Honda Civic FK2 1.8 '15 Elegance – czerwona kosmitka
temat wymiany auta powoli powraca. Serce podpowiada testowaną CX-30, portfel.....kilkuletnią CX-5. Pod uwaggę biorę nawet 3 poprzedniej generacji. Wszystko rozstrzygnie się na przestrzeni około pół roku.
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
wymianę auta trzeba sobie jakoś uzasadnić..
jak to w Twoim przypadku jest?
Hania się znudziła?
jak to w Twoim przypadku jest?
Hania się znudziła?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
I jeszcze zmieniać na mazdę 3 poprzedniej generacji? Żaden przeskok a nawet uważam że to będzie gorsze auto od civica. Chyba że tylko zmiana dla zmiany bo te się znudzilo. Cx5 inny segment, modny, rozumiem.
paleta mozliwości, czyli co wchodzi w grę przy zmianie kosmitki. Priorytet to poza wsiadaniem (raczej SUV) to xenony lub ledy mijania oraz adaptacyjny tempomat, mile widziany automat. Oczywiście benzyna lub ewentualnie hybryda mild lub plug-in
Kandydat totalnie budżetowy to Duster. Teoretycznie ma wszystko, rywali rozkłada na łopatki ceną. Tylko... raczej suma ustępstw jest zbyt duza. Dacia, zimno mi – mi też.
Suzuki Vitara – tutaj w zasadzie w grę wchodzi tylko 1.4 Boosterjet. Tutaj również w grę wchodzi wyjazd nowym autem z salonu. Jedyny mins to obaw, czy starczy pprzestrzenni przy komplecie pasażerów.
Mazdy x2. CX-5 i CX30. Jak napisałem wcześniej wyborem serca byłby CX-30. Portfel podpowiada kilkuletnią CX-5. Tutaj w zasadzie poza ceną minusów brak.
Ford Kuga – nie jest źle, można nawet coś tam negocjować. Zostaje kwestia ogólnej trwałości. zagadka.
Hyundai Tucson – na nowego raczej budżetu zabraknie, zostaje używka. Wsumie zwłaszcza jako N-line m wszystko czego chcę, ale .... czy nie zerkałbym na ulicy za CX-5?
Kia Xceed – generalnie podobnie jak Tucson i Kuga.
Kandydat totalnie budżetowy to Duster. Teoretycznie ma wszystko, rywali rozkłada na łopatki ceną. Tylko... raczej suma ustępstw jest zbyt duza. Dacia, zimno mi – mi też.
Suzuki Vitara – tutaj w zasadzie w grę wchodzi tylko 1.4 Boosterjet. Tutaj również w grę wchodzi wyjazd nowym autem z salonu. Jedyny mins to obaw, czy starczy pprzestrzenni przy komplecie pasażerów.
Mazdy x2. CX-5 i CX30. Jak napisałem wcześniej wyborem serca byłby CX-30. Portfel podpowiada kilkuletnią CX-5. Tutaj w zasadzie poza ceną minusów brak.
Ford Kuga – nie jest źle, można nawet coś tam negocjować. Zostaje kwestia ogólnej trwałości. zagadka.
Hyundai Tucson – na nowego raczej budżetu zabraknie, zostaje używka. Wsumie zwłaszcza jako N-line m wszystko czego chcę, ale .... czy nie zerkałbym na ulicy za CX-5?
Kia Xceed – generalnie podobnie jak Tucson i Kuga.
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
wybór trudny, ale jeśli nie dacia, to może jakaś renówka – popularne te auta się zrobiły na naszym forum.
Przyznam, że i ja przy wsiadaniu zawsze myślę o innym aucie, ale jak już odpalę, to zapominam ..
Przyznam, że i ja przy wsiadaniu zawsze myślę o innym aucie, ale jak już odpalę, to zapominam ..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Najnowszy pomysł na SUVa – Jeep Compass z fiatowskiem 1.4 Multiairem pod maską. Diesla raczej bymnie chciał. Ciekawe tylko jak z kosztami i trwałością? Generalenie auto bardzo do mnie przemawia
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
mysiak napisał(a):z fiatowskiem 1.4 Multiairem pod maską
no chłopie, wspomnisz jeszcze hondzię, jak moduł multiair przestanie z Tobą rozmawiać..
MultiJet to jedyne słuszne rozwiązanie prócz dieslowskich fiatowskich wypustów.
Nie wiem, może się coś zmieniło, ale początki multiair były trudne zwłaszcza dla ich użytkowników pogwarancyjnych..
Ostatnio edytowano 4 lut 2021, 19:53 przez zadra, łącznie edytowano 1 raz
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
zadra napisał(a):mysiak napisał(a):z fiatowskiem 1.4 Multiairem pod maską
no chłopie, wspominasz jeszcze hondzię jak moduł multiair przestanie z Tobą rozmawiać..
MultiJet to jedyne słuszne rozwiązanie prócz dieslowskich fiatowskich wypustów.
Nie wiem, może się coś zmieniło, ale początki multiair były trudne zwłaszcza dla ich użytkowników pogwarancyjnych..
Nic się nie zmieniło. Tjet był dobrym silnikiem i właściwie bezproblemowym. Multiair jest bardzo skomplikowanym mechanizmem i naprawy są bardzo drogie. Szczerze to nikt by mnie nie namówił na zamianę hondy 1.8 na 1.4 multiair fiata.
Przy tych nowych silnikach benzynach to diesle stają się mało skomplikowane i bezawaryjne.
multiair w swojej idei jest lekarstwem na wszystkie przypadłości standardowych silników, niestety teoria nie poszła w parze z praktyką.
Gdyby tylko wykonano moduł multiair w formie bloku z możliwością jego serwisowania i naprawy byłoby to super rozwiązanie.
W przypadku awarii wysyłałoby się do regeneracji za 500zł tak jak listwę kierowniczą albo skrzynię biegów.
Niestety w większości przypadków koszt naprawy zaczyna się od 4000zł..
Gdyby tylko wykonano moduł multiair w formie bloku z możliwością jego serwisowania i naprawy byłoby to super rozwiązanie.
W przypadku awarii wysyłałoby się do regeneracji za 500zł tak jak listwę kierowniczą albo skrzynię biegów.
Niestety w większości przypadków koszt naprawy zaczyna się od 4000zł..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
na gorąco
Pojawił się pomysł z dość konkretnym Fordem Kugą, a właściwie Ecapem już przerobionym na EU. Wersja z 1.6 Ecoboostem 180 KM pod maską w automacie. Przymierzyć się warto, może to jakaś opcja?
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
Zawsze uważałem, że najważniejsze to wsiąść i się przymierzać do jak największej ilości modeli w kręgu zainteresowania a nawet kilku takich samych aut, żeby wiedzieć jakie są różnice między takim samy jednym a innym autem.
Kuga może okazać się dla Ciebie dobrym wyjściem, ale może się okazać,że coś Ci w niej nie pasuje.
Co do motorów, to ja się nie wypowiem bo fordy nie były nigdy w moim kręgu zainteresowania.
Nic o nich nie wiem.
Kuga może okazać się dla Ciebie dobrym wyjściem, ale może się okazać,że coś Ci w niej nie pasuje.
Co do motorów, to ja się nie wypowiem bo fordy nie były nigdy w moim kręgu zainteresowania.
Nic o nich nie wiem.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Ponad dwa lata śmigałem Ecoboostem 1.5 182km w Focusie MK3 z 2018r. (to rozwinięcie motoru 1.6 EB) i szczerze polecam ten motor. Fajne parametry, przyjemny dźwięk silnika i niskie spalanie – przynajmniej u mnie w manualu. System inforozrywki Sync3 – również same plusy w tym obsługa AndroidAuto i CarPlay. Generalnie Forda oceniam bardzo dobrze – jakość wykonania itp. nie ma się do czego przyczepić. Zawieszenie, układ kierowniczy – wszystko na duży plus. Auto sprzedałem, bo przesiadłem się na Fokę Mk4 ST . Acha sprawdź jaka skrzynia tam siedzi, Fordowskie PowerShifty nie mają zbyt dobrych opinii delikatnie mówiąc . No i oczywiście zalecam mega ostrożność przy zakupie auta z USA – chodzi mi tu o historię naprawy – co i jak było robione, ale jak rozglądasz się za amerykańcem, to pewnie o tym wiesz . Powodzenia w poszukiwaniach.
- Od: 2 lis 2010, 22:25
- Posty: 322
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed
po ostatnich przemyśleniach zmiany prawdopodobnie nie będzie. Albo inaczej – zmiana bedzie na własne nogi, autofirmowe w tygodniu i car sharing ewentualnie w weekendy. Po prostu budźet jest nie do ruszenia w górę a w zakładanym nie ma nic sensownego
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
a jednak bedzie zmiana. Kosmitka nieługo rozpocznie poszukiwania nowego domu. A nowe auto – to zaskoczenie nawet dla mnie. Ale o tym wkrótce w nowym temacie
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości