Klimatyzacja
child napisał(a):Ok, mniej więcej bym się zgodził, ale co po gwarancji? Mieć 3-letni samochód bez możliwości nabicia klimy to trochę słabo.
Potem nabijasz jakim czynnikiem chcesz nawet LPG
Odnośnie czynników w autach które posiadam:
1. 3 BM 2014 – R134a, działa bez zarzutów, czynnik "wymieniałem" 1x tego lata.
2. 2 DJ 2015 – 1234yf, tu już różowo nie jest bo chłodzi ok jak jest ciepło. Przy upałach nie daje rady. Czynnik zmieniany 3x, za każdym razem rozszczelniała się chłodnica klimy (wada fabryczna).
1. 3 BM 2014 – R134a, działa bez zarzutów, czynnik "wymieniałem" 1x tego lata.
2. 2 DJ 2015 – 1234yf, tu już różowo nie jest bo chłodzi ok jak jest ciepło. Przy upałach nie daje rady. Czynnik zmieniany 3x, za każdym razem rozszczelniała się chłodnica klimy (wada fabryczna).
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3105 (46/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
darrecki napisał(a):Odnośnie czynników w autach które posiadam:
1. 3 BM 2014 – R134a, działa bez zarzutów, czynnik "wymieniałem" 1x tego lata.
2. 2 DJ 2015 – 1234yf, tu już różowo nie jest bo chłodzi ok jak jest ciepło. Przy upałach nie daje rady. Czynnik zmieniany 3x, za każdym razem rozszczelniała się chłodnica klimy (wada fabryczna).
Ja miałem DJ1 2017 czyli po zmianach i mimo nowego czynnika wręcz mroziło przy ustawieniu 22 stopnie.
W nowej trójce mam ustawione 21 stopnii jest idealnie po aktualizacji oprogramowania.
child napisał(a):Ok, mniej więcej bym się zgodził, ale co po gwarancji? Mieć 3-letni samochód bez możliwości nabicia klimy to trochę słabo.
tak jak wyżej, zostają legalne zamienniki .
Gdy w comprexie nabijałem sam, bo fachura zrobił mnie w trąbę i więcej popsuł niż naprawił, to użyłem bodajże r413a – który był w legalnym obrocie zamiast r12 który był dawno wycofany.
Z tego co pamiętam, czynnik ten stosowany był do lodówek, ale z tabel ciśnień i temperatur wynikało, że spokojnie można zastosować (oleje również były kompatybilne).
Nie wiem, czy to było legalne w 100% , bo może czynnik musi również mieć jakieś "dopuszczenie" do urządzeń czy pojazdów, w 413a pewnie nie miał..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
kkk255 napisał(a):Ja miałem DJ1 2017 czyli po zmianach i mimo nowego czynnika wręcz mroziło przy ustawieniu 22 stopnie.
W nowej trójce mam ustawione 21 stopnii jest idealnie po aktualizacji oprogramowania.
Jakbyś jeszcze te subiektywne odczucia poparł pomiarem temp. to wiedziałbym o czym piszesz.
Arek_4k napisał(a):piotear napisał(a):...
piotear, a ty jaki masz czynnik chłodzący w swojej bn-ce? Klima działa wydajnie?
Ja mam r-1234yf. Klima działa ok, mam ustawione 20-21 stopni w trybie auto i praktycznie nie ruszam, czasem narzeczona swoją stronę przełącza na 23. Mi jak jest zimno to wrzucam 22-23, ale to raczej jesień, zima. Nigdy nie odniosłem wrażenia żeby za słabo chłodziła.
W 3 szt. BP, którymi jeżdziłem przez jakiś czas, miałem problem z ustawieniem optymalnej temperatury. Śmiałem się, że czepiali się tego w testach, do momentu aż sam się nie przejechałem. Tamte auta nie miały aktualizowanego softa w tej kwestii.
piotear napisał(a):Ja mam r-1234yf. Klima działa ok, mam ustawione 20-21 stopni w trybie auto i praktycznie nie ruszam [...] Nigdy nie odniosłem wrażenia żeby za słabo chłodziła.
Problem z klimą zauważam głównie gdy temp. na zewnątrz jest bardzo wysoka (około. 30) i gdy pokonuje krótkie odcinki, wtedy nawiewy cisna na pełnych obrotach a z kratek leci chłodnawe powietrze, jeżeli dobrze pamiętam to zmierzyłem na wylocie 12 st. Po jakimś czasie klima w końcu schładza wnętrze i wtedy obroty spadają a wraz z nimi temp. schłodzonego powietrza (do ok 8 st.), mogę wtedy ustawić nawet 21 st. na programatorze i będę czuł się komfortowo, ale czas jaki jest potrzebny do schłodzenia wnętrza rozgrzanego na słońcu auta na pewno nie trwa krócej jak pół. godz.
kkk255, w tym dziale piszesz:
... a w dziale cx-30 piszesz:
To jak to w końcu jest z tym "idealnym" działaniem klimy u ciebie?
kkk255 napisał(a):W nowej trójce mam ustawione 21 stopnii jest idealnie po aktualizacji oprogramowania.
... a w dziale cx-30 piszesz:
kkk255 napisał(a):Jestem użytkownikiem mazdy 3 BP i jestem po aktualizacji oprogramowania i jest zauważalna poprawa ale jednak gdy samochód jest nagrzany w środku to trochę długo schodzi nim schłodzi wnętrze.
To jak to w końcu jest z tym "idealnym" działaniem klimy u ciebie?

Arek_4k napisał(a):kkk255, w tym dziale piszesz:kkk255 napisał(a):W nowej trójce mam ustawione 21 stopnii jest idealnie po aktualizacji oprogramowania.
... a w dziale cx-30 piszesz:kkk255 napisał(a):Jestem użytkownikiem mazdy 3 BP i jestem po aktualizacji oprogramowania i jest zauważalna poprawa ale jednak gdy samochód jest nagrzany w środku to trochę długo schodzi nim schłodzi wnętrze.
To jak to w końcu jest z tym "idealnym" działaniem klimy u ciebie?
Chwilowe zawachanie co do dzialania klimy haha
Wiec powtórzę klima w nowej trójce działa dobrze i prawidłowo według mnie po aktualizacji oprogramowania.
A jechałem w naprawdę bardzo dużych upalach.
Klima ustawiona na 21 stopni
Wszyscy rozmawiacie o subiektywnych odczuciach a mało kto pokusił się o pomiar temperatury. Nikomu z tych, którzy to zrobili, nie udało się zmierzyć na wylocie z kratek mniej niż 8-9 stopni (a zazwyczaj bliżej 10). Wnioski są takie, że ten układ jest mało wydajny na tle nawet wielu starszych aut, gdzie osiągniecie temperatury na poziomie 4-6 stopni nie było żadnym wyzwaniem. Efekt? Czas potrzebny do schłodzenia wnętrza jest wyraźnie dłuższy. Jednak ten poziom wydajności mimo to okazuje się wystarczający po powiedzmy 15-20 minutach jazdy. Wtedy udaje się osiągnąć w kabinie chłód i udaje się go utrzymać (ledwie, ale jednak).
To co zmienia aktualizacja oprogramowania to nie szczytowa wydajność układu (nie będzie chłodziło bardziej, tj. nie uzyskacie niższych temperatur na wylocie niż te 8-9 stopni), tylko to jak układ reaguje w trybie AUTO. Przed aktualizacją żeby temperatura w kabinie była odpowiednia, czy to w lecie czy w zimie, trzeba było ustawić sporo poniżej 20 stopni. Ustawienie na np. 21 czy 22 sprawiało, że w kabinie zawsze było za gorąco (w lecie klima działała za słabo, w zimie ogrzewanie działało za mocno). Teraz ustawienie na 21-22 stopnie jest OK, rozsądniej działa też sterowanie siłą nawiewu (w upałach nie dmucha cały czas na full, co niewiele dawało bo powietrza wdmuchiwało więcej, ale było przez to cieplejsze).
To co zmienia aktualizacja oprogramowania to nie szczytowa wydajność układu (nie będzie chłodziło bardziej, tj. nie uzyskacie niższych temperatur na wylocie niż te 8-9 stopni), tylko to jak układ reaguje w trybie AUTO. Przed aktualizacją żeby temperatura w kabinie była odpowiednia, czy to w lecie czy w zimie, trzeba było ustawić sporo poniżej 20 stopni. Ustawienie na np. 21 czy 22 sprawiało, że w kabinie zawsze było za gorąco (w lecie klima działała za słabo, w zimie ogrzewanie działało za mocno). Teraz ustawienie na 21-22 stopnie jest OK, rozsądniej działa też sterowanie siłą nawiewu (w upałach nie dmucha cały czas na full, co niewiele dawało bo powietrza wdmuchiwało więcej, ale było przez to cieplejsze).
-
dzonn
darrecki napisał(a):Przecież nie zamienią Ci czynnika w układzie, nie ma takiej opcji.
Jedyna szansa to już po gwarancji zmienić rurki od klimatyzacji od 3 BM (ma stary czynnik), bo podłączenia pod urządzenie testująco / napełniające są inne.
Zauważyłem, że na rynku są dostępne przejściówki do podłączania urządzeń serwisujących, więc być może wymiana rurek nie byłaby konieczna. Pytanie tylko czy pozostała część podzespołów układu klimy była by kompatybilne ze starym czynnikiem. Można by było to zweryfikować chociażby sprawdzając czy nowe mazdy produkowane na rynek np. amerykański (bo tam mają stary czynnik) różnią się osprzętem klimy od tych produkowanych na rynek europejski.
dzonn napisał(a):Teraz ustawienie na 21-22 stopnie jest OK, rozsądniej działa też sterowanie siłą nawiewu (w upałach nie dmucha cały czas na full, co niewiele dawało bo powietrza wdmuchiwało więcej, ale było przez to cieplejsze).
Te 21-22 stopnie to temp. jaką finalnie ustawiam pokonując trasę powyżej dajmy na to 30 km, ale przy mniejszych odległościach (a takich robię najwięcej) mam ustawione 19 stopni. Oczywiście jest to subiektywna sprawa.
Arek_4k napisał(a):Te 21-22 stopnie to temp. jaką finalnie ustawiam pokonując trasę powyżej dajmy na to 30 km, ale przy mniejszych odległościach (a takich robię najwięcej) mam ustawione 19 stopni. Oczywiście jest to subiektywna sprawa.
Oczywiście, każdy ma swoje indywidualne preferencje. Trzeba jednak pamiętać że w upalny dzień w trybie AUTO w pierwszych chwilach jazdy może nie być różnicy czy się ustawi 21 czy np. 17. Bo już przy ustawieniu 21 samochód i tak robi co może żeby zbić temperaturę do tego poziomu i zmniejszenie jej na sterowniku tego procesu nie przyspieszy. Ale tak jak piszesz, każdy ustawia pod siebie, koniec końców ważne jest to, żeby czuć się komfortowo.
-
dzonn
Włączenie trybu AUTO równocześnie włącza obieg zamknięty. Nie sprawdzałem czy ten obieg zamknięty pozostaje na stałe ale na pewno przez dłuższą chwilę. Z tym że pamiętajcie że przejście na obieg otwarty w trybie AUTO nie dezaktywuje tego trybu. Samochód nadal będzie sterować siłą i kierunkiem nawiewu. Ja prawie zawsze korzystam z trybu AUTO a jedynie właśnie steruję sobie obiegiem otwarty/zamknięty, tak aby np. jadąc za ciężarówką nie wdychać spalin.
-
dzonn
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości