Tak jak w temacie, czy udało się komuś podnieść moc?
Pozdrawiam
Damian
Podniesienie mocy z 122 na 170. 2019 Mazda CX-30
Strona 1 z 1
To co powiedział mi szef mechaników z mazdy w KASSEL gdzie serwisuje swoja madzię to można będzie podnieść moc jak będzie już po gwarancji, wszelkie podpięcie pod komputer to już producent wie co wyprawiamy z samochodem. Pozdrawiam Marek
- Od: 24 sty 2006, 01:30
- Posty: 76
- Skąd: koszalin- Eschwege Niemcy
- Auto: 626 2000l V16 1996
2 1,4 2003, cx30 2019 Hikari SKAJAKTIW G , Machine Grey, AWD , MT
Ja ostatnio przeglądałem zagraniczne fora w kwestii podniesienia mocy w Xie. Są power boxy za jakies 250-350 euro podnoszące moc o 20KM. Ciekawe czy warto? Nie znalazłem niestety nigdzie nikogo kto by z tego skorzystał.
Też przeglądając zagraniczne fora trafiłem chyba na ten sam wątek, ale te boxy to działają raczej na zasadzie oszukiwania czujników i nic nie mają wspólnego z optymalizacją silnika. Najlepszym przykładem jest to, że dla wersji SkyactiveG – chociażby tej poprzedniej, gdzie wiadomo było, że jest blokada na przepustnicy i ze 120KM robi się 180KM – one też podbijają moc o te 10-15%. Widać, że ktoś robiąc taki box nie wgłębił się totalnie w temat danego silnika. Upraszczając, to jest taki sam tuning jak wrzucenie opornika w przepływomierz? i zalanie silnika dodatkową porcją benzyny i zamiast tych 20KM przybędzie może 5-10KM o ile w ogóle.
Podniesienie mocy na 150KM nie powinno być problemem bo można przypuszczać, że to ten sam silnik tylko low power (w Niemczech są niższe ubezpieczenia < 120KM). Więc można przypuszczać że wystarczy zmienić soft na ten z 150KM. Ale ten silnik w MX-5 teraz ma > 180KM i pytanie czy ma jakieś dodatkowe modyfikacje czy nie....
To że 122 jest zblokowana to wiadomo, 150 też jest przydławiona tylko ok 1000rpm później i to czuć. Prędzej czy później z obu ktoś zrobi 170-180 ale na pewno nie boxem – co nie znaczy, że nim się nie da obejść blokady.
X nie ma sztucznej blokady na przepustnicy, więc tu być może taki box da tyle samo co inne grzebanie w mapie, ale chciałem tylko zaznaczyć, że one zazwyczaj są robione na trochę innej zasadzie. Ja niezależnie od silnika na boxa bym się nie zdecydował.
X nie ma sztucznej blokady na przepustnicy, więc tu być może taki box da tyle samo co inne grzebanie w mapie, ale chciałem tylko zaznaczyć, że one zazwyczaj są robione na trochę innej zasadzie. Ja niezależnie od silnika na boxa bym się nie zdecydował.
Krystos napisał(a):https://www.mazdaklan.cz/threads/g150-v ... 295/page-2
Koledzy z Czech najwidoczniej już temat ogarnęli, jeden z tamtejszych użytkowników forum wykonuje modyfikację za około 2000 koron. Ustaliłem że mieszka w Pradze
Co ogarnęli? 122 –> 150 czy 122/150 –> 170/180? bo u nas podmianka softu ze 122 na 150 też już była.
Popraw linka
Poprawiłem link, tam jest mowa o odblokowaniu z 122 do 150 koni co również mnie interesuje. Na polskich forach nie znalazłem nikogo kto się tym zajmuje, ten wątek jakoś też nie zakończony. Jeżeli kolega zna kogoś co w kraju dokonuje takiej modyfikacji poproszę o namiar.
Napisz do DISI tune – ktoś w innym wątku wspominał, że przerzucał soft ze 150tki do 122.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177548
On ogarniał większość poprzednich 120tek – w tym mojej.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177548
On ogarniał większość poprzednich 120tek – w tym mojej.
Cześć, jako że silniki te same to i w CX-30 powinno się udać
W załącznikach Mazda 3 BP 122KM
seria:
samo odblokowanie, czyli taka fabryczna "150tka"
pełna modyfikacja
Mix wszystkich etapów, może mniej czytelny ale ułatwia porównanie:
i drugie auto – seria 136KM 231Nm, po odblokowaniu 150KM, po pełnej modyfikacji 178KM 241Nm
seria:
samo odblokowanie, czyli taka fabryczna "150tka"
pełna modyfikacja
Mix wszystkich etapów, może mniej czytelny ale ułatwia porównanie:
i drugie auto – seria 136KM 231Nm, po odblokowaniu 150KM, po pełnej modyfikacji 178KM 241Nm
Hej.
Kraków i okolice zapraszam również na podniesienie mocy w 122 konnych wersjach .
można zrobić zarówno odblokowanie

jak i pełny tuning :

Dopisano 14 lis 2024, 20:25:
<czytaj> tutaj na 1 wykresie porównanie odblokowania z chiptuningiem stage 1
[img]https://chiptuningpro.pl/wp-content/uploads/2024/11/ODBLOKOWANIE-VS-chip-tuning-mazda-cx-30-skyactiv-g-2.0-122-km-Krakow-hamownia-Ladyga.jpg%20
[/img]
Kraków i okolice zapraszam również na podniesienie mocy w 122 konnych wersjach .
można zrobić zarówno odblokowanie

jak i pełny tuning :

Dopisano 14 lis 2024, 20:25:
<czytaj> tutaj na 1 wykresie porównanie odblokowania z chiptuningiem stage 1
[img]https://chiptuningpro.pl/wp-content/uploads/2024/11/ODBLOKOWANIE-VS-chip-tuning-mazda-cx-30-skyactiv-g-2.0-122-km-Krakow-hamownia-Ladyga.jpg%20
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9