Klimatyzacja
Witam.
Jestem użytkownikiem 3 BP od 8 miesięcy, wcześniej przez 7 lat miałem 3 BL i naprawdę nie widzę różnicy w pracy klimy w jednej i drugiej 3. Wszystkie aktualizacje mam wgrywane bardzo szybko po wprowadzeniu a praca mojej klimy jest ok. Zawsze używam klimy w trybie AUTO z nastawioną temperaturą lato/zima 21 stopni. Jedyna uwaga po odpaleniu mocno nagrzanego samochodu w nowej 3 to początkowy kilkusekundowy nawiew ciepłego powietrza ( ale to normalne) i po chwili włącza się bardzo mocny nawiew już zimnego powietrza – jedyną rzeczą którą robię to po 1-2 min zwiększam nastawioną temp na 22 stopnie co powoduje radykalne zmniejszenie siły nawiewu i już od tego momentu cichą i w dalszym ciągu wydajną pracę klimy w cichej i spokojnej atmosferze – POLECAM SPRÓBOWAĆ.
Jestem użytkownikiem 3 BP od 8 miesięcy, wcześniej przez 7 lat miałem 3 BL i naprawdę nie widzę różnicy w pracy klimy w jednej i drugiej 3. Wszystkie aktualizacje mam wgrywane bardzo szybko po wprowadzeniu a praca mojej klimy jest ok. Zawsze używam klimy w trybie AUTO z nastawioną temperaturą lato/zima 21 stopni. Jedyna uwaga po odpaleniu mocno nagrzanego samochodu w nowej 3 to początkowy kilkusekundowy nawiew ciepłego powietrza ( ale to normalne) i po chwili włącza się bardzo mocny nawiew już zimnego powietrza – jedyną rzeczą którą robię to po 1-2 min zwiększam nastawioną temp na 22 stopnie co powoduje radykalne zmniejszenie siły nawiewu i już od tego momentu cichą i w dalszym ciągu wydajną pracę klimy w cichej i spokojnej atmosferze – POLECAM SPRÓBOWAĆ.
- Od: 10 gru 2019, 13:09
- Posty: 8
- Auto: MAZDA 3 BP SEDAN 2019 ROK, 2,0 G
Zrobili mi tą mityczną aktualizacje klimy, zrobiłem jak kolega wyżej (trzymam na 20-21 stopni klime), i... jak przed aktualizacją było bardzo tak se, tak teraz, obiektywnie porównując 3 przed –> CX-5 zastępczy w salonie-> 3 po aktualizacji, to teraz tryb automatyczny PRAWIE dorównuje CX-5. Mogę go włączyć na 21 stopni, podmucha chwile, zrobi sie przyjemnie i zmniejszy nawiew.
Jak ktoś nie zrobił – polecam. Nie jest perfekcyjnie, ale jest dużo, duużo lepiej
Jak ktoś nie zrobił – polecam. Nie jest perfekcyjnie, ale jest dużo, duużo lepiej
Potwierdzam że i u mnie ta aktualizacja sporo dała. Wcześniej zawsze operowałem temperaturami w zakresie 17-19 stopni, a teraz praktycznie nigdy nie schodzę poniżej 21.
Ogólnie to muszę uczciwie przyznać, że choć wydajność układu nadal jest jaka jest (a jest obiektywnie rzecz biorąc kiepska), to ku mojemu zaskoczeniu w ostatnich upalnych tygodniach praca klimatyzacji już tak bardzo mnie nie irytuje. Najgorszy jest moment po wejściu do nagrzanego auta, bo zajmuje to min. 10 minut aby w aucie zaczynało robić się przyjemnie i w tym czasie układ pracuje bardzo intensywnie. Nie pomaga też to, że przy mocniejszym dociśnięciu gazu chłodne powietrze jest odcinane. Przy lepiej działającym układzie, takim jak np. w CX-5, te pierwsze kilka-kilkanaście minut jazdy na 100% są dużo lepsze. Jednak gdy już osiągnie się komfortowy poziom, auto potrafi go utrzymać i to nawet przy zmniejszonym nawiewie (co dzieje się automatycznie gdy włączony jest tryb AUTO).
Podsumowując, układ klimatyzacji w tym aucie nie jest najlepszy i działa mniej wydajnie od wielu starszych i bardziej budżetowych aut (np. Skoda Fabia) a także od niektórych innych, nowych modeli Mazdy (np. CX-5). Jednak niechętnie przyznaję, że jego wydajność jest akceptowalna, tzn. mogłoby i powinno być dużo lepiej, ale ostatecznie nie ma tragedii. Myślę, że ta aktualizacja oprogramowania, pomimo że nie zwiększyła siły chłodzenia jako takiej, to jednak sporo zmieniła w mojej percepcji pracy układu.
Ogólnie to muszę uczciwie przyznać, że choć wydajność układu nadal jest jaka jest (a jest obiektywnie rzecz biorąc kiepska), to ku mojemu zaskoczeniu w ostatnich upalnych tygodniach praca klimatyzacji już tak bardzo mnie nie irytuje. Najgorszy jest moment po wejściu do nagrzanego auta, bo zajmuje to min. 10 minut aby w aucie zaczynało robić się przyjemnie i w tym czasie układ pracuje bardzo intensywnie. Nie pomaga też to, że przy mocniejszym dociśnięciu gazu chłodne powietrze jest odcinane. Przy lepiej działającym układzie, takim jak np. w CX-5, te pierwsze kilka-kilkanaście minut jazdy na 100% są dużo lepsze. Jednak gdy już osiągnie się komfortowy poziom, auto potrafi go utrzymać i to nawet przy zmniejszonym nawiewie (co dzieje się automatycznie gdy włączony jest tryb AUTO).
Podsumowując, układ klimatyzacji w tym aucie nie jest najlepszy i działa mniej wydajnie od wielu starszych i bardziej budżetowych aut (np. Skoda Fabia) a także od niektórych innych, nowych modeli Mazdy (np. CX-5). Jednak niechętnie przyznaję, że jego wydajność jest akceptowalna, tzn. mogłoby i powinno być dużo lepiej, ale ostatecznie nie ma tragedii. Myślę, że ta aktualizacja oprogramowania, pomimo że nie zwiększyła siły chłodzenia jako takiej, to jednak sporo zmieniła w mojej percepcji pracy układu.
-
dzonn
Odkopie troche temat
Grzebałem bardzo, bardzo dużo w manualach ostatnio (szukałem informacji dt. nawiewów na tył i jestem bliski skompletowania potrzebnych części do retrofitu
) i znalazłem to:
wychodzi z tego, że nasza klima w 3kach jest (chyba?) dostosowana do obydwu czynników – zarówno starego, jak i nowego.
Czytając więcej dowiedziałem się, że różnica w wydajności to ok. 7% między starym a nowym (na korzyść starego czynnika). Czyli mniej więcej tyle, ile brakuje, żeby moim zdaniem, po aktualizacji softu, było idealnie.
Co o tym myślicie? Jest sens uderzać do salonu? Z tego co też czytałem, lada moment wsadzanie tego czynnika będzie zwyczajnie nielegalne ze względu na środowisko.

Grzebałem bardzo, bardzo dużo w manualach ostatnio (szukałem informacji dt. nawiewów na tył i jestem bliski skompletowania potrzebnych części do retrofitu
wychodzi z tego, że nasza klima w 3kach jest (chyba?) dostosowana do obydwu czynników – zarówno starego, jak i nowego.
Czytając więcej dowiedziałem się, że różnica w wydajności to ok. 7% między starym a nowym (na korzyść starego czynnika). Czyli mniej więcej tyle, ile brakuje, żeby moim zdaniem, po aktualizacji softu, było idealnie.
Co o tym myślicie? Jest sens uderzać do salonu? Z tego co też czytałem, lada moment wsadzanie tego czynnika będzie zwyczajnie nielegalne ze względu na środowisko.

Rabus napisał(a):dowiedziałem się, że różnica w wydajności to ok. 7% między starym a nowym (na korzyść starego czynnika). Czyli mniej więcej tyle, ile brakuje, żeby moim zdaniem, po aktualizacji softu, było idealnie.
Niewiem czy ta ostatnia aktualizacja jest taka świetna, u mnie dalej zdarzają się sytuacje w których z lewej strony kierownicy leci ciepłe a z prawej strony kierownicy zimne powietrze. A może tak powinno być?
Rabus napisał(a):Jest sens uderzać do salonu?
Masz tylko jeden sposób by się przekonać.
Arek_4k napisał(a):Rabus napisał(a):dowiedziałem się, że różnica w wydajności to ok. 7% między starym a nowym (na korzyść starego czynnika). Czyli mniej więcej tyle, ile brakuje, żeby moim zdaniem, po aktualizacji softu, było idealnie.
Niewiem czy ta ostatnia aktualizacja jest taka świetna, u mnie dalej zdarzają się sytuacje w których z lewej strony kierownicy leci ciepłe a z prawej strony kierownicy zimne powietrze. A może tak powinno być?
[quote="Rabus"]
nie powinno tak być coś masz nadal nie tak.
ja uwazam, ze to normalne. w astrze jest tak samo, nawet w instrukcji jest napisane, ze tak ma byc.
wszystko moze zalezec od ustawionej temperatury wewnatrz, od tego jaka jest obecnie oraz od temperatury na zewnatrz, a pewnie jeszcze od pietnastu innych rzeczy 
Rabus napisał(a):Mazda kategorycznie zabrania (bez podania konkretnego powodu) zmiany czynnika na R134. Szkoda.
Tu masz prawdopodobny powód:
"R1234yf (2,3,3,3-tetrafluoropropen) – nowy czynnik chłodniczy, stosowany obowiązkowo od 2017 roku w nowych autach, sprzedawanych na terenie UE"
Zródło: https://motointegrator.com/pl/pl/poradn ... chlodniczy.
Dobrze by było jeszcze sprawdzić czy w innych autach w UE produkowanych po 2017, które mają ten czynnik też jest problem z wydajnością klimy. Najlepiej z wykorzystaniem termometru bo subiektywne odczucia bywają różne.
PS
"Badania potwierdziły 10-procentowy spadek wydajności w porównaniu z R-134a. Co to oznacza? Przede wszystkim mniejszą moc i wyższe spalanie. Oczywiście w domowych systemach chłodniczych – większe zużycie energii elektrycznej. Prawdziwa "ekologia"."
Zródło:
https://autokult.pl/11721,nowy-czynnik- ... hy-zabojca
Reszta artykułu też jest ciekawa.
PS 2
"MY 2020 Japan built in Canada has R-134A written on the sticker. I have never had any cooling issues so far this summer and it has been very hot."
Zródło:
https://www.mazda3revolution.com/thread ... 908/page-2
Rabus napisał(a):W USA też mają R134..
Popytałem kilka serwisów więcej spoza mojego miejsca zamieszkania. Potem spróbuje popytać firmy nabijające klime czy coś działały w temacie.
Wymiana tego czynnika pewnie jest możliwa, ale coś mi się zdaje że legalnie (z dokumentem/gwarancją) tego raczej ci nikt nie zrobi (przepisy UE).
Arek_4k napisał(a):Rabus napisał(a):W USA też mają R134..
Popytałem kilka serwisów więcej spoza mojego miejsca zamieszkania. Potem spróbuje popytać firmy nabijające klime czy coś działały w temacie.
Wymiana tego czynnika pewnie jest możliwa, ale coś mi się zdaje że legalnie (z dokumentem/gwarancją) tego raczej ci nikt nie zrobi (przepisy UE).
Jeszcze nie zdelegalizowali R134.
Jeszcze, ale czas ucieka, za chwile rzeczywiście będzie to nielegalne
Przecież nie zamienią Ci czynnika w układzie, nie ma takiej opcji.
Jedyna szansa to już po gwarancji zmienić rurki od klimatyzacji od 3 BM (ma stary czynnik), bo podłączenia pod urządzenie testująco / napełniające są inne. Do tego zmienić też naklejkę na taką ze starym czynnikiem (byle się masa zgadzała) i pojechać do kogoś kto jeszcze nie "nabijał" Mazdy.
W jaki sposób ma wyglądać delegalizacja R134? Rozumiem, w nowych autach nie mogą tego dawać, ale co z resztą? Przecież prawo nie może działać wstecz.
Jedyna szansa to już po gwarancji zmienić rurki od klimatyzacji od 3 BM (ma stary czynnik), bo podłączenia pod urządzenie testująco / napełniające są inne. Do tego zmienić też naklejkę na taką ze starym czynnikiem (byle się masa zgadzała) i pojechać do kogoś kto jeszcze nie "nabijał" Mazdy.
W jaki sposób ma wyglądać delegalizacja R134? Rozumiem, w nowych autach nie mogą tego dawać, ale co z resztą? Przecież prawo nie może działać wstecz.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3105 (46/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
również wydaje mi się, że pomimo wycofywania r134a to producenci a także serwisy i ASO mają w obowiązku serwisować instalację klimatyzacji w autach, również te, które są napełnione "starym" czynnikiem.
Czy jeśli od tego roku zakazano by r134a, to Mazda 3 albo 6 z rocznika 2015 odesłanoby z kwitkiem?
Przecież 5 letnie auta niektórych producentów nadal są na gwarancji..
Czy jeśli od tego roku zakazano by r134a, to Mazda 3 albo 6 z rocznika 2015 odesłanoby z kwitkiem?
Przecież 5 letnie auta niektórych producentów nadal są na gwarancji..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Ja bym się na waszym miejscu nie zakładał, że ASO ma jakikolwiek obowiązek cokolwiek robić.
Jak wszedł r-1234yf, to przez długi czas autoryzowane serwisy tych marek, które miały modele z tym czynnikiem w sprzedaży nie miały urządzeń do nabijania tym czynnikiem. Przykładem jest... Mazda
Po drugie – niby ile lat mają obowiązek nabijać klimę? O ile wiem, żadne prawo takiego obowiązku nie nakłada. Serwis klimatyzacji nie jest robiony w ramach gwarancji, więc to nie ma nic do rzeczy. Teoretycznie może zajść sytuacja, że na gwarancji padnie jakiś element układu klimatyzacji, a wtedy – po jego naprawieniu – będą musieli nabić klimę (więc mieć do tego sprzęt), ale ja bym najpierw się upewnił co do możliwości ASO, a potem pisał o obowiązku.
Po trzecie – delegalizacja formalna raczej nie, uwalenie polegające np. na wzroście cen – jak najbardziej. To tak, jak z wjazdem dieslem do centrum niektórych miast europejskich – możesz mieć prawie nowy samochód i nikt ci go nie zabierze, ale może ci zabronić wjeżdżać tam, gdzie akurat potrzebujesz
Jak wszedł r-1234yf, to przez długi czas autoryzowane serwisy tych marek, które miały modele z tym czynnikiem w sprzedaży nie miały urządzeń do nabijania tym czynnikiem. Przykładem jest... Mazda
Po drugie – niby ile lat mają obowiązek nabijać klimę? O ile wiem, żadne prawo takiego obowiązku nie nakłada. Serwis klimatyzacji nie jest robiony w ramach gwarancji, więc to nie ma nic do rzeczy. Teoretycznie może zajść sytuacja, że na gwarancji padnie jakiś element układu klimatyzacji, a wtedy – po jego naprawieniu – będą musieli nabić klimę (więc mieć do tego sprzęt), ale ja bym najpierw się upewnił co do możliwości ASO, a potem pisał o obowiązku.
Po trzecie – delegalizacja formalna raczej nie, uwalenie polegające np. na wzroście cen – jak najbardziej. To tak, jak z wjazdem dieslem do centrum niektórych miast europejskich – możesz mieć prawie nowy samochód i nikt ci go nie zabierze, ale może ci zabronić wjeżdżać tam, gdzie akurat potrzebujesz

niby ile lat mają obowiązek nabijać klimę
Teoretycznie do końca gwarancji.. chyba..
Jak padnie Ci chłodnica to Ci nie naprawią w ramach gwarancji, bo jakieś tam "borygo" zostało zakwestionowane?
Jeśli na gwarancji nie naprawią klimatyzacji na starym czynniku, to spokojnie w sądzie wygrasz sprawę o produkcie nie spełniającym warunków umowy i później oddasz "złomka" żądając zwrotu pełnej kwoty za którą kupiłeś auto..
Kupiłeś ze sprawną klimą i ta sprawność musi być utrzymana w całym okresie gwarancji.
Coś pokręciłem?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości