, osoba która zajmuje się nim od początku, stwierdziła, że moje auto, o ile nie jest najbardziej zadbane to napewno wśród najlepiej zadbanych ze wszystkich które do nich trafiają. Słowo "dbam" ma różne oblicza
Dywaniki to są w nienagannym stanie, gorzej z wykładzina podłogi, auto ogarniam sam, prac jeszccze nie prałem, planuje w przyszłym roku ale serio o ile o wszystko sprawia wrażenie porządnych materiałów to do końca tak nie jest. Wszystko zweryfikuje czas i przebiegi ponad 100kkm choć moja tego raczej nie dotrwa u mnie. Ogólnie nie narzekam na ten samochód raczej czepiam się detali, ale jak to mówią diabeł tkwi w szczegółach.
Mam pytanie, czy Mazdy 3 BP nie można sprzątać w środku? Rozłożyłem sprzątanie auta na dwa dni, odkurzanie, czyszczenie foteli potem impregnacja skóry, dressing plastików itp, przez ten czas nie włączałem kompletnie nic, radia, świateł, tylko otwierałem dzwi i zamykałem auto, dziś wsiadam i akumulator nie zakręci. Wtf?
Ludzie już tu o podobnych problemach pisali – serwis powinien być w stanie to naprawić. Problem polega na tym, że niektóre moduły po wzbudzeniu (np. wskutek otworzenia drzwi) zbyt długo trwają w stanie wybudzenia, przez co wyładowują akumulator. Sprzątanie to typowy scenariusz, w którym to się zdarza.
W Kielcach powiedzieli, że no systemy wstają po otwarciu dzwi itp no i może pobierać prąd gdy ciągle zamykam otwieram, dużo elektroniki systemy zabezpieczające i ciągnie, nie ma rozwiązania jakiegoś specjalnego, aktualizacje z akumulatorem miałem wszystkie, pytałem czy może akumulator zasiarczony i ma problemy, ale mówili że nie bo to akumulator z istop i jest nastawiany na ciągle rozładowywanie i ładowanie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości