Serwisowanie Mazdy – Pytania
Jeśli pisząc "poprzednim razem" masz na myśli poprzedni przegląd, to wtedy nie wymieniali ci płynu hamulcowego, bo to się robi co 2 lata, a teraz powinni wymienić.
Chyba, że wiesz, że było inaczej, ale również moim zdaniem 0.5l to za mało.
Chyba, że wiesz, że było inaczej, ale również moim zdaniem 0.5l to za mało.
child napisał(a):Jeśli pisząc "poprzednim razem" masz na myśli poprzedni przegląd, to wtedy nie wymieniali ci płynu hamulcowego, bo to się robi co 2 lata, a teraz powinni wymienić.
Chyba, że wiesz, że było inaczej, ale również moim zdaniem 0.5l to za mało.
Poprzednim razem = 2 lata temu.
Już nie robią jak za PRLu: 2l denaturatu na przepłukanie i kolejny litr DOT3 na napełnienie. To była zabawa

No i wczoraj w ASO do zestawu ze zdjęcia dołożyłem kolejne 647PLN, w tym 10PLN na podkładkę pod korek oleju. 0,5l płynu wystarczyło – nie płakali że mało.
Poprosiłem aby nie lali oleju pod górną kreskę tylko na 80% i załatwione. Jest rezerwa na rozcieńczanie oleju benzyną.
Poprosiłem aby nie lali oleju pod górną kreskę tylko na 80% i załatwione. Jest rezerwa na rozcieńczanie oleju benzyną.
mam pytanie, chce się upewnić czy dobrze to rozumiem
swoja M3 kupiłem 10.2018
1 przegląd 10.2019 – Done
2 przegląd 10.2020 – Done
rozumiem ze 3 przegląd już bez sensu robić?
I tak gwarancja jest na 3 lata, czyli kończy się 10.2021
p.s. nie mam przedłużonej gwarancji
p.s.2. wymianę oleju i tak zrobię w ASO, żeby wbić przebieg, ale nie chce płacić 1000+zl za przegląd...
swoja M3 kupiłem 10.2018
1 przegląd 10.2019 – Done
2 przegląd 10.2020 – Done
rozumiem ze 3 przegląd już bez sensu robić?
I tak gwarancja jest na 3 lata, czyli kończy się 10.2021
p.s. nie mam przedłużonej gwarancji
p.s.2. wymianę oleju i tak zrobię w ASO, żeby wbić przebieg, ale nie chce płacić 1000+zl za przegląd...
Kritik napisał(a):mam pytanie, chce się upewnić czy dobrze to rozumiem
swoja M3 kupiłem 10.2018
1 przegląd 10.2019 – Done
2 przegląd 10.2020 – Done
rozumiem ze 3 przegląd już bez sensu robić?
I tak gwarancja jest na 3 lata, czyli kończy się 10.2021
p.s. nie mam przedłużonej gwarancji
p.s.2. wymianę oleju i tak zrobię w ASO, żeby wbić przebieg, ale nie chce płacić 1000+zl za przegląd...
Warto zrobić ostatni przegląd w ostatnim dniu gwarancji. Mi znaleźli podciekającą pompę wodną.
No i są akcję na osłony amortyzatorów przód i wycieki po bloku po stronie alternatora.

Zaproponują Ci dokupienie gwarancji na 2 lata za 1kzł – prawie na wszystko. Ja nie skorzystałem bo miałem (i mam) tą za 1zł.
To jest gwarancja tylko od ewentualnych awarii i nie obejmuje wszystkiego. Gwarancja oferowana przez firmę zewnętrzną, nie przez mazdę. Sam doradca serwisowy stwierdził, że szkoda na to pieniędzy, często migają się od pokrycia kosztów, twierdząc że to nie jest awaria a zużycie.
Co do ostatniego przeglądu. Warto z jednego względu – jeśli coś zepsuje się niedługo po upływie gwarancji, a serwisowałeś auto w ASO, to często MMPOL idzie na rękę i może się zgodzić naprawić coś w ramach gestu handlowego. Przykładem mogą być tutaj lusterka. Koszt 3 przegladu ze swoim olejem i filtrem wyniósł mnie około 800 zl brutto. Myślę, że jest to do przełknięcia.
Co do ostatniego przeglądu. Warto z jednego względu – jeśli coś zepsuje się niedługo po upływie gwarancji, a serwisowałeś auto w ASO, to często MMPOL idzie na rękę i może się zgodzić naprawić coś w ramach gestu handlowego. Przykładem mogą być tutaj lusterka. Koszt 3 przegladu ze swoim olejem i filtrem wyniósł mnie około 800 zl brutto. Myślę, że jest to do przełknięcia.
Ja byłem sceptycznie nastawiony do dodatkowej gwarancji ubezpieczeniowej
( nie kupiłbym gdybym nie dostał za 1 zł przy negocjacjach zakupu samochodu) , ale zmieniłem zdanie po tym co mnie spotkało rok i 2 miesiące po zakończeniu gwarancji fabrycznej 3 letniej
W tym wątku opisałem , i pomyśleć że w maju chciałem zrezygnować po 1 roku gwarancji tzw. ubezpieczeniowej z przeglądu ...
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=200900
Dopisano 11 lis 2020, o 00:07:
Ktoś kto robił przegląd powinien na FA mieć nr wymienianej części-korka jeśli był wymieniany (bo np. uszczelki nr jest) ,nie wiem czy w moim silniku jest taki sam? ale jeśli tak to w wątku dot. cx3 i przeglądu wklejałem faktury :może miałem korek wymieniany?-sprawdzę
Sprawdziłem , zerknij na moją FA za przegląd , korek był wymieniany w trzecim roku (po wpisaniu nr w wyszukiwarkę wyskakuje sporo ofert-pamiętaj o uszczelce
)
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 7#p3388517
Jestem zwolennikiem wklejania FA za przegląd (oczywiście z ukrytymi wrażliwymi danymi) bo wtedy byś zobaczył nr katalogowy korka bo w tym wątku kolega Adrian200 pisał że miał wymieniony korek + uszczelka
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 9#p3416379
Pozdrawiam
( nie kupiłbym gdybym nie dostał za 1 zł przy negocjacjach zakupu samochodu) , ale zmieniłem zdanie po tym co mnie spotkało rok i 2 miesiące po zakończeniu gwarancji fabrycznej 3 letniej
W tym wątku opisałem , i pomyśleć że w maju chciałem zrezygnować po 1 roku gwarancji tzw. ubezpieczeniowej z przeglądu ...
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=200900
Dopisano 11 lis 2020, o 00:07:
Ziolo napisał(a):Czy może ktoś polecić jakiś korek spustowy do miski olejowej?
Jakiś link albo nr seryjny.
Ktoś kto robił przegląd powinien na FA mieć nr wymienianej części-korka jeśli był wymieniany (bo np. uszczelki nr jest) ,nie wiem czy w moim silniku jest taki sam? ale jeśli tak to w wątku dot. cx3 i przeglądu wklejałem faktury :może miałem korek wymieniany?-sprawdzę
Sprawdziłem , zerknij na moją FA za przegląd , korek był wymieniany w trzecim roku (po wpisaniu nr w wyszukiwarkę wyskakuje sporo ofert-pamiętaj o uszczelce
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 7#p3388517
Jestem zwolennikiem wklejania FA za przegląd (oczywiście z ukrytymi wrażliwymi danymi) bo wtedy byś zobaczył nr katalogowy korka bo w tym wątku kolega Adrian200 pisał że miał wymieniony korek + uszczelka
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 9#p3416379
Pozdrawiam
mxostry napisał(a):Czy tylko ASO Olsztyn pobiera 100 zł za tzw .” Utylizacje oleju „ jak przyjeżdżacie ze swoim olejem , czy są jeszcze normalne serwisy w Polsce ?
W Krakowie we Wrześniu tez nic nie doliczali, miałem swój olej
Wojtek napisał(a):Wojtek napisał(a):zrobi ktoś skan i wrzuci?
no to ja wrzucę...
Poniżej zakresy prac przeglądów w zależności od czasu i przebiegu:
Dopisano 3 gru 2014, o 14:50:
ps.
O piwerwszej wymianie oleju jest temat w silnikach benzynowych
Mam drobne pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi.
Mam 3-kę z 2019 przebieg jest już 95-tyś. Czy wymieniać przy 100-tysiącach pasek rozrządu?
W poprzednich moich samochodach trzeba było tak robić. Czy w tym też tak jest?
- Od: 3 kwi 2021, 18:00
- Posty: 1
- Auto: Mazda 3 sedan 2.0 rok 2019 moc silnika 120 KM
To ja może rozbuduję tę zwięzłą, choć niepodważalnie prawdziwą wypowiedź 
W Mazdach od dawien dawna (a może od zawsze) zamiast pasków rozrządu stosuje się łańcuchy. W dodatku – w przeciwieństwie do innych producentów – łańcuchy te nie zostały w ostatnich latach zastąpione łańcuchami rowerowymi, dzięki czemu ich wytrzymałość pozostaje znacznie wyższa od pasków. Teoretycznie łańcuch rozrządu powinno się wymienić przy 200 tys. km przebiegu, ale w praktyce można poczekać, aż zacznie wydawać niepokojące odgłosy (bo zużyty pasek potrafi pęknąć, przez co trzeba go wymieniać prewencyjnie, a łańcuch najpierw dzwoni).
W Mazdach od dawien dawna (a może od zawsze) zamiast pasków rozrządu stosuje się łańcuchy. W dodatku – w przeciwieństwie do innych producentów – łańcuchy te nie zostały w ostatnich latach zastąpione łańcuchami rowerowymi, dzięki czemu ich wytrzymałość pozostaje znacznie wyższa od pasków. Teoretycznie łańcuch rozrządu powinno się wymienić przy 200 tys. km przebiegu, ale w praktyce można poczekać, aż zacznie wydawać niepokojące odgłosy (bo zużyty pasek potrafi pęknąć, przez co trzeba go wymieniać prewencyjnie, a łańcuch najpierw dzwoni).
To ja jeszcze dołożę.
Moja była 3BK ma teraz około 320kkm i dalej świetnie jeździ pomimo tego, że nowy właściciel od razu założył gaz
Silnik cały czas fabryczny
.
Moja była 3BK ma teraz około 320kkm i dalej świetnie jeździ pomimo tego, że nowy właściciel od razu założył gaz

Silnik cały czas fabryczny
Panowie, szybkie pytanie:
Byłem dzisiaj w ASO mazdy zrobić tylko i wyłącznie wymianę oleju (Mazda3 BM G120 2015) i po wszystkim dostałem wydruk z rachunkiem, elektronicznym wpisem i dodatkowo jakiś wydruk z programu ASBUILT (mazda as-built search engine) gdzie sa wyszczególnione różne PCM Module i BCE Module. Nigdy wcześniej czegoś takiego nie dostałem a serwisy robiłem w innych ASO. Czy spotkał się ktoś z wydrukiem z takiego programu?
Byłem dzisiaj w ASO mazdy zrobić tylko i wyłącznie wymianę oleju (Mazda3 BM G120 2015) i po wszystkim dostałem wydruk z rachunkiem, elektronicznym wpisem i dodatkowo jakiś wydruk z programu ASBUILT (mazda as-built search engine) gdzie sa wyszczególnione różne PCM Module i BCE Module. Nigdy wcześniej czegoś takiego nie dostałem a serwisy robiłem w innych ASO. Czy spotkał się ktoś z wydrukiem z takiego programu?
- Od: 24 mar 2013, 20:11
- Posty: 245
- Skąd: Salzburg/ Nowy Sącz
- Auto: Mazda3/G120/Revolution (2015)
Teoretycznie istnieje (sam nie sprawdzałem) strona Mazdy, gdzie wpisując VIN można pobrać oryginalną konfigurację modułów pojazdu zapisaną w ASBUILT. I mając ASBUILT z innego auta z wyższej wersji wyposażenia (nie różniącą się nazwijmy to hardwarem, a jedynie softwarem) można podnieść wersję wyposażenia u siebie. Tyle, że mając plik excela z wątku o dodatkowych funkcjach MZD możemy osiągnąć to samo.
A co to za wydruk, nie mam pojęcia – wrzuć tu zdjęcie to może powie coś więcej.
A co to za wydruk, nie mam pojęcia – wrzuć tu zdjęcie to może powie coś więcej.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3091 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Nie wiem, czy pytanie było o to, dlaczego jest ten wydruk, czy też o to, co to jest ten wydruk. Jeśli o to drugie, to tutaj jest wątek (o czym zresztą wspomina darrecki): https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&t=202227
popi2009 napisał(a):bez sensu
kupiłem wideorejestrator MIO do mazdy (nieważne jaki)
do tego dokupiłem MIO SMARTBOX (wprawdzie nie zależy mi na rejestrowaniu przy zamkniętym aucie ale ulatwilo mi to montaż). kabel jest wystarczająco długi
umiescilem mio smartbox pod plastikowa zaslepka kolo lewej nogi kierowcy (są tam bezpieczniki) i popdialem do bezpiecznika po stacyjce za pomocą:http://allegro.pl/bypass-bajpas-mini-do ... ca3a6ab870
kable latwo poprowadzić aby były niewidoczne, nic nie trzeba rozbierać.
idąc od strony rejestratora to wpychasz pod podsufitke, potem przechodzisz swobodnie i wpychasz pod uszkelke jak zejdziesz do dolu to jesteś już pod ta zaslepka
Witam, jeżeli jesteś jeszcze na forum. Daj znać na priv mam pytanie, ponieważ sam chciałbym zamontować wideorejestrator 70mai A800 4K Dash na stałe. Pozdrawiam
- Od: 27 kwi 2021, 14:05
- Posty: 1
- Auto: Mazda 3
Ktoś coś o tej akcji serwisowej? Linki zapożyczone z forum BP. Na liście jest też BN od 2017.
https://www.autoservicepraxis.de/rueckr ... ld-3062397
https://www.consumerreports.org/car-rec ... 120295804/
https://www.autoservicepraxis.de/rueckr ... ld-3062397
https://www.consumerreports.org/car-rec ... 120295804/
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości