Witam
od jakiegoś czasu w swojej 2 kiedy silnik jest zimny najlepiej jeśli auto stoi całą noc, po odpaleniu słychać klekotanie jakby diesel, stukanie ustępuje po około 30 sekundach całkowicie i nie słychać po tym czasie już nic, nawet jeśli silnik będzie wyłączony kolejne 2-3 godziny. wymieniałem olej na elf 5w30 evolution full-tech fe, mechanik zostawił na noc po czym na drugi dzień stwierdził, że nic nie słychać, ja jednak od razu po postoju na drugi dzień zauważyłem, że problem nie ustąpił.
Jaka może być przyczyna i czy jest to coś co można ignorować?
Sądziłem, że może to popychacze albo już zaczyna się ocierać łańcuch, ale mechanik póki co wyeliminował takie prawdopodobieństwo. przebieg 169kkm
Klekotanie na zimnym silniku
Strona 1 z 1
mam ponad 200 tys. przebiegu. Już kiedyś zauważyłem, że silnik jest nieco głośniejszy gdy poziom oleju jest w okolicy połowy na bagnecie. Staram się utrzymywać w górnej granicy miarki i jest ciszej.
W tym silniku nie ma hydraulicznych popychaczy więc to nie one. Co do oleju to elf średnio pasuje do tego auta. Wypróbuj Valvoline MaxLife 5w30 lub 5w40 Syntetyk. Co do klekotania warto by sprawdzić napinacz łańcucha rozrządu, który jest hydrauliczny.
więc musze zmienić mechanika, bo on uważa, że z rozrządem jest wszystko ok, a olej taki dobrali bo podobno spełnia wszystkie normy mazdy i będzie pasował, jednak problem wystąpił jeszcze przed wymianą oleju, dodałem ceramizer do silnika, może to coś zmieni
wyczytałem na zagranicznych stronach, że to ubytki tłoków i to całkiem normalne i nie trzeba tym się przejmować https://www.youtube.com/watch?v=OBem58rPLGY
dokładnie taki sam dzwięk słychać, ustępuje po kilkunastu sekundach, na wolnych obrotach niczego nie słychać
wyczytałem na zagranicznych stronach, że to ubytki tłoków i to całkiem normalne i nie trzeba tym się przejmować https://www.youtube.com/watch?v=OBem58rPLGY
dokładnie taki sam dzwięk słychać, ustępuje po kilkunastu sekundach, na wolnych obrotach niczego nie słychać
- Od: 16 lut 2019, 14:09
- Posty: 5
- Auto: Mazda 2 DE 2007 1.3 86km
Dokładnie takie same objawy zauważyłem u siebie około dwa lata temu. Samochód miał wtedy 6 lat i około 35 tyś. km przebiegu (użytkowany sporadycznie jako drugie auto w rodzinie). Po porannym uruchomieniu, podczas ruszania słychać wyraźne klekotanie (jak w dieslu). Objawy ustępują po około 30 sekundach. Dodam, że samochód regularnie serwisowany w ASO, a poziom oleju niezmiennie utrzymuje się na maksymalnym poziomie. W ASO stwierdzili, że to powszechna usterka w tym modelu i zaproponowali rozwiązanie, które eliminuje problem.
1. Siłownik, zmienne ustaw. rozrz. | ZJ40-12-4X0A | 1747,70 PLN netto
2. Śruba | 99756-1035 | 17,41 PLN netto
3. Uszczelka, osłona głowicy | 59,60 PLN netto
4. Uszczelka, olej | FS02-10-602 | 23,77 PLN netto
Koszt części: 1848,48 PLN netto
23% VAT: 425,15 PLN
Razem: 2273,63 PLN
Robocizna: 1200,00 PLN brutto
Uwzględniając rabat z karty VIP łączny koszt takiej naprawy to około 3246,27 PLN brutto. W ASO stwierdzili, że u mnie te objawy nie są jeszcze nasilone, także póki się nie pogorszy można z tym jeździć. Obecnie mam przejechane około 102 tyś. km i moim zdaniem nic się nie pogorszyło.
Pozdrawiam
1. Siłownik, zmienne ustaw. rozrz. | ZJ40-12-4X0A | 1747,70 PLN netto
2. Śruba | 99756-1035 | 17,41 PLN netto
3. Uszczelka, osłona głowicy | 59,60 PLN netto
4. Uszczelka, olej | FS02-10-602 | 23,77 PLN netto
Koszt części: 1848,48 PLN netto
23% VAT: 425,15 PLN
Razem: 2273,63 PLN
Robocizna: 1200,00 PLN brutto
Uwzględniając rabat z karty VIP łączny koszt takiej naprawy to około 3246,27 PLN brutto. W ASO stwierdzili, że u mnie te objawy nie są jeszcze nasilone, także póki się nie pogorszy można z tym jeździć. Obecnie mam przejechane około 102 tyś. km i moim zdaniem nic się nie pogorszyło.
Pozdrawiam
- Od: 18 sty 2018, 12:13
- Posty: 4
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 2 DE 1.5 MZR Sport 2011
u mnie póki co dźwięk ustał może to pogoda (przymrozki już nie są takie mocne jak wcześniej) a może ceramizer coś tam w silniku uszczelnił i klekot ustał.
- Od: 16 lut 2019, 14:09
- Posty: 5
- Auto: Mazda 2 DE 2007 1.3 86km
Aa ja dodam że nie tyle na wolnych głośniej pracuje, jak podczas jazdy zanim cały silnik się nagrzeje.
Czasem musi minąć z 5km czasem więcej czasem mniej. Choć wydaje mi się że nie tyle silnik co wydech ale mogę się mylić.
Czasem musi minąć z 5km czasem więcej czasem mniej. Choć wydaje mi się że nie tyle silnik co wydech ale mogę się mylić.
Mazda 2 De 2008 1.3 86 KM – dokładnie ten sam problem ( już ze dwa lata) Przebieg 84 tys. Czy ktoś naprawiał czy można jeździć dalej ? Czy ten silnik posiada ręczną regulację luzów zaworowych i czy to może mieć wpływ na ten dźwięk na zimnym silniku ?
- Od: 27 cze 2008, 15:18
- Posty: 44
- Auto: 323 F BJ 1998r. 1,5
Ten silnik nie posiada ręcznej regulacji luzu zaworowego a co za tym idzie prędzej dojdzie do podparcia zaworów w wyniku wypalenia gniazd zaworowych niż na odwrót tj np. starcia się krzywek. Luz w tym silniku reguluje się poprzez wymianę szklanek-popychaczy na prawidłowy wymiar. Do tej operacji potrzeba zdjąć łańcuch rozrządu a co za tym idzie spuścić olej, rozkleić obudowę rozrządu, ściągnąć wałki rozrządu. Jednym słowem kupa roboty. Nie wiem jaki olej używasz i jakie przebiegi robisz Ale na początku dobrałbym odpowiedni olej. Jak wyżej pisałem przyczyną może być ten napinacz łańcucha.
Andrzej414 napisał(a):nie posiada ręcznej regulacji
wymiana szklanek to właśnie jest " ręczna regulacja luzu zaworowego" z kosztem operacji powyżej 1000zł jeśli ogarnięty mechanik wie co i jak zrobić..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
No nie do końca nazwałbym to ręczną regulacją. Ręcznej regulacji bardziej odpowiada obracanie śrubami lub ewentualnie wymiana podkładek a nie demontaż rozrządu praktycznie w całości.
U mnie tak stuka ...czy to wariator zmiennych faz mazda 2 de 2009 benzyna 1.3.3
- Od: 2 gru 2022, 20:41
- Posty: 2
- Auto: Mazda 5 2010 CR 2.0 benzyna
Jeśli stuka na zimnym i na ciepłym to raczej luzy.
Zmienne fazy rozrządu jeszcze nie działają, tak raczej od 3000 obrotów dopiero.
Zmienne fazy rozrządu jeszcze nie działają, tak raczej od 3000 obrotów dopiero.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość