Mazda z USA / Kanady – problemy i porady
Mam do wymiany przedni błotnik, drzwi oraz prawdopobnie zderzak.
Czy lepiej będzie kupić używany ale oryginalny błotnik i zderzak i przemalować czy lepiej skorzystać z tańszych zamienników i oprzeć wymianę na nich? Jak z jakością i dopasowaniem takich zamienników? Czy może lepiej dołożyć i kupić oryginalne?
Czy lepiej będzie kupić używany ale oryginalny błotnik i zderzak i przemalować czy lepiej skorzystać z tańszych zamienników i oprzeć wymianę na nich? Jak z jakością i dopasowaniem takich zamienników? Czy może lepiej dołożyć i kupić oryginalne?
powiem tak można oryginał i można zamiennik – zamienniki dosyć dobrze pasują do m3 – osobiście polecam firmy tong yang. Na pewno dużo zależy od blacharza
Jak kupisz oryginalny zderzak to podejrzewam ze będzie po szkodzie jakiejś (sprawdź mocowania itp).
Jak kupisz oryginalny zderzak to podejrzewam ze będzie po szkodzie jakiejś (sprawdź mocowania itp).
Witam
Niecałe 2 msc temu sprowadziłem sobie Mazdę 3 z kanady , dodam ze nie jest to moje pierwsze auto zza oceanu .
Nawiązując do tematu – dla przyszłych kupców lub tych którzy rozmyślają – czy jest się czego bać .
Zacznę od wad
– w przypadku gdy ty sobie sam ściągasz –
*ze zdjęć nie jesteś w stanie ocenić wszystkich szkód auta .
*długi transport miedzy kontynentalny ( z odprawami i transportem do polski okolo 3 miesięcy)
i w zasadzie tylko tyle
-Jeżeli nabywasz auto w Polsce
* warto sprawdzić historie ( google , vin serwis / carfax )
– z problemów technicznych jakie mogą spotkać cie w Polsce
*aso nie honoruje gwarancji ze stanów / kanady
*Przeróbka lamp lub wymiana
*dołożenie halogenu przeciwmgielnego tył
*w przypadku mazdy ze stanów wymiana zegarów na te z km.
Z zalet zakupu auta ze stanów :
* na pewno główna zaleta zakupu auta zza oceanu jest cena , często niższa o 15-30 % od europejczyka
*widzisz co kupujesz – auta z rożnymi szkodami i tymi małymi i poważnymi ( nie liczcie na to ze auta zza naszej zachodniej granicy przyjeżdżają w stanie "igła" – a najczęściej historia tego auta jest ukrywana .( generalnie temat rzeka.)
*w przypadku mazdy ( stan podwozia jest w dużo lepszym stanie aniżeli w europejczykach.)
*możliwość konfiguracji auta ( poprzez zmniejszona cenę można sobie dokonać wielu modyfikacji ( to później postaram się po krotce opisać.)
Myśle ze takie główne wady i zalety wypisałem , chętnie służę pomocą na pw.
Osobiście kopiłem auto ze szkodą przodem i przetarty bok.
wszystkie części udało kupić się w kolor, obeszło się bez blacharki i malowania .
Mazda z 2015 roku kanada / cena po wszystkich modyfikacjach niższa o około 30 % od europejczyka
Co zmieniłem :
Licznik został- w kanadzie licznik wyskalowany jest w km/h oraz m/h
Dodane zostały lampy full led ----> troszkę lutowania przy lampie. ( wcześniej siedziały zwykle halogeny.)
Nowe 2 lusterka z kierunkowskazami ( wcześniej nie było kierunków .)
Zmieniony zderzak i grill na ten z poliftu (pasuje) .
Kompletny przód kopiłem wraz z lampami przeciwmgielnymi, których fabrycznie auto nie posiadało – okazało się ze mazda fabrycznie posiada wiązkę do halogenów i wystarczy je podpiąć . Jak się dowiedziałem na forum mazda revolution wystarczy zmienić manetkę na europejska z funkcja włączenia halogenów przód i tył- wtedy bez żadnego programowania pojawia się prąd na wiązce a w efekcie halogeny włączają się .
Z halogenami z tyłu jest nieco więcej zabawy : na forum jest poradnik jak to wykonać.
Ostatnio wraz z instrukcjami oaz poradnikami – zmieniłem wersje oprogramowania na te z językiem polskim ( czyli europejska ) dodatkowo wgrałem android auto oraz kilka innych modyfikacji , nie ma czego się bać – osoby które piszą o problemach usterkach tych modyfikacji zazwyczaj popełniły błąd podczas procedury serwisowej.
Reasumując przyszły kupcu : kupno auta zza oceanu ma swoje wady i zalety, od ciebie zależy czy chcesz pogrzebać troszkę przy samochodzie czy może kupić gotowy ale droższy samochód w Polsce.
Większość rzeczy zrobiłem sam i uwierz masaaaaaaa radochy i nowych doświadczeń. Na pewno zdecydowałbym się na kolejne auto zza oceanu.
Podziękowania dla ANDREP za cierpliwość i wiedzę przekazana dot. aktualizacji oprogramowania
Niecałe 2 msc temu sprowadziłem sobie Mazdę 3 z kanady , dodam ze nie jest to moje pierwsze auto zza oceanu .
Nawiązując do tematu – dla przyszłych kupców lub tych którzy rozmyślają – czy jest się czego bać .
Zacznę od wad
– w przypadku gdy ty sobie sam ściągasz –
*ze zdjęć nie jesteś w stanie ocenić wszystkich szkód auta .
*długi transport miedzy kontynentalny ( z odprawami i transportem do polski okolo 3 miesięcy)
i w zasadzie tylko tyle
-Jeżeli nabywasz auto w Polsce
* warto sprawdzić historie ( google , vin serwis / carfax )
– z problemów technicznych jakie mogą spotkać cie w Polsce
*aso nie honoruje gwarancji ze stanów / kanady
*Przeróbka lamp lub wymiana
*dołożenie halogenu przeciwmgielnego tył
*w przypadku mazdy ze stanów wymiana zegarów na te z km.
Z zalet zakupu auta ze stanów :
* na pewno główna zaleta zakupu auta zza oceanu jest cena , często niższa o 15-30 % od europejczyka
*widzisz co kupujesz – auta z rożnymi szkodami i tymi małymi i poważnymi ( nie liczcie na to ze auta zza naszej zachodniej granicy przyjeżdżają w stanie "igła" – a najczęściej historia tego auta jest ukrywana .( generalnie temat rzeka.)
*w przypadku mazdy ( stan podwozia jest w dużo lepszym stanie aniżeli w europejczykach.)
*możliwość konfiguracji auta ( poprzez zmniejszona cenę można sobie dokonać wielu modyfikacji ( to później postaram się po krotce opisać.)
Myśle ze takie główne wady i zalety wypisałem , chętnie służę pomocą na pw.
Osobiście kopiłem auto ze szkodą przodem i przetarty bok.
wszystkie części udało kupić się w kolor, obeszło się bez blacharki i malowania .
Mazda z 2015 roku kanada / cena po wszystkich modyfikacjach niższa o około 30 % od europejczyka
Co zmieniłem :
Licznik został- w kanadzie licznik wyskalowany jest w km/h oraz m/h
Dodane zostały lampy full led ----> troszkę lutowania przy lampie. ( wcześniej siedziały zwykle halogeny.)
Nowe 2 lusterka z kierunkowskazami ( wcześniej nie było kierunków .)
Zmieniony zderzak i grill na ten z poliftu (pasuje) .
Kompletny przód kopiłem wraz z lampami przeciwmgielnymi, których fabrycznie auto nie posiadało – okazało się ze mazda fabrycznie posiada wiązkę do halogenów i wystarczy je podpiąć . Jak się dowiedziałem na forum mazda revolution wystarczy zmienić manetkę na europejska z funkcja włączenia halogenów przód i tył- wtedy bez żadnego programowania pojawia się prąd na wiązce a w efekcie halogeny włączają się .
Z halogenami z tyłu jest nieco więcej zabawy : na forum jest poradnik jak to wykonać.
Ostatnio wraz z instrukcjami oaz poradnikami – zmieniłem wersje oprogramowania na te z językiem polskim ( czyli europejska ) dodatkowo wgrałem android auto oraz kilka innych modyfikacji , nie ma czego się bać – osoby które piszą o problemach usterkach tych modyfikacji zazwyczaj popełniły błąd podczas procedury serwisowej.
Reasumując przyszły kupcu : kupno auta zza oceanu ma swoje wady i zalety, od ciebie zależy czy chcesz pogrzebać troszkę przy samochodzie czy może kupić gotowy ale droższy samochód w Polsce.
Większość rzeczy zrobiłem sam i uwierz masaaaaaaa radochy i nowych doświadczeń. Na pewno zdecydowałbym się na kolejne auto zza oceanu.
Podziękowania dla ANDREP za cierpliwość i wiedzę przekazana dot. aktualizacji oprogramowania
- Od: 21 lut 2020, 20:06
- Posty: 13
- Skąd: OPOLE
- Auto: Mazda 3 2.0 155
2015 Kanada
Hadesiak napisał(a):Czy wymienial ktoś manetke świateł , na ta z halogenami > musi byc przedliftowa ?
No proszę poradziłeś sobie , chociaż nie wiem czemu w tym wątku nie napisałeś tego posta
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 9&t=213322
tylko założyłeś podobny temat? Moderator pewnie przeniesie
Dzięki że wspomniałeś o mojej skromnej osobie

czesc andrep/hadesiak,
posiadam cx-5 z 2017 z wersja oprogramowania 70.00.352B NA (sam aktualizowałem według tej takiej długiej procedury) – poszło bez problemu.
Jednak zastanawiam sie nad wgraniem softu EU w związku z tym mam kilka pytan:
-posiadam tuner USA (brak nieparzystych częstotliwości – szczerze nie przeszkadza mi to) – czy na sofcie EU będą z nim jakieś problemy czy będzie działał tak samo ?
-licznik również USA – czy po wgraniu softu trzeba zamieniać jego region forcsanem ?
-aktualnie mazda "potrafi" czytać tylko znak stop – nie widzi znaków prędkości – czy soft EU to naprawi?
-AA mnie nie interesuje, bo posiadam oryginalny
W sieci sa zbieżne informacje na temat tego czy powinno sie wgrywać oprogramowanie EU do wersji auta ze stanów, ale skoro mówicie ze wszystko jest ok to też chyba sie zdecyduje, ale chciałbym uzyskać informacje na powyższe pytania.
btw czy ktoś wie, czy jest opcja odblokowania możliwości ustawienia wyższych predkosci dla aktywnego tempomatu ? Wersja USA działa max 145km/h, a z tego co wiem to wersje EU chyba do 200km/h.
posiadam cx-5 z 2017 z wersja oprogramowania 70.00.352B NA (sam aktualizowałem według tej takiej długiej procedury) – poszło bez problemu.
Jednak zastanawiam sie nad wgraniem softu EU w związku z tym mam kilka pytan:
-posiadam tuner USA (brak nieparzystych częstotliwości – szczerze nie przeszkadza mi to) – czy na sofcie EU będą z nim jakieś problemy czy będzie działał tak samo ?
-licznik również USA – czy po wgraniu softu trzeba zamieniać jego region forcsanem ?
-aktualnie mazda "potrafi" czytać tylko znak stop – nie widzi znaków prędkości – czy soft EU to naprawi?
-AA mnie nie interesuje, bo posiadam oryginalny
W sieci sa zbieżne informacje na temat tego czy powinno sie wgrywać oprogramowanie EU do wersji auta ze stanów, ale skoro mówicie ze wszystko jest ok to też chyba sie zdecyduje, ale chciałbym uzyskać informacje na powyższe pytania.
btw czy ktoś wie, czy jest opcja odblokowania możliwości ustawienia wyższych predkosci dla aktywnego tempomatu ? Wersja USA działa max 145km/h, a z tego co wiem to wersje EU chyba do 200km/h.
po wgraniu Eu fale sie zmienią ale beda dobrze odbierać do ok 94mhz. jak chcesz powyzej to zmiana tunera konieczna
przekodowanie licznika na EU wg mnie nie ma sensu – nic nie zmienia poza wskazaniami paliwa ze zamiast E i F jet 0 i 1. Warto natomiast wymienic licznik na EU zeby nie miec tych brzydkich mil na predkosciomierzu analogowym
czy soft eu poprawi czytanie znakow nie wiem – JA MAM auto z kanady i czyta wszystko gites ale pamietajmy ze kanada ma kilometry a nie mile NATOMIAST nie testowalem czytania znakow na sofcie z US wiec nie wiem czy tez dobrze czytal przed wgraniem PL softu
ogolnie niewgrywanie softu europejskiego to glupota i nie wiem czego sie bac
przekodowanie licznika na EU wg mnie nie ma sensu – nic nie zmienia poza wskazaniami paliwa ze zamiast E i F jet 0 i 1. Warto natomiast wymienic licznik na EU zeby nie miec tych brzydkich mil na predkosciomierzu analogowym
czy soft eu poprawi czytanie znakow nie wiem – JA MAM auto z kanady i czyta wszystko gites ale pamietajmy ze kanada ma kilometry a nie mile NATOMIAST nie testowalem czytania znakow na sofcie z US wiec nie wiem czy tez dobrze czytal przed wgraniem PL softu
ogolnie niewgrywanie softu europejskiego to glupota i nie wiem czego sie bac
Stosował może ktoś zamienniki dla błotników z przodu?
Mam do wymiany błotnik prawy przód i nie wiem co założyć – czy jak kolega wyżej proponował tong yang
czy kupić ori?
Jakiej jakości są te zamienniki? Na przykład taki:
http://petrov.pl/pl/p/Mazda-3-BM-2013-%2C-Blotnik-przedni-przod-nowy-LEWY/17044
Mam do wymiany błotnik prawy przód i nie wiem co założyć – czy jak kolega wyżej proponował tong yang
czy kupić ori?
Jakiej jakości są te zamienniki? Na przykład taki:
http://petrov.pl/pl/p/Mazda-3-BM-2013-%2C-Blotnik-przedni-przod-nowy-LEWY/17044
Poszukałem i znalazłem błotnik w kolorze 42B – taki jaki poszukuje.
Jest możliwość aby Mazda przez 4 lata (rocznik 2016) stracila w jakiś sposób kolor? Płynie z dość słonecznego stanu USA i obawiam sie ze zapłace za błotnik 650 zł + trzeba będzie to lakierować ;(
Zamiennik to koszt 150 zł + lakierowanie ale wiadomo że oryginał to jednak oryginał.
Jest możliwość aby Mazda przez 4 lata (rocznik 2016) stracila w jakiś sposób kolor? Płynie z dość słonecznego stanu USA i obawiam sie ze zapłace za błotnik 650 zł + trzeba będzie to lakierować ;(
Zamiennik to koszt 150 zł + lakierowanie ale wiadomo że oryginał to jednak oryginał.
bezkluczyk napisał(a):Poszukałem i znalazłem błotnik w kolorze 42B – taki jaki poszukuje.
Jest możliwość aby Mazda przez 4 lata (rocznik 2016) stracila w jakiś sposób kolor? Płynie z dość słonecznego stanu USA i obawiam sie ze zapłace za błotnik 650 zł + trzeba będzie to lakierować ;(
Zamiennik to koszt 150 zł + lakierowanie ale wiadomo że oryginał to jednak oryginał.
Nie wiem jakim budżetem operujesz ale , przy wymianie błotnika zderzaka i drzwi najlepiej pomalować wszystko , ogarnięty lakiernik scieniuje druga parę drzwi i słupek, delikatna polerka maski i będzie pan zadowolony
- Od: 21 lut 2020, 20:06
- Posty: 13
- Skąd: OPOLE
- Auto: Mazda 3 2.0 155
2015 Kanada
Cześć,
Jeśli ktoś potrzebowałby pomocy przy wymianie licznika na EU to mogę pomóc w obrębie Warszawy.
U siebie robiłem wymianę na typ z centralnym obrotomierzem i mam doświadczenie w tym zakresie+niezbędne kable i soft. Jeśli ktoś potrzebuje to mam również mój stary licznik wyskalowany w km/h. Jak coś to proszę pisać na PW.
Jeśli ktoś potrzebowałby pomocy przy wymianie licznika na EU to mogę pomóc w obrębie Warszawy.
U siebie robiłem wymianę na typ z centralnym obrotomierzem i mam doświadczenie w tym zakresie+niezbędne kable i soft. Jeśli ktoś potrzebuje to mam również mój stary licznik wyskalowany w km/h. Jak coś to proszę pisać na PW.
mam nadzieję, że zgłosileś do SKP fakt wymiany drogomierza bo bez tego popełniasz przestępstwo
demonpredkosci napisał(a):mam nadzieję, że zgłosileś do SKP fakt wymiany drogomierza bo bez tego popełniasz przestępstwo
A zmiana drogomierza z takim samym stanem licznika też trzeba zgłaszać? czy tylko jak stan licznika jest inny?
kazdorazowa zmiana drogomierza musi byc zgloszona w ciagu 14 dni od tego faktu do SKP a SKP bo zrobieniu badania zglasza to do CEPiK
Czy lusterko (z czujnikiem martwego pola) od wersji europejskiej będzie pasowało do wersji USA?
Czy wyglądają tak samo? Można dołożyć jedno z europy a drugie zostawić USA?
Czy wyglądają tak samo? Można dołożyć jedno z europy a drugie zostawić USA?
bezkluczyk napisał(a):Czy lusterko (z czujnikiem martwego pola) od wersji europejskiej będzie pasowało do wersji USA?
Czy wyglądają tak samo? Można dołożyć jedno z europy a drugie zostawić USA?
Witam,
Lusterko USA nie jest składane elektrycznie, a przez to wersja EU ma dwie wtyczki – trzeba poprzekladać kilka pinów i powinno działać. – oczywiście el. składanie nie będzie działało
chyba ze typ ma na mysli wklad lusterka to wtedy mozna wymienic
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: rafalcz i 0 gości