Witam wszystkich!
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem CX-9 AWD z 2014r. Niedawno pojawiły się stuki w przednim zawieszeniu. Na przeglądzie stwierdzono, że sworzeń przedniego wahacza do wymiany. Mechanik bez problemu podejmie się wymiany samego sworznia (dwie strony).
Pytanie do użytkowników: czy jest różnica między sworzniami/wahaczami w wersjach EU i USA?
Czeka mnie też wymiana hamulca awaryjnego. Konstrukcyjnie są to tarczo-bębny, ale czy dostępne na polskim rynku zestawy do CX-9 będą pasowały do wersji USA?
Wiadomo, że mechanik wyjmie i zamówi odpowiednią część. Ale czy części dostępne w kraju będą pasowały? Sprowadzenie ich z za granicy zajmie pewnie trochę czasu.
Ktoś z forumowiczów przechodził już takie naprawy?
Pozdrawiam
Sworzeń wahacza
Strona 1 z 1
Kupisz wszystko bez problemu nawet na allegro .Co do sworznia to się nie ucieszysz.Bardzo słaba jakość.Wytrzymują 20-30 tys km.Ten podobno długo wytrzymuje bo idzie na pierwszy montaż Założyłem go też ale później oddałem samochód na gwarancyjną wymianę wahaczy i nie jestem w stanie powiedzieć co jest wart. https://allegro.pl/oferta/sworzen-wahac ... ApgoEALw_w
Jeżeli chodzi o hamulec rozumie postojowy to wątpię aby szczęki były do wymiany.W tarczo-bębnie jest otwór zaślepiony gumką .Tak jak na filmiku .Mechanik będzie wiedział .https://www.youtube.com/watch?v=ParLqhJ3uFc Tutaj widać jak to wygląda bez tarczobębna.Tylko w mazdzie ragulacja jest u góry https://www.youtube.com/watch?v=G6rINNGYK2A Wystarczy podregulować i będzie git
Jeżeli chodzi o hamulec rozumie postojowy to wątpię aby szczęki były do wymiany.W tarczo-bębnie jest otwór zaślepiony gumką .Tak jak na filmiku .Mechanik będzie wiedział .https://www.youtube.com/watch?v=ParLqhJ3uFc Tutaj widać jak to wygląda bez tarczobębna.Tylko w mazdzie ragulacja jest u góry https://www.youtube.com/watch?v=G6rINNGYK2A Wystarczy podregulować i będzie git
Dzięki za informacje.
W każdym aucie trafi się jakiś słaby punkt. Na szczęście można wymieniać sam sworzeń bez wahacza. Ważne że pasujące części są na miejscu, gdyż wymiana co 20tys km i do tego sprowadzanie z usa trochę by komplikowało temat.
Co do postojowego to na początku działał, ale teraz zero reakcji. Pedał wciśnięty w podłogę a koła kręcą się bez żadnych oporów (test na stacji diagnostycznej). Po rozebraniu okaże się co poszło nie tak.
W każdym aucie trafi się jakiś słaby punkt. Na szczęście można wymieniać sam sworzeń bez wahacza. Ważne że pasujące części są na miejscu, gdyż wymiana co 20tys km i do tego sprowadzanie z usa trochę by komplikowało temat.
Co do postojowego to na początku działał, ale teraz zero reakcji. Pedał wciśnięty w podłogę a koła kręcą się bez żadnych oporów (test na stacji diagnostycznej). Po rozebraniu okaże się co poszło nie tak.
Wynik prac serwisowych:
1. Sworzeń praktycznie nie istniał. Wahacz musiał iść do regeneracji – otwór wyrobiony ponad normę. Naprawa odbyła się bez większych problemów.
2. Hamulec postojowy podobno był w takim stanie, jakby od nowości nikt go nie używał. Hulały pająki i rdza. Po pracach "konserwatorskich" działa jak powinien.
Części dostępne na rynku faktycznie pasowały bezproblemowo.
Całość usługi zamknęła się w kilku stówkach
P.S.
Przy okazji poprosiłem mechanika o wymianę oleju w PTU – jakie było moje zdziwienie gdy okazało się, że był tam zamontowany korek spustowy (?!)
Życzę wszystkim szerokiej drogi!
1. Sworzeń praktycznie nie istniał. Wahacz musiał iść do regeneracji – otwór wyrobiony ponad normę. Naprawa odbyła się bez większych problemów.
2. Hamulec postojowy podobno był w takim stanie, jakby od nowości nikt go nie używał. Hulały pająki i rdza. Po pracach "konserwatorskich" działa jak powinien.
Części dostępne na rynku faktycznie pasowały bezproblemowo.
Całość usługi zamknęła się w kilku stówkach
P.S.
Przy okazji poprosiłem mechanika o wymianę oleju w PTU – jakie było moje zdziwienie gdy okazało się, że był tam zamontowany korek spustowy (?!)
Życzę wszystkim szerokiej drogi!
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9