ględzenie, konwersowanie, gadanine o BP
Czyli tak samo jak wersji Kanjo
A ktoś wie w jaki sposób ten czujnik wgl działa?
W CX3 moich rodziców jak pare razy najechałem na linie to po jakimś czasie piszczał żebym zrobił przerwę.
W mojej 3 mogę ciąć linie, ziewać (podobno jest kamera), zamykać oczy... i na tej samej trasie gdzie CX 2 razy mi kazał robić przerwę, 3 bez żadnego komunikatu przelatuje...
W CX3 moich rodziców jak pare razy najechałem na linie to po jakimś czasie piszczał żebym zrobił przerwę.
W mojej 3 mogę ciąć linie, ziewać (podobno jest kamera), zamykać oczy... i na tej samej trasie gdzie CX 2 razy mi kazał robić przerwę, 3 bez żadnego komunikatu przelatuje...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
-
Tomasz W.
- Od: 22 lis 2015, 15:59
- Posty: 1522 (227/225)
- Skąd: Bydgoszcz / Poznań
- Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT
Wszystko jest w instrukcji
Wersja bez kamery –> https://imgur.com/a/1AEO1ll
Wersja z kamerą –> https://imgur.com/a/4opwPYY
Wersja bez kamery –> https://imgur.com/a/1AEO1ll
Wersja z kamerą –> https://imgur.com/a/4opwPYY
U mnie przez prawie 2 lata, wyświetlił się 2 razy komunikat o przerwie. Co ciekawe w tej samej trasie i mniej więcej po podobnym czasie. Tylko, że wtedy nie byłem zmęczony. Za to jak naprawdę potrzebuję przerwy, to brak komunikatów. Jak dla mnie to ten system nie działa. Chociaż noszę okulary, a to może podobno stanowić problem.
idiotyczny gadżet, niewart w ogóle dyskusji....
pojawia się filiżanka kawy i napis odpocznij...
Ludzie:) To ma jakiekolwiek znaczenie i sens:))?
Niedlugo pewnie pojawi się komunikat: "jadłeś fasolę na obiad, puść bąka, już czas".
I będziemy dyskutować, komu się pojawia taka treść, jak wygląda na ekranie bąk i po jakim czasie od obiadu jest komunikat.
Halo! czy to jeszcze jest motoryzacja:)?
pojawia się filiżanka kawy i napis odpocznij...
Ludzie:) To ma jakiekolwiek znaczenie i sens:))?
Niedlugo pewnie pojawi się komunikat: "jadłeś fasolę na obiad, puść bąka, już czas".
I będziemy dyskutować, komu się pojawia taka treść, jak wygląda na ekranie bąk i po jakim czasie od obiadu jest komunikat.
Halo! czy to jeszcze jest motoryzacja:)?
Dmb_T napisał(a):idiotyczny gadżet, niewart w ogóle dyskusji....
pojawia się filiżanka kawy i napis odpocznij...
Ludzie:) To ma jakiekolwiek znaczenie i sens:))?
Niedlugo pewnie pojawi się komunikat: "jadłeś fasolę na obiad, puść bąka, już czas".
I będziemy dyskutować, komu się pojawia taka treść, jak wygląda na ekranie bąk i po jakim czasie od obiadu jest komunikat.
Halo! czy to jeszcze jest motoryzacja:)?
Samochody obecnie to komputery na kołach czy to się Tobie podoba czy nie, niedługo nie kupisz już żadnej klasycznej benzyny – zostaną Ci same pluginy czy Elektryki. Potem natomiast już nie będziesz miał pewnie możliwości prowadzenia auta, bo dojdzie w dużej mierze autonomia. Musisz się z tym pogodzić czy to się Tobie podoba czy nie. Wracając do tego systemu, on w ogóle w Mazdzie nie działa. Jest po prostu ciekawostka, tak samo czytanie znaków. Działa beznadziejnie.
Z tym czytaniem to bym się tak nie rozpędzał... mi prostokątny znak z numerem drogi odczytał jako ograniczenie do 80 już dwa razy kiedy to widziałem, ale rzadko tam jeżdżę
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
-
Tomasz W.
- Od: 22 lis 2015, 15:59
- Posty: 1522 (227/225)
- Skąd: Bydgoszcz / Poznań
- Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT
Palmer napisał(a):Zatrzymuję się na światłach, a tu taki komunikat systemu start-stop się wyświetla. Jak go zinterpretować?
Ponieważ nikt z użytkowników automatycznej skrzyni biegów nie odniósł się do tego komunikatu systemu i-STOP:
"Funkcja i-Stop jest nieaktywna, ponieważ skrzynia biegów nie jest ustawiona w położeniu neutralnym"
a wyświetla mi się on ostatnio dość często, postanowiłem zapytać o to importera i otrzymałem taką oto odpowiedź:
Co do komunikatu sysytemu I-Stop to pojawia się on kiedy załączony jest bieg, czyli któryś z parametrów skrzyni biegów monitorowanych przez I-Stop (temperatura oleju, stan elektrycznej pompy oleju, ciśnienie oleju w układzie) nie spełnia ( jego wartość) wymogów progowych aktywacji I-Stop. Przesunięcie dźwigni w położenie neutralne powoduje „odłączenie skrzyni biegów” od reszty układu napędowego, co skutkuje pominięciem kontroli tych paramentów i możliwą aktywację I-Stop. Dlatego pojawia się tego typu „sugestia” na ekranie MZD, bo finalnie skutkuje to obniżeniem emisji spalin.
Doprecyzowując tę kwestię. Zatrzymuję się, i-Stop gasi silnik, by po kilkunastu sekundach uruchomić i wyświetlić taki komunikat jak w cytowanym poście. Tu zdjęcie:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/downloa ... &mode=view
Oczywiście wszystki 3 ikony systemu (AC, akumulator i silnik) są podświetlone czyli warunki działania spełnione.
Przyznam, że trochę mnie to niepokoi. Importer twierdzi, że taki komunikat jest normalny i nie swiadczy o usterce. Raz zdecydowalem się włączyć bieg Neutralny stojąc na światłach i rzeczywiście i-Stop wyłączył silnik, ale to chyba nie o to chodzi, by tak robić. Ba, przełączanie na Neutral na postoju nie jest dobre dla skrzyni automatycznej.
Cześć,
to mój pierwszy post, także witam serdecznie wszystkich forumowiczów
chciałem Was podpytać, jak u Was wygląda/wyglądała kwestia odłączania 2 cylindrów po wyjechaniu zaraz z salonu?
Mam nowe auto, kilkudniowe. Obecnie przebieg niespełna 90 km. Na ten moment ani razu nie zauważyłem aby cylindry się odłączały (obserwuje w monitorze przebiegu energii). W tej chwili głównie jazda po mieście ( oprócz trasy z salonu do domu około 50 km)– "spokojna" aby dotrzeć silnik. Szukałem w instrukcji jakiś informacji na ten temat, ale nie znalazłem, na forum również. Czy jest tak, że dopiero po przejechaniu np. 500 Km opcja odłączania cylindrów dopiero się "aktywuje" , jak silnik będzie już w miarę dotarty? z góry dziękuję za wasze komentarze. Dot. mazda 3, silnik 150 Km, manual.
to mój pierwszy post, także witam serdecznie wszystkich forumowiczów
chciałem Was podpytać, jak u Was wygląda/wyglądała kwestia odłączania 2 cylindrów po wyjechaniu zaraz z salonu?
Mam nowe auto, kilkudniowe. Obecnie przebieg niespełna 90 km. Na ten moment ani razu nie zauważyłem aby cylindry się odłączały (obserwuje w monitorze przebiegu energii). W tej chwili głównie jazda po mieście ( oprócz trasy z salonu do domu około 50 km)– "spokojna" aby dotrzeć silnik. Szukałem w instrukcji jakiś informacji na ten temat, ale nie znalazłem, na forum również. Czy jest tak, że dopiero po przejechaniu np. 500 Km opcja odłączania cylindrów dopiero się "aktywuje" , jak silnik będzie już w miarę dotarty? z góry dziękuję za wasze komentarze. Dot. mazda 3, silnik 150 Km, manual.
- Od: 19 lip 2021, 13:28
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 BP sedan, HIKARI, eSkyactive-G 2.0 MT 150KM 2021
qlimax2012 napisał(a):Cześć,
to mój pierwszy post, także witam serdecznie wszystkich forumowiczów
chciałem Was podpytać, jak u Was wygląda/wyglądała kwestia odłączania 2 cylindrów po wyjechaniu zaraz z salonu?
Mam nowe auto, kilkudniowe. Obecnie przebieg niespełna 90 km. Na ten moment ani razu nie zauważyłem aby cylindry się odłączały (obserwuje w monitorze przebiegu energii). W tej chwili głównie jazda po mieście ( oprócz trasy z salonu do domu około 50 km)– "spokojna" aby dotrzeć silnik. Szukałem w instrukcji jakiś informacji na ten temat, ale nie znalazłem, na forum również. Czy jest tak, że dopiero po przejechaniu np. 500 Km opcja odłączania cylindrów dopiero się "aktywuje" , jak silnik będzie już w miarę dotarty? z góry dziękuję za wasze komentarze. Dot. mazda 3, silnik 150 Km, manual.
Z tego co pamiętam to przez jakiś okres funkcja odłączenia dwóch cylindrów była dezaktywowana. Nie oczekuj także, że dwa cylindry będą wyłączać się cały czas. To wymaga jazdy przez jakiś czas po równym terenie z takim samym obciążeniem, czyli między innymi jazda po równym terenie. Między innymi z moją noga ciężko czasami to osiągnąć, częściej aktywuje się to przy spokojnym poruszaniu się przy pomocy aktywnego tempomatu.
k.siwczyk , dziękuję za informację.
tak faktycznie, trochę pojeździłem i funkcja ta zaczęła działać, tj. na monitorze pokazywała się informacja o dezaktywacji 2 cylindrów.
tak faktycznie, trochę pojeździłem i funkcja ta zaczęła działać, tj. na monitorze pokazywała się informacja o dezaktywacji 2 cylindrów.
- Od: 19 lip 2021, 13:28
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 BP sedan, HIKARI, eSkyactive-G 2.0 MT 150KM 2021
Mam pytanie dot. systemu i-STOP. Jeśli mamy włączoną klimatyzację w trybie automatycznym i dmucha sobie ona na poziomie oznaczonym dwiema kreseczkami, to średnio na jak długo i-STOP utrzymuje wam wyłączony silnik? W moim wypadku jest to przeważnie czas nie przekraczający 20 sekund. Kiedy zaś klimatyzację wyłączę to stan wyłączonego silnika utrzymuje się nawet przez 90 s, a czasem nawet dłużej.
Przez ostatnie miesiące jeżdżę z klimatyzacją na auto i też to zauważyłem. Co ciekawe; w małym stopniu albo zupełnie nie zależy to, od stanu naładowania baterii. Mało tego, można podjechać np. 200 m. do następnych świateł i znów czas działania i-stop będzie podobny. Dosyć często robię tak że podczas postoju wyłączam klimatyzację ( kompresor i tak nie pracuje jak silnik zgaszony)
Takie pytanko związane z nieprzerwanym słuchaniem radia zrodziło mi się wczoraj, kiedy zatrzymałem auto na kilka minut w korku przed przejazdem kolejowym, albo na stacji benzynowej i musiałem je na ok. 10 min. opuścić podczas, gdy inni pasażerowie zostali w kabinie. Czy mogę w takich sytuacjach bezpiecznie wyłączyć zapłon, nie przestawiając selektora AT z pozycji "Drive" na "Parking"? Jeśli tak zrobię to auto przestawi się w tryb ACC, a zestaw audio nadal będzie grał. Jeśli zaś przełączę na "P", po czym "zgaszę" silnik to zestaw audio wyłączy się. Wtedy oczywiście przyciskiem START/STOP znów można włączyć tryb ACC, ale po co sobie to dodatkowo komplikować i np. czekać kilkanaście sekund na ponowne nawiązanie połączenia Bluetooth z telefonem (jeśli akurat to było żródłem sygnału audio).
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości