Mazda z USA / Kanady – problemy i porady
Witam panowie.
Stoje przed trudnym wyborem – mazda 3 2017 usa 2.0 vs 2.5 tylko automat.
Czesci filtry itp. do 2.0 usa pasuja wszytskie z 2.0 europa?
Bo do 2.5 czytalem ze jesy problem z dopasowaniem klockowni tarczy. Rozwiazal ktos ten problem?
Pozdrawiam
Stoje przed trudnym wyborem – mazda 3 2017 usa 2.0 vs 2.5 tylko automat.
Czesci filtry itp. do 2.0 usa pasuja wszytskie z 2.0 europa?
Bo do 2.5 czytalem ze jesy problem z dopasowaniem klockowni tarczy. Rozwiazal ktos ten problem?
Pozdrawiam
- Od: 12 wrz 2020, 17:35
- Posty: 2
katalonczykk napisał(a):Witam panowie.
Stoje przed trudnym wyborem – mazda 3 2017 usa 2.0 vs 2.5 tylko automat.
Czesci filtry itp. do 2.0 usa pasuja wszytskie z 2.0 europa?
Bo do 2.5 czytalem ze jesy problem z dopasowaniem klockowni tarczy. Rozwiazal ktos ten problem?
Pozdrawiam
Jak dla mnie nie ma zadnych róznic. Jedyny problem jaki moze być to z półosiami napędowymi (zwłaszcza z prawa bo tylko ona jest inna w 2.5. Ja do tej pory miałem tylko ameryke i nigdy nie było problemu z czesciami... Wiec wybierz które ci bardziej pasuje – aha i jakos tak zawsze wychodziło ze 2.5 mi mniej palil niz 2.0
Pytam jako laik wiec prosze o wyrozumialosc 
Zawsze czesci zamawialem sam ale robilem to tak ze na danej stronie wybieralem po prostu swoj pojazd i wyskakiwaly tylko czesci, ktore pasuja do mojego auta.
Teraz juz tak nie zrobie bo nie ma do wybrania 2.5 silnika.
I np. filtr powietrza jaki zamawiac? Do mazdy 6 2.5?
I jak to z tymi.klockami i tarczami jest? Gdzies wyczytalem ze nawet z usa trzeba sprowadzac
Zawsze czesci zamawialem sam ale robilem to tak ze na danej stronie wybieralem po prostu swoj pojazd i wyskakiwaly tylko czesci, ktore pasuja do mojego auta.
Teraz juz tak nie zrobie bo nie ma do wybrania 2.5 silnika.
I np. filtr powietrza jaki zamawiac? Do mazdy 6 2.5?
I jak to z tymi.klockami i tarczami jest? Gdzies wyczytalem ze nawet z usa trzeba sprowadzac
- Od: 12 wrz 2020, 17:35
- Posty: 2
filtr powietrza, kabinowy i oleju jest identyczny we wszystkich mazdach 2.0/2.5 od 2014 roku
czy to cx5 czy to mazda 6 czy to mazda 3. bez znaczenia czy 2.0 czy 2.5
Dopisano 14 Sep 2020, 18:46:
pali 2.5 mniej o okolo 2 litry w miescie niz 2.0 (automat). Mialem oba silniki potwierdzone info
a trojka 2.5 da sie w trasie zejsc ponize 5l/100km
czy to cx5 czy to mazda 6 czy to mazda 3. bez znaczenia czy 2.0 czy 2.5
Dopisano 14 Sep 2020, 18:46:
karolkus napisał(a):katalonczykk napisał(a):Witam panowie.
Stoje przed trudnym wyborem – mazda 3 2017 usa 2.0 vs 2.5 tylko automat.
Czesci filtry itp. do 2.0 usa pasuja wszytskie z 2.0 europa?
Bo do 2.5 czytalem ze jesy problem z dopasowaniem klockowni tarczy. Rozwiazal ktos ten problem?
Pozdrawiam
Jak dla mnie nie ma zadnych róznic. Jedyny problem jaki moze być to z półosiami napędowymi (zwłaszcza z prawa bo tylko ona jest inna w 2.5. Ja do tej pory miałem tylko ameryke i nigdy nie było problemu z czesciami... Wiec wybierz które ci bardziej pasuje – aha i jakos tak zawsze wychodziło ze 2.5 mi mniej palil niz 2.0nie wiem czemu
pali 2.5 mniej o okolo 2 litry w miescie niz 2.0 (automat). Mialem oba silniki potwierdzone info
a trojka 2.5 da sie w trasie zejsc ponize 5l/100km
Czy ktoś z forum wymieniał tarczę USA na EU. Kupiłem zestaw na moman.pl i chciałem zamontować ale nie wiem jak zdemontować wskazówki. Mazda cx5 2017. Ktoś ma jakiś sposób żeby tego nie połamac.
Edit: poradziłem sobie. Wskazówkę kręci się w lewą stronę poniżej zera. Przy zerze jest opór, kręcić z wyczuciem mimo oporu i jednocześnie ciągnąc w górę. Nie przeginać wskazówki na boki. Kręcić i ciągnąć w pionie prosto do góry.
Edit: poradziłem sobie. Wskazówkę kręci się w lewą stronę poniżej zera. Przy zerze jest opór, kręcić z wyczuciem mimo oporu i jednocześnie ciągnąc w górę. Nie przeginać wskazówki na boki. Kręcić i ciągnąć w pionie prosto do góry.
M3 z USA z tabletem z MZD, da się jakoś zmienić przebieg z mil na kilometry? Planuje zostawić tarcze US ale przebieg chciałbym mieć w kilometrach. Trzeba wgrywać europejski soft?
w mojej cx5 2018 dalo sie zmienic z pozycji mzd connect nawet bez wgrywania softu europa.
bezkluczyk napisał(a):M3 z USA z tabletem z MZD, da się jakoś zmienić przebieg z mil na kilometry? Planuje zostawić tarcze US ale przebieg chciałbym mieć w kilometrach. Trzeba wgrywać europejski soft?
Da sie w każdej maździe USA jak masz ten wyświetlacz dotykowy. W wersji biedniejszych zmieniasz to z poziomu ustawień w radiu a w wersjach typu grand touring 2.5 benzyna masz pokrętło na liczniku do zmiany km/mph. Chybaaaa że kupiłeś od handlarza mazde z usa która była bieda edyszyn z radyjkiem na pokrętła i on tylko dołożył wyświetlacz dotykowy to raczej nie zadziała to.
Sam sprowadzałem auto z US. Jeszcze nie jest do końca naprawiona więc nie mam jak sprawdzić. Skoro da się to zmienić z poziomu MZD to bajka 
Witam, mam pytanie odnośnie wymiany lamp przednich z USA na EU.
Auto to mazda 3 BM 2015r. Reflektory zwykłe halogenowe bez żadnej regulacji.
Czy po zakupie reflektorów EU. Wtyczka do podłączenia lampy jest taka sama jak w USA? Podłączenia jest na zasadzie Pług & Play? Z wątku dowiedział się że problemem może być DRL ponieważ w EU mamy żarówkę 2 – włóknową.
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za pomoc.
Auto to mazda 3 BM 2015r. Reflektory zwykłe halogenowe bez żadnej regulacji.
Czy po zakupie reflektorów EU. Wtyczka do podłączenia lampy jest taka sama jak w USA? Podłączenia jest na zasadzie Pług & Play? Z wątku dowiedział się że problemem może być DRL ponieważ w EU mamy żarówkę 2 – włóknową.
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za pomoc.
- Od: 16 wrz 2020, 00:18
- Posty: 3
- Auto: Mazda 3 BM – 2015r. 2.0 Skyactive 155KM. USA
bezkluczyk napisał(a):Sam sprowadzałem auto z US. Jeszcze nie jest do końca naprawiona więc nie mam jak sprawdzić. Skoro da się to zmienić z poziomu MZD to bajka
to po co pytasz jak nawet nie masz dostepu do auta – napraw auto i potem zadawaj pytania
Dopisano 16 Sep 2020, 07:15:
Mp005 napisał(a):Witam, mam pytanie odnośnie wymiany lamp przednich z USA na EU.
Auto to mazda 3 BM 2015r. Reflektory zwykłe halogenowe bez żadnej regulacji.
Czy po zakupie reflektorów EU. Wtyczka do podłączenia lampy jest taka sama jak w USA? Podłączenia jest na zasadzie Pług & Play? Z wątku dowiedział się że problemem może być DRL ponieważ w EU mamy żarówkę 2 – włóknową.
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za pomoc.
sa lampy zamiennikowe DEPO do usa (tez bieda na zarowke) z homologacja ECE – plug and plaay
demonpredkosci napisał(a):sa lampy zamiennikowe DEPO do usa (tez bieda na zarowke) z homologacja ECE – plug and plaay
demonpredkosci
Od:16 sty 2020, 11:01
Posty:98 (0/2)
Auto:Mazda 3 2.5
Przeszukałem całe allegro, wzdłuż i wszerz.
Zastanawiam się nad kupnem np. takiego kompletu:

Niestety na żarówkę h11 i h15. Oraz mają też regulację wysokości elektryczną. Chyba bez poważniejszych przeróbek elektrycznych we wiązce się nie obejdzie.
- Od: 16 wrz 2020, 00:18
- Posty: 3
- Auto: Mazda 3 BM – 2015r. 2.0 Skyactive 155KM. USA
Witam,
Potrzebuję waszej porady w sprawie przeciwmgielnego tylnego, chciałem uruchomić tą funkcję aby uruchamiała się z wymienionej manetki europejskiej. W związku z tym zakupiłem odpowiedni kabelek z przełącznikiem i po podłączeniu się do auta widzi wiele modułów ale nie ten który mnie interesuje tj. R_BCM. Czy ktoś z Was miał takie przypadek? Czy tylne przeciwmgielne można włączyć w innym module?
Mazda 3 BM z 2014 r. 2.0 Automat-Sedan.
Elm327 z przełącznikiem HS/MS.
Potrzebuję waszej porady w sprawie przeciwmgielnego tylnego, chciałem uruchomić tą funkcję aby uruchamiała się z wymienionej manetki europejskiej. W związku z tym zakupiłem odpowiedni kabelek z przełącznikiem i po podłączeniu się do auta widzi wiele modułów ale nie ten który mnie interesuje tj. R_BCM. Czy ktoś z Was miał takie przypadek? Czy tylne przeciwmgielne można włączyć w innym module?
Mazda 3 BM z 2014 r. 2.0 Automat-Sedan.
Elm327 z przełącznikiem HS/MS.
Forscan pyta o przełączanie pstryczka podczas wykrywania modułów? Jeśli nie, sprawdź jego ustawienia.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3101 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
darrecki napisał(a):Forscan pyta o przełączanie pstryczka podczas wykrywania modułów? Jeśli nie, sprawdź jego ustawienia.
Oczywiście, że się interfejs zapytuje o przełączenie w odpowiednim czasie. Wyszukuje tylko te moduły które załączyłem. Pozostałe moduły mogę modyfikować i z nimi nie ma problemu.
ferdo1 napisał(a):darrecki napisał(a):Forscan pyta o przełączanie pstryczka podczas wykrywania modułów? Jeśli nie, sprawdź jego ustawienia.
Oczywiście, że się interfejs zapytuje o przełączenie w odpowiednim czasie. Wyszukuje tylko te moduły które załączyłem. Pozostałe moduły mogę modyfikować i z nimi nie ma problemu.
Jak dla mnie to chyba cos nie tak z kabelkiem bo nie ma RBCM nie ma klimatyzacji czyli tego co jest na drugim CAN'ie
To nie jest takie proste zrobienie przeciwmgielnego z manetki w USA jak Ci się wydaję. Jeśli ją już masz to jeśli nie chcesz inwestować w dobrego elektryka który Ci to ogarnie plus dokupienie modułu to najprościej jest na krótko poprowadzenia kabelków do licznika (kontrolka włączonego przeciwmgielnego) plus do tylnej lampy.
Adoz napisał(a):To nie jest takie proste zrobienie przeciwmgielnego z manetki w USA jak Ci się wydaję. Jeśli ją już masz to jeśli nie chcesz inwestować w dobrego elektryka który Ci to ogarnie plus dokupienie modułu to najprościej jest na krótko poprowadzenia kabelków do licznika (kontrolka włączonego przeciwmgielnego) plus do tylnej lampy.
O jakim module mowisz?
w kazdej mazdzie po 12 roku (gj gl ke bm bn bez m2 i bez cx-3) jest moduł rbcm gdzie jest wyjscie z niebieskiej kostki na przeciwmgielne (4q pin) Mazdy 6 GL od 2018 i kf od 2017 maja ten pin wyprowadzony do kostki w okolicach tylnego pasa (kf) i przy duzym złączu lewe tylne nadkole w m6 2018)
wiec nawet prowadzenie przewodu odpada. Oczywiscie RBCM trzeba uświadomić ze ma podłączone tylne przeciwgielne i to mozna zrobic forscane. Cala przeróbka nie jest technologia kosmiczna a wrecz bym powiedział ze jest dość prosta.
Aha jesli mamy zegary EU to trzeba przestawić region na EU z US to wtedy zyskujemy piktogram na zegarach od przeciwmgielnego.
Nie wiem za bardzo jaki kabelek do licznika chcesz doprowadzac i po co? przeciez kontrolka jest uruchamiana po CAN jak i tylke przeciwmgielne (tu jest tez sprawdzane czy jest zarówka lub odp rezystor jak wsadzimy samego leda to rbcm bedzie informował o otwartym obwodzie – mimo ze swiatło bedzie zapalone to na desce nie bedzie kontrolki.
Szczerze to w takim razie nie wiem jak jest bo u mnie w usa w trójce z 2016 roku nic nie miałem w miejscu w licnziku tem gdzie jest ikona przeciwmgielnego. Miałem tylko jakby wycięty symbol a w tym miejscu pusto ani żarówki ani nic. I musiałem jakby oddzielnie dorobić diodę w tym miejscu dlatego mówię o kabelkach w tym miejscu poprowadzonych z manetki.
Adoz napisał(a):Szczerze to w takim razie nie wiem jak jest bo u mnie w usa w trójce z 2016 roku nic nie miałem w miejscu w licnziku tem gdzie jest ikona przeciwmgielnego. Miałem tylko jakby wycięty symbol a w tym miejscu pusto ani żarówki ani nic. I musiałem jakby oddzielnie dorobić diodę w tym miejscu dlatego mówię o kabelkach w tym miejscu poprowadzonych z manetki.
Tak w zegarach usa nie ma tych kontrolek nawet w cx-3 który widać ze ma kontrolki (są piktogramy) tak na prawdę ich nie ma.
Jeszcze mozna zrobić kontrolki w miejscu slepych gusików (tam gdzie wyłącza się kontrole trakcji czy resetuje cisnienie w oponach) tylko trzeba znalesc firme która wygraweruje piktogram (jest to o tyle fajne ze te zaslepki sa z pół przeźroczystego tworzywa pomalowanego z wierzchu wiec grawerka odsłania białe tworzywo za którym wrzucamy zielona diode do przednich i pomaranczowa do tylnych (tu niestety trzeba ciągnąć przewód z tylnej lampy z przednich mozna znalesc to lokalnie). Jak znajde to wstawie zdjecie bo całkiem to ciekawie wyglądało. Niemniej najlepiej wymienic zegar i juz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości