Czateria... 2021
Błehehe, właśnie jechałem Renault. I zacząłem badać te nawiewy i opcje
Są trzy guziki: nogi, twarz i twarz, ze strzałką pod skosem. I twarz pod skosem to właśnie szyba, która wyłącza automat.
Tak czy inaczej po dwóch latach się dowiedziałem – nigdy nie widziałem takiego oznaczenia. Zawsze to była szyba ze strzałkami w górę, nawet sprawdziłem obrazki w Google jak to jest oznaczone. No i żeby było śmieszniej, to guzik wyżej jest oznaczony już normalnie jak wszędzie, więc to mnie zawsze myliło, dopiero zacząłem dziś macać gdzie wieje
Obie rzeczy oznaczają szybę:
Są trzy guziki: nogi, twarz i twarz, ze strzałką pod skosem. I twarz pod skosem to właśnie szyba, która wyłącza automat.
Tak czy inaczej po dwóch latach się dowiedziałem – nigdy nie widziałem takiego oznaczenia. Zawsze to była szyba ze strzałkami w górę, nawet sprawdziłem obrazki w Google jak to jest oznaczone. No i żeby było śmieszniej, to guzik wyżej jest oznaczony już normalnie jak wszędzie, więc to mnie zawsze myliło, dopiero zacząłem dziś macać gdzie wieje
Obie rzeczy oznaczają szybę:
na auto to chyba wieje z wszelakich stron, ja ustawiam przeważnie albo na szybę albo na szybę i nogi.
ludzie to są dziwni, wystawił jeden piłę za 120 zł, chciał 140 z wysyłką. Piszę że daje 130zł z wysyłką i przelew na konto. Zgodził się, piszę do niego o dane do przelewu a on że jednak się rozmyślił i że nie sprzedaje... nosz [cenzura] to po co wystawiać jak nie chce sprzedać 
nemi napisał(a):Liczby to liczby, ja je uwielbiam zwyczajnie, nie wiem czemu miałby mnie drażnić
to tak jak ja

moim zdaniem im więcej zebranych danych tym lepsze decyzje można podjąć i uniknąć problemów. Jak to mówią liczby nie kłamią
Ostatnio edytowano 20 mar 2021, 00:11 przez Neonixos666, łącznie edytowano 1 raz
radzi89 napisał(a):Ja w 340i mam aktywny tempomat i muszę przyznać, że działa to super.
tak jak w Audi A4 B9 – aktywny + predykcyjny tempomat i autostradami oraz ekspresówkami można jechać bez dotykania hamulca i gazu. Kiedyś tak przejechałem trasę S3-S6, nawet na rozjazdach po ustawieniu trasy w navi zwolni sam na tyle, że bez problemu się przejedzie łącznicami. I spokojnie wyhamuje nawet jak się tir wpakuje i musi zahamować ze 160 do 90
Trudno powiedzieć, bo dla mnie taka prędkość jest i tak relaksacyjna 
Dużą zaletą aktywnego tempomatu jest to, że np ustawisz 140, dogonisz auto jadace 135 to sam zwolni, nie musisz bez sensu klikać w dół żeby zwolnić a potem w górę żeby przyspieszyć znowu.
No ale też imho przy takim tempomacie automat konieczny.
Dużą zaletą aktywnego tempomatu jest to, że np ustawisz 140, dogonisz auto jadace 135 to sam zwolni, nie musisz bez sensu klikać w dół żeby zwolnić a potem w górę żeby przyspieszyć znowu.
No ale też imho przy takim tempomacie automat konieczny.
Prawdę mówiąc nie wiem na ile wycenić taki tempomat ale w Macanie koszt to chyba około 5 tysięcy. Zwykły tempomat jest w standardzie i osobiście nie byłem w stanie zdecydować się na taką dopłatę do aktywnego
. W Seacie było chyba 1500 zł dopłaty i tutaj już na pewno bym się zdecydował na dopłatę. Tak czy siak nim z tego skorzystałem uważałem za fanaberie, a teraz po sprawdzeniu w praktyce zdecydowanie doceniam.
nemi napisał(a):I faktycznie odciąża kierowcę? W sensie mniejszego zmęczenia przez brak konieczności ciągłej koncentracji.
Na dłuższej trasie naprawdę robi to robotę. Tylko trzeba już znać swoje auto żeby wiedzieć jak to działa i kiedy można zaufać. Żeby właśnie nie jechać jak jacobs pisał z noga na hamulcu.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości