cx9 co ile wymiana oleju w skrzyni
1, 2
Witam moje pytanie,Co ile wymieniac nalezy olej w skrzyni automatyczej w cx9 i jaki olej .Mój przebieg to 65 tys mil i olej chyba nie był jeszcze wymieniany.W mojej mazdzie cx9 przy włączaniu wstecznego biegu na zimnym silniku jest troche opór i szarpniecie na ciepłym ok.Zaówazyłem tez gdy podczas jazdy zmienia biegi płynnie,ale gdy zchodzi z 5 biegu na 4 to jest takie dziwne przychamowanie silnika jakby za szybko na te 4 zmieniał.Wiec pytanie ponawiiam co ile,jaki olej,czy wymienic tez filtr skrzyni,i czy dam rade samemu to zrobić.pozdrawiam
-
magrad1
Coś takiego znalazłem ale wolałbym żeby ktoś się wypowiedział co to robił.
Jak często wymieniać olej w skrzyni automatycznej? Skrzynia automatyczna wymaga od nas większej dbałości o jakość i stan oleju. Rozróżniamy dwie metody wymiany "statyczną" (tańsza) przy której wymieniane jest maksymalnie do 60% starego oleju i "dynamiczną" (droższa) w której wymieniany jest cały olej w skrzyni biegów. Tutaj wiekszość producentów zaleca wymianę co około 60 tysięcy kilometrów i tego powinniśmy się trzymać nie przekraczając tej granicy. Eksploatując auto w ciężkich warunkach zalecana jest częstsza wymiana nawet przy 40 tysiącach kilometrów.
Jak często wymieniać olej w skrzyni automatycznej? Skrzynia automatyczna wymaga od nas większej dbałości o jakość i stan oleju. Rozróżniamy dwie metody wymiany "statyczną" (tańsza) przy której wymieniane jest maksymalnie do 60% starego oleju i "dynamiczną" (droższa) w której wymieniany jest cały olej w skrzyni biegów. Tutaj wiekszość producentów zaleca wymianę co około 60 tysięcy kilometrów i tego powinniśmy się trzymać nie przekraczając tej granicy. Eksploatując auto w ciężkich warunkach zalecana jest częstsza wymiana nawet przy 40 tysiącach kilometrów.
- Od: 11 lip 2016, 06:15
- Posty: 2
- Skąd: Okolice Krotoszyna (Wielkopolska)
- Auto: Mazda 6 kombi DYNAMIC SPORT 2008r. 2.0 diesel 140km
Przebieg: 315tys.
Mazda cx9 3,7i 2011r.
Słuchaj – olej i jego wymiana to niewielki koszt.
Konsekwencje starego nie wymienianego przechodziłem – nie oszczędzaj.
Po pierwsze najważniejsze – znajdź dobrego mechanika ( dobrego) to zrobi wymieni i będzie ok – reduktor też można .
Jeżeli wymienisz częściej to nie zaszkodzi , jak posłuchasz wszystkich to dowiesz się że reduktor i skrzynia no i tarcze to najsłabsze punkty – ja przeszedłem wszystkie.
Gdybyś jeździł w okolice Warszawy to mam namiar na firmę która specjalizuje się w skrzyniach – są słowni znają się , dają gwarancję i na tle konkurencji z branży automatów są tani.
U mnie wymieniali – regenerowali sterownik . Wymiana na drugi to chwila – 3 godziny.
Też zaczynało się od drżenia i dziwnej zmiany z 4 na 5 .
4 bieg w tym aucie to bieg na którym załącza się zawór TCC więc jest to jakby spadały obroty na 4 biegu.
Najważniejsze żeby przejścia były płynne – a to będzie zależało od między innymi oleju.
Co do filtra w skrzyni to z tego co słyszałem wymienia się go przy remoncie przy wymianie oleju sie go nie wymienia.
Gdyby ktoś miał problem ze skrzynią – w tym modelu lub podobnym -mogę podać bardzo dobry serwis .
Mają chyba wszystkie części do automatów, uszczelki, zawory itp.
Biorąc pod uwagę to że to rzadki model części za dużo nie ma – fachowców też.
Nie znam regulaminu bo bym go napisał . Mnie nic z nimi nie łączy -jestem tylko bardzo zadowolony.
Konsekwencje starego nie wymienianego przechodziłem – nie oszczędzaj.
Po pierwsze najważniejsze – znajdź dobrego mechanika ( dobrego) to zrobi wymieni i będzie ok – reduktor też można .
Jeżeli wymienisz częściej to nie zaszkodzi , jak posłuchasz wszystkich to dowiesz się że reduktor i skrzynia no i tarcze to najsłabsze punkty – ja przeszedłem wszystkie.
Gdybyś jeździł w okolice Warszawy to mam namiar na firmę która specjalizuje się w skrzyniach – są słowni znają się , dają gwarancję i na tle konkurencji z branży automatów są tani.
U mnie wymieniali – regenerowali sterownik . Wymiana na drugi to chwila – 3 godziny.
Też zaczynało się od drżenia i dziwnej zmiany z 4 na 5 .
4 bieg w tym aucie to bieg na którym załącza się zawór TCC więc jest to jakby spadały obroty na 4 biegu.
Najważniejsze żeby przejścia były płynne – a to będzie zależało od między innymi oleju.
Co do filtra w skrzyni to z tego co słyszałem wymienia się go przy remoncie przy wymianie oleju sie go nie wymienia.
Gdyby ktoś miał problem ze skrzynią – w tym modelu lub podobnym -mogę podać bardzo dobry serwis .
Mają chyba wszystkie części do automatów, uszczelki, zawory itp.
Biorąc pod uwagę to że to rzadki model części za dużo nie ma – fachowców też.
Nie znam regulaminu bo bym go napisał . Mnie nic z nimi nie łączy -jestem tylko bardzo zadowolony.
- Od: 25 sie 2014, 12:24
- Posty: 19
- Skąd: Golub-Dobrzyń
- Auto: Mazda CX-9 :)
Mazda 6- 2007 -lift – 175KM
bez DPF :)
Witam mało jezdze ta cx9 wiec jeszcze oleju nie wymieniłem,ale teraz chyba sie za to zabiore bo mam troche czasu.Objawy tak jak napisałem wcześniej (nic gorzej nic lepiej)Moje pytanie czy wymieniać filtr skrzyni? kosztuje 570zł .Czy to prawda ze filtr wymienia sie tylko przy remoncie skrzyni?sam olej nie jest drogi oryginalny mazdy dexelia atf M-V 49zł litr a wchodzi z tego co sie dowiedziałem 7 litrów mam tyko przedni napęd.Czy inwestowac w filtr i ściągac miske.Czy wymienić sam olej?
-
magrad1
witam
jestem nowy na tym forum i mimo że temat ma już kilka miesięcy chcę się podzielić swoim doświadczeniem.
Olej w skrzyni wymieniałem profilaktycznie w lipcu 2017 roku przy przebiegu 69 tys. km – (skrzynia nie wykazywała żadnych usterek , biegi przełączały się płynnie) metodą dynamiczną (trochę przed wymianą czytałem różnych opinii) ze względu na dwie sprawy :
1. wymiana całego oleju
2. przy okazji przepłukanie filtra
Filtr jest tak umiejscowiony że bez rozbierania skrzyni nie można go wymienić.
Wymiany oleju dokonywałem w warsztacie na śląsku (w mojej okolicy żaden warsztat nie miał ani wiedzy ani maszyny do wymiany). Cała operacja trwała ok 4 godzin, zużycie oleju T4 FLUID-15 litrów (część jest tracone jako środek płuczący) koszt 1100 zł za całość czyli olej i usługa więc uważam że dość rozsądnie.
Co do filtra to się pośpieszyłem i kupiłem zanim okazało się że wymiana jest skomplikowana a przy dynamicznej wymianie i tak jest podobno bardzo skutecznie płukany . Podana powyżej cena filtra 570 zł to przesada- są w sieci sklepy sprowadzające bezpośrednio ze stanów za niższe kwoty – ja osobiście kupiłem za 340 zł (jeśli ktoś jest zainteresowany nadal go mam).
jestem nowy na tym forum i mimo że temat ma już kilka miesięcy chcę się podzielić swoim doświadczeniem.
Olej w skrzyni wymieniałem profilaktycznie w lipcu 2017 roku przy przebiegu 69 tys. km – (skrzynia nie wykazywała żadnych usterek , biegi przełączały się płynnie) metodą dynamiczną (trochę przed wymianą czytałem różnych opinii) ze względu na dwie sprawy :
1. wymiana całego oleju
2. przy okazji przepłukanie filtra
Filtr jest tak umiejscowiony że bez rozbierania skrzyni nie można go wymienić.
Wymiany oleju dokonywałem w warsztacie na śląsku (w mojej okolicy żaden warsztat nie miał ani wiedzy ani maszyny do wymiany). Cała operacja trwała ok 4 godzin, zużycie oleju T4 FLUID-15 litrów (część jest tracone jako środek płuczący) koszt 1100 zł za całość czyli olej i usługa więc uważam że dość rozsądnie.
Co do filtra to się pośpieszyłem i kupiłem zanim okazało się że wymiana jest skomplikowana a przy dynamicznej wymianie i tak jest podobno bardzo skutecznie płukany . Podana powyżej cena filtra 570 zł to przesada- są w sieci sklepy sprowadzające bezpośrednio ze stanów za niższe kwoty – ja osobiście kupiłem za 340 zł (jeśli ktoś jest zainteresowany nadal go mam).
- Od: 16 gru 2017, 11:49
- Posty: 1
- Auto: mazda cx-9 rok 2011
W sieci jest amerykański film o wymianie oleju w AT w cx-9: https://www.youtube.com/watch?v=6Ab00sfmcrg.
Chyba gość robi to zgodnie z procedurą Mazdy (opis procedury jest w innym miejscu forum).
Wygląda na to, że ten sposób to "dynamiczna" wymiana zrobiona we własnym garażu. Koszt wymiany to koszt oleju + czas.
W ciągu miesiąca wypróbuję ten sposób.
Pozdrawiam.
Chyba gość robi to zgodnie z procedurą Mazdy (opis procedury jest w innym miejscu forum).
Wygląda na to, że ten sposób to "dynamiczna" wymiana zrobiona we własnym garażu. Koszt wymiany to koszt oleju + czas.
W ciągu miesiąca wypróbuję ten sposób.
Pozdrawiam.
- Od: 18 lut 2018, 15:44
- Posty: 14
- Auto: Mazda CX-9, 3700ccm, 2015
peppo68 napisał(a):Wygląda na to, że ten sposób to "dynamiczna" wymiana zrobiona we własnym garażu. Koszt wymiany to koszt oleju + czas.
Siema.
Robiłem tą metodą wymianę oleju w mojej Madzi 2013 AWD tydzień temu. Okazało się, że wyleciało mi 6,5 litra oleju ze skrzy przy odkręceniu obu śrubek, dziwna sprawa, podejrzewam, że było za dużo oleju, bo przecież tam wchodzi max. 6.6 litra wg manuala, zalałem ok. 3,5 litra i wszystko działa.
A i to nie jest metoda dynamiczna, tylko statyczna, w dynamicznej wymieniasz ponad 90% oleju, ale do tego musisz mieć specjalną maszynę i podłączyć się w odpowiedni sposób do układu skrzyni, albo zrobić to metodą chałupniczą, ale to wymaga wprawy.
Metodą statyczną wylatuje ok. 3,3 litra oleju nie więcej, u mnie musiała być przepełniona olejem skrzynia, dobrze, że zrobiłem w takim stanie "tylko" 15 kkm ... może się nie rozwaliło nic w skrzyni, bo na razie zmienia biegi wyśmienicie, przebieg 30 kkmil.
pozdro
Jestem po wymianie oleju w skrzyni 99 tys mil. Kultura pracy skrzyni zdecydowanie na ++++,
Tutaj polecam filmik który trochę rozjaśnia kwestię czy już czas...
https://www.youtube.com/watch?v=o690DovjDAc&t=163s
Tutaj polecam filmik który trochę rozjaśnia kwestię czy już czas...
https://www.youtube.com/watch?v=o690DovjDAc&t=163s
- Od: 27 lip 2014, 11:31
- Posty: 17
- Skąd: kielce
- Auto: CX- 9 3.7 2010 US
Witam. Stoje przed wyborem sposobu zmiany oleju q skrzyni. Czy dynamiczna wymiana jest bezpieczna? Zakladam ze ma to sens bo przy okazjo wymyje filtr skrzyni ktory jest ciezko dostepny. Podejzewam ze konieczny jest demontaz skrzyni? Przerabial ktos temat filtra? Czy to juz sobie darowac.
To jakiego oleju używacie w waszych skrzyniach. Właśnie będę "wymieniał" olej metodą statyczną, a wybór olejów całkiem spory. W instrukcji nie znalazłem nic, poza pojemnością i oznaczeniem jakości JWS 3309
TOTAL FLUIDE XLD FE. Jest to dokładnie ten sam oryginalny olej którym mazda zalewa skrzynie fabrycznie tylko w innym opakowaniu.Oryginalne oleje które mają logo mazdy są produkowane przez firmę total i noszą nazwę dextelia jak poszukasz na każdym opakowaniu oryginalnego oleju jest maleńkie logo total .
Fajny polski film z takiej wymiany jest tu https://www.youtube.com/watch?v=IC1dzkl ... =emb_title a warsztatów które sie w tym specjalizują robi się coraz więcej, https://dynamiczna-wymiana.pl/
- Od: 12 cze 2020, 14:33
- Posty: 1
- Auto: Chwilowo bez auta
https://www.millersoils.pl/produkty/pre ... ic-sp-iii/
tego wlałem JWS3309, jeździ, może to efekt placebo, ale mam wrażenie, że biegi zmienia aksamitniej.
tego wlałem JWS3309, jeździ, może to efekt placebo, ale mam wrażenie, że biegi zmienia aksamitniej.
Siema.
Taka skrzynia siedzi w CX-9:
AF40-6 / TF-80SC ATF
A tak się w prosty sposób wymienia olej:
https://www.youtube.com/watch?v=Kzkz1d5TsSU
Pozdro
Taka skrzynia siedzi w CX-9:
AF40-6 / TF-80SC ATF
A tak się w prosty sposób wymienia olej:
https://www.youtube.com/watch?v=Kzkz1d5TsSU
Pozdro
Witam. Wie może ktoś czy w okolicach Mławy można DOBRZE wymienić olej w skrzyni biegów?
- Od: 16 kwi 2018, 14:43
- Posty: 4
Siama.
Wymieniłem ostatnio olej w skrzyni, ale to niestety za mało, przebieg 108 kkm.
Zrobiłem procedurę sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni, ale niestety nie zrobiłem resetu licznika km /mil w skrzyni biegów.
Ktoś robił to samemu reset i adaptację skrzyni po wymianie oleju ?
Kiedyś robiłem kilka zmian Forscan-em z odpowiednim interfejsem OBDII, da się to zrobić tym programem ?
Spoko znalazłem jest możliwość zrobić to ForScanem:
https://vgate.pl/product/vgate-vlinker- ... ps-ms-can/
Pozdro
Wymieniłem ostatnio olej w skrzyni, ale to niestety za mało, przebieg 108 kkm.
Zrobiłem procedurę sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni, ale niestety nie zrobiłem resetu licznika km /mil w skrzyni biegów.
Ktoś robił to samemu reset i adaptację skrzyni po wymianie oleju ?
Kiedyś robiłem kilka zmian Forscan-em z odpowiednim interfejsem OBDII, da się to zrobić tym programem ?
Spoko znalazłem jest możliwość zrobić to ForScanem:
https://vgate.pl/product/vgate-vlinker- ... ps-ms-can/
Pozdro
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9