Mazda Xedos 9 TA KL '02r. AT

TA / HD / HC / HB

Postprzez Beny » 22 wrz 2020, 13:02

Kl jak było dbane to długo wytrzyma, słabszy był kf. Mój xed przy ~270tys przeszedł na pełny syntetyk i zużycie było może 0.5l/ 10tys Powodzenia w remoncie <spoko>
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8670 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Gandzia » 22 wrz 2020, 19:16

Jest nadzieja że pali olej przez zapieczone pierścienie a tłoki cylindry jeszcze trzymają w miarę wymiar. Ale jak jest naprawdę to się okaże jak rozbierzemy ten silnik.
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Neonixos666 » 22 wrz 2020, 19:34

Polecam, dużo cennych informacji skoro będzie remont z powodu brania oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9495 (52/241)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Gandzia » 22 wrz 2020, 19:38

Oglądałem to obowiązkowo <czytaj> <spoko>
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Neonixos666 » 22 wrz 2020, 19:42

Fajny temat poruszył ,,Profesor" niby cylinder może trzymać wymiar i nie być jajem a i tak będzie brał olej z powodu ,,lustra" na gładzi czyli naturalnego zużycia się.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9495 (52/241)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Gandzia » 22 wrz 2020, 20:44

Ogólne ma świetny kanał i filmiki. Najlepsze było jak szlifował głowicę ciągnąc ją na sznurku za autem po asfalcie <glupek2> hahaha
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez MrShaleck » 22 wrz 2020, 22:09

Beny napisał(a):Kl jak było dbane to długo wytrzyma, słabszy był kf. Mój xed przy ~270tys przeszedł na pełny syntetyk i zużycie było może 0.5l/ 10tys Powodzenia w remoncie <spoko>


Miałem kiedyś KF'a... ciekawa technologia dwusuwy w samochodach <lol>

A co do Profesora – obecnie najbardziej merytoryczna istota na motoryzacyjnym youtube, która nie wali farmazonów. Gość wie co mówi, dużo spraw popartych ŚWIADOMYM doświadczeniem, a nie bajkami od mietka z warsztatu obok i filozofie okolicznych mechaników. Oby się nigdy nie zepsuł. Na minus dla niektórych może być dość specyficzny humor jego programów, ale mi akurat pasuje :D

Gandzia – przy koszcie tego remontu jedna hamownia w te czy w drugie... :D
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2577 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez ProboszczV6 » 22 wrz 2020, 22:16

Sam ci radziłem żebyś poszukał auta w lepszym stanie, wbrew pozorom da się takie znaleźć... ale chcesz remontować, cóż, każdy kiedyś przez to przechodził...
primo... po co nowe śruby głowic? na 99,9% śruby które wykręcisz z silnika będą się nadawały do ponownego montażu, sprawdzasz jedynie wymiar graniczny.
secundo... skoro kupiłeś nowe śruby głowicy to co zrobisz z 16 sztukami śrub którymi skręcane są łożyska główne wału?
terzo... pomiar cylindrów obowiązkowo, stożek i owal, jeśli jest ok, honownica na wiertarkę, małe obroty i poprawić tylko honowanie, fabryczne będzie nadal widoczne. Jeśli blok nie trzyma wymiarów, szukaj innego.
quarto... pierścienie jakiej firmy ci sprzedali? Oby NPR, bo inne się nie sprawdzają, przed montażem zmierz luzy na zamkach, i luzy w rowkach między pierścieniem a tłokiem.
quinto... wał daj do sprawdzenia i polerki.
sesto... zawór przelewowy w pompie oleju, wymień tłoczek i sprężynę.
settimo... coś wymyślę o co by się tu jeszcze przyczepić :]

Dopisano 22 wrz 2020, 22:22:

malina970 napisał(a):Te silniki z serii K są rzeczywiście tak niedopracowane?


Silniki są dopracowane, natomiast użyszkodnicy przeważnie nie, auto ma już prawie 20 lat, nie wiadomo jak było eksploatowane przez te wszystkie lata...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Gandzia » 23 wrz 2020, 00:06

Pierścienie mam NPR, ale z tym wałem i pompą oleju to mnie zagiąłeś całkowicie bo owiem szczerze że nie było w planie zdejmowanie wału. Pewnie nie dobrze. Śruby głowic kupiłem nowe bo myślałem że tak trzeba w sumie zawsze mogę je oddać jak stare będą dobre.

Długo też się miotałem czy szukać innego auta czy remontować to. Doszedłem do wniosku że jak mam w razie co kupić drugą mine na kółkach i to pewnie jeszcze za większą kasę to stwierdziłem że tu wiem co mam i co trzeba zrobić.
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez zadra » 23 wrz 2020, 03:52

może zrób dodatkowo przed rozbiórką jeszcze płukankę silnika(i tak idziesz w remont, więc ryzyko niewielkie).
Ale taką ekstremum z naftą albo ropą i małą ilością oleju.
Opiszesz nam tu na forum jakie efekty to dało. Może ktoś pójdzie w Twoje ślady..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3212 (38/86)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez ProboszczV6 » 23 wrz 2020, 07:45

Dobrze niedobrze... nie wiesz w jakim stanie są panewki główne, zapewne już są żółte. Blok zdemontuj z auta, odkręć dolną część, zaznacz w którym miejscu były panewki oporowe, mają trafić na swoje miejsce przy montażu wału, rzadko są zużyte. Przy okazji uszczelnisz na nowo łączenie bloku i wymienisz uszczelniacz wału od strony skrzyni. Zawór przelewowy w pompie oleju po latach przeważnie ma porysowany tłoczek a biorąc pod uwagę cenę części(jakieś 45-60zł) nie jest to jakiś poważny koszt.
Przy demontażu silnika z auta płukanka uważam jest zbędna, wyczyści niewiele, a i tak wszystkie części będą myte.

Polecam przeczytać instrukcję serwisową do silnika KL, jest w barbarzyńskim języku ale jego podstawowa znajomość wystarczy, ponadto są obrazki :D czarno-białe.

W kwestii pierścieni, słyszałem opinie, że polskie pierścienie Prima są dobrej jakości, nawet mają rozmiar pod KLa. Człowiek, który przygotował mi pierścienie do KJ sam takie stosuje do różnych silników, również tych eksploatowanych w sporcie. Znajomy szlifierz z Bielska też zachwala, trudno powiedzieć jaka jest prawda, poskładam i odpalę KJ to się przekonam, będę królikiem doświadczalnym, czego nie lubię, ale ktoś musi. Jedyna wada, docieranie silnika na pierścieniach które dostałem ma trwać nawet 5-7tys km. Pożyjemy, zobaczymy.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez malina970 » 23 wrz 2020, 10:20

Akurat Ganja :D podjął dobrą decyzję z silnikiem. Nir ma się pewności czy kupiony słupek będzie w dobrym stanie. A tu jak wyremontuje to wie co będzie miał. Gdybym ja miała taki dylemat czy swoje z5 remontować czy wymienić to od razu remont. Remont ile by mnie wyniósł? 3k? A silnik ok.500 złotych, do niego trzeba dać nowy rozrząd, oleje, filtry i jeszcze sama przekładka silnika to wyjdzie mnie koło 2k za cały silnik w niepewnym stanie z częściami i robocizną. Więc pier@#lę na taki interes. Dłub w silniku i zdawaj nam relacje. <spoko>
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2020, 17:08
Posty: 142 (0/3)
Auto: Mazda 323 C V BA '94

Postprzez Gandzia » 23 wrz 2020, 10:41

Powiem szczerze że po postach ProboszczaV6 to teraz już nie będzie takie proste jak mi się wydawało na początku bo nie chciałem wyciągać silnika z auta i wału. I teraz sam nie wiem co z tym dalej i jeszcze może się okazać że cylindry nie będą miały wymiaru to już będzie totalna klapa.

Być może że zacznę niedługo znów jeździć do Norwegii to czasu też będę miał mniej. Chciałem dać auto do znajomego warsztatu z tym że miał to zrobić na aucie ugadany byłem na 1k zł za robotę, ale jak będzie miał wszystko wyciągać to wyjdzie ze 2x więcej za tą robotę.
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez malina970 » 23 wrz 2020, 11:19

Nie da się inaczej niestety. Trzeba silnik wyjąć. Za 1k to się nawet nie podejmuj "naprawy" bo będzie gorzej.
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2020, 17:08
Posty: 142 (0/3)
Auto: Mazda 323 C V BA '94

Postprzez ProboszczV6 » 23 wrz 2020, 13:30

Mały remont na aucie może się udać, wszystko się okaże jak rozbierze silnik. Wybacz Gandzia  że sprowadziłem cię na ziemię i sieję defetyzm, ale takie są realia. Sprawa się wydaje prosta, rozebrać i poskładać na nowych częściach się da bez większego problemu, mało tego, cała operacja może się okazać nawet skuteczna. Masz jednak tylko 50% szans, że będzie dobrze. Cały szereg problemów może się pokazać dopiero po rozebraniu silnika. Oczywiście, życzę ci jak najlepiej, jednak powinieneś zdać sobie sprawę z tego, że wcale nie musi być kolorowo. Sam się też kiedyś o tym przekonałem.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez MrShaleck » 23 wrz 2020, 15:20

Na Grabinie stoi moja była 323F BA ze słupkiem z MX-6 który mial ok 130 tys km, nowy rozrzad i płyny i...projekt zawisł. I zawisła 323Fka na cinquecento na złomie :) Może może?
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2577 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez Gandzia » 23 wrz 2020, 15:47

ProboszczV6 ja Cię rozumiem bo masz też rację że jak już robie remont to zrobić to od A do Z, ale też staram się pilnować budżet bo mam też inne wydatki.

MrShaleck ciekawa informacja będę musiał tam podjechać i dopytać o to, to może ominął by mnie remont dołu silnika, złożył bym drugi na zewnątrz i tylko przełożył. To by było dobre rozwiązanie bo auto bym miał na chodzie aż do przekładki. A najlepiej jak byś podjechał ze mną i pokazał które to auto.
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez malina970 » 23 wrz 2020, 22:50

Gandzia musisz sam sobie odpowiedzieć na to pytanie. Czy chcesz je robić na igłę, schować pod koc a na daily mieć inne auto. Jeśli igłę to remont cię nie ominie ale możesz go rozłożyć w czasie. Jeśli masz inne auto ma daily zamiast xed'a. Wiadomo nie każdy operuje budżetem żeby wszystko ogarnąć. A remont auta pochłania ogrom pracy i mamony. <spoko>
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2020, 17:08
Posty: 142 (0/3)
Auto: Mazda 323 C V BA '94

Postprzez MrShaleck » 24 wrz 2020, 08:06

Ta 323F byla cała za 1500zł wystawiona i nikt nie chcial. Cos zle podłączone bylo, bo to pierwotnie KF był i go zalewało. A silnik wyciagalismy z MX-6 dosłownie 130kkm miał, pieknie w nim chodził. Na pewno kumpel w nim rozrząd zmienił przed przekładką itp. Ciekawe czy jeszcze jest :D
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2577 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez dadan » 25 wrz 2020, 23:07

Nie ma nic gorszego niż tani remont. Pięknie to Proboszcz wyjaśnił, także nie wróżę więcej jak 50% sukcesu, zwłaszcza że raczej nikt o te auto/silnik wcześniej nie dbał. Przy remontach ZAWSZE wychodzi więcej, a przy V-ce to lepiej nie mówić. Jak robić remont to jedź do Maliniaka albo Proboszcza, znają te silniki, robili je i zrobią zapewne tak jak być powinno. Jak ma być tanio (względnie) to wstawiaj drugi silnik. Marcin podesłał Ci namiary, ja mogę też podesłać.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy