Irytujące rzeczy/usterki w BP
jezyk69 napisał(a):Z ciekawości zerknąłem do instrukcji żeby zobaczyć jak wymienić baterię. I konsternacja. Jest napisane, że tylko w ASO. Proszę o jakiś link do sposobu wymiany baterii, bo u mnie tylko ten kluczyk awaryjny widać po zdjęciu klapki.
Wymiana baterii nie pomogła, już jestem umówiony w aso na wymianę, a bateria jest pod klapka z logo Mazdy, trzeba czymś cienkim podważyć i odskakuje, potem jest taka zaślepka baterii która się przesuwa i bateria na widelcu.
podsumowując usterki w mojej mazdzie na przestrzeni 1.5roku:
wymienione oba lusterka ze względu na awarie silniczków
wymienione dekory piano black na drzwiach od zewnątrz ze względu na problem z uszczelkami
rozbebeszone pół deski rozdzielczej wraz z wymianą szybki hedupa ze względu na trzeszczącą konsole środkową
do wymiany klapka wlewu paliwa i klamka kierowcy /wymiana w styczniu już umówiona/
aktualizacje softów klimy i czujników parkowania + systemu sbs ale na to były akcje
jak na to patrzę to się zastanawiam nad przedłużeniem gwarancji bo lusterka i uszczelki pewnie powrócą a co jeszcze wyjdzie to pieron wie
Dopisano 28 gru 2020, 19:28:
[quote="MM4zda"]Gdyby kogoś irytowała porysowana szybka prędkościomierza to pytałem w jednym z ASO.
Koszt części, oklejenia folią bezbarwną oraz wymiany to 958,60 zł brutto.
Tak na przyszłość bo ta szybka się łatwo rysuje :p[/quote<faja>]
Dasie to wypolerować, a folia na wymiar do kupienia na Ali lub oklejasz w firmie która się takimi rzeczami zajmuje.
@Up u mnie wlew paliwa wyregolowali tzn wycięli te plastiki jakieś bo już tak nie odstaje, lusterko psuje się od myjni ciśnieniowej, akurat u mnie przestało się składać, ale sam naprawiłem bez rozbierania i wystarczy wd40, też miałem wymieniony boczek piano bo uszczelka tarła, deska trzeszczy czasem, chyba te plastiku są wrażliwe w Mazdzie na temperatury bo na zimnym trzeszczy a jak ciepło w kabinie to już nie trzeszczy, tak samo ta uszczelka tarła jak słońce swieciolo tam. Także jak Mazda 3 na rok modelowy 2021 nie została poprawiona pod tymi wzgledami to każdy nabywca niech się szykuje na trzeszenie deski, tarcie uszczelki, odstające klapki, nie składanie lusterek ale ten problem to się ciągnie od starszych modeli
chociaż banalnie to naprawić samemu.
corky1 napisał(a):A propos, gdy zadzwoniłem do ASO w innej sprawie, dowiedziałem się, że podobno jest akcja serwisowa na akumulator i system zabezpieczeń (chyba fabryczny immobilizer). Ktoś coś wie?
Dzisiaj miałem tel w innej sprawie i przy okazji dostałem info ze jest ta akcja i będę miał robiony update softu przy najbliższej wizycie. Także problem z akumulatorami się rozwiąże choć mnie na szczęście ominął.
No u mnie aku okazał się finalnie zasiarczony i kupiłem nowy – oczywiście po nocy już ma 30% mniej, więc drenaż prądu jest. Na 4 albo 5 stycznia umawiam się do ASO na akcje serwisową ( potwierdzone to co koledzy wyżej pisali – aku + sys.zabezpieczeń).
Arek_4k napisał(a):MM4zda napisał(a): miałem wymieniony boczek piano bo uszczelka tarła
W jakim aso ci to wymienili? Bo u mnie pan z serwisu uderzył ręką w uszczelkę w drzwiach tak, że się cofnęła i uznał że po sprawie, niestety to nie pomogło na długo.
Też mi to sugerował zmienię ASO na inne
Fajfek napisał(a):Pytanie do właścicieli Mazd z silnikiem Skyactiv G: jakie macie obroty jałowe silnika po rozgrzaniu? U mnie , np na światłach, wskazówka spada czasem do 500 obr/min i zaczyna buda się trochę telepać. Już nie wspomnę o tym że wskazówka od obrotów ma raczej problem z utrzymaniem jednej pozycji obrotów jałowych, tylko lekko faluje – w przeciwieństwie do mojego poprzedniego pojazdu. TTTM?
Nwm czy nie dlatego, ale często kiedy stałem dłużej na P silnik co jakiś czas podbijał obroty na wyższe na chwile i potem znów spadały na 500, nie mam przy tym wibracji ale ostatnio miałem włączony przy postoju monitor przepływu energii i okazało się że podczas postoju co jakiś czas włącza się ten dodatkowy generator z układu Mhybrid i doładowuje baterie i wtedy właśnie skaczą obroty, zobacz czy te wibracje u ciebie nie są z tym powiązane i może zgłoś to do aso
k.siwczyk napisał(a):Wczoraj jak jechałem to zaczęła mi trzeszczeć kolumna obok klimatyzacji, zacząłem naciskać koło wejścia USB i na chwilę ustawało. Można coś z tym coś zrobić czy gwarancja?
U mnie też trzeszczy, ponoć komuś tu w ASO Kielce naprawiali, mi się jeszcze nie chciało z tym jechać
MM4zda napisał(a):k.siwczyk napisał(a):Wczoraj jak jechałem to zaczęła mi trzeszczeć kolumna obok klimatyzacji, zacząłem naciskać koło wejścia USB i na chwilę ustawało. Można coś z tym coś zrobić czy gwarancja?
U mnie też trzeszczy, ponoć komuś tu w ASO Kielce naprawiali, mi się jeszcze nie chciało z tym jechać
Właśnie jestem z Kielc i chyba do nich z tym podbije tylko pytanie jak to uargumentować? Mam jakoś starać się to sfilmować?
Powiedz, że trzeszczy deska i pewnie będą chcieli się przejechać z Tobą by to zweryfikować, u mnie trzeszczy jak zimno w kabinie, później jak włączę ciepłe powietrze i nagrzeje się w kabinie to nie trzeszczy.
MM4zda napisał(a):Powiedz, że trzeszczy deska i pewnie będą chcieli się przejechać z Tobą by to zweryfikować, u mnie trzeszczy jak zimno w kabinie, później jak włączę ciepłe powietrze i nagrzeje się w kabinie to nie trzeszczy.
Właśnie u mnie jest podobnie, nie wiem co oni na to, ale nie wydaje mi się, że tak wcześniej było.
Pewnie taka jakość plastików, nie wiem może na zimnym są sztywne i trzeszczą, a pod wpływem ciepła inaczej się zachowują i nie trzeszczy.
Też od początku nie trzeszczało, dopiero to się pojawiło po paru K km, może też robi sztywniejsze zawieszenie i jak się jedzie po pofałdowanej drodze to wtedy bardziej trzeszczy, podejrzewam że wystarczy wyciągnąć tą deskę skórzana i podkleić jakieś wytłumienie by poprostu pastik o plastik się nie stykał
Też od początku nie trzeszczało, dopiero to się pojawiło po paru K km, może też robi sztywniejsze zawieszenie i jak się jedzie po pofałdowanej drodze to wtedy bardziej trzeszczy, podejrzewam że wystarczy wyciągnąć tą deskę skórzana i podkleić jakieś wytłumienie by poprostu pastik o plastik się nie stykał
MM4zda napisał(a):Pewnie taka jakość plastików, nie wiem może na zimnym są sztywne i trzeszczą, a pod wpływem ciepła inaczej się zachowują i nie trzeszczy.
Też od początku nie trzeszczało, dopiero to się pojawiło po paru K km, może też robi sztywniejsze zawieszenie i jak się jedzie po pofałdowanej drodze to wtedy bardziej trzeszczy, podejrzewam że wystarczy wyciągnąć tą deskę skórzana i podkleić jakieś wytłumienie by poprostu pastik o plastik się nie stykał
Poczytaj wątek od początku, jest opisane co trzeszczy i jak to samemu wyciszyć. Mnie zrobili w ASO na gwarancji.
MM4zda napisał(a):Zamówiłem w ASO nową soczewkę/szybke prędkościomierza, strasznie mnie to irytuje, że się rysuje. Lubię dbać o wnętrze samochodu a każde przetarcie powoduje nowe rysy, może nie robią się takie jak po papierze ściernym, ale mikrorysy a jak słońce poświęci to jest masakra, obkleje ja folia ppf elite:
"Dzięki naszemu doskonałemu systemowi uwarstwiania folii z wysokiej jakości poliuretanu, Elite ustanowiła nową koncepcję „zminimalizowanego efektu żółknięcia” wraz z doskonałym połyskiem powierzchni, klarownością i odpornością na zarysowania"
Chyba to najlepsze rozwiązanie, czy jest inna metoda?
Czy dotarłeś do materiałów pokazujących jak zdemontować plastiki żeby mieć dostęp do szybki zegarów? Mam folię i mógłbym nią okleić szybkę ale chciałbym się do niej bezpiecznie dostać w całości.
Moja mazda ma jakąś usterkę chyba
Tak jakby padł akumulator
Nie odpala radio nie gra szyby się nie otwierają
Co ciekawe światła działają
Wciskam hamulec a nadal mam komunikat o tym by wcisnąć hamulec by uruchomić silnik
Dziwne nie podoba mi się to
Zgłoszę to do serwisu niech wymieniają akumulator
Bo to nie jest normalne że aku pada przy -1
Tak jakby padł akumulator
Nie odpala radio nie gra szyby się nie otwierają
Co ciekawe światła działają
Wciskam hamulec a nadal mam komunikat o tym by wcisnąć hamulec by uruchomić silnik
Dziwne nie podoba mi się to
Zgłoszę to do serwisu niech wymieniają akumulator
Bo to nie jest normalne że aku pada przy -1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość