Auto prowadzi się jak po sznurku bo je usztywniłeś, ale niestety feeling nie ma dużo wspólnego z gripem.
Camber na okolice 3* to taka branżowa sztampa, i powinien działać dobrze. Najlepiej znajdź jakieś rondo, jedź w koło na granicy przyczepności, i poproś osobę trzecią żeby nagrywała jakimś lepszy telefonem z poziomu gruntu. Potem klatka po klatce zobaczysz czy cabmeru jest za mało, za dużo czy wystarczająco.
Zrobiłem szybkie obliczenia, i wychodzi mi że 6 minut na kole, to 0,2* rozbieżności osi, czyli 3,5mm/m.
Nie za dużo jak na rozstaw osi w BK? Na takiej rozbieżności jeździłem 323C po malutkim obiekcie automobilklubu łódzkiego, a na Tor Łódź już było za dużo. Ogólna zasada jest taka, że im dłuższy rozstaw osi w stosunku do rozstawu koł, tym mniejsza rozbieżność. Im szybsze obiekty tym mniejsza rozbieżność. Ja bym nie przekraczał w BK 2,5mm/m jeśli jeździsz po obiektach typu tor Krzywa.
Czyli szybka matematyka i 4.2 minuty na koło.
Mazda3 BK LF '05 Sedan JMZBK 2.0 150KM
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1132 (25/85)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Tomado napisał(a):Na hamowni nie sprawdzałem ale jest mokra wkładka k&n. Przy halogenie tez ponawiercałem te czarne plastiki żeby wiecej powietrza wpadało ale chyba jeszcze je powiększę. Różnica wydaje mi się że jest. Lepiej wkręca się w obroty i wkładka teraz może dodać te deklarowane konie niby od 5 do 10 według producenta bo teraz powietrze wali bezposrednio w nią a nie jakimiś kanałami dookoła
A podrzucisz fotki jak to zrobiłeś? Jest opcja powrotu do OEM dolotu czy to one-way ticket?
W teorii te rezonatory niepotrzebne, a w praktyce zlikwidowanie rezonatora na dolocie, w mx-5, pogarsza osiągi silnika – sprawdzone przez wielu ludzi. Wbrew pozorom wrzucenie prostej rury nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem
PS. Poza tym poczytaj sobie o tym jak elektronicznie jest ograniczona przepustnica w 2.0 LF – Ty wciskasz pedał do oporu, ale ona się do oporu nie otwiera. Temat zgłębia jeden gość na forum mx-5.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1038
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Ten gość to nie kto inny a fiveopack, u nas też się udziela. A przynajmniej udzielał, w sumie parę miesiecy mnie na forum praktycznie nie było to nie wiem.
LF na elektronicznej przepustnicy na 1 biegu pozwala motylowi otworzyć się maks na 50%. Dobrze @ezg_siwy że wspomniałeś, to powinna być jedna z pierwszych rzeczy zrobionych przy silniku.
@Tomado poszukaj tematów Fiveopack `a u nas i na forum mx5, napisał tam całe tony ciekawych rzeczy o silnikach i sterowaniu.
LF na elektronicznej przepustnicy na 1 biegu pozwala motylowi otworzyć się maks na 50%. Dobrze @ezg_siwy że wspomniałeś, to powinna być jedna z pierwszych rzeczy zrobionych przy silniku.
@Tomado poszukaj tematów Fiveopack `a u nas i na forum mx5, napisał tam całe tony ciekawych rzeczy o silnikach i sterowaniu.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1132 (25/85)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Podejrzewam że da się wrócić do fabryki ale ja miałem akurat taką mufe od rur spiro i musiałem trochę powiększyć ten otwór. A tak to odkręca się cały ten rozonator i bez problemu sie go wyciąga. Znaczy się no bez problemu... Trzeba wyciągnąć lampe i zderzak przynajmniej opuścić.
Fote szukałem niestety nie mam po zamontowaniu ale ona nie idzie tak na wprost tylko delikatna S'ka i do gory gdzie wystaje ta mufa i wprost na filtr. W sumie musze zobaczyć jak sie filtr teraz brudzi.
Dobrze wiedzieć jak będę miał chwilę to poszukam zawsze to się czegoś dowiem może
Fote szukałem niestety nie mam po zamontowaniu ale ona nie idzie tak na wprost tylko delikatna S'ka i do gory gdzie wystaje ta mufa i wprost na filtr. W sumie musze zobaczyć jak sie filtr teraz brudzi.
Płomień napisał(a):
@Tomado poszukaj tematów Fiveopack `a u nas i na forum mx5, napisał tam całe tony ciekawych rzeczy o silnikach i sterowaniu.
Dobrze wiedzieć jak będę miał chwilę to poszukam zawsze to się czegoś dowiem może
Płomień napisał(a):Ten gość to nie kto inny a fiveopack, u nas też się udziela. A przynajmniej udzielał, w sumie parę miesiecy mnie na forum praktycznie nie było to nie wiem.
Ja akurat miałem na mysli Alexa Ewicha, ale może Five to robił przednim – nie wiem. W każdym razie gościu modyfikuje mapy na seryjnym kompie, bez użycia tego fancy Ecuteka, na którym robi Five
Pewnie jeden i drugi by pomógł w razie co.
A a propos to możesz właśnie pomyśleć o kolektorze od Five'a i strojeniu silnika u niego. Pewnie wyciśnie Ci dodatkowych parę koni i niutków. Tylko tanio nie będzie...
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1038
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Przerabiałem już ten temat. Ciekawe czy Ci sie wieloklin na osi nie wyrobił.
Jak coś to nie ma zamienników i ciągniesz ori z Japonii za 500 zł...
Powodzenia!
Jak coś to nie ma zamienników i ciągniesz ori z Japonii za 500 zł...
Powodzenia!
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1038
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Niech dobrze obejrzy ośkę tą wychodzącą ze skrzyni, bo u mnie też na początku wymieniłem przeguby, a później się okazało, że de facto wieloklin na osi zjechany i siłą rzeczy zjechało też w przegubie ponownie, więc jeden przegub wymieniałem dwa razy...
Generalnie to dość popularna usterka przy autach z większym przebiegiem. Jak coś to w Carspeedzie kupowałem tą ośkę, ale czas oczekiwania był jakiś srogi – 2 tygodnie? Bo to z Japonii płynęło.
Generalnie to dość popularna usterka przy autach z większym przebiegiem. Jak coś to w Carspeedzie kupowałem tą ośkę, ale czas oczekiwania był jakiś srogi – 2 tygodnie? Bo to z Japonii płynęło.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1038
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
BRV nie robi? Trzeba napisać do nich maila. Jak nawet da się u nich kupić przeguby do X6 V6 czy BA v6, to można podejrzewać że mają wszystko 
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1132 (25/85)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Płomień napisał(a):BRV nie robi? Trzeba napisać do nich maila. Jak nawet da się u nich kupić przeguby do X6 V6 czy BA v6, to można podejrzewać że mają wszystko
BRV robi ale to co potrxebuje to maja za 2tysie. Bo u mnie nie jest na nakretke a na śrubę mocowanie... Udało się znaleźć używkę zobaczę co z tego będzie...
Dzięki będę też sprawdzać ten tropezg_siwy napisał(a):
IMHO używka to słaby pomysł, bo o ile sama wymiana nie jest jakaś straszna i za to mechanik dużo nie weźmie, to jak w używce wyrobi się wielowypust i zepsuje tym samym przegub, to będziesz miał wydatki od nowa.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1038
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości