Mazda z USA / Kanady – problemy i porady
demonpredkosci napisał(a):chyba ze typ ma na mysli wklad lusterka to wtedy mozna wymienic
z tego co pamieta to były chyba rozne mocowania wkładów – zaleznie czy auto 3MZ czy JM1 czyli meksyk albo japonia. druga taka roznica to pompa spryskiwacza tez w meksyku byla inna niz w jp
demonpredkosci napisał(a):chyba ze typ ma na mysli wklad lusterka to wtedy mozna wymienic
mam na mysli całe kompletne lusterko
Czy błotniki przednie oraz drzwi z wersji europejskiej pasują do wersji USA?
Tak
W drzwiach przełóż elektronikę
W drzwiach przełóż elektronikę
bezkluczyk napisał(a):Czy błotniki przednie oraz drzwi z wersji europejskiej pasują do wersji USA?
elementy blacharskie pasuja bez problemu – w drzwiach przelozyc trzeba wiazki + zamki itp najlepiej wszystko z drzwi USA.
Dziękują Panowie za pomoc i odpowiedzi! 
raven42 napisał(a):Czy w serwisie przerobią zamontują mi lampy na przód i tył ledowe Europejskie?
Szczerze mowiąc to nie sądze raczej wygonia albo napisza ze trzeba wymienic wiązki i lampy
z tylu nie ma obrysowek tylko z przodu
do przednich trzeba miec modul lamp
do przednich trzeba miec modul lamp
demonpredkosci napisał(a):z tylu nie ma obrysowek tylko z przodu
do przednich trzeba miec modul lamp
o jakim module do przednich piszesz? jesli chce założyć halogenowe eu w miejsce halogenowych US to raczej bez zadnego modułu. Chyba ze chodzi ci o regulacje świateł ale to nie tylko moduł ale i wiazki trzeba dokładać.
Faktycznie tylne lampy w m3 nie maja oddzielnego obrysu tylko wygryziony odblask (zeby zarowka swiecila tez troche w bok) pomylilem z m6.
raven42 napisał(a):A mazdy z USA mają poziomowanie świateł czy sa ustawione na sztywno chodzi o też o tradycyjne halogenowe?
Halogen zawsze na sztywno, dopiero ksenony maja poziomowanie (przy okazji sa tez skrętne)
karolkus napisał(a):demonpredkosci napisał(a):z tylu nie ma obrysowek tylko z przodu
do przednich trzeba miec modul lamp
o jakim module do przednich piszesz? jesli chce założyć halogenowe eu w miejsce halogenowych US to raczej bez zadnego modułu. Chyba ze chodzi ci o regulacje świateł ale to nie tylko moduł ale i wiazki trzeba dokładać.
Faktycznie tylne lampy w m3 nie maja oddzielnego obrysu tylko wygryziony odblask (zeby zarowka swiecila tez troche w bok) pomylilem z m6.
mialem na mysli full led
m3 bm przedlift jest halogen lub xenon
m3 bn polift jest halogen / full led nieskretny / full led matrycowy skretny
demonpredkosci napisał(a):mialem na mysli full led
m3 bm przedlift jest halogen lub xenon
m3 bn polift jest halogen / full led nieskretny / full led matrycowy skretny
ok, ale wciąż zeby dołożyć moduł to trzeba miec instalacje – do tego potencjometry od poziomowania itp wtedy kodowanie tego to najmniejszy problem
ponjiżej uproszczony opis przerobki haloge –< led polift
masa bez zmian – mijania do pinu od mijania – drogowe halogen ida na sterowanie przesłoną drogowe/mijania w ledowym. Pozycje to pozycje a drl niestety trzeba sobie poprowadzić bezpośrednio do obu lamp z FBCM w skrzynce bezpieczników. Jak trafia mi sie takie lampy do przerobki to zrobie jakies zdjecia
Witam ponownie 
Mam kilka nowych pytan odnosnie dokladania tylnego swiatla przeciwmgielnego.
W mojej Mazdzie (2018 GT Hatchback z Kanady) do swiatel cofania sa zwykle zarowki.
Znalazlem czerwone zarowki LED z tym samym zlaczem ktore mozna by zalozyc zamiast bialej,
ale zapewne trzeba by przelaczyc kabel do innego portu na RBCM. Jak to wykonac najprosciej zeby tylko lewe swiatlo przelaczyc? Czy kable z lewego i prawego swiatla ida niezaleznie az do RBCM, czy gdzies sa polaczone razem, a dalej juz idzie tylko jeden przewod?
A jesli tak czy siak trzeba by dolozyc dodatkowy przewod, to pomyslalem ze moglbym wymienic obie strony na takie podwojne zarowki LED bialo/czerwone. Jesli dobrze mysle to wystarczyloby wymienic gniazda mocowania zarowek na takie z 3 kablami, i dolozyc jeden przewod do kazdej strony – bo masa moglaby byc ta co juz tam jest, od swiatel cofania, prawda? I ten dodatkowy przewod z obu stron doprowadzic do zlacza 4Q na RBCM... Jeszcze bede musial znalezc ten modul, on jest pod lewa oslona boku bagaznika (wersja hatchback, ale chyba bez roznicy)? Ewentualnie wymienic tylko lewa zarowke na taka podwojna, ale wtedy lewe i prawe swiatlo cofania byloby inne...
Czy szukajac zarowek, powinny byc takie z obsluga CANBUS czy bez? Dodatkowo widzialem ze moga byc problemy z kontrolka przepalonych swiatel, czy na cos trzeba zwracac uwage szukajac zarowek?
Kolejne pytanie, to skad wziac manetke z obsluga wstecznego swiatla przeciwmgielnego? Te manetke sie prosto wymienia?
Nastepna sprawa – inne swiatla. U mnie sa LEDy (skrecane, autopoziomowane) z przodu, LEDy w swiatlach tylnych, a wsteczne i kierunkowskazy to zwykle zarowki (wiec chyba halogenowe?). Jak juz sie bawie, to czy jest sens cos wiecej wymienic poza dolozeniem tylnych przeciwmgielnych? I czy to po prostu zamiana zarowek na LEDy i wszystko dziala, czy jest to bardziej skomplikowane?
I ostatnie pytanie – zmiana oprgramowania.
Mam wersje "70.00.100 NA N" z oficjalnym Androidem Auto dodanym w serwisie.
Wczesniej dodalem sobie Androida nieoficjalnego, a poniewaz samochod od poczatku mial wersje oprogramowania ktora miala poblokowane porty USB, odblokowywalem te funkcje przy pomocy kabli. Od tego czasu wywalilem tego nieoficjalnego AA i zaplacilem za upgrade do wersji oficjalnej (wymienili tez jakis modul sprzetowy). Nie wiem czy ta modifyikacja odblokowujaca porty USB zostala, czy ja usuneli przy okazji.
I teraz pytanie – wgrywajac oprogramowanie europejskie, czy mi ten oficjalny Android zostanie?
Czy zmiana opgrogramowania to cos co moglbym sam wykonac? Skad to oprogramowanie wziac?
Dziekuje z gory za odpowiedz!
Mam kilka nowych pytan odnosnie dokladania tylnego swiatla przeciwmgielnego.
W mojej Mazdzie (2018 GT Hatchback z Kanady) do swiatel cofania sa zwykle zarowki.
Znalazlem czerwone zarowki LED z tym samym zlaczem ktore mozna by zalozyc zamiast bialej,
ale zapewne trzeba by przelaczyc kabel do innego portu na RBCM. Jak to wykonac najprosciej zeby tylko lewe swiatlo przelaczyc? Czy kable z lewego i prawego swiatla ida niezaleznie az do RBCM, czy gdzies sa polaczone razem, a dalej juz idzie tylko jeden przewod?
A jesli tak czy siak trzeba by dolozyc dodatkowy przewod, to pomyslalem ze moglbym wymienic obie strony na takie podwojne zarowki LED bialo/czerwone. Jesli dobrze mysle to wystarczyloby wymienic gniazda mocowania zarowek na takie z 3 kablami, i dolozyc jeden przewod do kazdej strony – bo masa moglaby byc ta co juz tam jest, od swiatel cofania, prawda? I ten dodatkowy przewod z obu stron doprowadzic do zlacza 4Q na RBCM... Jeszcze bede musial znalezc ten modul, on jest pod lewa oslona boku bagaznika (wersja hatchback, ale chyba bez roznicy)? Ewentualnie wymienic tylko lewa zarowke na taka podwojna, ale wtedy lewe i prawe swiatlo cofania byloby inne...
Czy szukajac zarowek, powinny byc takie z obsluga CANBUS czy bez? Dodatkowo widzialem ze moga byc problemy z kontrolka przepalonych swiatel, czy na cos trzeba zwracac uwage szukajac zarowek?
Kolejne pytanie, to skad wziac manetke z obsluga wstecznego swiatla przeciwmgielnego? Te manetke sie prosto wymienia?
Nastepna sprawa – inne swiatla. U mnie sa LEDy (skrecane, autopoziomowane) z przodu, LEDy w swiatlach tylnych, a wsteczne i kierunkowskazy to zwykle zarowki (wiec chyba halogenowe?). Jak juz sie bawie, to czy jest sens cos wiecej wymienic poza dolozeniem tylnych przeciwmgielnych? I czy to po prostu zamiana zarowek na LEDy i wszystko dziala, czy jest to bardziej skomplikowane?
I ostatnie pytanie – zmiana oprgramowania.
Mam wersje "70.00.100 NA N" z oficjalnym Androidem Auto dodanym w serwisie.
Wczesniej dodalem sobie Androida nieoficjalnego, a poniewaz samochod od poczatku mial wersje oprogramowania ktora miala poblokowane porty USB, odblokowywalem te funkcje przy pomocy kabli. Od tego czasu wywalilem tego nieoficjalnego AA i zaplacilem za upgrade do wersji oficjalnej (wymienili tez jakis modul sprzetowy). Nie wiem czy ta modifyikacja odblokowujaca porty USB zostala, czy ja usuneli przy okazji.
I teraz pytanie – wgrywajac oprogramowanie europejskie, czy mi ten oficjalny Android zostanie?
Czy zmiana opgrogramowania to cos co moglbym sam wykonac? Skad to oprogramowanie wziac?
Dziekuje z gory za odpowiedz!
Qoobs napisał(a):...
Cześć,
Światła cofania w m3 są na jednym pinie (lewe i prawe) wiec od lewego trzeba odciąć przewód (ale tak zeby dalo sie przylutować nowy) a ten odciety zaizolowac. nastepnie ten kikut który został przy oprawce zarówki która wczesniej zasilała wsteczne lutujemy do przewodu który trzeba przeciagnąc z klapy do modułu RBCM do pinu 4Q.
Manetkę wymienia się banalnie wymiana polaga na odkręceniu 2 srub od osłony kierownicy i jej zdjecie pozniej wciskamy zabezpieczenie (taki czarny jezyczek i wysuwamy z obudowy (chyba białej) manetke i wsuwamy druga.
Manetke mozna kupić w mazdzie – wazne zeby była z trybem auto i jak masz to tez z przednimi przeciwgielnymi (jak są to najpierw włącza się przednie pozniej dopiero tylne).
Obsługa can bus nie ma znaczenia – wazne zeby było to mocne czerwone światło i przy trochę tanszych "żarówkach" ważna jest polaryzacja (czyli jak nie działa to trzeba ją obrócic o 180 stopni).
Wymianę tylych zarówek zwykłych (to nie halogeny) ja bym sobie odpuścił – kierunki będą działały szybko więc bedzie trzeba dokładać rezystory ewentualnie trzeba zobaczyc czy fbcm ogarnie tylne kierunki jako ledy.
Co do oprogramowania to jak dobrze zrozumiałem to wystarczy ze wgrasz program w wersji 70.xxxx EU. zakładając ze masz symbol telefonu przy jednym porcie usb?
Dopisano 25 sie 2020 22:26:
Qoobs napisał(a):...
Cześć,
Światła cofania w m3 są na jednym pinie (lewe i prawe) wiec od lewego trzeba odciąć przewód (ale tak zeby dalo sie przylutować nowy) a ten odciety zaizolowac. nastepnie ten kikut który został przy oprawce zarówki która wczesniej zasilała wsteczne lutujemy do przewodu który trzeba przeciagnąc z klapy do modułu RBCM do pinu 4Q.
Manetkę wymienia się banalnie wymiana polaga na odkręceniu 2 srub od osłony kierownicy i jej zdjecie pozniej wciskamy zabezpieczenie (taki czarny jezyczek i wysuwamy z obudowy (chyba białej) manetke i wsuwamy druga.
Manetke mozna kupić w mazdzie – wazne zeby była z trybem auto i jak masz to tez z przednimi przeciwgielnymi (jak są to najpierw włącza się przednie pozniej dopiero tylne).
Obsługa can bus nie ma znaczenia – wazne zeby było to mocne czerwone światło i przy trochę tanszych "żarówkach" ważna jest polaryzacja (czyli jak nie działa to trzeba ją obrócic o 180 stopni).
Wymianę tylych zarówek zwykłych (to nie halogeny) ja bym sobie odpuścił – kierunki będą działały szybko więc bedzie trzeba dokładać rezystory ewentualnie trzeba zobaczyc czy fbcm ogarnie tylne kierunki jako ledy.
Co do oprogramowania to jak dobrze zrozumiałem to wystarczy ze wgrasz program w wersji 70.xxxx EU. zakładając ze masz symbol telefonu przy jednym porcie usb?
Qoobs napisał(a):Witam ponownie
Mam kilka nowych pytan odnosnie dokladania tylnego swiatla przeciwmgielnego.
W mojej Mazdzie (2018 GT Hatchback z Kanady) do swiatel cofania sa zwykle zarowki.
Znalazlem czerwone zarowki LED z tym samym zlaczem ktore mozna by zalozyc zamiast bialej,
ale zapewne trzeba by przelaczyc kabel do innego portu na RBCM. Jak to wykonac najprosciej zeby tylko lewe swiatlo przelaczyc? Czy kable z lewego i prawego swiatla ida niezaleznie az do RBCM, czy gdzies sa polaczone razem, a dalej juz idzie tylko jeden przewod?
A jesli tak czy siak trzeba by dolozyc dodatkowy przewod, to pomyslalem ze moglbym wymienic obie strony na takie podwojne zarowki LED bialo/czerwone. Jesli dobrze mysle to wystarczyloby wymienic gniazda mocowania zarowek na takie z 3 kablami, i dolozyc jeden przewod do kazdej strony – bo masa moglaby byc ta co juz tam jest, od swiatel cofania, prawda? I ten dodatkowy przewod z obu stron doprowadzic do zlacza 4Q na RBCM... Jeszcze bede musial znalezc ten modul, on jest pod lewa oslona boku bagaznika (wersja hatchback, ale chyba bez roznicy)? Ewentualnie wymienic tylko lewa zarowke na taka podwojna, ale wtedy lewe i prawe swiatlo cofania byloby inne...
Czy szukajac zarowek, powinny byc takie z obsluga CANBUS czy bez? Dodatkowo widzialem ze moga byc problemy z kontrolka przepalonych swiatel, czy na cos trzeba zwracac uwage szukajac zarowek?
Kolejne pytanie, to skad wziac manetke z obsluga wstecznego swiatla przeciwmgielnego? Te manetke sie prosto wymienia?
Nastepna sprawa – inne swiatla. U mnie sa LEDy (skrecane, autopoziomowane) z przodu, LEDy w swiatlach tylnych, a wsteczne i kierunkowskazy to zwykle zarowki (wiec chyba halogenowe?). Jak juz sie bawie, to czy jest sens cos wiecej wymienic poza dolozeniem tylnych przeciwmgielnych? I czy to po prostu zamiana zarowek na LEDy i wszystko dziala, czy jest to bardziej skomplikowane?
I ostatnie pytanie – zmiana oprgramowania.
Mam wersje "70.00.100 NA N" z oficjalnym Androidem Auto dodanym w serwisie.
Wczesniej dodalem sobie Androida nieoficjalnego, a poniewaz samochod od poczatku mial wersje oprogramowania ktora miala poblokowane porty USB, odblokowywalem te funkcje przy pomocy kabli. Od tego czasu wywalilem tego nieoficjalnego AA i zaplacilem za upgrade do wersji oficjalnej (wymienili tez jakis modul sprzetowy). Nie wiem czy ta modifyikacja odblokowujaca porty USB zostala, czy ja usuneli przy okazji.
I teraz pytanie – wgrywajac oprogramowanie europejskie, czy mi ten oficjalny Android zostanie?
Czy zmiana opgrogramowania to cos co moglbym sam wykonac? Skad to oprogramowanie wziac?
Dziekuje z gory za odpowiedz!
mam europejska lampe led ta gdzie jest przeciwmgielne – moge Ci sprzedac nie bedziesz musial rzezbic z zarowka ibedzie homologowana
kierunkowazy led tylne mozna wsadzicc normalnie tylko forscanem trzeba zakodwoac. przednie zeby byl led musza byc z rezystorem bo bedzie hyperflash
karolkus napisał(a):...
Dzieki!
karolkus napisał(a):Co do oprogramowania to jak dobrze zrozumiałem to wystarczy ze wgrasz program w wersji 70.xxxx EU. zakładając ze masz symbol telefonu przy jednym porcie usb?
Tak, mam symbol telefonu przy jednym z portow USB w podlokietniku.
Skad takie oprogramowanie wziac?
Jeszcze patrze na zarowki i widze ze mozna znalezc takie co uzywaja 5W, ale tez jasniejsze, ale ciagnace wiecej (24W-30W). Gdzies widzialem ze ten modul RBCM mozna usmazyc... Jakie najmocniejsze zarowki tam sie da wlozyc bezpiecznie?
Zakladam ze przy przepieciu jednego ze swiatel cofania na przeciwmgielne moc potrzebna na swiatla cofania spadlaby z 2x21W (przy dwoch swiatlach) do, na przyklad, 24W – wiec powinno byc ok. Ale jaka moc max jest dowzolona na to swiatlo przeciwmgielne?
Dopisano 6 wrz 2020, 09:27:
demonpredkosci napisał(a):mam europejska lampe led ta gdzie jest przeciwmgielne – moge Ci sprzedac nie bedziesz musial rzezbic z zarowka ibedzie homologowana
Czy to tylko czesc ze swiatlami wstecznymi, czy cos wiecej? Czym sie rozni od kanadyjskiej? Czy trzeba/da sie wymienic obie strony zeby wygladaly tak samo? Dodatkowo wymiana calej lampy nadal bedzie wymagala ciagniecia kabli, tak?
Czy drzwi od Mazdy 3 BN (2017) HB będą pasowały do Mazdy 3 BM (2016) HB?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość