Taka sytuacja
mam 2.2 diesla
jadąc dziś do pracy na autostradzie stała prędkością
zapaliła mi się kontrolka ‚check engine’.
zadnej reakcji auta nie bylo- brak zwiększonego spalania, szarpania lub innych objawów.
jako ze jestem w pracy to nie mogę nic sprawdzić.
olej zmieniany jakies 3miecha temu (1500km temu raptem),
filtr paliwa tez jakies 1000km temu, od tego czasu jeździło bez żadnych problemow.
Miał ktoś podobna sytuacje?nie wiem co myslec
Mały problem z silnikiem- po recallu?
Strona 1 z 1
Zrobiłem małe sprawdzenie po pracy,
podpiąłem OBDII
i wyskoczył mi kod błędu P0401.
co po sprawdzeniu wyszło „egr niewystarczający przepływ”.
jakis czas juz temu byłem na recallu Mazdy który dotyczył Egr.
Czy w Mazdzie mogli to spierniczyc?
Od tego czasu nie wiele jeździłem autem ze względu na lockdown.
Nie wiem czy jechać do Mazdy teraz zeby wymienili egr?
albo coś spieprzyli?!
Dopisano 5 lip 2020, 06:52:
Zalacznik
podpiąłem OBDII
i wyskoczył mi kod błędu P0401.
co po sprawdzeniu wyszło „egr niewystarczający przepływ”.
jakis czas juz temu byłem na recallu Mazdy który dotyczył Egr.
Czy w Mazdzie mogli to spierniczyc?
Od tego czasu nie wiele jeździłem autem ze względu na lockdown.
Nie wiem czy jechać do Mazdy teraz zeby wymienili egr?
albo coś spieprzyli?!
Dopisano 5 lip 2020, 06:52:
Zalacznik
- Od: 14 cze 2020, 12:38
- Posty: 7
- Auto: Mazda3 hatchback
BM, 2016,uk
Sky-D
2.2 150KM
może warto dojechać do serwisu mazdy gdzie usprawniali egr i w rozmowie z kierownikiem serwisu wspomnieć mu w pełni perfidnie, że spieprzyli Ci samochód i niech teraz poprawiają..
Nic chyba nie tracisz..
Nic chyba nie tracisz..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Zwyczajnie te akcje Mazdy są śmiechu warte. Nie było akcji na EGR, była na "shutter concern" czyli problemy z przepustnicą. A sam problem stąd, że EGR zapycha syfem przepustnicę.
Oni zwyczajnie przez MAF sensor znajdujący się w puszce filtra sprawdzają przepływ powietrza na przepustnicy – a ta jest na końcu, za turbinami i intercoolerem. Śmiech na sali.
A problem może być dwojaki
1. totalny syf w dolocie, że mieszanka powietrze/spaliny z EGR jest nie właściwa
2. problem z samym EGR
Jechać do dilera i truć im
do skutku.
Ja czyściłem dolot ze 2 lata temu, auto miało wówczas 4 lata i jakieś 70 tyś przebiegu, na długo przed tą ich śmieszną akcją. I już wtedy było tak sobie... Zdjęcia są w moim wątku.
Zaglądałem tam ostatnio (mam założony filtr na odmę i wyłączony EGR) i obecnie nie ma tragedii. Ale na tę ich akcję się nawet nie wybieram, bo jeszcze zwyczajnie coś zepsują
Oni zwyczajnie przez MAF sensor znajdujący się w puszce filtra sprawdzają przepływ powietrza na przepustnicy – a ta jest na końcu, za turbinami i intercoolerem. Śmiech na sali.
A problem może być dwojaki
1. totalny syf w dolocie, że mieszanka powietrze/spaliny z EGR jest nie właściwa
2. problem z samym EGR
Jechać do dilera i truć im

Ja czyściłem dolot ze 2 lata temu, auto miało wówczas 4 lata i jakieś 70 tyś przebiegu, na długo przed tą ich śmieszną akcją. I już wtedy było tak sobie... Zdjęcia są w moim wątku.
Zaglądałem tam ostatnio (mam założony filtr na odmę i wyłączony EGR) i obecnie nie ma tragedii. Ale na tę ich akcję się nawet nie wybieram, bo jeszcze zwyczajnie coś zepsują

- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3100 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Gwoli dodania- kontrolka zniknęła następnego poranka,później przez kilka dni był spokój.
I znowu na 2dni wyskoczyła kontrolka po czym zniknęła następnego dnia.
Z tego co piszesz Darrecki to i tak chce zajrzeć do przepustnicy i egr.
wiec dziś wieczór i jutro czeka mnie mała robota
jakies sugestie?lub uwagi na co uważać- darrecki
I znowu na 2dni wyskoczyła kontrolka po czym zniknęła następnego dnia.
Z tego co piszesz Darrecki to i tak chce zajrzeć do przepustnicy i egr.
wiec dziś wieczór i jutro czeka mnie mała robota
jakies sugestie?lub uwagi na co uważać- darrecki
- Od: 14 cze 2020, 12:38
- Posty: 7
- Auto: Mazda3 hatchback
BM, 2016,uk
Sky-D
2.2 150KM
Przede wszystkim kupić uszczelki, o ile wszystkie małe można od biedy użyć jeszcze raz, o tyle uszczelka pod kolektor to mus.
Czyszczenie rurki i samego zaworu to sztuka dla sztuki, ale przepustnica, kolektor i gniazda w głowicy to mus. Do tego czujniki z kolektora.
Jeśli zdecydujesz się czyścić głowicę, zawory MUSISZ po kolei zamykać. Do czyszczenia zaś polecam kompresor i piaskowanie (a raczej łupinkowanie) zmielonymi łupinami orzeszków. Można to wszystko kupić na ebay.
Dostać można się od góry, ale trzeba zgrabnych rączek i porządnych rękawiczek, bo inaczej dłonie będą wyglądać jak po zabawie z dzikim kotem.
Zalecam też spuszczenie płynu chłodniczego, bo egr i przepustnica są w jego obiegu.
Na schemacie poniżej masz momenty z jakimi należy dokręcić śruby, dodatkowo zaznaczone uszczelki (aczkolwiek nie wszystkie)
Czyszczenie rurki i samego zaworu to sztuka dla sztuki, ale przepustnica, kolektor i gniazda w głowicy to mus. Do tego czujniki z kolektora.
Jeśli zdecydujesz się czyścić głowicę, zawory MUSISZ po kolei zamykać. Do czyszczenia zaś polecam kompresor i piaskowanie (a raczej łupinkowanie) zmielonymi łupinami orzeszków. Można to wszystko kupić na ebay.
Dostać można się od góry, ale trzeba zgrabnych rączek i porządnych rękawiczek, bo inaczej dłonie będą wyglądać jak po zabawie z dzikim kotem.
Zalecam też spuszczenie płynu chłodniczego, bo egr i przepustnica są w jego obiegu.
Na schemacie poniżej masz momenty z jakimi należy dokręcić śruby, dodatkowo zaznaczone uszczelki (aczkolwiek nie wszystkie)
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3100 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Za pierwszym razem zajęło mi to 2 dni. Miałem problem z wypiaskowaniem otworów w głowicy. Rozwiązaniem okazał się długopis "BiC".
Za 2 wystarczyła sobota.
Za 2 wystarczyła sobota.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3100 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
A po co? One nic nie mają do nagaru.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3100 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość