Cześć,
w zeszłym roku regenerowałem pompę wspomagania w swojej BL MZR 2.2 (naprawa na licencji producenta i 2-letnią gwarancją).
Od niedawna sporadycznie zaczęło wyłączać się wspomaganie podczas tzw. jazdy parkingowej. Zanim oddam tą pompę na naprawę gwarancyjną chciałbym wykluczyć/sprawdzić ewentualne inne możliwe przyczyny problemu. Pytanie jest takie, czy winny może być 3 letni akumulator? Teoretycznie napięcie pokazuje w poprawne, w granicach normy, no ale jednak już te 3 lata ma, a wspomaganie wyłącza się głównie podczas manewrowania w miejscu, czyli przy największych obciążeniach układu. Nie znam się dobrze na sposobie działania i zasilania wspomagania, ale kilka lat temu wymieniałem też alternator na używkę (cena nowego zwalała z nóg), zastanawiam się czy to też może mieć wpływ? Ma ktoś w tym doświadczenie albo naprawiał podobną usterkę?
Pozdr, vel.
Edit: Mam też rozciągnięty łańcuch rozrządu, który będę wymieniać. Zastanawiam się czy to też może być jakkolwiek związane ze wspomaganiem??
Wspomaganie kierownicy przestaje działać podczas parkowania [BL]
Strona 1 z 1
Dzisiaj potwierdziłem, że akumulator jest uszkodzony i z wysokim prawdopodobieństwem jest to przyczyną kłopotów ze wspomaganiem. Jeśli nowy aku nie rozwiąże problemu to będę szukać dalej i postaram się nie zapomnieć wrzucić też aktualizacji tutaj 
Po wymianie aku, zmierzyłem ładowanie na postoju przy maksymalnym obciążeniu (światła, klima i kręcenie kierownicą) i przy kręceniu kierownicą napięcie mocno spadało – momentami do zera przy maksymalnym skręcie. Wygląda jakby właśnie z tego powodu na starszym akumulatorze wspomaganie wyłączało się na postoju podczas manewrowania. Czy jest to oznaka niesprawnego alternatora, czy na postoju to normalne? 

Normalne to nie jest. Ja kręcę na postoju i wspomaganie mi działa bez żadnych problemów. Sprawdzilłbym aku i alternator.
Odkopuje temat
W mojej maździe 3 2.0 z system i-stop. Mam takie objawy jak autor, jak kręcę na parkingu kierownicą to mi przygasa nawigacja, kontrolki wariują i wspomaganie na chwilę przestaje działać. Pomierzyłem akumulatory i dziwne coś znalazłem, główny w spoczynku ma 12.5 a na odpalonym aucie 14.5, ale ten pomocniczy zawsze ma 12.5v, czy to zapalony czy zgaszony.
Jak tak przygasa mi nawigacja to główny akumulator ma spadek do 10V, z włączonym i stop do 9.5v. Czy to wina akumulatorów czy alternator kończy swój żywot?
Też takie pytanie mam odnośnie tych 2 akumulatorów, jak to działa. Jak jeden ma spadem to zapożycza sobie energię z drugiego?
W mojej maździe 3 2.0 z system i-stop. Mam takie objawy jak autor, jak kręcę na parkingu kierownicą to mi przygasa nawigacja, kontrolki wariują i wspomaganie na chwilę przestaje działać. Pomierzyłem akumulatory i dziwne coś znalazłem, główny w spoczynku ma 12.5 a na odpalonym aucie 14.5, ale ten pomocniczy zawsze ma 12.5v, czy to zapalony czy zgaszony.
Jak tak przygasa mi nawigacja to główny akumulator ma spadek do 10V, z włączonym i stop do 9.5v. Czy to wina akumulatorów czy alternator kończy swój żywot?
Też takie pytanie mam odnośnie tych 2 akumulatorów, jak to działa. Jak jeden ma spadem to zapożycza sobie energię z drugiego?
- Od: 21 sie 2018, 20:11
- Posty: 3
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości