Szarpanie auta

Postprzez LittleMan » 17 mar 2021, 09:08

Siemka,
Posiadam Mazdę 3 1.6 105KM z 2008 i ostatnio przy dodawaniu gazu zaczęło szarpać autem. Auto dałem do mechanika i wyczyścił przepustnicę. Odebrałem autko i następnego dnia do pracy i zaświeciła mi się kontrolka od silnika, a szarpanie nadal jest. Wczoraj zatankowałem i kontrolka znikła, ale szarpanie nie ustąpiło. Wiecie co to może być? Wtryski, EGR?
Początkujący
 
Od: 17 mar 2021, 09:00
Posty: 9
Auto: Mazda 3 1.6 105 KM 2008

Postprzez aonoc » 18 mar 2021, 15:15

Podłącz pod komputer i zobacz czy wywala jakieś błedy
Początkujący
 
Od: 18 mar 2021, 15:03
Posty: 3
Auto: 2009 mazda 3 1.6
141tys km

Postprzez LittleMan » 19 mar 2021, 10:02

aonoc napisał(a):Podłącz pod komputer i zobacz czy wywala jakieś błedy


Był podłączany i nic nie wyrzuciło :/
Początkujący
 
Od: 17 mar 2021, 09:00
Posty: 9
Auto: Mazda 3 1.6 105 KM 2008

Postprzez grechotko » 19 mar 2021, 14:53

benzyna, gaz? egr może zapchany
Początkujący
 
Od: 9 mar 2021, 13:15
Posty: 9
Auto: mazda 3 2008, 1.6

Postprzez LittleMan » 22 mar 2021, 10:04

Benzyna. EGR sprawdzany wszystko ok.
Początkujący
 
Od: 17 mar 2021, 09:00
Posty: 9
Auto: Mazda 3 1.6 105 KM 2008

Postprzez skoczi » 22 mar 2021, 15:03

a poduszki silnika sprawdzałeś??
Początkujący
 
Od: 22 mar 2021, 14:53
Posty: 3
Auto: Mazda 3 2013 2.0 benzyna manual

Postprzez LittleMan » 23 mar 2021, 09:57

Sprawdzałem, dwie poduszki były delikatnie luźne, poprawiłem, problem nie zniknął :/
Początkujący
 
Od: 17 mar 2021, 09:00
Posty: 9
Auto: Mazda 3 1.6 105 KM 2008

Postprzez grechotko » 24 mar 2021, 14:01

może zmien stacje benzynowa, trzeba wziąć wszystko pod uwagę
Początkujący
 
Od: 9 mar 2021, 13:15
Posty: 9
Auto: mazda 3 2008, 1.6

Postprzez LittleMan » 25 mar 2021, 11:01

grechotko napisał(a):może zmien stacje benzynowa, trzeba wziąć wszystko pod uwagę


No właśnie wziąłem po uwagę, że winne może być paliwo. Zmieniłem stację i faktycznie troszkę mniej szarpie, ale szarpie i znowu pojawiła się kontrolka :/
Początkujący
 
Od: 17 mar 2021, 09:00
Posty: 9
Auto: Mazda 3 1.6 105 KM 2008

Postprzez grechotko » 25 mar 2021, 14:43

sprawdź świece
Początkujący
 
Od: 9 mar 2021, 13:15
Posty: 9
Auto: mazda 3 2008, 1.6

Postprzez LittleMan » 26 mar 2021, 09:21

sprawdzę, ale raczej nie one, bo były wymienianie jakieś pół roku temu, ale dla bezpieczeństwa sprawdzę, bo w sumie nawet o nich nie pomyślałem bo całkiem nie dawno wymieniałem.
Początkujący
 
Od: 17 mar 2021, 09:00
Posty: 9
Auto: Mazda 3 1.6 105 KM 2008

Postprzez krumwka » 26 mar 2021, 14:17

no to sprawdź, bo dziwne że nie sprawdziłeś od razu, daj znać co z nimi
Początkujący
 
Od: 8 mar 2021, 15:07
Posty: 9

Postprzez Marcis » 8 paź 2024, 12:00

Mazda 3 BK 2.0 LF
Problem mam taki, że po dodaniu lub odjęciu gazu na ciepłym silniku mam pojedyncze szarpnięcie. Nie ma łagodnego przejścia między dodaniem, a odjęciem gazu. Mam też wrażenie, że utrzymując prędkość np 50kmh, i lekko odpuszczam gaz na 48 to auto zachowuje się jakbym całkowicie puścił gaz, a później jak chcę przyspieszyć o te 2km-, to uczucie jakbym dał gazu na 30% a nie na 10 czy 20%. Dzieje się to tylko na ciepłym. Czyszczona była przepustnica, przepływomierz, wymienione świece. Błędów nie ma. Pozycja przepustnicy po ELM wskazuje prawidłowo, na wolnych obrotach 19%, MAF na jałowym około 2g/s na zgaszonym co ciekawe 0.30g, sonda nr 1 cały czas skacze od 0.08 do 0.9V druga stabilnie w zależności od obrotów. Przeguby sprawdzone i wymienione, sprzęgło też nie, bo zostało wymienione po tym jak w Łuku poszły tłumiki drgań skretnych. Poduszki ok. Ma ktoś jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 947 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez sebek-71 » 9 paź 2024, 14:17

Poduszki silnika sprawdź....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1147 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Marcis » 28 paź 2024, 20:54

Dziękuję za odpowiedź, winny został znaleziony przez przypadek. Klapki które są sterowane przez podciśnienie z czerwoną wtyczką robiły ten bałagan. Po chwilowym zaślepieniu obu rurek od tego zaworu, wszystko działa prawidłowo. Poduszkę od tych szarpań mam rozwaloną i to jest ta pod akumulatorem. Montował ktoś zamiennik, czy iść w używkę oryginału?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 947 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez sebek-71 » 29 paź 2024, 15:38

Polecam oryginały i tylko jak chcesz mieć spokój....ja w tym roku zmieniłem wszystkie na ori i cisza!!!!
Oczywiście nie są tanie ale posłużą dłuugo.... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1147 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Marcis » 21 lis 2024, 11:28

Kupiłem już używkę z Mazdy 5 bo po kodzie jest ta sama. Mam też kolektor, tylko poliftowy i muszę przerobić. Mam nadzieję, że wróci wszystko do normy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 947 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Marcis » 29 lip 2025, 06:07

Wracam jednak z tematem szarpania....
Zmieniłem kolektor na poliftowy, klapki nie hałasują ale szarpania zostały. Poduszka też wymieniona. Szarpnięcie jest bardzo mocne,. Jadąc 50km/h i puszczając gaz najdelikatniej jak się da, to wtedy jest uderzenie jakbym kogoś holował i lina nie była napięta. Rozrząd sprawdzony, podmieniane Map, MAF, czyszczona przepustnica kilka razy, podmieniany EGr, krokowy, sonda, sprawdzone luzy zaworowe. No wszystko niby dobrze ale jeździć się nie da. Nie zmieniałem tylko cewek i czujnika spalania stukowego, ale nie chce mi się wierzyć, że to może taki cyrk robić. Ma ktoś jakiś pomysł? Ewentualnie jest ktoś kto by sprawdził czujniki po logach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 947 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez sebek-71 » 29 lip 2025, 10:17

sprawdź półosie i przeguby.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1147 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Marcis » 29 lip 2025, 12:21

Sprawdzone, miałem wyjmowane z auta aby to poprawnie zdiagnozować. Jeden przegub wewnętrzny wymieniony bo miał spory luz, ale zupełnie nic to nie poprawiło. To jest coś od silnika usterka. Kiedyś miałem VW Borę i miałem w nim uszkodzoną dwiumase i przy delikatnej operacji gazem można było jeździć bez szarpania, jedynie tłukło na biegu jałowym. A tu się nie da delikatnie bo silnik po puszczeniu gazu mocno hamuje. Ogólnie zachowuje się ta jakby pedał gazu działał tylko od 0 do 100 % tylko 30 – 100% nie ma tej płynności i liniowości. Zdarzy się tak, że po szybkim puszczeniu gazu nie szarpnie i silnik zwalnia tak jak powinien. Obroty silnika przy puszczeniu gazu lecą szybko na 750, czasami działa to poprawnie gdy nie ma szarpnięcia czyli spokojnie na 1000 i powoli na 750 i gdy auto jest zatrzymane to 650.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 947 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323