Mazda MX-5 NB B6 '00r
Słowem wstępu...
Witam w moim temacie. Chciałbym przedstawić już szósty samochód w motoryzacyjnej "karierze" – piąty japończyk, druga Mazda i pierwsze MX-5
Dane techniczne:
Model: Mazda MX-5 NB
Rocznik: 2000
Silnik: 1.6 110 KM B6
Wyposażenie:
-2x airbag
-Wspomaganie kierownicy
-Centralny zamek
-Elektryczne szyby + lusterka
-Skórzane fotele [?] Chyba że to eko, nie wiem
-Elektryczna antena (sprawna, z tego co wiem to warte podkreślenia )
Opony i felgi:
Setup letni: Japan Racing JR12 16x9 ET10 + Uniroyal Rainsport 5 205/45R16
Setup zimowy: OEM Enkei 15x6 + Toyo Snowprox S953 195/50R15
Modyfikacje:
-Zawieszenie gwintowane TA-Technix
-Zaciski pomalowane na czerwono
-Poszerzenia błotników
-Podwójny tłumik końcowy Ulter Sport
-Dokładka przedniego zderzaka Opel Astra G
-Przeniesiona niżej rejestracja
Eksploatacja:
-Nowy rozrząd (DaycoKTB247), chłodnica (NRF 53317), sprzęgło (Aisin KZ-107A) i akumulator (Furya 44Ah 380A) (~223500)
-Wymiana oleju silnikowego (Valvoline 5W40), filtra oleju (Mann), filtra powietrza (Denckermann), oleju w skrzyni biegów (Eneos 80W90), oleju w dyferencjale (Eneos 75W90), płynu hamulcowego (Textar DOT4), nowe tarcze hamulcowe (Rotinger GT), klocki (Brembo), tłumik środkowy (Ferroz), tłumik końcowy (Ulter Sport) i przewody wysokiego napięcia (Magneti Marelli) (~227500)
Krótkie info:
Na MX5 chorowałem od jakiegoś czasu, już dwa lata temu planowałem sprzedać Alfę 166 3.2 i dokonać zmiany. Alfa ostatecznie została i pomysł jakoś ucichł ale w tym roku plany wróciły i stwierdziłem, że to jest ten moment . Przy MX5 mam nadzieję trochę odpocząć od drogiej no i nie ukrywam upierdliwej eksploatacji... Bo za zwykły dupowóz robi Mazda też z numerem 5 ale bez przedrostka w nazwie . Gwint i felgi to inwencja poprzedniego właściciela, poszerzenia moja – koła jednak wystawały srogo i bałem się panów Policjantów. Plany? Na pewno rollbar i rozpórka kielichów (myślę nad firmą Staffa), Torsen, jakiś fajniejszy wydech, audio i coś się pewnie jeszcze znajdzie. Tym bardziej, że z tego co widzę w gratach można przebierać – totalne przeciwieństwo Alfy również w tym temacie . Na pewno "na już" trzeba zrobić przednie lampy i zastanowić się co z sezonem zimowym . Pozdrawiam czytających temat
Zdjęcia:
Witam w moim temacie. Chciałbym przedstawić już szósty samochód w motoryzacyjnej "karierze" – piąty japończyk, druga Mazda i pierwsze MX-5
Dane techniczne:
Model: Mazda MX-5 NB
Rocznik: 2000
Silnik: 1.6 110 KM B6
Wyposażenie:
-2x airbag
-Wspomaganie kierownicy
-Centralny zamek
-Elektryczne szyby + lusterka
-Skórzane fotele [?] Chyba że to eko, nie wiem
-Elektryczna antena (sprawna, z tego co wiem to warte podkreślenia )
Opony i felgi:
Setup letni: Japan Racing JR12 16x9 ET10 + Uniroyal Rainsport 5 205/45R16
Setup zimowy: OEM Enkei 15x6 + Toyo Snowprox S953 195/50R15
Modyfikacje:
-Zawieszenie gwintowane TA-Technix
-Zaciski pomalowane na czerwono
-Poszerzenia błotników
-Podwójny tłumik końcowy Ulter Sport
-Dokładka przedniego zderzaka Opel Astra G
-Przeniesiona niżej rejestracja
Eksploatacja:
-Nowy rozrząd (DaycoKTB247), chłodnica (NRF 53317), sprzęgło (Aisin KZ-107A) i akumulator (Furya 44Ah 380A) (~223500)
-Wymiana oleju silnikowego (Valvoline 5W40), filtra oleju (Mann), filtra powietrza (Denckermann), oleju w skrzyni biegów (Eneos 80W90), oleju w dyferencjale (Eneos 75W90), płynu hamulcowego (Textar DOT4), nowe tarcze hamulcowe (Rotinger GT), klocki (Brembo), tłumik środkowy (Ferroz), tłumik końcowy (Ulter Sport) i przewody wysokiego napięcia (Magneti Marelli) (~227500)
Krótkie info:
Na MX5 chorowałem od jakiegoś czasu, już dwa lata temu planowałem sprzedać Alfę 166 3.2 i dokonać zmiany. Alfa ostatecznie została i pomysł jakoś ucichł ale w tym roku plany wróciły i stwierdziłem, że to jest ten moment . Przy MX5 mam nadzieję trochę odpocząć od drogiej no i nie ukrywam upierdliwej eksploatacji... Bo za zwykły dupowóz robi Mazda też z numerem 5 ale bez przedrostka w nazwie . Gwint i felgi to inwencja poprzedniego właściciela, poszerzenia moja – koła jednak wystawały srogo i bałem się panów Policjantów. Plany? Na pewno rollbar i rozpórka kielichów (myślę nad firmą Staffa), Torsen, jakiś fajniejszy wydech, audio i coś się pewnie jeszcze znajdzie. Tym bardziej, że z tego co widzę w gratach można przebierać – totalne przeciwieństwo Alfy również w tym temacie . Na pewno "na już" trzeba zrobić przednie lampy i zastanowić się co z sezonem zimowym . Pozdrawiam czytających temat
Zdjęcia:
Ostatnio edytowano 4 wrz 2021, 22:05 przez Krzemol, łącznie edytowano 10 razy
No ładny gruz Choć fanem tych felg po fotkach nie zostanę, ale może na żywo mi się odwidzi Tak czy owak, graty
To jest piękne w MX-5, że gratów i fruktów jest pełno w każdym warzywniaku, a eksploatacja naprawdę tania jak na funcar.
Na zimę jak nie musisz jeździć, to proponuję schować do ciepłego garażu... szkoda blachy, która wiadomo jaka jest A jazda w zimie tym autem to imho nic przyjemnego.
To jest piękne w MX-5, że gratów i fruktów jest pełno w każdym warzywniaku, a eksploatacja naprawdę tania jak na funcar.
Na zimę jak nie musisz jeździć, to proponuję schować do ciepłego garażu... szkoda blachy, która wiadomo jaka jest A jazda w zimie tym autem to imho nic przyjemnego.
Felgi osobiście jakbym kupował to może i faktycznie założyłbym inne, ale biorąc pod uwagę, że tutaj są całkiem niezłe opony (Toyo T1R '16r) to raczej ekonomicznie nieuzasadnione. Jak skończę opony to może pomyślę nad zmianą.
A co do zimy to chyba faktycznie zrobię tak jak piszesz. W końcu mam jeszcze dwa inne auta do wyboru . Ostatnio trochę lało i zarówno w zakrętach jak i w trasie czułem się trochę nieswojo momentami + ta blacha. Szkoda kasy na zimówki
A co do zimy to chyba faktycznie zrobię tak jak piszesz. W końcu mam jeszcze dwa inne auta do wyboru . Ostatnio trochę lało i zarówno w zakrętach jak i w trasie czułem się trochę nieswojo momentami + ta blacha. Szkoda kasy na zimówki
Patrząc że zimy w ostatnich latach nie ma to będziesz całym rokiem jeździł .
Solić i tak im się zdarza, a garaż mam kawałek od domu i dojazd do niego trochę problematyczny na tym zawieszeniu będzie – pewnie z dwa tygodnie i wstawiam a wyciągnę w lutym/ marcu
Nie wytrzymałem, zamówiłem zimówki... Toyo Snowprox S953. Nie będę się kilka miesięcy tylko lodówką bujał. Może przestanę w zimę jeździć jak kupię sobie na daily coś fajniejszego . Nie wiedziałem, że Alfa tak szybko pójdzie.
Gum Metal
Ciemne złoto?
Witaj wiosno. Nareszcie bo już na zimówki nie mogłem patrzeć. Pstryk na szybko bo kolejka była, za tydzień jakieś konkretniejsze pucowanie jak pogoda będzie.
o panie jaki rant
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości